Praha, Radotín - Elektrické jednotky provozující dopravu v okolí hlavního města Prahy provází v poslední době, zvláště v ranních hodinách, nebývalá smůla. Během října docházelo k poruchám souprav všech starších řad zde provozovaných elektrických jednotek (451, 452 a 470), které omezovaly pravidelný provoz zejména na trati 171 z Prahy do Berouna.
Takřka každý den již kolem 6. či 7. hodiny ranní došlo minimálně k jedné poruše, která vzápětí narušila dopravu okolo metropole. Navíc v době ranní špičky, kdy jsou soupravy plné cestujících jedoucích do zaměstnání či do školy. Mnozí z nich byli již několikrát nuceni použít jiných dopravních prostředků, jak pražské MHD, tak i regionálních příměstských autobusových linek. Ty sice jedou víceméně včas, ale v době ranní špičky také odsuzuje cestující k dlouhému čekání v kolonách.
Vlak má oproti silniční dopravě v zahlcené pražské aglomeraci obrovskou výhodu. Například cesta z Prahy-Radotína na Smíchov trvá pouhých 8 minut, oproti 17 minutám v autobuse. Sám autor však byl také svědkem toho, že cestující čekající na vlak se do přeplněné soupravy zkrátka nevešli.
Příměstské vlakové linky nyní denně přepraví přes 80 tisíc cestujících , přičemž toto číslo každoročně roste asi o tři procenta. Nejvytíženější je Masarykovo nádraží, kterým denně projde 30 tisíc Pražanů a Středočechů, následuje Hlavní nádraží, Libeň a Radotín.
Největší koncentrace mimořádností byla k vidění 15. října, pak také 8. a či 1. téhož měsíce. Paradoxní a poněkud překvapivé, že k těmto kalamitám docházelo pokaždé v pondělí. Například 8. října kvůli poruše nestihla jedna souprava obrat v Berouně a přestože byla vyslána souprava záložní, došlo ke značnému zpoždění. Situaci by mohlo ještě zhoršit další snižování počtu zaměstnanců řídících dopravu a provoz, přičemž počet vlaků na příměstských linkách stále stoupá.
Například v Radotíně bude od prosince letošního roku dopravní kancelář při denní směně obsazena pouze jedním výpravčím. Ten by měl mít dle původního rozhodnutí (plánu) na starosti vše, co doposud stávající dva. Tento návrh byl však odmítnut, přičemž se uplatní alternativní řešení ve formě vypravování spojů vlakovou četou, tzv. zavedení systému černých teček.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.