..: Je rozhodnuto: Švestková dráha se opravdu rozjede :..

Ilustrační obrázekTřebívlice - Když před necelým půlrokem osiřely koleje spojující Lovosice, Třebenice a Most, předpovídalo mnoho prognostiků rychlý útok sběratelů kovů a brzký zánik této krásné lokálky známé z jízdních řádů pod číslem 113. Jejich slova však zůstala naštěstí nevyslyšena a trať potichu začala ožívat.

První hvizd lokomotivní píšťaly se nad lokálkou rozezněl v prosinci 1898. V této době lokálce kralovaly smíšené vlaky a malé parní lokomotivy Rakouských státních drah a ani za raných ČSD tomu nebylo jinak. Změnu přinesla až 30. léta 20. století, kdy byly na trať nasazeny první motorové vozy a počet vlaků se rozrostl. Po druhé světové válce přišel další rozvoj a v 70. letech dosáhl provoz vrcholu. Trať tehdy křižovaly jak vlaky osobní, tak dálkové nákladní. Naopak 80. léta přinesla zlom. Ujetý svah u Třebenic měl za následek dlouhodobou výluku v úseku Třebenice - Třebívlice a až po dlouhých 4 letech se úsek dočkal obnovy. To se psal rok 1987 a na lokálku se vrátily jen vlaky osobní a místní nákladní doprava. Tento stav vytrval až do konce loňského roku, kdy se zde osobní doprava na popud Krajského úřadu Ústeckého kraje zastavila.

Již během posledních měsíců roku 2007 začaly probíhat práce na obnově osobní a záhy i nákladní dopravy. Jako první se na trať vrátily vlaky nákladní - vyrovnávkové vlaky Unipetrolu na dopravu čpavku a močoviny z Lovosic do Mostu. Začátkem března se na trati objevil první osobní vlak - narozeninový vlak Želpage - a koncem března dostaly konkrétnější podobu i pravidelné osobní vlaky. Za dopravce byla vybrána Zubrnická museální železnice a začal se chystat konkrétní jízdní řád nových turistických vlaků. Omezené finanční možnosti obcí umožní letošní provoz jen o letní prázdniny každou sobotu v počtu dvou párů.

Ilustrační obrázek

Ovšem po Švestkové dráze se budete moci svézt již dříve. V sobotu 31. května se v Třebívlicích koná již 5. ročník turistického pochodu Ulričina stezka - krajem českého granátu, na nějž bude vypraven zvláštní vlak. Ten bude tvořen motorovým vozem M131.1405 a přípojným vozem BDlm. Vlak vyjede v 7:40 ze stanice Ústí n.L.-západ a po zastavení v Lovosicích (odj. 8:15) bude pokračovat do Třebívlic (příj. 8.52). Na cestu zpět do Ústí nad Labem vyjede z Třebívlic v 15:04 a do Ústí n.L. přijede v 16:29.

Železniční nadšenci a fotografové můžou v tento den navíc využít jízdy fotovlaku tvořeného stejnou soupravou s odjezdem z Třebívlic v 9:04 a návratem do Třebívlic ve 14:20.

zdroj: www.Švestkovádráha.cz, Ilustrační foto: karloslt


karloslt | 26.5.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký


registrovaný uživatel dave  mail  
29.05.2008 (16:39)  
Problémem ústeckého kraje a železniční dopravy v tomto kraji je jedině jeho hejtman, p. Šulc a vlastně celá krajská ODS!!! (mají aspoň před volbami dobrou reklamu:))
27.05.2008 (1:55)  
LaupiCB: notabene ČD na Švestkové dráze si na pravidelných vlacích moc nezajezdí :-)

umí také určit co konkrétní spoj stojí?
áno, jinak by to taky neuměly rozepsat položku po položce ;-)

Pekař: a teď si představte, že Krajský úřad na turistický provoz taky přispěje :-)
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
27.05.2008 (1:00)  
AD 6360: Tím lépe... umí také určit co konkrétní spoj stojí? Nic ve zlém, podle mě jsou ale podnikem, který si peníze nezaslouží, protože s nimi ani v nejmenším neumí hospodařit. A už vůbec nevidím důvod, proč jim to mám doplácet z mnou vydělaných daní.
27.05.2008 (0:45)  
LapiCB: ČD už taky umí pěkně rozepsat položku po položce
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
26.05.2008 (23:37)  
Pendožabák: Je to složité. ČD jsou podnik, který si ty peníze nezaslouží, neumí rozepsat na co je použije a chce pořád víc... Šatavu tam! V JH má ceny a služby prostě lepší. Ty by sis nechal auto opravit tam, ke ti nerozepíšou co kolik stálo když se ti to bude zdát drahé?
registrovaný uživatel Kakov 
26.05.2008 (23:04)  
a ty vlaky UNIPETROLU tam opravdu pravidelne jezdi?? to by bylo fajn ;-) kdyby jezdily
registrovaný uživatel pekař 
26.05.2008 (18:33)  
Web: proč smutné? Vlaky jezdí a není třeba dotací kraje, to je fajn:)
26.05.2008 (18:31)  
web: je to smutny, ale je to tak
registrovaný uživatel Web 
26.05.2008 (17:51)  
Pendo: No nevím, já být tím "krajem" tak jsem nadšenej že nic neplatím a vláčky jezdí :-) Vás by naštvalo kdybyste přestal do práce řídit a začal vás vozit soused? :-)
26.05.2008 (16:57)  
Jen tak dál! Už jen proto aby se Debi*nímu ústeckému kraji ukázalo že udělal chybu! A třeba se těm oslům na radnici rozsvítí

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko