..: Polsko se připravuje na ME ve fotbale v roce 2012 :..

Ilustrační obrázekPolsko - Mistrovství Evropy ve fotbale v Rakousku a Švýcarsku je na spadnutí. Tamější dráhy (ÖBB, SBB) přichystaly cestujícím mnohé zvláštní nabídky pro cesty vlakem. Pořadatelskou štafetu dalšího šampionátu poté převezme Polsko s Ukrajinou. Polsko tak již přemýšlí, jak co nejlépe využít svou železniční síť. Polské dráhy (PLK) by chtěly do roku 2012 pořídit do svého vozového parku nové vysokorychlostní soupravy, čímž by nalákaly veřejnost k cestě na utkání a využití železniční dopravy. Nutné by však byly i mnohé rekonstrukce, modernizace a výstavby tratí.

Očekává se, že na přelomu jarních měsíců dubna a května tohoto roku vyhlásí slezské dráhy několik výběrových řízení na přípravu, vypracování projektů a dokumentace na výstavbu nových železničních tratí. Dle mluvčího PLK v Katowicích Jaceka Karniewskiho jsou již nyní v plánu kontrakty na modernizaci železničního provozu. Po nových tratích budou vlaky jezdit rychlostí až 200 km/h. Do roku 2012, kdy bude Polsko s Ukrajinou šampionát pořádat, je odhadováno, že se zrekonstruuje a vystaví na 1500 km kolejí. Zhruba 650 km z toho budou spojovat jednotlivé dějiště zápasů a přilehlá města. S tím jsou spojené další rozsáhlé rekonstrukce železničních stanic. Přepravci již zveřejnili informace o vypsání tendrů na nové lokomotivy a osobní vozy. Polsko se tak inspirovalo situací, kdy mistrovství světa ve fotbale pořádalo v roce 2006 Německo. Tamní Deutsche Bahn (DB) v té době přepravily řádově až o 15 milionů cestujících navíc vůči běžnému provozu.

Z těchto kontraktů má dle mluvčího Jaceka Karniewskiho absolutní přednost vlakové spojení Katowic s veřejným letištěm v Pyrzowicích. Náklady na celý projekt a výstavbu jsou odhadovány na 320 milionů euro. V plánech je stavba 5 stanic, mezi nimiž vlaky pojedou rychlostí až 160 km/h. Dále také komplexní přestavba hlavního nádraží v Katowicích. Spojení a cesta by tak na letiště trvala necelých 30 minut. Počítáno je i s dalšími modernizacemi železničních stanic v Gliwicích, Zabrze, Śwętochowicích a Chorźowě Batory. Polské ministerstvo pro regionální rozvoj tento projekt zařadilo do projektu Infrastruktura a prostředí na léta 2007 – 2013.

Do roku 2012 je možné, že na polských (pravděpodobně i českých příhraničních) kolejích uvidíme několik moderních lokomotiv s novými vozy pod vlajkou společnosti PKP InterCity, která již dala najevo zájem o nákup nových vozidel. První z moderních vlakových souprav by měly vyrazit do provozu již za dva roky.

Zdroj: server Businessinfo.cz


Vítek_V | 29.2.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.02.2008 (10:08)  
Kam se ztratil napad jezdit s Pendolinem do Varsavy ?
registrovaný uživatel Kuba 
29.02.2008 (9:59)  
Oni to stejně nestihnou a ME 2012 bude pořádat Skotsko nebo Itálie. Tím nemyslím jenom železnice, ale všeobecně zámezí pro pořádáni takové akce (stadiony, hotely, silnice,...)
registrovaný uživatel Qaws 
29.02.2008 (9:42)  
Tak jim podstrčíme pár Sloníků..:-D
registrovaný uživatel M 
29.02.2008 (9:30)  
Nestihnou, v nejlepsim pripade to dopadne jako v Portugalsku, kde toho behem ME meli udelaneho hodne, ale taky spoustu veci dodelat nestihli. V pripade, ze by to snad stihli, tak by ten duvod byl ale jasnej - u nas Euro zatim nebylo...
29.02.2008 (9:08)  
Jestli to stihnou, tak se budu divit, proc to neslo tak rychle i u nás....
registrovaný uživatel Fauny  mail  
29.02.2008 (8:23)  
Chyba v článku. Německo pořádalo v roce 2006 mistrovství světa.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko