..: Jeřábnické práce, stavba mostu - vlaky jezdí bez omezení :..

Ilustrační obrázekPraha-Radotín - Snad nejčastějším dotazem po nedávném selhání ve Studénce bylo, jaká je bezpečnost staveb, probíhajících v těsné blízkosti železnice? Můžou i na jiných místech existovat určitá rizika? Pražské zhlaví stanice Praha-Radotín, v místě zhruba 20 metrů od vjezdu do stanice ze směru od Prahy Smíchova, probíhají stavební práce na mostní konstrukci a pilířích pražského silničního okruhu, který zde bude veden po estakádě přes údolí řeky Berounky a nad železniční tratí 171 se vnoří do tunelu. Ten, kdo častěji cestuje právě po této páteřní příměstské trati do metropole, si jistě všimne mnoha stavebních úprav, které v Radotíně probíhají. Vlaky ovšem v tomto úseku pořád projíždějí rychlostí až 100 km/h; v nejvytíženějších časech - ranní a odpolední dopravní špičce - tudy navíc projíždějí v intervalu 15 až 20 minut za sebou.

Trať, jak je vidět na přiložených fotografiích, vede v těsné blízkosti této stavby. V minulých dnech zde byl vztyčen jeřáb, který bude pracovat na mostních pilířích ve stráni nad tratí, která se vine jen pár metrů od něj. V době psaní tohoto článeku však jeřáb ještě nebyl zcela postaven. V těchto místech jsou položeny čtyři traťové koleje, 1. a 2. jsou do Prahy-Smíchova, 3. a 4. vedou k odbočce Tunel a dále do Prahy-Krče. Trať je elektrifikovaná. Přepravu cestujících zajišťují elektrické jednotky 451/2 z 60. let minulého století, které jsou o víkendech nahrazeny jednotkami řady 471. Každou hodinu zde projíždí pár rychlíků. V tomto grafikonu je zde denně na vedeno 142 pravidelných spojů – a to jen osobní dopravy, nemluvě o v poslední době silnější nákladní vozbě.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Dle ověřených informací a vlastního pozorování vlaky tímto místem projíždějí v plné rychlosti, tudíž bez jakéhokoliv rozkazu či jiného upozornění. Paradoxní je, že o této stavbě, stejně jako v některých dalších případech včetně nedávného neštěstí, nikdo informován nebyl. V následujících měsících lze předpokládat práce na samotné mostní konstrukci a její nasunutí nad trať.

Zdroj: vlastní pozorování

Na základě prvních reakcí nutno dodat, že článek se v žádném případě nesnaží hledat možné senzace, ale spíše vyvolat diskusi o nutné součinnosti a opatřeních u staveb, probíhajících v těsné blízkosti hlavních dopravních tahů, jak bylo několikrát zdůrazňováno zúčastněnými stranami v nedávném incidentu na severu Moravy.


Vítek_V | 16.9.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
16.09.2008 (19:53)  
Nehledejte senzace, jde o stavbu v ochranném pásmu dráhy, ke které se nejen přímo SŽDC ale i organizační jednotka SDC Praha určitě vyjadřovala. Jenom je škoda, že není v případě větších staveb v okolí dráhy vyžadován placený odborný dohled ze strany dráhy (tak jak to fakturují archeologové, goologové, hygiena a kupa dalších institucí).
registrovaný uživatel tenzor 
16.09.2008 (19:43)  
Pánové, místo osočování autora a článku by bylo možná konstruktivnější napsat, jestli došlo k informování SŽDC nebo ne. Pokud to tedy někdo ví.
16.09.2008 (17:40)  
Dost dobře nechápu, proč by se mělo "něco" omezovat, za předpokladu, že při pracovních činnostech není zasahováno do průjezdného průřezu dráhy.
Pokud je zasahováno do průjezdného průřezu, musí být u pracovního místa zřízena bezpečnostní hlídka mající za povinnost dávat návěst "stůj zastavte všemi prostředky" v případě, že je jízda vlaku ohrožena.
Ti pracovníci vykonávající funkci bezpečnostní hlídky tam mohou být z bezpečnostních důvodů i nyní, aniž by si jich někdo všiml. Stanoviště bezpečnostní hlídky je totiž nejméně 500 metrů před pracovním místem (trať je pojížděna rychlostí vyšší než 60 km/h). Pokud se pracovní mechanismus dostává do průjezdného průřezu "jen občas", tak musí bezpečnost hlídka informovat "obsluhu stroje" o jízdě vlaku, činnost pracovního stroje musí být zastavena a pokud by k tomu nemohlo dojít, tak musí bezpečnostní hlídka dávat návěst "stůj ...".
(zdroj – předpis Op 16)
16.09.2008 (17:39)  
Upřímně řečeno... Psala by se tady taková "blbost," kdyby se nestalo to, co se stalo. Nic proti námětu, ale myslím si, že takovýchto objektů je v ČR x...
16.09.2008 (17:19)  
Myslím, že už nadpis je zavádějící bulvárem...
Článek bych doporučoval nejraději stáhnout (jeho informační hodnota se blíží nule - vedle trati se staví most a ted tam je jeřáb) a fotky (jako dokumentaci stavební činnosti v okolí tratě) přesunout do příslušné dizkuse na K-report (i když i dokumentační hodnota fotek je diskutabilní...).
860 003:
Z které reakce mělo vyplynout: "...že SŽDC není o stavbě informována?
Myslíte autorův článěk a jeho zdroj? Zdroj: vlastní pozorování
registrovaný uživatel Johnny  mail  
16.09.2008 (17:04)  
Ano bohuzel, presne jak pise chio. Na ZelPage bych toto necekal.
16.09.2008 (14:00)  
Poplašná zpráva??? Jenomže ono se tak dlouho chodí se džbánem pro vodu... Větší přísnost by neškodila. Tady z jedné reakce nepřímo vyplynulo, že SŽDC není o stavbě informována. To snad není ani myšleno vážně. Můj kamarád, který má domeček v ochranném pásmu dráhy, chtěl měnit okna a potřeboval asi 15 razítek od Drážního Úřadu nebo nevím od které instituce, okna má dosud složená na půdě a je to 18 měsíců od podání první žádosti. Jistě, na občany a drobné podnikatele musí být přísnost, velká firma si může dovolit co chce. Ve slušné zemi by dostal bezplatně protihluková okna od správce dopravní cesty včetně montáže.
16.09.2008 (13:56)  
Ahtisaari: Veškěré stavby v ochranném pásmu dráhy (60 m od osy krajní koleje, ale nejméně 30 m od hranic obvodu dráhy) musejí jít na posouzení k SŽDC, s.o., kde se jasně stanoví ochranná opatření v průběhu výstavby. To je normální každodenní postup, který samozřejmě počítá s výstavbou, kdy je v přímém možném ohrožení drážní doprava, kdy jsou naplánovány pomalé jízdy, apod..
16.09.2008 (13:16)  
Eh, to je přesně ten mix zjevných fakt (staví se) s nesmysly (nasouvaná konstrukce) a vyloženými spekulacemi (stejná firma jako ve Studénce). Vyjde z toho senzace, což tady naštěstí většina diskutujících odhalila.

Postrádám tady (mimo jiné) dotaz na dodavatele, ČD a SŽDC na ochranná opatření. Pokud to nebude dotaz bulvární či dopředu spekulující, budou odpovědi jistě zajímavé.

S žádným z těchto subjektů nemám nic společného.
registrovaný uživatel chio 
16.09.2008 (10:56)  
Na základě prvních reakcí nutno dodat, že článek se v žádném případě nesnaží hledat možné senzace...

Tato věta a zbytek článku jsou v zjevném protikladu. Bohužel
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko