..: Rozloučení s všudybylkou skončilo předčasně :..

354.1217Jižní Morava - V sobotu 5.3.2005 se v Brně konalo poslední rozloučení s parní lokomotivou - "všudybylkou" - 354.1217. Této lokomotivě v brzké době skončí revizní zkouška kotle a její oprava před znovuzprovnozněním by si vyžádala značné finanční prostředky, které její majitel, Národní technické muzeum, pravděpodobně neuvolní. Jako rozlučka byla plánována jízda z Brna do Moravského Krumlova a zpět, s několika zastávkami a opakovaným vjezdem do Moravských Bránic.

Bohužel, organizátory této akce - brněnský parostrojní spolek Brunensis - tento den provázela smůla. Při cestě tam během dojezdu do železniční stanice Střelice došlo k povolení záslepky revizního otvoru kotle. Horká pára začla otvorem proudit z kotle ven; taková závada je na zatopené lokomotivě neopravitelná a další jízda vlastní silou nepřipadala v úvahu. Po asi půlhodinovém pobytu ve stanici přijela z Brna lokomotiva 742 356, která soupravu odtáhla zpět do Horních Heršpic. Zde byla "všudybylka" dopravena "legem" 704 001 na točnu, kde došlo k rituálnímu poslednímu otočení (proti původnímu plánu posunutému o několik hodin vpřed), a následně se lokomotiva vzchopila a přes závadu ujela několik posledních metrů z točny před bránu depa vlastní silou. Zbytek historické soupravy s cestujícími a fotografy poté odvezla lokomotiva řady 731 na brněnské hlavní nádraží.

I když "větší" a atraktivnější rozloučení s brněnskou "všudybylkou" se konalo již o týden dříve, v rámci jízdy "Pod vrcholky Bílých Karpat", i tuto sobotu se akce těšila velkého zájmu fotografů i cestující veřejnosti. Bohužel musela být ke smůle organizátorů kvůli nepříjemné technické závadě předčasně ukončena (průvodčí na požádání vraceli jízdné). Naštěstí pro příznivce parní trakce v Brně zůstávají další dvě provozní parní lokomotivy - "šlechtična" 475.101 a "skaličák" 433.001. První zmíněná lokomotiva znovu vyjede za necelý měsíc (2.4.) na zahájení sezóny hradu Pernštejn.

Foto č.1 Jan Toufar, ostatní fotografie Ondra Janiš


odjezd
Před odjezdem ze žst. Brno hl.n.


Střelice 1Lokomotiva z poškozené strany (Střelice)


Střelice 2Stále stojíme ve Střelicích...


Střelice 3742 356 se chystá odtáhnout vlak zpět do Brna


DetailDetail poškození lokomotivy


PosunPosun v Horních Heršpicích


Točna 1Všudybylka na točně


Točna 2


Točna 3


Posledni metry...a poslední metry vlastní silou


OndraJ | 6.3.2005 (16:21)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže

Weitere aus ČR Jihomoravský


Martin
16.04.2005 (21:43)  
Odpočívej v pokoji!
Martin
13.03.2005 (19:21)  
Ona se hnet v první zastávce porouchala
prasklo jí omývací výčko.
Speeder2
09.03.2005 (8:25)  
Ty lokomotivy Narodního technického muzea mají smůlu. Vršovický čtyřkolák je Českých drah a už je v opravě. A Přerovská Šlechtična (také majetek NTM) už stojí venku bez čísel dva roky.
ffx
07.03.2005 (11:49)  
... peníze jsou opravdu velký problém. Náklady se však dají výrazně snížit, nedá-li se stroj k opravě do Velenic. Ty jsou už i pro zápaďáky drahé. V podstatě jediná možnost je jít vlastní cestou, řadu věcí si schopný spolek udělá svépomocí, odbornou část věci může svěřit do Jaroměře (SŽVJ) nebo Kamenice nad Lipou (JHMD a spol.). Problém je u dopravce ČD, které jinou opravnu než Velenice neuznávají, když na to mají....
Z hlediska Drážního úřadu problém není, zmíněné dílny mají příslušná povolení k činnosti v tomto oboru i osoby odborně způsobilé dle zákona. Stroj není ČD, takže by leccos šlo zorganizovat...
Jindřich
06.03.2005 (17:37)  
475.111 je v Plzni.V Brně je 475.101

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko