..: Komentář: To fakt myslíte vážně, pane Čunku? :..

Osobní vlak z Horní Lidče do Hranic na Moravě - v dobách, kdy provoz zajišťovaly ČD, foto: IR Komentář — „Tak nám zabili České dráhy, paní Millerová“, aspoň tedy ve Zlínském kraji, chtělo by se říci spolu se Švejkem. Jenže ona to zase až taková švejkovina není. Situace je vážná a nevím, jestli snad ne i zoufalá…

Ale konkrétně a ke konkrétním poznatkům

Dne 16.12., tedy den po zahájení regionální osobní dopravy dopravcem Arriva vlaky s.r.o., jsme se s manželkou vypravili osobním vlakem na úřady a za nákupy z naší obce směrem od Horní Lidče do Vsetína. Říkal jsem si, že celkem pochopitelné drobné nedostatky prvního dne snad už budou vychytané, a tedy že cesta bude již téměř rutinní. Jaká to naivita…

Ještě před nástupem se ohlášené zpoždění protáhlo z 5 minut na 10. No, budiž, asi ještě neskončila stavba a výluka jedné koleje mezi Hustopečemi a Lhotkou. (Jak se posléze ukázalo, byla to jen malá část příčin všech trvalých zpoždění.)

Lint 41, Lužná u Vsetína, foto: IR Přijíždí dvouvozová jednotka LINT 41. Je sice na boku skříně označená velkými písmeny „Leo“ a menším nápisem „Pardubický kraj“, ale na obou přídích soupravy jsou samolepky s logem „Arriva“ a podtitulem „The DB Company“. Nastupujeme jedněmi ze dvojích širokých, dvoukřídlých dveří do „nízkopodlažního“ sektoru, ale žena zkušeným okem měří a konstatuje, že podlaha je o trochu výš než v Regionově, takže s kočárkem do vozu stejně bez pomoci nenastoupí. Sedadla vypadají jako celkem vyčištěná, některá jsou v uspořádání do čtveřice, některá ve dvojicích za sebou. Na těch je ovšem dobře patrné, jak jsou sedačky do vozu napěchované s minimálními roztečemi tak, aby se jich vešlo co nejvíce. No, nevadí, na ty krátké trasy není třeba tolik pohodlí…

V naší zastávce jsme nastupovali tři, v další pak jeden cestující, ale průvodčí, ač přítomen a dává signály k odjezdu, k nám stále nedorazil. Zápasí s jakýmsi elektromechanickým strojkem, ze kterého leze zmuchlaný proužek papíru. Když je konečně u nás, přes naše jasné zadání nám účtuje trasu o zastávku kratší, ale nechceme mu již komplikovat i tak trudné chvíle. Ostatně, asi bych se při své povaze neudržel v klidu, když nám s úsměvem oznámí, že zpáteční jízdenku nám prodat nemůže, protože zpáteční jízdenky byly zrušené; jo a kartou že zatím platit nejde (ač to má Arriva na webu, ale ty elektromechanické strojky to na první pohled neumožňují). Po chvíli zápasu se strojkem se ptá, jestli ten lístek potřebujeme. Manželka, právě penzionovaná průvodčí ČD, na tom trvá (a do ucha mi šeptá, že od ČD by ji asi brzy vyhodili, kdyby revize přišla na to, že brala peníze a nevydávala doklady). V další zastávce nikdo nenastupuje, a tak se průvodčímu s příjezdem do Vsetína konečně daří vytisknout víceméně nezmuchlaný doklad a se zjevnou úlevou a s upřímnou omluvou nám jej odevzdává.

460.007-8, Bystřička - Jablůnka - v dobách, kdy provoz na celé trati 280 zajišťovaly ČD, foto: Duhy Po vyřízení potřebných záležitostí ve Vsetíně se vydáváme zpět na nádraží. Už před budovou nás vítá další čerstvě penzionovaný průvodčí ČD se slovy, ať pro lístky ani nechodíme, že terminály Arrivy nefungují, takže buď ve vlaku, nebo u pokladen ČD. Jdu se pro jistotu podívat, jestli se něco nezměnilo, ale v kanceláři Arrivy jen dívky sedí u černých obrazovek a sdělují mi totéž. U pokladen ČD ukrutná fronta, tak jdu zpět na perón. Z Valašského Meziříčí přijíždí opožděný panťák ČD, zastavuje a z jeho desíti dveří o 12 křídlech se vyhrnou houfy študáků. Místo přímé jízdy až po státní hranici ve Střelné se teď ze všech vlaků ve Vsetíně nuceně přestupuje. A na peróně se už houfují i další desítky študáků a zaměstnanců ze Vsetína. Souprava Arrivy z Velkých Karlovic, která má pak pokračovat do Střelné, tu ale stejně není. Po ohlášeném zpoždění („z důvodu obratu soupravy“ – nevím, jak se obrací vratná souprava?!?) skutečně přijíždí červená dvouvozová motorová jednotka řady 628.2 DB, zjevně vyřazená od DB Regio, a z jejích 3 jednokřídlých dveří se postupně po jednom soukají ven cestující. Pak dojde na nás, a tedy se pro změnu po jednom soukáme těmi trojími dveřmi dovnitř. Asi tak 250 osob jednak z části z toho čtyřvozového panťáku, jednak nových cestujících ze Vsetína. A zpoždění se utěšeně zvyšuje…

Patříme ke šťastlivcům, kteří si ještě mohli sednout. Ti méně šťastní postávají v chodbičkách, představcích a prostorách pro kola. Kvůli malým vnoučatům, která pravidelně „hlídáme“, se opět zajímáme o přepravu kočárků. Na vozové skříni žádný piktogram s kočárkem není, což není divu, protože celá souprava je „vysokopodlažní“, stejně jako ty 44 let staré panťáky, místo kterých teď jezdí, takže bez cizí pomoci se s kočárkem dovnitř nedostanete. Navíc Arriva za převoz kočárku účtuje, alespoň dle informace průvodčího, 15 Kč za každou jízdu.

Ještě si bleskově proběhnu oba vozy, abych se o té „vysokopodlažnosti“ přesvědčil. Pak usedám a do oka mi hned padne, že potahy sedadel jsou sice čisté, ale opěrky rukou docela umatlané. Zjevně je nikdo před převozem do ČR jaksi nestihnul aspoň umýt. Pootevřenou toaletu, jež nešla zavřít, jsem raději nestudoval, zda prošla důkladnou sanitací před nasazením v jiném státě. Jinak vypadá interiér poměrně zachovale, i když na různých duralových klikách, madlech apod. je vidět, že jsou už i po šetrných Němcích dost odrbané. Inu, soupravy se vyráběly ve druhé půli 80. let minulého století. Nějaký informační systém byste v soupravách také hledali marně. I ty staré panťáky měly aspoň na bocích obou čel v okně světelnou tabuli. V „regíně“ pak světelné tabule v okně, v každém oddílu a ještě reproduktory hlásí totéž, co se promítá na těch tabulích. U Arrivy je jenom v okně před mašinfírou nakřivo hozený papír s narychlo natištěnou cílovou stanicí. Jo, v jízdním řádu jsou stále některé zastávky jen na znamení, ale v té soupravě ř. 628 jsem si zatím žádných tlačítek signalizace ke strojvedoucímu nevšimnul. Ale možná příště po detailnějším ohledání…

jednotka řady 628.2 DB, Lužná u Vsetína, foto: IR A pak konečně odjezd. Hned se mi ovšem vybavuje, jak jsem si tyto soupravy asi před 15 lety fotografoval na nádraží v německém Sinsheimu. Udivilo mě tehdy, jak se i na té rovince rozjížděly pomalu. Teď jsem toho byl svědkem jako „insider“. Souprava, byť se 2 hnanými nápravami a hydrodynamickým přenosem, se rozjíždí opravdu nezvykle pomalu a stejně pomalu akceleruje i na trati. Plné traťové rychlosti (80 km/h!) dosahujeme až v Ústí u Vsetína, a to asi jen díky tomu, že v této již zrušené zastávce je asi tři čtvrtě kilometru dlouhá vodorovná rovina, protože za 1. republiky tu bývala stanice (s názvem Leskovec). V dalších úsecích, kde se pak už na této horské trati střídá stoupání 10 a 15 promile, je to ještě zoufalejší. Postupně vždy dosahujeme rychlosti odhadem tak 70, nejvýš 75 km/h.

Když se konečně doploužíme do naší obce, zjišťuji při odjezdu soupravy, že jí nesvítí červená koncová světla a zřejmě celý den jezdí jen se zavěšenými plechovými reflexními koncovkami. Nu což, předpisy to v mimořádném případě jistě povolují. Jestli soupravě svítila alespoň čelní bílá světla, to už jsem zjistit nestačil…

No, při těch pouze trojích dveřích a těchto hlemýždích rozjezdech se nedivím, že všechny spoje jezdí trvale opožděné. Původně tu ve špičce jezdily „panťáky“ řady 460, které dík elektrickému pohonu a přebytku výkonu měly téměř „raketové“ starty i do kopce, ale doma u PC zjišťuji, že jak Regionova, tak jednotka ř. 628.2 mají podobný měrný výkon (dle některých pramenů Regionova dokonce o trochu vyšší), ale jednotka ř. 628.2 má z nějakého důvodu (regulace rozjezdu, typ přenosu výkonu?) velmi pomalý rozjezd, a to jak na rovině, tak zejména do kopce…

Ale i jízdní doby jsou dle jízdního řádu poněkud záhadné. Z naší obce mezi kopci do Vsetína i zpět měl „panťák“ ř. 460 (čtyřvozový) jízdní dobu 12 minut, „regína“ 13. Motoráky Arrivy mají ze Vsetína k nám, tedy směrem nahoru na Lideč, 13 minut a z kopce dolů do Vsetína 14 minut. Zatím jsem nezjistil, proč z kopce jedou déle. Jako tradičního rejpala mě napadlo, že při zběžném poznání tratě si asi někdo všimnul u odbočky Bečva v Ústí, že je tam ve směru na Lideč sklonovník s údajem 15 ‰ směrem dolů/klesání (on je totiž namontovaný omylem v opačném směru!). A tak někdo u Arrivy asi shledal, že do Lidče je to z kopce, takže kratší čas, a z Lidče do Vsetína do kopce, takže čas delší. Co na tom, že říčka Senice teče podél trati z Lidče do Vsetína. Třeba tu máme nějakou magnetickou anomálii a voda teče na Valašsku do kopce…

Ale vážněji a k ještě jinému z řady problémů

vlakový tým Deutsche Bahn, „matky" Arrivy, foto: Deutsche Bahn Asi týden před zahájením provozu mé manželce volala jedna příbuzná, která je průvodčí a nyní nastoupila k Arrivě, jestli ženě po odchodu do důchodu nezbyly ještě nějaké díly stejnokroje, buď bez loga ČD, nebo že by si je odpárala, ale že prostě nedostali žádné stejnokroje ani jinou výstroj, takže by potřebovala něco vhodného do železničního provozu a co by aspoň tak nějak vypadalo jako stejnokroj. Bohužel jsme jí nemohli pomoci, protože manželka už nechtěla doma mít nic, co by jí (po 40 letech nadšené služby železnicím) ty železnice připomínalo; zejména po stále tvrdším šikanování vlakového personálu ze strany vedení v posledních letech, po zavádění stále větších provozních nesmyslů, a zejména teď po tom, co se na železnicích cíleně vyvolává chaos, vše rozdala mladším kolegyním a co zbylo, to prostě vyhodila do sběru.

No, hezký příklad „jednotné výstroje“ jsme viděli hned první den provozu Arrivy odpoledne: zastavil v naší zastávce LINT 41 a po chvíli z něj vylezl hoch v pohorkách, šedých kamaších a barevném tričku a dávaje holou rukou znamení k odjezdu, měl na sobě oranžovou reflexní vestu posunovačů s nápisem Arriva. Inu, nový, světový módní styl…

Na mysli mi vytanul obrázek ze zahajování provozu na kterési VRT v Číně, kde před novotou se blýskající soupravou stojí na perónu v řadě a v pozoru asi 20 čínských stevardek v jednotných, růžových stejnokrojích, s něžnými šátečky kolek krku a apartními kloboučky na hlavách. Ale ne, to je přece projev militarizace společnosti v diktátorském režimu; my jsme v Evropě demokratičtí a mnohem tolerantnější a dáváme lidem absolutní volnost ve volbě oděvu…

Os23225 Vestín Lužná Střelná Bylnice 191219, foto: IR 814.052-7 + 814.029-5, Návojná - Valašské Klobouky - v dobách, kdy provoz na trati 283 (nyní 280) zajišťovaly ČD, foto: Tomáš Krajcar jednotky řady 814 ve stanici Vsetín v dobách, kdy provoz na Valašsku zajišťovaly ČD, foto: IR

Mimochodem, zajímaly by mě zadávací podmínky soutěže na provozování této „regionální osobní dopravy“.

Pane hejtmane Jiří Čunku, pane krajský radní pro dopravu, pane inženýre Pavle Botku…

  • Jak je možné, že v zadávacích podmínkách není, že na hlavní, horské, dvoukolejné a elektrifikované trati musí být vozové jednotky elektrické, a naopak že soutěž vyhraje společnost, která pak celou regionální osobní dopravu provozuje (i pod dráty!) jen v motorové trakci? To je náš specifický příspěvek k té uhlíkové neutralitě EU? No, Gréta by se asi divila. Mám chuť ji sem pozvat… Anebo je to proto, že v Německu k tomu cíli postupují příliš rychle, tak to musíme v ČR trochu kompenzovat, aby EU té neutrality nedosáhla příliš brzy…(?)
  • Jak je možné, že v podmínkách není, že použité soupravy musí být aspoň částečně nízkopodlažní? Místo toho tu jezdí soupravy částečně nízkopodlažní (jako předtím Regionovy) a soupravy „vysokopodlažní“, stejně jako ty 43 až 44 let staré „panťáky“.
  • Jak je možné, že v podmínkách není, že soupravy, které jezdí v době špičky, musí mít aspoň takovou kapacitu, jakou měly soupravy předchozího dopravce, či prostě kapacitu odpovídající obvyklým dopravním proudům v těchto denních dobách? Nebo je to nějaký progresivní přístup k zavedení spartánské výchovy obyvatelstva, tedy aby si důchodci zase zvýšili kondici jízdou „na stojáka“ jako zamlada?
  • Jak je možné, že v podmínkách není, že soupravy musí mít přiměřený počet dveří, aby umožnily rychlou výměnu cestujících v přestupních uzlech? Nebo je to nějaký nový psychologický přístup, aby se cestující venku v mrazu trošku zchladili, a tedy zklidnili, když čekají, až na ně dojde řada k nástupu? V době špičky byly totiž čtyřvozové „panťáky“ řady 460, které mají na jedné straně 10 dveří se 12 dveřními křídly, nahrazeny dvouvozovými soupravami s trojími jednokřídlými dveřmi.
  • Jak je možné, že v podmínkách není, že provozované soupravy sice mohou být již použité, ale ne starší 10 až 15 let, ale před uvedením do provozu v objednávce kraje musí projít vyčištěním, sanitací a opravou opotřebených součástí interiéru? Místo toho nám tu byly Regionovy „vyráběné“ v letech 2005 až 2012 nahrazeny soupravami LINT 41 a 27 vyráběnými od roku 1996 a pantografy řady 460 vyráběné v letech 1975 a 1976 nahrazeny soupravami řady 628.2 DB vyráběnými v letech 1986 až 1989. No, v průměru je tedy ten vozový park nového dopravce v podstatě stejně starý, jako u toho dopravce předchozího. A v čem je tedy to zlepšení a pokrok?
  • Jak je možné, že v zadávacích podmínkách není, že soupravy nového dopravce musí být vybaveny alespoň elektronickým vizuálním informačním systémem, když už ne i akustickým? Vždyť ty staré „panťáky“ měly aspoň ten elektronický vizuální systém na obou bocích koncových vozů a Regionovy tento systém v každém oddílu a doplněný i o akustická hlášení a pokyny. No, možná se předpokládá, že nezavedením informačních systémů se podpoří komunikace a solidarita mezi cestujícími, kteří se jistě rádi vyptají, která souprava je „ta jejich“, a kam to, do čeho vlezli, vlastně jede. Takže tento progresivní systém vlastně napomáhá budování nových sociálních kontaktů a obnově komunikačních kompetencí…
  • Jak je možné, že jste před takto zásadní změnou v organizaci krajské veřejné dopravy souhlasili se zrušením celostátního tarifu ČD, zavedli jste krajské tarify (každý tarif jiný a každý druhý platný od jiného data!), namísto toho, abyste buď zavedli nějaký nový, celostátně platný tarif, kterým by se řídili všichni dopravci, anebo softwarový systém, který by umožňoval cestující odbavit jediným jízdním dokladem na celou jimi projížděnou trasu a který by umožňoval rozpočítání jízdného adekvátně mezi různé dopravce, jejichž služeb cestující na trase musí využít (viz takový systém používaný např. ve Švýcarsku)?
  • Jak je možné, že při tak zásadní změně v organizaci a provozování regionální osobní dopravy jste smluvně nezajistili, aby vybraný dopravce musel alespoň týden před zahájením poskytování dopravní obslužnosti prokázat, že má vozidla v korporátních barvách a opatřená logy firmy a českými popisy ovladačů a záchranných prostředků, že má zajištěná a fungující místa pro odstavování, údržbu a čištění vozových souprav, že má již v provozu plně funkční, zátěžovým testem i testem běžného provozu vyzkoušený systém odbavení cestujících ve stanicích i ve vozech, že vlakový i staniční personál je vybavený pomůckami pro odbavování cestujících a vypravování vlaků a že je plně vybaven pracovními oděvy a obuví jednotného provedení (a s viditelnými logy firmy) pro zimní období a nejpozději v březnu obdobným vybavením pro letní období. Tuto připravenost by v celém regionu zkontrolovala komise odboru dopravy KÚ a teprve s jejím potvrzením by vybraný dopravce směl zahájit „poskytování dopravní obslužnosti“.

Anebo všechny tyto body v zadávací dokumentaci a ve smlouvě o poskytování dopravní obslužnosti jsou, ale dopravce je prostě neplní? To by pak ale jistě bylo důvodem k okamžitému odstoupení od smlouvy a k vymáhání smluvních pokut a náhrad za materiální i nemateriální škody.

A jen tak na okraj: Proč byl vybrán dopravce, jehož angažmá umožňuje – sice trošku oklikou, ale přece – aby česká státní pokladna sponzorovala německou státní pokladnu? Není to trošku podivné nakládání s (našimi!) veřejnými prostředky?

Pane hejtmane a pane krajský radní pro dopravu, mohli byste na tyto výše uvedené otázky co nejdříve odpovědět?

Sám za sebe a zcela soukromně musím přiznat, že momentální situace i stáří a stav nově používaných vozidel mě osobně prostě uráží. Připadne mi, že německý dopravce ke zlínskému regionu přistoupil tak, že „pro ty valašské pastevce jsou ty u nás vyřazené vozy ještě dobré; a vůbec, co by ti untermenschen ještě chtěli…“.

Mám obavu, že je celkem jedno, co a jak nám pan hejtman a pan krajský radní pro dopravu vlastně odpoví, protože tím cíleně vyvolaným chaosem, těmi vyřazenými vozidly a těmi tarifními nesmysly si stejně už do dalších voleb podepsali jasný rozsudek. Když ne u všech voličů, tak u železničářů rozhodně.

A bude zajímavé sledovat, ve kterých firmách se pak tito pánové po případně prohraných příštích volbách objeví…

Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.


IR Poslat mail autorovi | 30.12.2019 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Komentáře

Weitere aus ČR Zlínský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer malard  mail  
31.12.2019 (10:15)  
A.N.: Zdá se mi, že jste mimo vůči mně i vůči autorovi. Kdybyste v první komentáři neplkal nesmysly, tak se do toho možná nezamotáte. Zatím jste totálně mimo realitu ohledně diskuze Vy. Něco jako problém s pochopením psaného textu. :)

Já se do autora rozhodně nenavážím, právě naopak. Za článek jsem rád.
31.12.2019 (8:06)  
Už na tak neaktualizovaném webu ŽelPage někdo napíše článek a najednou je tu kupa odsuzujících příspěvků.
IR to samozřejmě napsal citově zabarveně, avšak proto je to v kolonce "Komentář" s dovětkem "Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce". Tak to tak prostě berte a klidně můžete napsat podobně laděný článek hájící zájmy ČD nebo krajských radních...

Arriva zůstala daleko za očekáváním, daleko za svým předchozím vystupováním, jak bude připravena. Na mnoha tratích je to zatím krok zpět. A je to pouze na objednavateli, jak se k situaci postaví. Vzhledem k tomu, jací lidé asi dělali zadávačky, tak se rázného postupu spíše nedočkáme; stejně jako u prázdných vyjádřeních ze strany MD, DÚ, krajů. Většina lidí má přes Vánoce dovolenou, takže se něco pohne v průběhu ledna.
Jestliže vlak nemá spojení minimálně na českou SIMku a strojvedoucí neumí řádně česky, tak ten vlak nemá ani vyjet.

Když si vzpomenu na rozjezd Jančury a jeho přešlapy v úvodu, tak Arriva (DB) je ostuda a veliké pochybení vedení.
Můžu napsat "oslavný" komentář na fungování RegioJetu na lince Bohumín - Brno? Že je levnější lístek, mám místo ve slušném voze, dají mi nějaké drobnosti, tahá to výkonná mašina, která minimalizuje zpoždění, při mimořádnosti mi přijde přímo SMS či email? V tomhle světle je Arriva doposud propadák, protože se nejedná o drobnosti na konkrétní trati, ale o problémy od vozového parku přes odbavovací systém až po personál a přísun informací u mimořádností...

Je to výhradně o smluvním vztahu. V Olomouckém kraji slibovali také ojeté motoráky od nového GVD, avšak do smlouvy nedali ani termín jejich zavedení. A jelikož ČD dotáhli ještě větší šrot než čekali (přijdou k prodeji až za zástupem soukromníků, kteří to přeberou), tak se zatím na motoráky ani nesáhlo a je otázkou, jestli vůbec nějaký vyjede tento rok. A kraj nezmůže nic, protože jen sklízí výsledky své smlouvy... V Olomouckém kraji jsou akorát Pantery do Koutů, avšak tyto novější jednotky si zajistili spíše lidé okolo Železnice Desná a nikoliv úředníci na kraji. Do Olomouckého kraje zajíždí InterPantery od Břeclavi a Stadlery od České Třebové, ale to je jen ukázka, že ostatní kraje to třeba umí lépe.

Za uběhnutou dobu, kdy si kraje řeší většinu osobní dopravy na svém území, je vidět napříč republikou, kam se který kraj dostal a kde, jak pracují krajští radní. Někde se povedlo navázat vlaky a autobusy, vybudovat přestupní terminály, parkoviště. Hlavní hybatelé jsou kraje, které mají přístupy k EU dotacím nejen na nové vlaky, určují podmínky výběrovým řízením, postupně mohou získávat zkušenosti a plnit dlouhodobou koncepci.
IR  Sedne ihm E-mail
31.12.2019 (8:58)  


Mirku, díky za komentář od člověka poučeného, tedy od "insidera". Ano, k "citovému zabarvení" textu se bez mučení doznávám. Taky to bylo psané někdy 17. či 18.12. Ale to "citové zabarvení" taky trošku přispěje k rozpoutání diskuse, že jo ... ;-) Zcela souhlasím, že nejpodstatnější v této situaci jsou kraje a lidé, kteří tam rozhodují o zadávacích podmínkách výběrových řízení, o výběru vítěze a o smlouvách s nimi. To je celkem jasné. Jen a pouze spekulovat pak můžeme o tom, jaké je zadání "z vyšších míst", tedy z MD a zejména z EU. Pozoruju jako celkem častý cestující na Slovensku (i z tamějších zpráv, TV...) že Slovensko se zatím té "liberalizaci" dopravního trhu dost brání. Asi k tomu mají své racionální důvody...
Registrierter Benutzer A.N. 
31.12.2019 (7:08)  
IR:
Čt není důvěryhodný zdroj s reportem z místa a mj od člověka "původem" ze žp? Nebo vyjádření DÚ není důvěryhodný zdroj? A co třeba vyjádření MD - jako objednavatele? A nakonec omluva dopravce - Arrivy...Takže všichni plkají na prázdno?

M: já to čtu: "neshledal jsem žádný problém"... tak to je dobře, že vlak jel včas a ty jsi mohl udělat foto na žp.

Podtrženo sečteno, oba se navážíte do autora, ale je to jeden z mnoha článků k dění na železnici za posledních 14 dní, který z místa vystihuje realitu, nic víc. A že vy dva to vidíte jinak, to svědčí pouze o tom, že sledujete žp a nic jiného. Zkuste se na ty reporty JTB podívat nebo přečíst vyjádření kraje, MD, dopravce a pak uznáte, že jste mimo realitu.

Tento článek je zajímavý report, ale jak vidno sem nepatří.
Registrierter Benutzer malard  mail  
30.12.2019 (22:10)  
Pane Němečku, rád se od Vás nechám poučit. V čem jsem krátkozraký? Situaci sleduji více, než pouze v médiích. A nejen to. Ale to Vy nevíte. Hlavně, že o tom "umíte" diskutovat a navážet se do ostatních. A ještě k tomu bych řekl, že jste můj komentář pochopil špatně. Doporučuji diskuzi přečíst znovu. :)
30.12.2019 (20:55)  
Vzhledem k tomu, že jsem zrakově postižený a mám přítelkyni na inv. vozíku, beru celou věc trochu jinak.
I přes svůj zrakový handicap jsem od mala velký fanda do železnice a v rámci možnosti zvládám ještě i fotit. Moje přítelkyně je od mala na vozíčku a často společně cestujeme vlakem.
Vždycky jsem fandil soukromým dopravcům, ale to, co se děje obecně u Arrivy, mě dost zaráží. Jak je možné, že Arriva vyhrála výběrová řízení, a to na všech svých linkách, když nemají zaručenou přepravu vozíčkářů (u jednotek 628)? Pravda, panťákem ř. 460 se vozíčkář taky neprojede, ale např. u rychlíkových linek by přeprava vozíčkáře měla být samozřejmostí.
Tak to je postřeh zase trochu z jiného úhlu pohledu...
30.12.2019 (20:54)  
Tož stryc valach tu hodil názor,no. To je zase jeho pohled zašitý ve zvyku. Je pravda, že soukromníci to mají trochu volnější a většinou nejsou zvyklí na ,,starou školu dráhy´´ ale když se podíváme na to, že začínali skoro od nuly, tak jim smekám. Ano, jsem spíše zastáncem ,,staré školy´´ČD ale monopol asi není úplně to pravé ořechové. Co jsem slyšel, tak na nějaké to tunění vozového parku u soukromníků nebyl moc čas. Na druhou stranu konkrétně k Arrivě ve Zlínském kraji: Řekl bych, že spolkla moc velké sousto, které se jí trochu zaseklo v krku.
IR  Sedne ihm E-mail
31.12.2019 (0:27)  


Jste si jistý, že Arriva je soukromník? Nápověda: Mrkněte se na netu, do jakého holdingu patří (a nebo si to přečtěte na jimi pronajatých vozidlech).
Registrierter Benutzer A.N. 
30.12.2019 (20:24)  
Kdyby želpídžáci četli i jiná pariodika a nebo sledovali zprávy třeba na Čt, DÚ, MD, krajů.... pak by se zde takto asi nepohoršovali !!!
Jak jste krátkozrací....to bude asi tím, že malardové a jiní znají svět jen přes foťák, což je asi i jejich celoživotní cíl.
IR  Sedne ihm E-mail
31.12.2019 (0:26)  


Promiňte, ale co jste nám tím vlastně chtěl říci? Že jako málo sledujeme ČT, a tudíž jsme neinformovaní? No, nevím, jestli ČT a ČRo jsou zrovna ty nejdůvěryhodnější zdroje informací...
A proč vlastně chodíte na ŽP, když sem píší, diskutují tu, a fotky zveřejňují jen ti, co "znají svět jen přes foťák, což je asi i jejich celoživotní cíl", čímž vás dotyční iritují a zjevně jimi za to pohrdáte?!? Tak si vyberte jiný časopis, kde vám budou všichni přikyvovat a nebudou se snažit o žádnou diskusi.
Mmch, v textu nejde jen o ČD (i když o ty taky), ale o to, že tímto postupným a nyní již skokovým vytrhávání stále většího počtu tratí ze stávajícího systému v takto malé zemi s tak hustou železniční sítí a tak krátkými a vzájemně provázanými tratěmi se způsobuje rozvracení grafikonů, rozvrat oběhů vozidel/souprav, rozvrat turnusů vlakového personálu atd. atp., tedy stále větší chaos. Je to jen neznalostí zastupitelů, kteří o tom spolurozhodují, nebo úmyslem? Já nevím. zkuste se nad tím zamyslet a něco konkrétního k tomu napsat...
Registrierter Benutzer malard  mail  
30.12.2019 (18:50)  
Jackub: Neděje se nic, na co by cestující na železnici v ČR nebyli zvyklí.

Doopravdy? Jste si tím opravdu jistý? Sledujete vůbec situaci? Mně osobně je barva jedno (využívám podle potřeby všechny), ale zatím jsem na Arrivě a LE nenašel nic, co by převažovalo nad negativy. A celé tohle je doopravdy veliký problém.
Registrierter Benutzer Jackub 
30.12.2019 (16:35)  
@ Dale Cooper: Tak. A taky by si měl autor uvědomit, že to, co sepsal, je v podstatě jen uraženecký pamflet, řízlý ubohým vyhrožováním (Greta, nezvolíme vás).

A ještě k té uhlíkové neutralitě, kterou se autor tak hloupě a bláhově zaklíná - je vám jasné, že to mj. znamená konec spalovacích/vznětových motorů? Takže buď závislá trakce, nebo baterie/vodík. Taková vozidla budou tak drahá, že nejenom, že JŘ dost prořídne, ale jízdenky budou taky drahé, rovněž se zvýší prokazatelná ztráta (vysoké odpisy). Takže nebude dost peněz ani na současný objem dopravy, ani na jiné věci. A první obětí budou lokálky. Protože takové peníze do vozidel na nich nikdo nebude investovat. Takže třetina sítě pryč.
30.12.2019 (15:10)  
Autor by si měl uvědomit, že v kraji nevládne hejtman jako neomezený monarcha. Kraj má radu, zastupitelstvo, výbory.
Takže to, co se nyní v krajích děje je výsledkem toho, že lid poslal do pryč ty zlé pravičáky a tradičné strany a má, co si zvolil.
Nic víc, nic míň.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko