Praha - V pátek 28. září byli zástupci ŽelPage pozváni na prohlídku Nového spojení – jedné z největších železničních staveb v dějinách pražského uzlu. S kolegou Charym jsme se vydali v deštivém a podmračeném ránu na Palmovku, kde byl sraz všech účastníků a odkud jsme se vydali do bahenních lázní na stavbě NS. Pod vedením pana Janeby ze stavební firmy Skanska jsme exkurzi začali v místě napojení koleje na nový most nad odbočkou Balabenka. V tomto místě dojde začátkem září 2008 k pětidenní nepřetržité výluce z důvodu napojení tratí od Vysočan a Holešovic na nově vystavěný úsek přes estakádu Sluncová do jižního tunelu pod Vítkovem. Úsek Praha hl. n. – odb. Rokytka by tak měl být prvním provozuschopným úsekem na Novém spojení
Co se tedy změnilo na této významné stavbě? V den, kdy staveniště navštívila ŽelPage, byla většina umělých staveb již dokončena:
Tunely pod Vítkovem
Oba tunely jsou již několik měsíců proraženy, od začátku srpna je definitivně dokončeno i ostění a vybetonovaná spodní část tubusů. Uprostřed je umístěn kanál na odvod dešťových vod, po obou stranách jsou již před dokončením kabelovody zabezpečovací a sdělovací techniky. V těchto dnech probíhají práce na spárování ostění a dodělávají se i průchody mezi tunely Sever a Jih. V nejbližších měsících dojde k přípravě výložníků trakčního vedení a k návozu štěrku, na který budou položeny nové koleje.
Estakáda Masarykovo n.
V těchto dnech probíhá betonování spodních desek na obou okrajích estakády (směrem k tunelům a k hlavnímu nádraží). Betonářské práce na střední části estakády jsou již dokončeny. Celá stavba je tedy z cca 80% hotova. Po dokončení zbylých polí se začne s přípravou TV a návozu štěrku, na který budou položeny koleje 301a, 302a, 601a a 601b.
Estakáda Sluncová
Na této stavbě se postupuje opačně - jednotlivá pole se betonují od tunelu Sever a od kolejí 601 a 602 (tedy směrem od Libně). S prací na této stvabě se začalo 14.3. a právě v těchto dnech se dokončují práce na betonáži spodní desky pátého pole, přičemž se již stihla dokončit i betonáž dvou polí od Libně.
Most nad odb. Balabenka
Tento most, který spojí hlavní nádraží s odb. Rokytka a následně s holešovickým a vysočanským nádražím, je již prakticky dokončen - zbývá již jen návoz železničního spodku a svršku, který bude proveden před akcí zmíněnou v úvodu tohoto článku.
Další rozpracované stavby
V současné chvíli probíhá pokládka kolejových polí v kolejích 20, 22 a 23 (od Libně na hlavní nádraží a lichá kolej mezi Libní a Masarykovým nádražím). Dokončen je i most pro kolej 401 (Masarykovo n. - Vysočany/Holešovice), který vede pod kolejemi 301 a 302 (hlavní nádraží - Vysočany/Holešovice). Dále probíhá výstavba opěrných zdí a sanace objektu Křenovka. Výluka na Masarykově nádraží se již chýlí ke svému konci.
O postupu prací se můžete přesvědčit i vy osobně již tuto sobotu (13.10.), kdy od 10:00 proběhne den otevřených dveří na Novém spojení. Bližší informace naleznete na oficiálních stránkách stavby
Fotogalerie
Foto: Chary1 2 | Zpráv na stránku: |
Zároveň jménem redakce vyjadřuji naději, že příště zavčasu dostaneme od chytrých rejpalů dostatečně erudované a kvalitně zpracované bezchybné materiály a budete tak mít co číst i tehdy, až vaše egoistické a sobecké výlevy, ke kterým možnost komentovat článek zneužíváte, definitivně demotivují autory současné.
Jo, estakáda Sluncová leží na trati mezi Libní a severním tunelem, takže od Vysočan/Holešovic se na ní trať napojovat nebude.
Tohle poněkud nesedí. Estakáda Sluncová je náhrada Hrabovské spojky, leží na trati do Libně. Z Vysočan a Holešovic, tj. z odbočky Rokytka se nejede po estakádě Sluncová a severním tunelem, nýbrž tunelem jižním. Prosím o uvedení věci na správnou míru.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.