..: Hradec Králové v objektivech fotografů :..

obrázek Hradec Králové - Jelikož jsem obyvatel stotisícového města Hradec Králové, zajímám se pravidelně o situaci našeho nádraží.Práce postupují rychle vpřed a dokonce bych řekl že se drahám podařilo snížit většinu zpoždění u osobních a rychlíkových vlaků. Také úterní nával v ČD centru, kde byla fronta až ven, už ustala. Cestující se již zřejmě podařilo dost informovat.

První a druhá kolej od staniční budovy jsou severně snesené a je vyhrabán kolejový spodek. Také se rozbourala a zasypala odkalovací jáma ze století páry, která byla doposud jen zakrytá plechem, a při bourání na ni jsou ještě stopy po popelu. Historici také zapláčou nad demontáží původního elektromechanického zabezpečovacího zařízení RANK, které bylo i na obou stavědlech St1 a St2. Ale v průběhu let byl na St1 dosazen reléový zabezpečovač. To se teď děje i v dopravní kanceláři i na St2. Tím, že bylo vyřazeno ZZ na St2, přestala fungovat veškerá návěstidla na severním zhlaví. V současné době je na každém návěstidle přenosná návěst "Stůj". Jezdí se také na přivolávací návěsti a radiofoniku. Za zmínku stojí také vyřazení přejezdů na tratích 041 , 031 , 020. Vlaky smějí jezdit přes takto vyřazené přejezdy 10 km/h a dávat více houkačkou návěst "pozor" před přejezdem. V samotné stanici se jezdí přes úvrať od směrů Ostroměř , Jaroměř a Týniště n.O. Tzn. vlak, který přijede např. z trati 031, jede přes severní zhlaví setrvačností, jelikož je všude odpojené napětí v trolejích. Projede nákladním nádražím až na část tratě 020 směr Chlumec n.C. či 031 směr Pardubice. Zastaví za vjezdovým návěstidlem a buď vyčká na lokomotivu která ho přetáhne zpět do nádraží k nástupišti, nebo ho takto odveze vlastní postrk. Většinou řad 750 , 742. Ve stanici také obsluhují dva "čmeláci" řady 770. Převážně přetahují vlaky přes úvrať ale také jezdí jako postrk na některých R. Autobusová doprava je zajištěna přehledně a jezdí na čas. Informační systém ve stanici také často hlásí informace pro cestující kam se mají obracet atp. Bohužel tato výluka byla nevhodně naplánovaná, jelikož lidí, kteří používají vlak jako dopravní prostředek, jezdí pozdě do práce i do škol. Doufejme, že až tato renovace skončí, bude naše nádraží čisté a hezké, jako například nádraží Pardubické. Plánuje se též obnova kdysi nejmodernější staniční budovy v Evropě jako malování všech prostor a drobné opravy. Na závěr toho textu přikládám několik fotek, aby si mimohradečtí mohli udělat představu jak vypadala stanice v úterý 2.9. Popis fotky zobrazíte když na náhled ukážete kurzorem a počkáte. trpasličí návěstidlo na nástupišti 1 pohled na severní zhlaví a snesenou 1 a 2 kolej 853.001 projíždí po nákladní části nádraží pro svůj vlak pohled na nefunkční návěstidla a návěsti stůj na nich 130.022 již pomáhá lokomotiva řady 742 dostat zpět ke svému vlaku

Nafotil kch


Pavel Vlček Poslat mail autorovi | 6.9.2003 (16:26)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close
Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko