..: Ich bin ein Hamburger! aneb Brno-Hamburk na vlastní pozadí :..

BH - mapka, foto: MGBrno, Praha, Drážďany, Hamburk - Už jako malý jsem se rád díval na sobotní ranní animáky na RTL. Když jsem se tedy letos rozhodoval, kam s eTiketem, Německo byla moje jasná volba. A proč ne rovnou do severoněmecké přístavní metropole, pyšnící se primátem co do počtu mostů (2428 k roku 2001), Hamburku? Řekl jsem si, že už pro to dobrodružství to risknu, protože absolvovat 992 km jedním vlakem na jednom sedadle je síla, tedy alespoň pro někoho, kdo to ještě nezkusil. "Ein Bier, bitte" a "noch einmal" jsou jediné fráze, které umím německy, čili nebylo od věci přidat se k někomu, kdo umí objednat i jídlo - stal jsem se tedy součástí cestovatelské skupinky, tvořené Tomášem Kubovcem, Pepou Petrákem a jeho bratrem Honzou, přistupujícími v Praze. Cílem jejich cesty byl hlavně Miniatur Wunderland, největší modelové kolejiště světa. Ojra směněna, eTiket vytištěn a řízky napečeny, je tedy nejvyšší čas natáhnout budík na 4:00…

Když ti vítr…

BH-nanitron, foto: K-Report Středeční varování ČHMÚ bylo opodstatněné, o čemž vypovídaly jak naše zprávy, tak i přehledy zpoždění vlaků na síti ČD. Silný a prudký vítr lámal a vyvracel stromy, které dopadaly na trakční vedení i koleje, následkem čeho se dráha proměnila v učiněný chaos. Vlaky se štosovaly ve stanicích a čekaly na zprůjezdnění tratí, nabíraly nemalá zpoždění a bohužel se to týkalo i EC 179 Alois Negrelli, jehož souprava měla ráno obracet na stejnojmenné EC 176 a v 5:41 vyrazit do Hamburku. Nicméně vlak nebyl v Brně ani ve chvíli, kdy jsem dorazil do stanice. Odjezdová tabule hlásala 60 minut zpoždění odjezdu vlaku, které nakonec vystoupalo na 150 minut. Vzhledem k dalším zpožděným EC a faktu, že Negrelli je první ranní EC v daném směru, dala se očekávat velmi zajímavá cesta.

English tourist with reservations and hněv rozzuřené matky

Prognóza se naplnila po příjezdu do pražských Holešovic. Davy cestujících se nahrnuly do vozů a hádaly se o sedadla s těmi, kteří seděli na jejich místech. Výjimku netvořila ani čtyřčlenná rodinka, cestující z Přerova do Německa. Jejich spoj byl odřeknut a tak v České Třebové nastoupili do prvního vlaku, který jel jejich směrem. Štěstím v neštěstí bylo, že pouze jedna britská turistka měla místenku na sedadlo, obsazené jednou z ratolestí. Po troše anglicko-německo-české konverzace se dosáhlo smíru a ač dosud netuším, jak se to povedlo, situace se uklidnila. Cestující se tradičně rozmístili všude, kde našli nějakou oporu, tedy klasicky na představcích. Hurá směr Drážďany!

Sehr geehrte Fahrgäste, Achtung, bitte!

BH-Berlin HBF, foto: MG

První větší stanice v zemi našeho západního souseda nám přichystala malé překvapení. Naše milované EC 176 zde ukončilo svou jízdu, načež souprava pokračovala v cestě až do Berlína Hbf. coby IC 2806, s možností následného přestupu na ICE 800, které nás dopraví do Hamburku. Po strastiplné cestě to byla první dobrá zpráva! Svézt se neplánovaně ICE…kdo by odolal? Průvodčí opatřil naše lístky těžko čitelnou zprávou pro kolegy v ICE, že se o něco takového nejspíš pokusíme, čili by nás nemuseli vyhazovat za jízdy. Nebyla to však jeho jedinná činnost - změna čísla vlaku sebou totiž nesla nemalou obtíž, protože i na IC 2806 měli někteří cestující rezervaci. Nastala tak kuriózní situace, kdy cestující, mající místenku na EC, seděl na svém právoplatném místě i přesto, že byl jeho vlak ukončen už v Drážďanech. Tohoto postu se však dožadoval cestující jiný, s platnou místenkou na IC 2086. Danou situaci nejvíce odnesl jídelní vůz, přeplněný cestujícími, jež se nechtěli hádat, anebo naopak byli přeargumentováni. Po ukončení jízdy IC jsme měli pár minut času k prohlídce budovy berlínského hlavního nádraží. Jde o vskutku překrásnou stavbu a to jak zvenku, tak interiérem. Patnáct metrů pod úrovní okolního terénu se nachází větší nástupiště pro vlaky v severo-jižním směru, deset metrů nad povrchem naopak pro směr východ-západ. Na ICE 800 tedy čekáme pod zemí, spolu s chumlem dalších cestujících. Místo však nacházíme překvapivě snadno, za což možná vděčíme i výpadku rezervačního systému DB…pohodlné kupé, které i přes svá léta (jednalo se o ICE první generace) nabízí míru komfortu u nás nevídanou ani v první třídě, bude našim posledním útočištěm na zbývajících 343 km cesty. Tentokrát rychlostí 230 km/h a bez příplatku!

+145

BH-Dock, foto: MG

V 18:05 jsme konečně přirazili k nástupišti v Hamburku, tedy o dvě hodiny a 25 minut později oproti plánu. To vše za pouhých 39€, na které přijde eTiket z Prahy do Hamburku v jednom směru. Náš Hotel Oasis je jen pár minut cesty od hlavního nádraží, takže ani nepomýšlíme na U-Bahn a vypravujeme se vstříc podvečerní náladě uličky Steindamm, ležící ve čtvrti St. Georg. Navzdory početné turecké menšině a všudypřítomným "sociálním pracovnicím" zde byl relativní klid, a ještě jsme si k večeři dopřáli výbornou tureckou kuchyni v místním Öz Urfa Kebap Salonu. S patřičně naplněnými žaludky vyrážíme vstříc nočnímu Hamburku, ovšem jak jinak, než skrz hledáčky našich fotoaparátů…o tom, co všechno jsme viděli, se dočtete zanedlouho.


Martin Grill Poslat mail autorovi | 2.8.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
07.08.2009 (10:53)  
Petr Nachtigall,
jó, Excelsior jsem si projel ve WLAB, ještě když měl příjezd do Košic v 11:50. S mírnou nadsázkou jsme z Chebu vezli děti ze školy, po Žilinu do školy a do Košic zas ze školy...;-)
06.08.2009 (14:52)  
Musím se přiznat, že tuto trasu jsem absolvoval již několikrát, pravda pouze z Perníkova, ale nikdy mi nepřišla nijak zvlášť dlouhá. Souhlasím, že prohlídka Miwuly je velmi pěkná a záživná, zvláště když je doplněna kombinací bratwurst mit pommes.....
Nápad s podobnou reporáží se mi líbí, i když není potřeba chodit nijak daleko, taková projížďka Excelsiorem by také stála za pokus. Hlavně když od Chebu je to normální večerní rychlík směr Praha, z Prahy pak noční rychlík na Moravu a Slovensko a na slovenské straně již opět normální šichťák, který vozí lidi do práce. Takže velice multifunkční vlak.....tam by se psaly příběhy...

Ale abych příliš neodbočil, díky za reportáž a těším se na druhý díl.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.08.2009 (16:28)  
Vlad: Jedna věc jsou technické možnosti, druhá věc je, jak by to v reálu vypadalo. Třeba z Bosny máme těch 180 fotek každý den a v téhle grafické úpravě bych to osobně vidět nechtěl: 3-6 stránek ve Wordu a k tomu 180 fotek by vypadalo úděsně. A co si budeme povídat: většina cestopisů má fotek sposutu, holt jak praví čínské přísloví, 1 obraz poví víc než 1000 slov...
Rozhodně to nebylo míněno jako nějaká výtka, ale prostě má jednou ZP takový formát a těžko s tím něco udělat. Ostatně kdysi tu bylo cestopisů hodně a četlo se to dost nepříjemně (nemyslím text, ale grafickou podobu výsledku).
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
04.08.2009 (15:40)  
SzKT: ve tvojem článku http://www.zelpage.cz/clanky/railjet-novy-trend-dalkove-dopravy-v-podunaji-1-dil má poslední obrázek rozlišení 1132x1327 pixelů, což je výrazný nadstandard nad běžnou dokumentaci, a taky to šlo. Takže, v čem spočívá ta nemožnost doplnit článek fotkami?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
04.08.2009 (12:53)  
(OT) SzKT: nemožnost doplnit článek fotkami
To zní jako povzdech od úplného nováčka na ŽP. Že byste skoro za dva roky návštěv na ŽP nezjistil, že to není problém?
http://www.zelpage.cz/clanky/ohlednuti-2008-ocima-nefotografa
Přes 180 fotek u článku je Vám málo? Jde o to si s tím dát tu práci. (Pepo, ještě jednou dík!)
registrovaný uživatel nojva  mail  
04.08.2009 (0:46)  
Když tady mluvíte o návrzích jízného řádu, tak kde to najdu? díky
registrovaný uživatel petrsv  mail  
03.08.2009 (21:43)  
Podobnou cestu jsem absolovoval na jaře. Naštěstí moje jízda byla klidnější, hrůza byla jenom cesta z Berlína do Prahy českými Bmz, ve kterých jela klimatizace na plno a nedalo se s ní hnout. Miniatur Wunderland je úžasný, doporučuju všem. Nevěřil jsem, že to spolkne celý den, ale stalo se :-)
Při cestě do Hamburgu ještě doporučuju vyhradit si den na Westerland, Dagebüll, příp. Bad St. Peter.
03.08.2009 (16:49)  
infected.bass : Díky. Takže to znamená, že 2 německá InterCity budou mít české vagony? To by bylo super. Je překvapením, že bude jezdit Bmz i s Franzem Kafkou. To ale nevyjdou Bmz na trasu Praha - Vídeň, což je škoda.
03.08.2009 (15:11)  
Elis: Ano pochopil jsi moc dobře. Omlouvám se autorovi, za narušení debaty, ale doplním tedy ještě EWP xyz bude (měla by být) složena:

2xBmz241

1.den
EC 178 Johannes Brahms (PHA-BER)
EC 177 Johannes Brahms/EC 277 Slovenská Strela (BER-BŘE-BA)

2.den
EC 278 Slovenská Strela/EC 378 Carl Maria v. Weber (BA-BŘE-BINZ)

3.den
EC 379 Carl Maria v. Weber (BINZ-BNO)

4.den
EC 176 Alois Negrelli (BNO-HAM)
IC 2071 (HAM-DRS)

5.den
IC 2070 (DRS-BER)
EC 179 Alois Negrelli (BER-PHA)

poslední skupina s emzetovýma dvojka je:
Ampz???+BDbmrse447+2xBmz241+Bmz245

1.den
R 354 Franz Kafka (PHA-MUCH)
R 357 Franz Kafka (MUCH-PHA)

Tím bude turnusová potřeba:
Bmz241 12 (3) 15
Bmz245 22 (4) 26
WRmz815 9 (1) 10

Jedničky emzet si nepamatuju takhle z hlavy, ale měly by být ještě nějaké doplňující na EC do Německa v úseku PHA-Německo myslím.
03.08.2009 (13:48)  
infected.bass : Takže tyto vlaky budou mít v řazení české Siemense, pochopil jsem dobře?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko