..: Rozhovor - Antonín Blažek o obnově vozového parku Českých drah :..

Antonín Blažek, foto: České dráhy Česká republika — Vozy Bimz či leasovaná Desira, to je jen nesmělý začátek možné modernizace vozového parku národního železničního dopravce České dráhy. Podaří–li se drahám uzavřít všechny důležité smlouvy a najít zajímavé finanční partnery, slibují skutečně razantní modernizaci flotily vozidel pro dálkovou a regionální dopravu. „Nebráníme se ani další naklápěcí technice,“ nechal se slyšet náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Ing. Antonín Blažek, který poskytl pro náš magazín koncem června rozhovor na téma modernizace vozového parku ČD a její financování. Dva roky staré plány na modernizaci vozového parku Českých drah tak dostávají reálnější podobu a konkrétní termíny. Jaké novinky můžeme v následujících letech čekat a čeho se naopak nedočkáme?

Jaké jsou současné probíhající a v krátkodobém horizontu plánované modernizační projekty?

Probíhají notoricky známé věci – naplno běží výroba dalších CityElefantů (471), dokončuje se série řídících vozů (954), běží modernizace vložených vozů (054), výroba nebo modernizace motorových vozů 810 a přívěsných vozů 010 na jednotky RegioNova. Je podepsána smlouva na druhou sérii 68 RegioNov, které budou výhradně dvouvozové. Celkem bude 168 RegioNov. Tím jsme shrnuli jednotky. Dokončila se modernizace 40 vozů druhé a první třídy pro rychlíkovou dopravu (provedená v ŽOS Trnava, pozn. redakce). Nyní připravujeme, není to modernizace, ale lepší revize nebo chcete-li generální oprava vozů pro osobní dopravu. Získávají korporátní lak a mírným způsobem modernizujeme interiér – přečalounění, nový nátěr interiéru a nové toalety. Možná jste viděli na letošních Czech RailDays (dále jen CRD) vystavený vůz první třídy. Takto se budou dělat vozy první třídy a postupně i vozy třídy druhé. Do toho nám běží modernizace 6 restauračních vozů ve Vrútkách, ze kterých se stanou bistrovozy.

Z lokomotiv připravujeme pokračování modernizací lokomotiv řady 150 na 150.2, 363 na 362, 163 na 162. U těchto modernizací už budeme uvažovat o vestavbě komunikačních kabelů a VTV komunikací, aby tyto lokomotivy mohly vozit řídicí vozy. To už se asi dostávám k tomu, co bude. Abych dokončil modernizaci lokomotiv, nesmíme zapomenout na lokomotivy řady 242. Ne, že bychom je nějak výrazně modernizovali, ale je potřeba ty lokomotivy, co budou vozit řídící vozy, taktéž vybavit komunikací, aby mohly dopravovat řídicí vozy, například na rameni Brno – Břeclav, kde se určitě vyplatí jezdit s řídicím vozem.

A k tomu co bude. Z novinek budou především řídicí vozy řady 961. Do konce měsíce (června, pozn. redakce) finalizujeme technické podmínky a myslíme si, že do roka by mohl stát prototyp vozu. Výběrové řízení již proběhlo a vyhrál PARS. Teď se čeká na finanční prostředky. V cashi na tom nejsme úplně dobře, ale jakmile přijdou peníze, které mají dostat České dráhy přes kraje, spustíme masivnější obnovu parku, i co se týče oprav. Kromě řídících vozů se chystá také nákup nových vozidel – 15 nízkopodlažních RegioShuttlů obdobných těm, co jezdí na Špičák, a pronájem vozidel Desiro pro dopravu mezi Prahou a Českými Budějovicemi přes Písek.

Nemůžeme nezmínit známou kauzu Bimz-y. Proč trvá uzavřít smlouvu tak dlouho a jaký je aktuální stav?

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Problém tkví v tom, že se zatím nenašel vhodný finanční partner, který by zakázku překryl. Vozy se budou kupovat na půjčku, nebo-li na leasing a tam je, bohužel, v dnešní době velice složité vyjednávání o financích. V souvislosti s ekonomickou krizí jedna banka za druhou, které se původně hlásily k projektu, buďto odpadají, nebo zvyšují svoje nároky na různé jištění a další administrativní složitosti. Já osobně vidím problémy v tom, že si v současnosti nemůžeme dovolit větší rozmach. Proč to nejde rychleji? Protože každý, kdo uzavře dlouhodobou smlouvu na provozování osobní dopravy, ať už s regionem nebo se státem, dostane do ruky obrovské finanční možnosti. Pokud máte dlouhodobou smlouvu, například na 10 nebo na 15 let, tak můžete modelovat finanční model a koupíte si jakékoliv vozidlo - regionální, pro dálkovou dopravu, jednotku, lokomotivu, vagony. Finanční instituce vám udělá krásný finanční plán a vy jezdíte. Dokud ale takovou dlouhodobou smlouvu nemáme, tak se nic nezmění. Těžko se hledá tento finanční partner, protože problémem je otázka záruk.

Takže výhrou pro dráhy je, že se budou uzavírat smlouvy na delší období na rychlíkovou dopravu?

Ještě uzavřené nejsou a proto je mou úplně hlavní prioritou uzavřít smlouvu se státem na provozování dálkové osobní dopravy na dobu 10 let. Jestli se tohle povede, tak v tu chvíli jsme velice zajímavými partnery pro finanční instituce a můžeme uvažovat o nákupu nových a moderních vozidel. A nebo druhá věc - musí se nám podařit uzavřít co nejvíce dlouhodobých smluv s kraji, kde se jedná o regionální operační programy (dále ROP). Čím více bude uzavřených dlouhodobých smluv, tím více můžeme vstoupit do programů ROP pro obnovu kolejových vozidel, kde se také jedná o nákupu nových nízkopodlažních vozidel.

Pokud se vrátíme k těm Bimz-ům, uvažuje se pouze o vozech z Německa nebo jsou tam další možnosti?

Jsou tam ještě další možnosti. Můžou to být například vozy z Francie. Problém není ve vozech, v existenci, provedení nebo získání vozů, problém je v zajištění finančního modelu.

Jaký je aktuální stav lokomotiv řady 380? Je tam nějaké zdržení?

Škoda 109E / 380.001, závod Škoda TS, Plzeň, foto: Škoda Transportation Nevím přesně. Je pravda, že v současné době jsou ve zkouškách 2 lokomotivy, z čehož jedna je na zkušebním okruhu ve Velimi. Škodovka jede sériovou výrobu, na dílně má teď asi 4 v rozpracovaném stavu. Jedna věc je oživení lokomotivy jako prototypu, to se povedlo. Už dostala oprávnění jezdit ve zkušebním provozu rychlostí 200 km/h po zkušebním okruhu, druhá věc jsou vlastní homologační zkoušky, o nich něco víme po zkušenostech s jinými vozidly (řada 680, pozn. redakce). Tam je to složitější, postupuje se podle seznamu zkoušek, kdy každá zkouška má předepsaný rozsah a parametry. Podrobnosti nevím, ty zatím nejsou veřejné.

Ptát se, jestli proběhl test EMC kompatibility, je tedy předčasné?

Určitě neproběhl. Proběhly oživovací zkoušky.

Co se týká vozů ARmpee, bistro a první třída, tušíte, kdy bude první dodaný nebo v jakém jsou stavu teď aktuálně? Bude v nich uvažovaný vizuální informační systém a jaké bude jejich první nasazení?

Nevím, řekl bych, že tento měsíc. Co mám informace, experti jeli na dotvoření koncepce interiéru, byly tam nějaké připomínky. Ještě do toho jde vstoupit, to znamená, že je to určitě v rozpracovaném stavu. Vizuální informační systém bude. A mám pocit, že se počítá s nasazením v GVD 2010. Tento termín se hlídá. Nasazeny by měly být do Rakouska, Německa a na Slovensko.

Desira na rameno do Budějovic přes Písek - proč se bude jednat o ten pronájem, jak to vyjde finančně, bude to lepší, než kdyby se uskutečnila koupě a kolik jich bude dodáno?

Posuzujeme, zda-li by to (koupě, pozn. redakce) nebylo výhodnější. Rozhodně, na první pohled, je vždy výhodnější nákup, než platit pronájem, ale právě tím, že momentálně nemáme cashové peníze a tím, že nemáme dlouhodobé smlouvy, i cena peněz je vyšší. Každou garanci musíte platit. Stejně jako když si koupíte dům na hypotéku, teoreticky si můžete koupit, jak chcete drahý dům, finanční instituce vám určitě zpracuje dobrý splátkový kalendář, ale pak je druhá věc, abyste to vy cashově zvládnul měsíčně. Tím, že nemáte příslušné garance, které se budou líbit, tak vám určitě zvýší poplatek. Pak se možná pro vás stane celý nákup domu nevýhodným.

Bude se jednat o 8 jednotek na rameno do Budějovic plus Rakovník, to turnusovou potřebu pokryje.

Doplňková otázka na facelift vozů druhé třídy – je na to konkrétní plán?

151.001 a InterCity, v design Najbr, foto: České dráhy I druhá třída se bude dělat postupně, jak budou vozy chodit do velkých revizí. Projekt je schválený a připravený, harmonogram není, protože všechno je o financích. Navíc nemůžeme nijak masivně přistavovat vozy do těchto revizí. Toto se stalo u vozů rekonstruovaných v Trnavě, kdy se intenzivně přistavovaly a pak chyběly. Takovou cestou se už nepůjde. Taková chyba už se za mě neudělá. Vždy 1 - 2 vozy, které se přistaví do dílen, projdou celkovou rekonstrukcí.

A současně s tím se budou aplikovat korporátní barvy?

Ano. Když bude mít revize část lak, tzn. velká revize, tak už půjde do korporátní barvy.

Střednědobý horizont, co se plánuje do budoucna, pokud se uzavřou smlouvy a vše bude příznivé?

ETR610 v unifiku ČD, foto: Cjoctavian Rozhodně dojedou akce, o kterých jsme se bavili, včetně dostatečného počtu řídicích vozů, protože ty ohromně usnadní technologie. Očekáváme od nich úspory v provozu. Potom určitě plánujeme nákup nízkopodlažních vozidel pro regionální dopravu a modernizaci hnacích vozidel. Věřím, že se jednou dostane i na 742 s novým spalovacím motorem tak, jako má třeba ČD Cargo, což přinese ohromnou úsporu. Tím pádem by mohly projít rekonstrukcí i menší série brejlovců 750 nebo 754. Dokončíme drobné rekonstrukce na hnacích vozidlech 362, 162, 151. Do budoucna můžeme uvažovat i o případné přestavbě tak, jako dělalo ČD Cargo 163 na 362 (363.2, pozn. redakce), ale ne samozřejmě s převodem na sílu, ale do rychlosti, abychom měli víc vozidel pro rychlost 160 km/h. Pokud budeme opravdu vizionáři, tak si myslím, že se můžeme pustit i do obnovy parku nebo zvýšení počtu vozidel pro dálkovou dopravu, tzn. viděli jsme railjet a uvažujeme, že by mohla existovat garnitura s naší 380kou a novými vozy. Nebráním se ani myšlence, že bychom mohli mít další naklápěcí techniku, nějaká pendolina. Ideální oběh pro takové soupravy je mít 12 vozidel. 7 souprav máme, kdybychom měli ještě 5, bude to samozřejmě už nějaká jiná vývojová řada. Teď dělají ETR 610, ale pořád vychází z našich komponentů, parametrů, která má řada 680 i ve vztahu k TSI a k tomu všemu. Rozhodně máme ambiciózní plány.

Čím se to bude financovat? Můžete zrekapitulovat možnosti?

V souvislosti s railjety se prezentoval také způsob financování. Už samotný příjezd vozidel musí být doprovázený finančním tokem. V podstatě to je rozfázované do 15 let. Je to jiná obdoba, ale pořád stejný princip - půjčka, leasing a vrací se provozováním. Dlouhodobé smlouvy jsou zde nutností. Tím nechci říct, že nebudeme dál provozovat komerční dopravu bez dotací nebo bez dorovnání ztráty z osobní dopravy, ale musíte mít cashově zdravou firmu, finančně stabilní rozpočet a pak už si hrajete s čísly.

Když se mluví o railjetu, jestli může proběhnout vyrovnávka pendolina do Rakouska vs. railjet do České republiky?

Taky může.

Akorát ÖBB by u nás najezdilo více než pendolina v Rakousku, jak to vyrovnáte, co se kilometrů týká?

Další věc je, jak se změní vozební ramena, až se dokončí koridory, například koridor do Budějovic. Pokud nedojde ve stavbě ke skluzu, počítáme s rokem 2016. Pak máte krásné vozební rameno pro naklápěcí techniku na tři proudové systémy, všechno v oblouku, na 160 km/h. To je ideální rameno pro pendolino a může se jezdit do Lince, do Salcburku, do Innsbrucku. Jsou různé možnosti.

A co se týká regionální dopravy, tam bude financování z ROP, případně spolufinancování kraji?

Ano. Taky možno, ale základ všeho je ROP. Ten má meze a jsme trochu časově limitovaní, aby se všechno zvládlo vyčerpat v období, kdy ROP mají běžet. Vozidla by se měla objevit v horizontu 2012 – 2013. A bez evropských peněz to rozhodně nejde, takže se musíme snažit.

Co se týká regionální dopravy, poohlíží se České dráhy po dvouproudových CityElefantech – třeba pro brněnské regionální linky nebo do Plzně?

EJ 671 ZSSK, foto: Cjoctavian Také. Řadu 671 bude kupovat Slovensko a máme to také v záměru. To je tak střednědobý horizont. Počítáme do roku 2012 nebo tak nějak.

Dva projekty jednopatrových jednotek – eletrické a dieselektrické – začala je vyvíjet Škoda, poohlížíte se po takových projektech, spolupracujete s výrobcem?

Tak určitě, my jsme zadali podmínky a parametry, co vyžadujeme od takových vozidel a teď je na výrobci, aby přišel s návrhem.

Takže vývoj těchto projektů je na zakázku ČD?

Ne, to ne. Parametry jsou známé a teď záleží na výrobcích. V Evropě není jen Škoda, čili uvidíme, jak se to komu podaří a jak dopadne výběrové řízení. Tady podotýkám, že v první fázi budou vozidla právě pro projekty ROP, to znamená ve spolupráci s kraji.

O dálkové dopravě jsme mluvili, ale co vozy klasické stavby, tzn. velkoprostorové, oddílové, služební nebo lehátkové, nákup nebo leasing, plánujete nákup nových vozů?

Ne, jedině, kdybychom dávali dohromady garnituru railjet za 380ky, tam bychom uvažovali o nákupu. Ad vozy speciální stavby - teď probíhá analýza provozu vozidel, ať už lůžkových, lehátkových nebo jídelních. Také máme skupinu jídelních vozů WRm, z roku 1978, které mohou jezdit 160 km/h. U nich bychom mohli do budoucna uvažovat o rekonstrukci nebo o přestavbě na bistrovůz, pokud uvidíme, že se to osvědčilo u ARmpee. Co se týče lůžek a lehátek, teď také pracujeme s analýzou, kdy si musíme říct, co je pro nás výhodné. Ukazuje se, že nejefektivnější je rozvoj lůžkové dopravy směrem na východ. Pak ale potřebujeme úplně nová vozidla. Nemáme spočteno, jestli se nám vyplatí je kupovat a nebo spolupracovat např. s ruskými nebo ukrajinskými železnicemi na provozu vozidel. Musí to být samozřejmě vozidla, který umožňují výměnu podvozků.

Budu mít otázku na služby ve vlaku. Uvažuje se dostavba zásuvek do pendolin nebo do vozů druhé třídy? Třeba do vozů z Trnavy, pokud by vznikla třetí generace?

V souvislosti s velkou revizí nebo generální opravou určitě, ale…

Ale tady to vozy byly ve větší revizi, ale zásuvky se nedodaly…

Tam je to složitější. Zasahujete do celého interiéru, čili to jde dodělat jedině, když děláte generální opravu celého vozu, protože musíte vytrhat umělé obložení a dát nový interiér. Tam, kde se to dělat bude, tam se určitě zásuvky dodají, ale půjde to pomalu, protože těchto vozů do generálek moc nechodí.

No a u těch nejstarších?

Ty vozy, co nemají CZE, tam to ani nepřipadá v úvahu.

Nějaký globální plán zavádění digitálního značení uvnitř a vně vozů, navigace, informace o dalších stanicích, časů, trase, přípojích?

Teď startujeme projekt wi-fi, který tady už kdysi byl, ale nedopadl. Teď ho křísíme znovu. Není to jen o příjmu internetového signálu, ale o celé informační technologii ve vozech. Tam, pokud se nám to podaří rozjet tak, jak si představujeme, bude nová nadstavba v informačním systému, který bychom pak postupně zaváděli.

Takže by šlo např. distribuovat v rámci wi-fi palubní web s aktuální rychlostí a lokací vlaku? Mají to např. vlaky Thalys.

Teoreticky ano. Uvidíme, co nám wi-fi umožní, samozřejmě existuje celá řada modifikací.

Podařilo se nějak donutit operátory, aby pokryli kritická území?

To jde bohužel špatně. Snažíme už mnoho let a vždy to skončí na nedohodě s operátory. Tím, že je víc operátorů, tak je dohoda poměrně špatná. To je asi největší problém z hlediska informatiky; prostě v tom nejste sami. Kdyby to byla jen naše věc, tak už to máme dávno zvládnuté. Ale operátoři berou železnici v potaz minimálně, není to věc jen naše, ale i SŽDC. Jak se budou stavět i dlouhé tunelové úseky, třeba jestli někdy vznikne tunel mezi Berounem a Prahou nebo tam někde na jihu, tam samozřejmě. Ale to už budou vybavené tratě GSM-R. Takže je nutná souhra nás, SŽDC a operátorů.

Takže GSM repeatery se řeší, ale je to na dlouho?

Repeatery jdou velice složitě, protože je bez operátorů neuděláme. Wi-fi snad už půjde rychleji, pokud vybereme dodavatele informačních technologií, jaké my si představujeme, a uvidíme, co bude odpovídat ve spektru možností, které jsou v současnosti veliké.

Na CRD byl vystavený český vagon druhé třídy (Bee240.508) s dálkovou diagnostikou plus lokací, kdy si depo může zjistit aktuální stav, poruchy, indikátory. Je na to centrální projekt nebo plánujete instalaci?

To je jako wi-fi. To jsou možnosti dálkového přenosu dat, které máme, a jedna z nich je i lokace závad a jejich přenos.

Takže to byl demostrátor? Slováci to montují do všech posledních rekonstrukcí…

Ano.

Herculy Arriva, teď jezdí Plzeň – Furth – do Německa, jaký mělo smysl zavést je v polovině roku? Proč se nepočkalo na prosinec?

Otázku oběhu nevím. Ale v plánu to bylo od prosince 2008. Projekt měl půlroční zdržení, od prosince se počítá s nasazením výhradně lokomotiv Hercules na rychlíky do Bavorska. Mělo by to vyjít levněji než provoz české lokomotivy.

Redakce ŽelPage děkuje za rozhovor.


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Rozhovory

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
16.07.2009 (9:55)  
dohlib: Dovedeš si představit, jakou sumu peněz bere veškerý management za rok? Podle mě by se za jejich platy dal koupit max. 1 CityElefant, jak je to v konečném důsledku zanedbatelná suma.

Mirek Hruška: Oni si kraje objednají službu a pak ji neplatí?? Není to náhodou tak, že ČD záměrně nechtějí po krajích plnou sumu, protože vědí, že by pak kraje nic nepodepsali? A ČD pak mohou o peníze žebrat někde výše. Jak jinak vysvětlit podpis smlouvy na Vysočině, kde kraj platí 57 Kč/km??

Jinak co se týká těch modernizací, domnívám se, že by ČD měli eliminovat moc odborů a chtít výběrová řízení. Jedině tak lze dosáhnout podpisu dlouhodobých smluv, protože jak všichni víme, tak podpis smlouvy bez výběrového řízení je v EU zakázán... Navíc to, co navrhuje MD, kdy může být ze smlouvy každý rok vyňato 15% výkonů je prostě paskvil, který žádnou garanci nedává...
registrovaný uživatel dohlib 
16.07.2009 (9:47)  
Ještě k hájení manažerů : já musím v práci každý měsíc odevzdávat výkaz, kde uvedu, co jsem jednotlivě za každý den a jaké úkoly dělal a jsem hodnocen za to, i jak jsem je splnil. Nepracuji u ČD, ale u jednoho ještě dosud ziskového státního podniku (až bude neziskový, bude z něj a.s., aby vlastník měl co nejlevnější)....A myslím si, že každý by měl mít ohodnocení dle své vykonané práce, a ne za to, že zastává funkci.
registrovaný uživatel dohlib 
16.07.2009 (9:39)  
Bohužel je to tak ve většině firem, že eminence jménem ředitelé, náměstci a manažeři jsou "chráněni" a když je hospodářský výsledek dobrý, mohou za to především oni a dostanou ještě větší peníze. V opačném případě dostanou jen velké peníze a ticho po pěšině. Jako daňový poplatník jsem pro to, aby se investovalo do železnic, ale ne do nezasloužených platů některých vyvolených a do dalších Černých Děr.
registrovaný uživatel dohlib 
16.07.2009 (9:31)  
Mirek Hruška:
Vlakem bohužel moc nejezdím, jen občas na služební cesty za plnou taxu 1. třídou. Cestování vlakem se mi líbí, chtěl jsem být strojvedoucím. Ale vadí mi mrhání penězi. Takže chceš říct, že ČD hospodaří výborně a má schopné a spravedlivě ohodnocené manažery (nehodnotím jednotlivě ing. Blažka, jsou dobří, jsou špatní ale celkově myslím, že více ti špatní).

Takový jak jsi mne ohodnotil opravdu nejsem. Myslím, že tu každý může napsat svůj názor, aniž by ho za to ostatní začali mírně očerňovat. Nejsi náhodou manažer ČD a zrovna nenáš co dělat, že je tak hájíš ?
registrovaný uživatel myrha  mail  
16.07.2009 (9:29)  
Mirek Hruška: Máte pravdu křičet po někom je dost ubohé a nesnáším to a nikdy bych to neudělal. Nicmémě zlevnění tarifu o dvě koruny podle mě za celé prázdniny nenaláká ani jednoho jediného cestujícího, kdo chce jet pojede i za tu vyšší cenu a kdo jet nechce ten přece kvůli 2Kč vlak nezvolí..
Toto je podle mě další marketingový tah, který byl úplně zbytečný. Lepší je situace se SONE+. Spíš by měli manažeři počítat kolik mladých odradili a naštvali absencí letní prázdninové slevy..;) Tam kde dělají tarify už svoji inteligenci prokázali při dvojím zdražení žákovského jízdného..:)
16.07.2009 (9:25)  
ČD mají plno hezkých vagónů ale místo toho aby je nasadily na normální R (např. Praha - PCE - Brno, Praha - Olomouc - ?) tak prostě zavedou nové EC :-/ - pro ukázku - http://www.zelpage.cz/razeni05.php?dotaz=702&sekce=R v roce 2005 a dnes http://www.zelpage.cz/razeni/09/vlaky/cd-702 . V roce 2005 bylo v ČR 58 vlaků vyšší kvality a dnes jich je 107, to je témeř dvojnásobek. Nejednou se mi již stalo že jsem se v R nemohl opřít protože to vždy vydalo tak strašný zvuk že to muselo být slyšet po celém vagónu. Nechápu kam se ztrácí ty peníze z těch jízdenek. Dříve sem jezdil cca za 250 Kč/týden dnes za 321 Kč. Za rozdíl v ceně těch jízdenek se mi nezdá že se kvalita jízdy o tu částku zlepšila
16.07.2009 (9:21)  
Vážně ať už přijdou nějací soukromníci.
16.07.2009 (9:18)  
Zase jeden článek slušně řečeno o ničem. Jako kdybych četl ten jejich firemní plátek. V podstatě je to celé o tom co všichni ví, že nic nového není a nebude protože to Škoda zatím nevyrobila. Ty řeči o nějakých garancích v souvislosti s Desirama jsou směšný. Jako by po celé síti jezdily moderní vozidla a jen na Budějovice staré kýble, takže kdyby ČD stratily toto rameno tak co by pak dělaly s těma vozidly...Asi by je postavily do kopřiv. Je zajímavý že na 814, výrobce Prase Šumperk alias RomanŠkoda peníze jsou....
Celé článek jsou to kecy, kecy, kecy. Ale co jiného taky od současného vedení čekat.
16.07.2009 (9:01)  
Víš vůbec o čem se píše v článku? Zřejmě ne, jinak by jsi sem netahal politiku. Nepřijde mi že pan Ing. Blažek, což je dle mého názoru skutečně člověk na svém místě, brečí že nemá peníze na to a na to. Ale zmiňuje to, že při absenci dlouhodobějších smluv se za vás žádná banka nezaručí. Což je pravda! A ty kraje? Když si někdo objedná něco s určitou cenou a není schopný to zaplatit? ČD přitom nejde o nic jiného než o to aby kraje zaplatili to co si objednali. Dle mého názoru se však vedení celkem snaží. Dokazují to například plány na RJ380 nebo RS, o kterých alespoň já osobně jsem neměl tušení. Ovšem ta ETR610? Dobré sci-fi, ale kdyby přeci jen se toto někdy prohnalo v barvách ČD po síti SŽDC .. no, dobré by bylo :)

Připomínáš mi jednoho chlapa, který včera na kolegu vlakvedoucího v Jeseníku řval, že je to póvl, debil, že za takovou cenu jezdit nebude, že jenom zdražujeme, že sme všichni ko*oti a podobné blbosti. Kolega mu pouze odvětil, zda pochytil informaci, že na léto se dokonce zlevnilo? Nakonec vytáhl jízdenku Jeseník - Olomouc ZTP za 27Kč. A tací řvou nejvíce.

Ještě něco by jsi rád podotkl?
registrovaný uživatel dohlib 
16.07.2009 (8:34)  
Ha ha ha, nejsou peníze. Všude mají málo peněz. Vyházet neschopný a rozbujelý management a za jejich 6-místné platy neopodstatněné hospodářskými výsledky by se dalo lecos udělat či pořídit. Normální člověk v práci musí plnit úkoly aby dostal plat, manažeři zejména ČD stačí aby měli tuto funkci a vytvářet hospodářské výsledky nebo zisk nemusejí....trochu mi to připomíná analogii manažer - poslanec - senátor - politik, všechno stejná banda, která jen bere vysoké platy a má výhody ale po nich "potopa".
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko