..: Jeřábnické práce, stavba mostu - vlaky jezdí bez omezení :..

Ilustrační obrázekPraha-Radotín - Snad nejčastějším dotazem po nedávném selhání ve Studénce bylo, jaká je bezpečnost staveb, probíhajících v těsné blízkosti železnice? Můžou i na jiných místech existovat určitá rizika? Pražské zhlaví stanice Praha-Radotín, v místě zhruba 20 metrů od vjezdu do stanice ze směru od Prahy Smíchova, probíhají stavební práce na mostní konstrukci a pilířích pražského silničního okruhu, který zde bude veden po estakádě přes údolí řeky Berounky a nad železniční tratí 171 se vnoří do tunelu. Ten, kdo častěji cestuje právě po této páteřní příměstské trati do metropole, si jistě všimne mnoha stavebních úprav, které v Radotíně probíhají. Vlaky ovšem v tomto úseku pořád projíždějí rychlostí až 100 km/h; v nejvytíženějších časech - ranní a odpolední dopravní špičce - tudy navíc projíždějí v intervalu 15 až 20 minut za sebou.

Trať, jak je vidět na přiložených fotografiích, vede v těsné blízkosti této stavby. V minulých dnech zde byl vztyčen jeřáb, který bude pracovat na mostních pilířích ve stráni nad tratí, která se vine jen pár metrů od něj. V době psaní tohoto článeku však jeřáb ještě nebyl zcela postaven. V těchto místech jsou položeny čtyři traťové koleje, 1. a 2. jsou do Prahy-Smíchova, 3. a 4. vedou k odbočce Tunel a dále do Prahy-Krče. Trať je elektrifikovaná. Přepravu cestujících zajišťují elektrické jednotky 451/2 z 60. let minulého století, které jsou o víkendech nahrazeny jednotkami řady 471. Každou hodinu zde projíždí pár rychlíků. V tomto grafikonu je zde denně na vedeno 142 pravidelných spojů – a to jen osobní dopravy, nemluvě o v poslední době silnější nákladní vozbě.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Dle ověřených informací a vlastního pozorování vlaky tímto místem projíždějí v plné rychlosti, tudíž bez jakéhokoliv rozkazu či jiného upozornění. Paradoxní je, že o této stavbě, stejně jako v některých dalších případech včetně nedávného neštěstí, nikdo informován nebyl. V následujících měsících lze předpokládat práce na samotné mostní konstrukci a její nasunutí nad trať.

Zdroj: vlastní pozorování

Na základě prvních reakcí nutno dodat, že článek se v žádném případě nesnaží hledat možné senzace, ale spíše vyvolat diskusi o nutné součinnosti a opatřeních u staveb, probíhajících v těsné blízkosti hlavních dopravních tahů, jak bylo několikrát zdůrazňováno zúčastněnými stranami v nedávném incidentu na severu Moravy.


Vítek_V | 16.9.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
16.09.2008 (10:04)  
dohlib: doporučuju kouknout na linky od kasmeho. Mostní konstrukce se nikam vysouvat(je-li to myšleno tou finalizací)nebude, protože se betonuje průběžně z jednoho nosníku na druhý, přímo ve vzduchu.
16.09.2008 (10:03)  
dohlib: Tak je snad jedno co tam jezdí, ne? Lidi jezděj i v pantografech a zrovna tam je špička docela nechutná. Třeba až 600 lidí ve vlaku. Také by záleželo kdy by "to" spadlo. Ona ta šedesátka by byla v pantografu asi o dost tragičtější, stačí vzpomenout na Čerčany....
Nicméně to je jen teorie, co "by se mohlo" stát a jak už zde psali jiní, tak se Studénkou se to stavebně srovnávat nedá. Samozřejmě, že náhoda je blbec, ale to bych nesměl vystrčit paty z domu. A to pod tím jezdím někdy až 8x dennně...
Bohužel musím souhlasit s tím, že tenhle článek spíš vyvolává zbytečnou paniku.
registrovaný uživatel dohlib 
16.09.2008 (9:35)  
Snad to nespadne nebo spadne když zrovna nepojede vlak. A navíc se tam jezdí pomaleji jak ve Studénce a asi tam moc nejezdí EC. Ze stovky zbrzdí asi na 60 km/h, následky by nebyly snad tak tragické...záleží co by spadlo a kam....ale stavte dál, dálnic je třeba. Hlavně ať pak nezapomenou říct, ať vlaky jezdí pomalu, když budou finalizovat nosnou konstrukci.
16.09.2008 (9:32)  
Dodavatelem stavby ve Studénce je ODS - Ostrava. Firma Bögl a Krysl byla subdodavatelem. To znamená, že odpovědnost za stavbu má dodavatelská firma a individuální odpovědnost lidé, mající na starost organizaci výsuvu mostu, kteří patrně (!!!) porušili některý z pracovních postupů. To co se píše v tomto článku, považuji za šíření poplašné zprávy. FRK
registrovaný uživatel waszyn 
16.09.2008 (9:16)  
Motám se na druhé straně údolí, u objektu 513. Pár slov k článku. Popis toho co tam všechno jezdí beru, autor ale bohužel nemá ponětí o technologii prací, protože jinak by to se studénkou nemohl nikdy porovnávat. Studénka je průšvih, ale osobně nevidím důvod, proč by měla renomovaná stavební firma,která ty mosty opravdu umí(tp.nemám s ní nic společného), po jednom lidském selhání, mmch.kterých např.u ČD proběhne za rok mnohem víc a taky jezdí, přestat stavět či stavět za nějakých zvláštních opatření, jak z toho článku cítím, i naprosto odlišné konstrukce. Po úmrtí několika fírů v poslední době se na koridorech taky snížila rychlost na 30 km/h?
16.09.2008 (8:47)  
Ano, podílí se na tom stejná firma Bögl a Krysl. A co má být? Vyšetřování není uzavřené, i když nesou jasný díl viny, jde o to jak velký. Jen nemám rád, když novináři fušují do jiných profesí, dle mého názoru má novinář především informovat, nespekulovat. Ano, v našem státě je bordel, ale i tak si myslíte, že si dotčené úřady a firmy nedávají nyní pozor, nemají obavy vyvolané nehodou ze Studénky?
16.09.2008 (8:16)  
zirecek - a nepodílí se na tom náhodou stejná firma jako ve Studénce - Bögl a Krysl? Mám dojem, že tam tenhle název firmy zazněl.
registrovaný uživatel kasme  mail  
16.09.2008 (7:58)  
Tak až tento článek mě "donutil" k registraci... :)

Doplním pár informací: jedná se o stavbu 514 na silničním okruhu kolem Prahy (SOKP, Pražský okruh, R1) a konkrétně estakádu přes údolí Vltavy a Berounky (pole mezi pilíři 39 a 40).
Oficiání stránky stavby jsou http://www.okruhprahy.cz/ a neoficiální např. http://www.kasme.cz/r1/ a fotky na http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/r1/
Jeřáb (u pilířů 40L a 40P) už je dle mých informací pár dní v provozu, ale zatím by s břemenem neměl zasahovat na trať, materiál je přivážen přímo k pilířům. Výška mostu nad terénem tu bude skoro 40 metrů a nosná konstrukce mostu se bude dělat technologií letmé betonáže (žádný výzuv ani podpůrná konstrukce) http://www.vsl.cz/cs/prod_betonaz.html , jak už je možné vidět na nedalekém pilíři P36P (za ulicí Výpadovou).
To je zatím asi vše a případné informace týkající se železničního provozu vám sdělím :)
16.09.2008 (7:46)  
Je to hezký dokumentační článek s vypovídajícími fotkami. Proč to však mezi řádky spojovat s nevyšetřenou nehodou ve Studénce? Víte kolik se denně staví staveb vedle, nad, pod železnicí; kolik je potencionálních rizik, že se něco sesune do tratě, spadne na trať, samotná trať se propadne, sesune? Chápu, že Studénka je pořád živá, avšak proč namotávat na ono klubíčko další nit? Určitě na SŽDC, s.o. o této stavbě vědí, protože stavba musela jít na připomínky, neboť je v ochranném pásmu dráhy. Troufám si tvrdit, že samozřejmě bude pomalá jízda při realizaci nosné konstrukce v oblasti nad kolejí... .
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko