Praha-Radotín - Snad nejčastějším dotazem po nedávném selhání ve Studénce bylo, jaká je bezpečnost staveb, probíhajících v těsné blízkosti železnice? Můžou i na jiných místech existovat určitá rizika? Pražské zhlaví stanice Praha-Radotín, v místě zhruba 20 metrů od vjezdu do stanice ze směru od Prahy Smíchova, probíhají stavební práce na mostní konstrukci a pilířích pražského silničního okruhu, který zde bude veden po estakádě přes údolí řeky Berounky a nad železniční tratí 171 se vnoří do tunelu. Ten, kdo častěji cestuje právě po této páteřní příměstské trati do metropole, si jistě všimne mnoha stavebních úprav, které v Radotíně probíhají. Vlaky ovšem v tomto úseku pořád projíždějí rychlostí až 100 km/h; v nejvytíženějších časech - ranní a odpolední dopravní špičce - tudy navíc projíždějí v intervalu 15 až 20 minut za sebou.
Trať, jak je vidět na přiložených fotografiích, vede v těsné blízkosti této stavby. V minulých dnech zde byl vztyčen jeřáb, který bude pracovat na mostních pilířích ve stráni nad tratí, která se vine jen pár metrů od něj. V době psaní tohoto článeku však jeřáb ještě nebyl zcela postaven. V těchto místech jsou položeny čtyři traťové koleje, 1. a 2. jsou do Prahy-Smíchova, 3. a 4. vedou k odbočce Tunel a dále do Prahy-Krče. Trať je elektrifikovaná. Přepravu cestujících zajišťují elektrické jednotky 451/2 z 60. let minulého století, které jsou o víkendech nahrazeny jednotkami řady 471. Každou hodinu zde projíždí pár rychlíků. V tomto grafikonu je zde denně na vedeno 142 pravidelných spojů – a to jen osobní dopravy, nemluvě o v poslední době silnější nákladní vozbě.
Dle ověřených informací a vlastního pozorování vlaky tímto místem projíždějí v plné rychlosti, tudíž bez jakéhokoliv rozkazu či jiného upozornění. Paradoxní je, že o této stavbě, stejně jako v některých dalších případech včetně nedávného neštěstí, nikdo informován nebyl. V následujících měsících lze předpokládat práce na samotné mostní konstrukci a její nasunutí nad trať.
Zdroj: vlastní pozorování
Na základě prvních reakcí nutno dodat, že článek se v žádném případě nesnaží hledat možné senzace, ale spíše vyvolat diskusi o nutné součinnosti a opatřeních u staveb, probíhajících v těsné blízkosti hlavních dopravních tahů, jak bylo několikrát zdůrazňováno zúčastněnými stranami v nedávném incidentu na severu Moravy.
Pokud je zasahováno do průjezdného průřezu, musí být u pracovního místa zřízena bezpečnostní hlídka mající za povinnost dávat návěst "stůj zastavte všemi prostředky" v případě, že je jízda vlaku ohrožena.
Ti pracovníci vykonávající funkci bezpečnostní hlídky tam mohou být z bezpečnostních důvodů i nyní, aniž by si jich někdo všiml. Stanoviště bezpečnostní hlídky je totiž nejméně 500 metrů před pracovním místem (trať je pojížděna rychlostí vyšší než 60 km/h). Pokud se pracovní mechanismus dostává do průjezdného průřezu "jen občas", tak musí bezpečnost hlídka informovat "obsluhu stroje" o jízdě vlaku, činnost pracovního stroje musí být zastavena a pokud by k tomu nemohlo dojít, tak musí bezpečnostní hlídka dávat návěst "stůj ...".
(zdroj – předpis Op 16)
Článek bych doporučoval nejraději stáhnout (jeho informační hodnota se blíží nule - vedle trati se staví most a ted tam je jeřáb) a fotky (jako dokumentaci stavební činnosti v okolí tratě) přesunout do příslušné dizkuse na K-report (i když i dokumentační hodnota fotek je diskutabilní...).
860 003:
Z které reakce mělo vyplynout: "...že SŽDC není o stavbě informována?
Myslíte autorův článěk a jeho zdroj? Zdroj: vlastní pozorování
Postrádám tady (mimo jiné) dotaz na dodavatele, ČD a SŽDC na ochranná opatření. Pokud to nebude dotaz bulvární či dopředu spekulující, budou odpovědi jistě zajímavé.
S žádným z těchto subjektů nemám nic společného.
Tato věta a zbytek článku jsou v zjevném protikladu. Bohužel
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.