..: Jančura vzorem Šimralovi :..

Desiro na cestě do Ostravy V neděli 11.6.2006 zajišťovala sokolovská společnost Railtrans přepravu motorové jednotky VT 642 153-1 na mezinárodní veletrh Czech Raildays 2006 do Ostravy. Při této příležitosti byla možnost svést se na trase Děčín – Praha – Ostrava touto jednotkou.

Desiro bylo přistaveno k 1. nástupišti v žst. Děčín hl. n. krátce před půl dvanáctou a vzápětí byl ke 2. nástupišti přistaven R 775 do Prahy Masarykova nádraží v čele s lokomotivou 162 037-6. Tento vlak nabral hned na odjezdu zpoždění 5 minut, a proto vyjel „Sonderzug“ o 3 minuty později oproti plánovanému odjezdu, ve 12:05 hod. Označení zvláštního vlaku se během trasy 3x změnilo – z Děčína do Prahy jel vlak jako 1. nsl 773 (100773). Jednotka má kapacitu 109 míst a maximální rychlost činí 120 km/h. Během nedělní jízdy se rychlost na koridorových úsecích pohybovala okolo 100 – 110 km/h. Pro upřesnění dodejme, že tato jednotka není ve vlastnictví společnosti Railtrans, ale majetkem Angel Trains.

V Děčíně nastoupilo do vlaku 11 cestujících a v Ústí nad Labem přistoupilo dalších 5 zájemců. Opadly tak obavy o přeplněnosti jednotky a cesta se nesla v přátelské atmosféře. Během cesty z Děčína do Prahy minulo Desiro v opačném směru několik nákladních vlaků, jeden „koženkový“ rychlík, vlak EC do Aarhusu a osobní vlaky, které byly zajišťovány řadou 471. V Praze vystoupilo nejvíce cestujících a 5 jich přistoupilo.

Mezi Prahou a Pardubicemi, kde jsme svou jízdu ukončili my, zastavovala motorová jednotka řady 642 ještě v Českém Brodě, kde se obsluze vlaku dostalo milého přivítání díky místní paní výpravčí, v Kolíně a mimořádně v Záboří nad Labem. Tím padla dle depeše ČD původně naplánovaná souběžná jízda po druhé koleji spolu s vlakem SC Pendolino 507 mezi Přeloučí a Moravanami. To bylo způsobeno tím, že Desiro jelo o 3 minuty později, ale pendolino mělo v úseku podél Labe zhruba dvouminutový náskok. Do Pardubic byl příjezd našeho vlaku naplánován na 14:54 hod. a krátce před třetí hodinou vlak pokračoval ve své jízdě do Ostravy.

Desiro před Pečkami

Je pochopitelné, že zájemců o svezení nebylo tolik. Existuje řada důvodů, proč tomu tak bylo. Akce nebyla výrazně prezentována, tyto jednotky jezdí jak na českých (zejména v pohraničí), tak na zahraničních tratích a navíc bylo krásné počasí. To se potvrdilo díky obrovskému množství fotografů podél trati. Jen za úsek Děčín – Pardubice jsme napočítali 50 fotografů, a to jsme určitě neviděli všechny… Nejvíce jich bylo nashromážděno v Praze a dále pak tříčlenná skupinka před Pečkami a v okolí Kolína. Redakce ŽelPage tak nebyla přítomna jen ve vlaku, ale i podél trati. Před Pečkami se fotografům naskytla pěkná chvíle, kdy Desiro míjel spěšný vlak složený ze 4 historických osobních a 1 služebního vozu v čele se Čmelákem T669.085. Tento vlak mířil z Peček, kde skončila akce Dětská pouť, aneb jede, jede mašinka, o které ŽelPage také informovala.

Během cesty z Ústí nad Labem do Prahy v blízkosti žst. Vraňany se cestujícím naskytla ještě jedná zajímavá chvilka. V poli stáli 2 muži, kteří drželi transparent s názvem „Zemědělci zdraví RailTrans!“.

Vlak přijel do Ostravy v neděli před 19. hodinou a na zpáteční cestu se vydá ve čtvrtek 15.6.2006 z Ostravy okolo 20. hod. a s předpokládaným příjezdem do Děčína jednu hodinu po půlnoci. Zájemci mohou spoje využít pro návrat z výstavy v Ostravě ve směru Olomouc – Pardubice – Praha – Děčín. Pro úplnost dodáváme, že cena jízdenky je stanovena na 0,50 Kč/1 ujetý kilometr s tím, že se zaokrouhluje na vyšší násobky dvacetikorun. Například cesta z Děčína do Prahy (126 km) stála 80 Kč (v ceně jízdného v rámci nedělní jízdy byl i nápoj – buď nealko, a nebo pro nás vhodnější a přijatelnější plechovka dvanáctistupňového plzeňského piva).

Společnost RailTrans uvažuje o provozování osobní železniční dopravy na rameni Praha – Ostrava. Podle sdělení jednatele společnosti se jedná o jedinou železniční trať v Česku, kde lze provozovat nedotovanou osobní železniční dopravu. Nejraději by začala své spoje Railtrans Express provozovat současně s platností nového jízdního řádu. Ale jednou z hlavních podmínek jednatelů firmy je, aby SŽDC garantovala cenu za ujetý kilometr na určité období. V první fázi by byly na Railtrans nasazovány lokomotivy od společnosti Siemens a osobní vozy belgických, nizozemských a německých železnic, které by se postupně modernizovaly. Zároveň jednatel společnosti kategoricky odmítl domněnku, že na trase Praha – Ostrava budou jezdit motorová Desira. Ihned vysvětlil hlavní důvod – vysoké náklady na naftu v porovnání s elektřinou. Důvodem garance ceny je i to, že vozový park si bude společnost pronajímat a je pro ni důležité, aby znala přesnou cenu za dopravní cestu v České republice.

Otázka, jakou zahraniční společností se Railtrans inspiruje, byla jednatelem společnosti Petrem Šimralem zodpovězena následovně – Railtrans nehledá inspiraci v zahraničí, ale nejvíce ho inspiruje společnost Student Agency, jejíž politiku by rád uplatnil i při provozování osobní železniční dopravy. Majitelem Student Agency je podnikatel roku 2005 Radim Jančura. Dle Jančurových slov by chtěla jeho společnost vstoupit na železniční trh do 2 let. Na internetových stránkách SA se zároveň uvádí, že nyní má společnost 550 zaměstnanců a každý rok přibývá 100% nových zaměstnanců. Jak RailTrans, tak Student Agency jsou společnosti s ručením omezeným.

Petr Šimral z RailTransu zodpověděl i dvě otázky týkající se Českých drah. Z pohledu dopravce uvedl jednoznačné no comment a z pohledu provozovatele dráhy bez výhrad.

Foto: poblíž Starého Kolína Nick, před Pečkami Chary


CSPSV | 13.6.2006 (12:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.06.2006 (12:42)  
Zdravím Petra Šimrala. Zajímalo by mne, proč se již nehovoří o Railtransu v souvislosti ZDO v Karlovarském a Ústeckém kraji.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko