Trutnov - Do flotily východočeských "čtyřek" přibyl nový exemplář. Dlouho očekávaný a tajnostmi opředený stroj 754.050 7.1.2007 konečně vyrazil vlastní silou na trať. Dlouho se spekulovalo mezi laickou veřejností, jak tento stroj vlastně bude vypadat. Otázkou bylo jaký lak ponese, bude z něj počítačem nabušená mašina jako 754.018, nebo klasická 754 jako velká většina lokomotiv. To vše byly velké otazníky, které se odhalovaly postupně během prosince.
První jízdy v ostrém provozu si tato novotou zářící lokomotiva odbyla na vlacích R 650, R 793, Sp 1954, R 655. Na těchto výkonech ji jako záložní stroj pro případ nečekané závady doprovázela 754.030. Více již napoví fotografie. Po celý týden bude lokomotiva brázdit spolu s 754.030 koleje tratí 032 a 021 za účelem zácviku strojvedoucích DKV Česká Třebová.
foto: autor
V posledních letech byla obnovena intenzivní obroda lokomotiv řady 754. Dalším plusem tohoto zlomu je i uvolnění uniformity barevných schémat těchto lokomotiv. Dnes již závisí pouze na vůli depa, s jakým barevným schématem lokomotiva řady 754 vyjede z dílen. Díky tomuto uvolnění přišlo v posledních letech na denní světlo několik velice hezky barevných lokomotiv. Posouzení, jak zdařilá jsou tato schémata, již nechám na čtenáři.
Jako první od uvolnění poměrů podstoupila MH opravu v roce 2005 lokomotiva 754.060. Pro národ nadšenců okolo železnice to bylo po dlouhém období šedozelených laků velké překvapení. Plzeňské depo tak přišlo o další "bleskovku", ale začala dekáda zajímavých barevných řešení. Jako další z dílen ČMKS vyšel nově nalakovaný brejlovec 754.023 v klasicky šedozeleném laku. To bylo z počátku zklamání, ale ihned po příchodu do DKV Brno byla tato bývalá brněnská chlouba vyzdobena ozdobným pruhem ve tvaru blesku. Tím se lokomotiva opět stala perlou Brněnského depa. Po 023 následovala 754.051 (DKV ČT), 754.061 (DKV ČT), 754.018 (DKV Brno) a nakonec 754.050 (DKV ČT). Jedinou výjimku v posledních 2 letech tvoří 754.065 pro DKV Ostrava v šedozeleném a 750.308, zatím poslední 750 pro ČD, u které byl obnoven lak do "původní" červené s bleskem.
foto: archiv ŽP
Co nás dál čeká za novoty můžeme jen hádat. Ale v nejbližších týdnech a měsících se do dílen chystají další stroje. Z Brna čeká na odvoz 754.074 po požáru a 754.048 která po letech těžké služby zasluhuje omlazovací kůru. Bude jen překvapení, v jakém kabátku vylezou tyto dvě perličky na denní světlo.
A pro ty co neví moc o rekonstrukci 4018 a 4050 tak je tam nová elektronika. Na pultu je displej řízení připomíná 843 je tam novej 15 stupňovej regulátor a rozvaděč je překopanej mám i nějaký fotky kdyby měl někdo zájem.
Pokud to ma byt o rekonstrukci stroje, tak tu nejsou skoro zadne informace ba ani fotky, krom klasickych jakuzokrajinovek :-) Nebyl by alespon nejaky detail nebo celo zblizka? Nebo porovnani vedle sebe stary x novy lak treba?
Pokud ma clanek pojezdnavat o barevnem reseni brejlovcu CD, tak to nema zadny system a ani tu nejsou vsechny, pak se tu opet nabizi nejake srovnani nebo prehledna tabulka...
Tema je to zajimave a rad se dovim nove informace, tak to prosim nebrat zle, je to jenom napad jak to vylepsit ;-)
Seriózní firma si buduje svoji pověst i jinak, ale jednotný vzhled vozidel je samozřejmostí. Takže chaos a lidová tvořivost v nátěrech jen koresponduje se stavem řízení ČD... Na tom brejláku asi nestačili natřít střechu a zůstala tam prozatím nějaká oranžová základovka...
No tragédie. Omalovánky a jejich šotožebříček. Co vám říká takhle firemní identita? Bude někdy ÖBB náš vzor?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.