..: Poruchy příměstských elektrických jednotek na trati 171 Praha - Beroun :..

Ilustrační obrázekPraha, Radotín - Elektrické jednotky provozující dopravu v okolí hlavního města Prahy provází v poslední době, zvláště v ranních hodinách, nebývalá smůla. Během října docházelo k poruchám souprav všech starších řad zde provozovaných elektrických jednotek (451, 452 a 470), které omezovaly pravidelný provoz zejména na trati 171 z Prahy do Berouna.

Takřka každý den již kolem 6. či 7. hodiny ranní došlo minimálně k jedné poruše, která vzápětí narušila dopravu okolo metropole. Navíc v době ranní špičky, kdy jsou soupravy plné cestujících jedoucích do zaměstnání či do školy. Mnozí z nich byli již několikrát nuceni použít jiných dopravních prostředků, jak pražské MHD, tak i regionálních příměstských autobusových linek. Ty sice jedou víceméně včas, ale v době ranní špičky také odsuzuje cestující k dlouhému čekání v kolonách.

Vlak má oproti silniční dopravě v zahlcené pražské aglomeraci obrovskou výhodu. Například cesta z Prahy-Radotína na Smíchov trvá pouhých 8 minut, oproti 17 minutám v autobuse. Sám autor však byl také svědkem toho, že cestující čekající na vlak se do přeplněné soupravy zkrátka nevešli.

Příměstské vlakové linky nyní denně přepraví přes 80 tisíc cestujících , přičemž toto číslo každoročně roste asi o tři procenta. Nejvytíženější je Masarykovo nádraží, kterým denně projde 30 tisíc Pražanů a Středočechů, následuje Hlavní nádraží, Libeň a Radotín.

Největší koncentrace mimořádností byla k vidění 15. října, pak také 8. a či 1. téhož měsíce. Paradoxní a poněkud překvapivé, že k těmto kalamitám docházelo pokaždé v pondělí. Například 8. října kvůli poruše nestihla jedna souprava obrat v Berouně a přestože byla vyslána souprava záložní, došlo ke značnému zpoždění. Situaci by mohlo ještě zhoršit další snižování počtu zaměstnanců řídících dopravu a provoz, přičemž počet vlaků na příměstských linkách stále stoupá.

Například v Radotíně bude od prosince letošního roku dopravní kancelář při denní směně obsazena pouze jedním výpravčím. Ten by měl mít dle původního rozhodnutí (plánu) na starosti vše, co doposud stávající dva. Tento návrh byl však odmítnut, přičemž se uplatní alternativní řešení ve formě vypravování spojů vlakovou četou, tzv. zavedení systému černých teček.


Vítek_V | 13.11.2007 (21:53)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.11.2007 (13:27)  
No to my na Severu tady míváme hodinové zpoždění každý obden a mnohdy za to může chcíplá 460.
registrovaný uživatel Ziki 
19.11.2007 (13:09)  
Co se týče vypravování vlaků, tak do konce října jsem konkrétně jako výpravčí v Řevnicích sloužil a to vypravování je naprostá zbytečnost, jelikož i při výlukách atd. to jde vždy nějak řešit (např. RPn). Běháte jak zběsilí a nestíháte jen kvůli šaškování na peróně. Ve veřejném hlasování se ale mí bývalí kolegové rozhodli pro červené čepice, tak proto zůstali červené čepice, ač to moc dobře nechápu, když si všichni stěžují jak nestíhají.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
16.11.2007 (11:08)  
november: Nejsou-li stanice vybaveny světelnou PN, zdůvodňuje to i nadálé setrvání červených výpravčích, resp. v podstatě není důvod z nich dělat modré.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
16.11.2007 (11:06)  
Jiří Průša: U nás to šlo ve velké vlně a není mi znám jediný případ z mého poměrně širokého okolí. A pokud by tím někdo trpěl, tak bychom se mu asi vysmáli. Pokud nějací takoví tragici existují, tak to považujte za zanedbatelné procento, se kterým nemá smysl operovat.
16.11.2007 (10:27)  
Railfort+Jiří Průša:Návěstidla u koleje ano.ALE světelné PN na odjezdových návěstidlech mají jen Dobřichovice.Řevnice a Karlštejn nikoliv.Při mimořádných situacích toto přináší trochu problém....
15.11.2007 (20:39)  
Snad všude(na trati 171) je návěstidlo u každé koleje a světelné PN,takže ulechčení. A na tom že pro některé je červená čepice "fetiš" si trvám znám pár lidí kteří přešli do vzdálenější a hůře placené stanice jen pro červenou čepici.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
15.11.2007 (14:20)  
november: To tam nelze postavit ani světelnou PN? A jak je to se společnými návěstidly, jsou tam? Pokud světelnou PN postavit lze a společná návěstidla tam nejsou, je opět fyzická výprava vlaku jen zdržováním.
15.11.2007 (14:05)  
Nikdo netvrdí,že při standardním provozu na 171 by modré čepice nebyly ulehčením pro výpravčí.O nějakém fetiši nemůže být řeči!Ale uvědomte si,že na této trati je velmi častá jednak výluková činnost a také jiné "chuťovky" jako poruchy tlam apod.A jistě víte že el.mech zab.zař. neumožňuje postavit hlavní návětidlo na nesprávnou kolej.A tady se teprv začínají dít věci...a těch situací by se našlo více.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
15.11.2007 (12:30)  
Jiří Průša: Co se týká faktů, souhlasím s Vámi. Ve sporu jsme pouze ohledně sexuálních úchylek výpravčích.
15.11.2007 (12:11)  
Jiří Průša: No on takový "Benešov" je na tom úplně stejně, proto šestivozky ne-e.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko