..: Poruchy příměstských elektrických jednotek na trati 171 Praha - Beroun :..

Ilustrační obrázekPraha, Radotín - Elektrické jednotky provozující dopravu v okolí hlavního města Prahy provází v poslední době, zvláště v ranních hodinách, nebývalá smůla. Během října docházelo k poruchám souprav všech starších řad zde provozovaných elektrických jednotek (451, 452 a 470), které omezovaly pravidelný provoz zejména na trati 171 z Prahy do Berouna.

Takřka každý den již kolem 6. či 7. hodiny ranní došlo minimálně k jedné poruše, která vzápětí narušila dopravu okolo metropole. Navíc v době ranní špičky, kdy jsou soupravy plné cestujících jedoucích do zaměstnání či do školy. Mnozí z nich byli již několikrát nuceni použít jiných dopravních prostředků, jak pražské MHD, tak i regionálních příměstských autobusových linek. Ty sice jedou víceméně včas, ale v době ranní špičky také odsuzuje cestující k dlouhému čekání v kolonách.

Vlak má oproti silniční dopravě v zahlcené pražské aglomeraci obrovskou výhodu. Například cesta z Prahy-Radotína na Smíchov trvá pouhých 8 minut, oproti 17 minutám v autobuse. Sám autor však byl také svědkem toho, že cestující čekající na vlak se do přeplněné soupravy zkrátka nevešli.

Příměstské vlakové linky nyní denně přepraví přes 80 tisíc cestujících , přičemž toto číslo každoročně roste asi o tři procenta. Nejvytíženější je Masarykovo nádraží, kterým denně projde 30 tisíc Pražanů a Středočechů, následuje Hlavní nádraží, Libeň a Radotín.

Největší koncentrace mimořádností byla k vidění 15. října, pak také 8. a či 1. téhož měsíce. Paradoxní a poněkud překvapivé, že k těmto kalamitám docházelo pokaždé v pondělí. Například 8. října kvůli poruše nestihla jedna souprava obrat v Berouně a přestože byla vyslána souprava záložní, došlo ke značnému zpoždění. Situaci by mohlo ještě zhoršit další snižování počtu zaměstnanců řídících dopravu a provoz, přičemž počet vlaků na příměstských linkách stále stoupá.

Například v Radotíně bude od prosince letošního roku dopravní kancelář při denní směně obsazena pouze jedním výpravčím. Ten by měl mít dle původního rozhodnutí (plánu) na starosti vše, co doposud stávající dva. Tento návrh byl však odmítnut, přičemž se uplatní alternativní řešení ve formě vypravování spojů vlakovou četou, tzv. zavedení systému černých teček.


Vítek_V | 13.11.2007 (21:53)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.11.2007 (11:56)  
AD Railfort ztráty výkonů ve stanicích na trati 171 bych se opravdu nebál.Kromě Berouna a Radotína a Smíchova je všude el.mech. bez izolovaných kolejí,takže výpravčí se naběhá dost a dost i bez nutnosti běhat vypravovat vlaky. A ještě k šesti tlamám v minulém nebo předminulém GVD zajížděla šestitlama na jednom obratu až do Roudnice nad Labem.Šestitlama teoreticky může na všechny tratě v okolí Prahy jediný problém by byl P. Vysočany -P. H.Počernice v případě jízdy "napůl"(jen na jeden hnací vůz) to by asi nezvládla.
15.11.2007 (11:26)  
860 003: Rekonstrukce vložáků je totální hovadina. V tomhle věku si zasloží buď muzeum, nebo kovošrot a recyklaci. Vyhnilé jsou stejně jak motoráky.
15.11.2007 (11:22)  
Co se dělo v říjnové pondělky nevím, resp. si to nepamatuju, jen doplním ty listopadové: 5.11. na vlaku 9932 při odjezdu z Bn stržen sběrač (původně to měl být Kraken, jenže ten byl odstaven na závadu TM, takže to postihlo jednu šestivozku, která byla z Prahy nahrazena tou klasikou, jak zmiňuje Twix).
Přesně týden na to 12.11. neodjel pro závadu na řízení kompresoru z Bn vlak 9929. Taktéž šestivozka. Bohužel jsem byl v obou případech "osobně účasten". Mezitím ještě jedna chcíplotina na 9905 v Bn dne 6.11., přičemž ta nahrazena soupravou "od Řevnic", plus během týdne min. ještě jeden vlak odřeknut, tentokrát z Ph. I v těchto případech šestivozové tlamy, ty pak nahrazeny většinou čtyřvozkami.
Na Krakena bych zase tak nenadával, protože o proti tlamám jeho spolehlivost není určitě nižší a co se komfortu týče, tak je to celkem jednoznačné plus i když zvenčí vypadá jek zámek hrůzy.
15.11.2007 (10:43)  
860 003: Tak to je myslím úplná blbost, že by se takové staré křápy ještě nějak rekonstruovaly. Nemuselo by ale být špatné špatné vyrábět 071 a 971 taky pro provoz s lokomotivou (vyžadovalo by to asi jen minimální úpravy)... V zahraničí jsou patrové soupravy s řídicím vozem vedené lokomotivou běžné.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
15.11.2007 (10:15)  
Jiří Průša: Že jde o fetišismus je důvod tak pro bulvár. V dnešní době se výpravčí bojí ztráty výkonů, protože každý výkon je dobrý pro zachování třeba právě jejich pracovního místa. Jistou nostalgii po červené čepici upřít ovšem nelze.
15.11.2007 (8:47)  
Osobně si myslím že "černá tečka" nebyla bohužel zavedena.Pro stanice Dobřichovice a Řevnice by to byla jen velká výhoda,výpravčí by měl času na svou práci a nemusel zbytečně běhat k vlakům na druhé nástupiště. Ovšem některým výpravčím vadí že s "černou tečkou" dostanou "jen" modrou čepici a přijdou o svůj "fetiš".
14.11.2007 (20:46)  
Také myslím, že výprava vlakovou četou by se na 171 mnohde hodila. Teď když jezdí odpoledne ty vložené vlaky do Řevnic, prakticky ve všech stanicích na tomto úseku dochází k tomu, že odjíždějí dva vlaky zároveň. Takže výpravčí dojde k jednomu, vypraví ho, potom projde podchodem a vypraví druhý...
860 003: Tato jednotka je jedna z prvních šestivozových, která začala jezdit na trati 171 (když ještě jezdily přímé Os Plzeň - Praha, byla potřeba šestivozových žabotlamů nižší), a byla na čelech opatřena nápisy Berounka. Tyto nápisy již neexistují, ale jednotka s těmito hnacími vozy zde jezdí dodnes.
14.11.2007 (20:25)  
V roce 1983 jsem dojížděl z Prahy do Mirošovic (na hradlo) jednotkou tenkrát EM 475 1008 a 052 v 6 vozovém řazení. Byl to tenkrát jeden z jejich prvních výkonů a jezdila i po kopcovité trati dobře. Myslím že tyhe 2 vozy jsou přád v jedné jednotce. Podle mně se 051 a 052 budou muset rekonstuovat na vozy tažené lokomotivou, bude to utrpení, ale asi nic jiného nezbyde.
14.11.2007 (17:51)  
Na trati 221 je výprava vlakovou četou nově zavedena např. ve Strančicích a je to pro dopravu značným urychlením, protože než by výpravčí překonal všechny nástrahy v kolejišti (a že jich je), docházelo by ke zdržením. Jediný problém vidím v tom, že dříve výpravčí pozdržel vlak třeba o minutku či dvě kvůli cestujícím dobíhajícím přes lávku z opožděného přípojného autobusu. Nyní mají bohužel smůlu.

Jinak na 221 je výhodou vedení jednotek ř.451/2 u většiny vlaků ve dvojicích, takže když lehne jedna, odtáhne to za ní druhá (ikdyž do kopce se zpožděním), nebo je ta neschopná odstavena a cestující si přelezou do schopné (většinou se vlezou, protože trať 221 prodělala kvůli koridorovým výlukám, zpožděním a nehodám značný pokles počtu cestujících - asi o třetinu). A také protože půlhodinový takt je ve špičce v celé trati, počkají si cestující nejdéle půlhodiny na další vlak.
14.11.2007 (17:34)  
No, ono to nahrazování řadou 471 také není žádná výhra, vzhledem k její poruchovosti. Např. nyní je minimálně na několik měsíců přibližně třetina jednotek ř.471 odstavena pro vážnou konstrukční vadu a nejspíš po ujetí dalších km postupně odstaví i další jednotky. Tak nějak nevím, čím se bude po vánocích v PIDu jezdit. ... I když teď jsem se dočetl, že do začátku nového GVD chtějí stihnout vyměnit všechny vadné díly za nové.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko