..: První etapa rekonstrukce železniční stanice Teplice v Čechách dokončena :..

žst. Teplice v ČecháchTeplice v Čechách - Správa železniční dopravní cesty, s. o., jako investor ve čtvrtek 3. listopadu 2005 slavnostně zakončila realizaci první etapy přestavby železniční stanice Teplice v Čechách, kterou provedla společnost Viamont DSP, a. s., na základě výběrového řízení jako generální zhotovitel. Stavba byla zahájena v srpnu roku 2004 a SŽDC do rekonstrukce investovala celkem 64 172 210 Kč. V rámci stavby bylo vybudováno nové ostrovní nástupiště mezi kolejemi č. 1 a 2 s mimoúrovňovým přístupem podchodem vyústěným do odjezdové haly ve výpravní budově. V souvislosti s výstavbou ostrovního nástupiště byl také rekonstruován železniční svršek a spodek a byla zrušena kolej č. 4.

Přidáno dne: 8.11.2005 - 7:55

„Rekonstrukce železniční stanice Teplice v Čechách - výstavba podchodu pro cestující je významnou stavbou železničního uzlu, který svým významem přesahuje hranice ústeckého regionu. Účelem stavby je zejména zvýšení úrovně a bezpečnosti přepravy cestujících do tohoto známého lázeňského centra České republiky,“ prohlásil dnes Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC. Dodal, že první etapa rekonstrukce, kterou stát prostřednictvím SŽDC financoval, se netýkala budovy nádraží. „Budova teplického nádraží je památkově chráněná a veškeré opravy a rekonstrukce vyžadují jednak složitější projednávání, jednak větší nároky na objem finančních prostředků. Modernizace celého teplického nádraží byla i z těchto důvodů rozdělena na několik etap,“ uvedl Ing. Komárek s tím, že budovu nádraží budou investorsky zajišťovat České dráhy a město Teplice. „Opravné práce na budově však již probíhají. Pokračuje oprava střechy, vyměňují se další okna a oprava fasády by měla být zahájena příští rok ,“ řekl dnes ředitel Komárek.

Stavba se kompletně nachází v prostoru železniční stanice Teplice v Čechách a probíhala za plného provozu, tzn. za trvalé kontroly veřejnosti, přičemž náročnost stavebních prací byla dále umocněna jejím umístěním v lázeňském městě s vysokým podílem zahraničních hostů. V minulosti neměla železniční stanice Teplice v Čechách žádné ostrovní nástupiště, což výrazně ovlivňovalo jak propustnost stanice a celé železniční trati, tak především bezpečnost cestujících.

Nosným prvkem stavby je nový podchod ústící na ostrovní nástupiště vybudované mezi kolejemi č. 1 a 2. Podchod je rozdělen na část vně a uvnitř výpravní budovy, jejíž základy bylo nutné po dobu realizace zajistit a vynést masivní ocelovou podpěrnou konstrukcí, aby byla budova staticky zabezpečena. Bezbariérový přístup do podchodu zajišťují z obou stran výtahy. Rovněž velmi náročným objektem je rekonstrukce původní historické výpravní budovy s klenbovými stropy a stropními freskami, která byla prováděna pod dohledem Národního památkového ústavu. Ten pro její provádění stanovil závazné podmínky.

V rozsahu určeném umístěním podchodu a nástupiště byla provedena kompletní sanace železničního spodku se zřízením nového odvodnění v celé stanici, v návaznosti na to byl obnoven železniční svršek, trakční vedení a zabezpečovací zařízení stanice. Nově zbudované ostrovní nástupiště včetně výstupu z podchodu je zastřešeno ocelovým přístřeškem, uvnitř konstrukce nástupiště prochází kabelovod. Železniční stanice Teplice má kompletně nové osvětlení a informační zařízení včetně informačního systému pro nevidomé. Stavební práce byly po celou dobu prováděny s vysokými nároky na úroveň koordinace, částečně v nepřetržitých výlukách staničních kolejí a při opatřeních zajišťujících maximální bezpečnost cestujících. Stavba i přes obtížné geologické podmínky proběhla řádně dle plánovaného harmonogramu.

Živé nádraží - Stanice Teplice v Čechách je také zahrnuta do komplexního programu revitalizací železničních stanic pod názvem Živé nádraží. Cílem projektu je oživit vlakové nádraží a rozšířit jeho funkce o další služby cestujícím občanům města. Z nádraží se tak stane významné obchodní centrum města. Partnera pro projekt vybírají České dráhy.

Přidáno dne: 10.12.04 - 23:14

Akciová společnost Viamont DSP, která je členem koncernu Viamont, se stala vítězem soutěže na realizaci rekonstrukce železniční stanice v Teplicích. Součástí stavby v celkovém investičním objemu 52 mil. Kč je zřízení (novostavba) podchodu pro cestující pod kolejemi č. 1 a 3 s dvouramennými schodišti a výtahem a s vyústěním v hale dopravní budovy. Mezi 1. a 2. kolejí bude zřízeno nové ostrovní nástupiště a součástí stavby je i celkové odvodnění kolejiště s rekonstrukcí železničního spodku pod 1. a 2. kolejí. Rekonstrukci dopravní budovy rovněž provede a.s. Viamont DSP.

V současné době probíhají jednání s magistrátem města Teplice o finanční spoluúčasti na rekonstrukci fasády a s památkáři o spolupráci na ochraně fresek památkově chráněné budovy. Tuto rozsáhlou rekonstrukci financuje SFDI (Státní fond dopravní infrastruktury) a zadavatelem je SŽDC a ČD - Stavební správa Praha. Zhotovitelem je Viamont DSP, a.s. a stavba bude dokončena v říjnu 2005. Projekt vypracovala firma SUDOP Praha Firma se rovněž účastní soutěže na realizaci rekonstrukce žst. Chomutov, která by měla následovat po Teplicích.

V srpnu 2004 započaly práce na přesunu sudých kolejí (2, 4, 6 a 8). V říjnu pak započaly práce na stavbě ostrovního nástupiště mezi 1. a 2. kolejí a podchodu mezi ním a nádražní budovou. Z tohoto důvodu jsou dočasně přerušeny dvě koleje u prvního nástupiště. Tím je značně omezena doprava ve stanici, kdy osobní vlaky z / do Lovosic a Litvínova končí a začínají na 1. a 3. koleji (2. a 1. od nástupiště) na levé straně nádraží a ostatní vlaky využívají 2. a 4. kolej 3.a 4. od nástupiště). Pro cestující byla postavena provizorní sypaná nástupiště se zpevněnou hranou.

Nové nástupiště, které bude zčásti zastřešené a umožní komfortnější a hlavně bezpečnější nastupování do vlaků, by mělo být hotové během roku 2005. Kromě stavby nástupiště by měla být součástí projektu také rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení a výstavba ČD Centra. Zároveň zde vznikne nové řídící stanoviště pro celou část tratě mezi Chabařovicemi a Oldřichovem u Duchcova.

Přidáno dne: 16.11.04 - 19:23

V současné době probíhají práce na stavbě ostrovního nástupiště a podchodu mezi ním a nádražní budovou v Teplicích v Čechách. Kvůli novému perónu musela být přeložena jedna z hlavních kolejí a dočasně přerušeny dvě koleje u prvního nástupiště.

Tím je značně omezena doprava ve stanici, kdy osobní vlaky z / do Lovosic a Litvínova končí a začínají na první a druhé koleji (od nást.) na levé straně nádraží a ostatní vlaky využívají třetí a čtvrtou kolej. Nové nástupiště, které bude zastřešené a umožní komfortnější a hlavně bezpečnější nastupování do vlaků, by mělo být hotové během roku 2005. Kromě stavby nástupiště je součástí projektu také rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení a výstavba ČD Centra. Zároveň zde vznikne nové řídící stanoviště pro celou část tratě mezi Chabařovicemi a Oldřichovem u Duchcova. Stavbu nástupiště a podchodu provádí firma Viamont DSP Ústí nad Labem.


JRtrain Poslat mail autorovi | 8.11.2005 (7:55)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
08.11.2005 (15:49)  
Standa:

To, co popisujete je problem snad skoro vsude, resp. krome mozna tech nejvetsich nadrazi.

jr:

To, co navrhujete by nebylo od veci. A kdyz uz by tam byl, tak by mohl taky hlidat dodrzovani zakazu koureni. To by byla pohoda. A z vybranych pokut by se to zaplatilo a jeste by se mozna mohlo snizovat jizdne, predpokladam, ze by se vybralo opravdu hodne, alespon nez by se to lidi odnaucili.
registrovaný uživatel Standa
08.11.2005 (12:33)  
Podchod a ostrovní nástupiště jsou sice otevřeny, ale někteří cestující si, hlavně po příjezdu vlaku z Ústí n.L., dle očekávání krátí cestu (a to i ti starší!) dost nepohodlným seskakováním z vyvýšeného nástupiště do první staniční koleje. Jednou se možná teplické nádraží dočká kromě nové fasády i hromadného masakru...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko