..: Poruchy příměstských elektrických jednotek na trati 171 Praha - Beroun :..

Ilustrační obrázekPraha, Radotín - Elektrické jednotky provozující dopravu v okolí hlavního města Prahy provází v poslední době, zvláště v ranních hodinách, nebývalá smůla. Během října docházelo k poruchám souprav všech starších řad zde provozovaných elektrických jednotek (451, 452 a 470), které omezovaly pravidelný provoz zejména na trati 171 z Prahy do Berouna.

Takřka každý den již kolem 6. či 7. hodiny ranní došlo minimálně k jedné poruše, která vzápětí narušila dopravu okolo metropole. Navíc v době ranní špičky, kdy jsou soupravy plné cestujících jedoucích do zaměstnání či do školy. Mnozí z nich byli již několikrát nuceni použít jiných dopravních prostředků, jak pražské MHD, tak i regionálních příměstských autobusových linek. Ty sice jedou víceméně včas, ale v době ranní špičky také odsuzuje cestující k dlouhému čekání v kolonách.

Vlak má oproti silniční dopravě v zahlcené pražské aglomeraci obrovskou výhodu. Například cesta z Prahy-Radotína na Smíchov trvá pouhých 8 minut, oproti 17 minutám v autobuse. Sám autor však byl také svědkem toho, že cestující čekající na vlak se do přeplněné soupravy zkrátka nevešli.

Příměstské vlakové linky nyní denně přepraví přes 80 tisíc cestujících , přičemž toto číslo každoročně roste asi o tři procenta. Nejvytíženější je Masarykovo nádraží, kterým denně projde 30 tisíc Pražanů a Středočechů, následuje Hlavní nádraží, Libeň a Radotín.

Největší koncentrace mimořádností byla k vidění 15. října, pak také 8. a či 1. téhož měsíce. Paradoxní a poněkud překvapivé, že k těmto kalamitám docházelo pokaždé v pondělí. Například 8. října kvůli poruše nestihla jedna souprava obrat v Berouně a přestože byla vyslána souprava záložní, došlo ke značnému zpoždění. Situaci by mohlo ještě zhoršit další snižování počtu zaměstnanců řídících dopravu a provoz, přičemž počet vlaků na příměstských linkách stále stoupá.

Například v Radotíně bude od prosince letošního roku dopravní kancelář při denní směně obsazena pouze jedním výpravčím. Ten by měl mít dle původního rozhodnutí (plánu) na starosti vše, co doposud stávající dva. Tento návrh byl však odmítnut, přičemž se uplatní alternativní řešení ve formě vypravování spojů vlakovou četou, tzv. zavedení systému černých teček.


Vítek_V | 13.11.2007 (21:53)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
14.11.2007 (16:09)  
happy: Vyjádřil jste to sice až s přílišným despektem, ale je to pravda. Výpravčí postaví odjezdovou cestu a musí se rozhodnout, jestli půjde vlak vypravit, nebo zvedne ten telefon a přijme jiný od souseda atd. Četa zatím může i s vlakem klidně mizet.
registrovaný uživatel happy 
14.11.2007 (13:45)  
Výprava vlaku vlakvedoucím může přinést úsporu času.Než se z kanclu vyhrabe červená čepice,tak je to slušná doba.Navíc v na této trati jezdí soupravy s automatickým zavíráním dveří,takže červená čepice je fakt navíc.Jinak co se týče neschopnosti žabotlamů...No po 40 letech provozu je to fakt "aktualitka".
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
14.11.2007 (12:46)  
november: A proč by to měla být nějaká výhra. Osobně jsem toho názoru, že ve stanicích bez přestupů je vypravování vlaků výpravčím naprostá zbytečnost. Místo běhání ven se může zabývat něčím užitečnějším, zvláště když sám uznáváte, že je jejich zatížení velké. Líbí se mi ovšem i pro budoucnost zvažovaná varianta, že by si výpravčí i ve stanicích s černou tečkou mohl v případě potřeby při mimořádnostech vzít červenou čepici provést fyzickou výpravu vlaku.
14.11.2007 (11:04)  
Také denně dojíždím po 171 a chce to někdy pevné nervy, ovšem na druhou stranu krátké intervaly mezi vlaky (hlavně do Řevnic) to trochu usnadňují - pokud ovšem nezůstane žabotlam viset někde mezi stanicemi. Největší problémy činí asi jednotka řady 470, která bude nadále turnusována na trati 171 i v příštím roce. Například před týdnem za ni zaskakovala klasika s vozy B a téměř půlhodinovým zpožděním. Je fakt, že z Radotína jezdí čím dál víc lidí a téměř nikdy si už nesednou.

Pro další informace o trati 171 (nasazované soupravy, provoz, jízdní řád v roce 2008) mrkněte na moje stránky:
http://trat171.ic.cz
14.11.2007 (10:53)  
No a to ještě nevíte,že původní záměr byl černé tečky na celém úseku Radotín - Beroun.Což se naštěstí na poslední chvíli podařilo zažehnat ale asi jen na čas.Jinak přeju pevné nervy všem výpravčím z trati 171 hlavně v tomto úseku.Neboť doprava je zde extrémní a zabezpečovací zařízení nedostačující.A cestující lze jen prosit o trpělivost při občasných potížích.
14.11.2007 (10:52)  
Dle dražního slovíčkaření se vlaky ze zastávek a stanic,kde je tak zvaný "modrý výpravčí" nevypravují. Vlakvedoucí dá strojvedoucímu souhlas a ten za to veme. Výpravu dělá jen červený.
registrovaný uživatel milos  mail  
14.11.2007 (10:28)  
ou je! takzvane "Black point station" ? :- ))
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
14.11.2007 (9:33)  
JTB: Za vznikem šestivozovek je dle mých informací dávný zlepšovací návrh. Paradoxně cílem nebyly ony, ale třívozovky, které byly tímto vyšetřeny a mohli se použít jinde.

Slavík: Jedná se o stanice, kde vlaky nevypravuje výpravčí, ale vlaková četa. Takové stanice jsou v sešitovém jízdním řádu označeny černou tečkou.
registrovaný uživatel milos  mail  
14.11.2007 (9:26)  
Slavik: taky neznam...
14.11.2007 (9:12)  
Co je to tzv. systém černých teček???
14.11.2007 (9:30)  


systém černých teček, je zavedení výpravy vlaků průvodčím (vlakovou četou), kdy výpravčí již nebudou mít "červené čepice" a nebudou k vlakům chodit.
Postedit: Přesně tak, jak píše Railfort
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko