..: Jak by mohla za pár let vypadat pražská železniční doprava? :..

Ilustrační obrázekPraha - Výstavba nového spojení, která by měla být dokončena na konci roku 2008, umožní výrazné zlepšení dopravy v pražské aglomeraci. V Praze by měly následně vzniknout nové zastávky a provázaný systém linek městské železnice.
A jak by to tedy za pár let mohlo v Praze vypadat?

Přehled uvažovaného linkového vedení v Praze

S 1 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Libeň – Český Brod – Kolín (denní interval 30–60 minut)
S 2 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Vysočany – Nymburk hl. n. – Kolín – Kutná Hora město (denní interval 30–60 minut)
S 3 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Dobříš (denní interval 60–120 minut)
S 4 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Čerčany (denní interval 60–120 minut)
S 5 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy – Kralupy nad Vltavou (– Roudnice nad Labem) (denní interval 30–60 minut)
S 6 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Kladno – Kladno-Ostrovec (denní interval 15–60 minut)
S 7 v původním plánu Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště – Kladno
S 8 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun (denní interval 60–120 minut)
S 9 (Praha-Libeň –) Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice – Beroun (denní interval 30–60 minut)
S 10 (Praha-Vysočany –) Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice – Benešov u Prahy (denní interval 30–60 minut)
S 20 Řevnice – Praha-Smíchov – Praha hl. n. – Praha-Libeň – Český Brod – Poříčany – Nymburk hl. n. (denní interval 30–60 minut)
S 21 (Milovice letiště –) Lysá nad Labem – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice (denní interval 30–60 minut)
S 22 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště (dle pův. plánu dále Hostivice – Praha-Zličín – Praha-Zličín zast.) (denní interval 15–30 minut, noční 30 minut)
S 23 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Rudná-Hořelice (denní interval 60–120 minut)
S 30 Praha-Smíchov – Praha-Vršovice – Praha-Malešice – Praha-Jahodnice – Praha-Běchovice (denní i noční interval 30 minut)
S 31 Praha-Radotín – Praha-Krč – Praha-Spořilov – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Vysočany (denní i noční interval 30 minut)
S 32 Praha-Hostivař – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Holešovice – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy (denní i noční interval 30 minut)
S 40 Úvaly – Praha-Libeň – Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice (noční interval 30 minut, noční varianta linky S 20) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje)
S 41 Praha-Horní Počernice – Praha-Vysočany – Praha-Libeň – Praha-Malešice – Praha-Hostivař – Říčany - Strančice (noční interval 30 minut, noční obdoba linky S 21 nezajíždějící na hlavní nádraží) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje).

Časem by měla v Praze vzniknout řada nových stanic a zastávek.

Další krok Českých drah ke zvýšení urovně cestování je nasazování moderních klimatizovaných jednotek. V současné době se v Praze používá pro dopravu na hlavních tratích 46 zastaralých elektrických jednotek řady 451 a 452 vyrobených v letech 1964 - 1973 a 30 moderních elektrických jednotek řady 471, které se vyrábějí od roku 1997 . Tempo výroby nových souprav je ale z finančních důvodů nedostatečné, neboť cena jedné soupravy je cca 200 mil. Kč, přitom nyní by byla potřeba namísto 30 cca 65 nových jednotek řady 471 a pro další rozvoj systému by byl potřebný počet celkem 100 - 120 elektrických jednotek.

Vzhledem k finanční náročnosti těchto změn je zatím ve hvězdách kdy se všech dočkáme, ale myslím si, že se máme na co těšit.

Srovnání interiéru zastaralých souprav 451/2 a moderních 471.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroje: Wikipedia.cz, České dráhy


gillx | 7.10.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Dery 
07.10.2007 (9:43)  
Se zas kvůli tomu nevzrušujte, už tu bylo hodně smělých plánů a podivejte se jak to u ČD vypadá teď, myslím, že to je k pousmání. Sice bych byl taky rád kdyby se tohle všechno uskutečnilo, ale jaká je šance??Moc velká ne...
07.10.2007 (9:40)  
xAnri05: Stáří jednotek 460 je kolem 32 let, prototyp 560 byl vyroben v době, kdy z linek ve Studénce sjížděly poslední 452.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
07.10.2007 (9:38)  
Vazeny pane Rediteli, ja nejsem z Prahy. Modernizaci 460 na Ostravsku bychom dosahli stejneho cile,o kterem pises. Modernizovat prazske Zabotlamy uz ale nelze (napr. koroze ramu).
07.10.2007 (9:37)  
Ředitel zeměkoule: Sic jsem Ostravák a chápu, že tohle je provokace, ale tenhle názor je BLBOST! 471 i 441 (popř 671) je třeba rozdělit do všech velkých aglomerací.
07.10.2007 (9:35)  
Nic proti kolegům z Prahy, ale vzhledem k náročným investicím na Ostravsku by všechny patrové jednotky z Prahy měly být přesunuty do Ostravy, aby se tyto obrovské náklady na elektrifikaci úseků Opava-Svinov, Hlavní-Kunčice-Frýdek-Těšín využily...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
07.10.2007 (9:32)  
Take si myslim, ze uvedene plany jsou ponekud prebujele. V zasede souhlasim s linkovym vedenim (snizil bych ale pocet linek), nicmene rozsah dopravy na nich je asi naplanovan zbytecne vysoko.
Taky souhlasim s nazorem, ze vsechny 471 by meli jit do Prahy. Ostravsku a Brnensku bych bohuzel dopral jen rekonstruovane 460/560. Totez Ustecku, nebot si myslim, ze planovane nasazeni "klasik" do primestske aglomerace nepatri.
07.10.2007 (9:27)  
DK: Pro méně obsazené linky je připravována jednopatrová jednotka řady 441. V Ostravě, kde jednotky 460 dosluhují a jsou ve skoro stejném stavu jako tlamy, je také potřeba něčím jezdit. Navíc po elektrizaci do FM, provozu Os vlaků do Lidče a Nezamyslic se dostaneme k nedostatečnému počtu jednotek (jakýchkoliv) nejen v Praze, ale i na Ostravsku(!). Zřejmě tedy bude třeba připravit výběrové řízení na výrobce 441, nebo alespoň doobjednat 471.
registrovaný uživatel DK 
07.10.2007 (9:25)  
V Praze má být dislokováno 45 jednotek řady 471 ze 60 vyrobených (ostatní v Ostravě). Bude to stačit na pokrytí vozby?
Samozřejmě nic proti kolegům z Ostravy, ale když už jsou v Praze tak obrovské náklady na Nové spojení, bylo by asi vhodnější dislokovat všechny 471 v hlavním městě a využít tak dopravní cestu na maximum. Třeba právě tak, jak je psáno v článku.
Otázkou zůstává, zda je rozsah nových linek přáním i objednavatele železniční dopravy...
registrovaný uživatel Dery 
07.10.2007 (9:16)  
Ehm ehm...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko