Praha-Radotín - Snad nejčastějším dotazem po nedávném selhání ve Studénce bylo, jaká je bezpečnost staveb, probíhajících v těsné blízkosti železnice? Můžou i na jiných místech existovat určitá rizika? Pražské zhlaví stanice Praha-Radotín, v místě zhruba 20 metrů od vjezdu do stanice ze směru od Prahy Smíchova, probíhají stavební práce na mostní konstrukci a pilířích pražského silničního okruhu, který zde bude veden po estakádě přes údolí řeky Berounky a nad železniční tratí 171 se vnoří do tunelu. Ten, kdo častěji cestuje právě po této páteřní příměstské trati do metropole, si jistě všimne mnoha stavebních úprav, které v Radotíně probíhají. Vlaky ovšem v tomto úseku pořád projíždějí rychlostí až 100 km/h; v nejvytíženějších časech - ranní a odpolední dopravní špičce - tudy navíc projíždějí v intervalu 15 až 20 minut za sebou.
Trať, jak je vidět na přiložených fotografiích, vede v těsné blízkosti této stavby. V minulých dnech zde byl vztyčen jeřáb, který bude pracovat na mostních pilířích ve stráni nad tratí, která se vine jen pár metrů od něj. V době psaní tohoto článeku však jeřáb ještě nebyl zcela postaven. V těchto místech jsou položeny čtyři traťové koleje, 1. a 2. jsou do Prahy-Smíchova, 3. a 4. vedou k odbočce Tunel a dále do Prahy-Krče. Trať je elektrifikovaná. Přepravu cestujících zajišťují elektrické jednotky 451/2 z 60. let minulého století, které jsou o víkendech nahrazeny jednotkami řady 471. Každou hodinu zde projíždí pár rychlíků. V tomto grafikonu je zde denně na vedeno 142 pravidelných spojů – a to jen osobní dopravy, nemluvě o v poslední době silnější nákladní vozbě.
Dle ověřených informací a vlastního pozorování vlaky tímto místem projíždějí v plné rychlosti, tudíž bez jakéhokoliv rozkazu či jiného upozornění. Paradoxní je, že o této stavbě, stejně jako v některých dalších případech včetně nedávného neštěstí, nikdo informován nebyl. V následujících měsících lze předpokládat práce na samotné mostní konstrukci a její nasunutí nad trať.
Zdroj: vlastní pozorování
Na základě prvních reakcí nutno dodat, že článek se v žádném případě nesnaží hledat možné senzace, ale spíše vyvolat diskusi o nutné součinnosti a opatřeních u staveb, probíhajících v těsné blízkosti hlavních dopravních tahů, jak bylo několikrát zdůrazňováno zúčastněnými stranami v nedávném incidentu na severu Moravy.
Nicméně to je jen teorie, co "by se mohlo" stát a jak už zde psali jiní, tak se Studénkou se to stavebně srovnávat nedá. Samozřejmě, že náhoda je blbec, ale to bych nesměl vystrčit paty z domu. A to pod tím jezdím někdy až 8x dennně...
Bohužel musím souhlasit s tím, že tenhle článek spíš vyvolává zbytečnou paniku.
Doplním pár informací: jedná se o stavbu 514 na silničním okruhu kolem Prahy (SOKP, Pražský okruh, R1) a konkrétně estakádu přes údolí Vltavy a Berounky (pole mezi pilíři 39 a 40).
Oficiání stránky stavby jsou http://www.okruhprahy.cz/ a neoficiální např. http://www.kasme.cz/r1/ a fotky na http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/r1/
Jeřáb (u pilířů 40L a 40P) už je dle mých informací pár dní v provozu, ale zatím by s břemenem neměl zasahovat na trať, materiál je přivážen přímo k pilířům. Výška mostu nad terénem tu bude skoro 40 metrů a nosná konstrukce mostu se bude dělat technologií letmé betonáže (žádný výzuv ani podpůrná konstrukce) http://www.vsl.cz/cs/prod_betonaz.html , jak už je možné vidět na nedalekém pilíři P36P (za ulicí Výpadovou).
To je zatím asi vše a případné informace týkající se železničního provozu vám sdělím :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.