..: Hon na šukafon, aneb taková normální šotoakce :..

Ilustrační obrázek Ostrava - Do konce roku 2006 zbývalo asi 80 hodin, když dva severomoravští šotouši došli k názoru, že by bylo vhodné uzavřít rok 2006 nějakou svéráznější šotoakcí. Martin Grill alias Eightyfour zvolil úsek a datum, já alias Adam jsem vymyslel program a v průběhu odpoledne 28. prosince ještě zlákal do této akce našeho společného známého z Prajzké Tomáše Duhaně alias Duhyho. Slovo dalo slovo a sraz byl naplánován na 29.12.2006 v 9:00 na nádraží ve Studénce. Tam začíná jedna z místních lokálek, kterou jsme se vzhledem k její délce (nebo spíš krátkosti) rozhodli projít celou. V seznamu tratí ji najdete pod číslem 279, jež označuje přibližně 7 km kolejí ze Studénky do Bílovce.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek






Předpověď počasí v předvečer akce zněla zajímavě a rozhodně ne zcela jasně. Na noc slibovaly rosničky sněžení, od rána postupné trhání oblačnosti až do polojasna. Proto byl naplánován i storno signál. V osm ráno při pohledu z oken viděl každý z nás pouze souvislou vrstvu oblačnosti a někde ještě doznívalo noční sněžení, které přineslo jakous takous vrstvičku sněhu. Storno signál proto nikdo z nás nepoužil, neboť sníh zajišťoval alespoň jistou dávku světla a nemuselo tak jít o zcela marnou akci. V 8:45 jsem naskočil na Svinově do Os 3306, který je v současném GVD pravděpodobně osobním vlakem s nejdelší trasou (223 km Český Těšín - Břeclav) a v němž už si válel kýty Duhy. O pár minut později jsme vystoupili ve Studénce, kde už na nás čekal náš nosič zavazadel a duchovní otec této akce - Eightyfour, jehož chvíli předtím ve Studénce vyplivnul šukafon jedoucí z Veřovic. Roli nosiče zavazadel ovšem hrál pouze do momentu, kdy jsme mu oba podali batohy. V tu chvíli jej elán přešel a pronesl první z mnoha ostravských citoslovcí. Hezky způsobně jsme podchodem podlezli kolejiště stanice Studénka a vynořili se na bíloveckém nástupišti, kde už na nás čekala naše dnešní oběť v podobě 810.070-3.

Před nástupem jsem ještě pronesl ke svatému Petrovi žádost o urychlené protrhání oblačnosti, nicméně odpovědí mi bylo ticho, které mělo výpovědní hodnotu rovnu slovnímu spojení "kašlu na vás". V sólo šukafonu jsme doladili poslední detaily plánu. Rozhodli jsme se dojet do Bílovce a odtud projít celou trať směrem do Studénky. Eightyfour prokázal mimořádnou připravenost, vytáhl NJŘ a ohromil nás zprávou o tom, že i zde jezdí náklad a to dokonce v dobu, kdy se budeme vyskytovat u trati, což znělo zajímavě. Manipulák měl jezdit pravidelně v pracovní dny a to dávalo šanci na pěkný úlovek. Duhy se debaty příliš neúčastnil a zálibně si prohlížel Eightyfourův Atlas lokomotiv 2007 a vánoční přírůstek do své šotovýbavy - nový objektiv Sigma. Netrvalo dlouho a byli jsme na konečné. Pozorování z vlaku ukázalo, že nejzajímavější asi bude koncový úsek kolem Velkých Albrechtic a Bílovce, který sliboval atraktivní pozadí, tím spíše když souvislá vrstva oblačnosti nabízela možnost focení v obou směrech. Zapnuli jsme bundy, nasadili rukavice a čepice a vyrazili zpět směr Studénka. Kousek za zhlavím se objevilo první zajímavé místečko. Na jednu stranu od trati svah směrem nahoru, na druhou stranu panorama Bílovce a Velkých Albrechtic s dominantní budovou gymnázia a kostelem. Nebylo třeba dalších slov, opustili jsme těleso trati a hurá do svahu. Po nalezení optimálního místečka jsme vytáhli své fotoaparátky a očekávali manipulák ze Studénky, jehož čas měl přijít v právě probíhající mezeře v hodinovém taktu. Duhy s Eightyfourem rozbalil své Nikony a začali montovat objektivy a štelovat nastavení. Já jsem vytáhl svou "stříbrnou krabičku" a začal přemýšlet, že bych místo manuálního režimu, kde beztak nejde skoro nic manuálně nastavit, vyzkoušel poprvé "speciální režim" sníh. Po několika testovacích fotografiích (neboť manuál ke stříbrné krabičce mi o tom režimu neprozradil nic zajímavého) jsem došel k názoru, že lehká nadexpozice v manuálním režimu udělá zhruba to samé co speciální režim a tak jsem se uklidnil, strčil krabičku do kapsy a koukal se jinam, abych si nepřipadal jako chudý příbuzný. Otázky na to, kde mám fotoaparát, jsem raději neslyšel.

Ilustrační obrázek Minuty ubíhaly, nosy mrzly a manipulák nikde. Vysvětlení mě napadlo zanedlouho. Že by bílovečtí zákazníci ČD Cargo mezi svátky zastavili výrobu a nebylo tak co vozit? Odpověď se asi nikdy nedozvíme, nicméně nám nezbylo než se otočit a pomalu chystat záběr šukafonu, který se už chystal na svou cestu zpátky do Studénky. Třikrát cvakla spoušť (já vím, že cvakla vícekrát, to jenom moje krabičková deformace způsobuje, že mám v hlavě rovnici 1 vlak + 1 fotoaparát = 1 cvaknutí) a my se kochali prvním výsledkem (Foto 1). Kolegové se podívali na své fotky, já jsem se poté podíval na tu svou a přemýšlel, proč to ve srovnání s těmi jejich vypadá jako bych fotil přes tmavé sklíčko. No ne že bych to nečekal, ale fakt se mi to nelíbilo. Sbalili jsme fidlátka a pokračovali dále. Ve zdraví jsme překonali terénní překážku a o pár desítek metrů dál jsme objevili další pěkný flíček v oblouku, tentokrát v opačném směru. Poněvadž do příjezdu šukafonku zbývalo ještě pár desítek minut, rozhodli jsme se trochu ušlápnout porost u trati a po dobře dovedené práci přišel čas na Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek jídlo. Eightyfour už nám dříve oznámil, že si prozíravě nevzal na celodenní akci žádnou svačinu (inteligent se nezapře) a tak mu nezbývalo než stát a fotit, jak se krmíme. Po dobré svačince se nám jej přeci jen zželelo a jeho fotografické umění jsem proto odměnil rohlíkem a sýrem. Chvíli poté se ozvalo v dáli zatroubení, což byl signál pro přípravu na druhý snímek. Zacvakaly dvě sekvence a k tomu jedno krabičkové cvaknutí, druhá strana odpověděla bliknutím čelního světla (Foto 2). Fíra už asi pochopil, že dnešní šichtu bude mít společnost a že ty tři blázny uvidí ještě několikrát. Obrat v Bílovci je krátký, takže jsme rychle provedli přesun na druhou stranu oblouku a nachystali si objektivy opačným směrem. Za chvíli se objevil náš dnešní objekt znova a Eightyfour zkusil malý pokus. Na mávnutí rukou fíra reaguje nad očekávání skvěle a rozsvěcuje čelní světlo včas, takže třetí záběr máme i se světýlkem na čele (Foto 3). Zdravíme zvednutým palcem a připisujeme si třetí záběr.

Ilustrační obrázek Na nějaké trhání oblačnosti nám svatý Petr zvysoka kašle a my se tak pomalu smiřujeme s tím, že šedá deka nás bude doprovázet až do Studénky. Pokračujeme tedy v naší předsilvestrovské procházce a procházíme zastávkou Velké Albrechtice. Za ní nás už očekávají rozlehlá pole a pod našimi nohami ubíhají stovky pražců. Nudné okolí dává prostor k debatám o všem možném, na přetřes přichází hlavně ŽelPage a někteří její svérázní uživatelé. Zajímavý flek je bohužel v nedohlednu. Rychle se ale blíží další průjezd pomsty ze Studénky a z nouze tak vybíráme flek v místě budoucího křížení tratě s budovanou dálnicí D47, kde je kromě lánu pole alespoň relativně fotogenický strom a pískáček (Foto 4). Fotka je spíše podprůměrná, po ní schováváme více či méně sofistikované Fotiho přístroje a pokračujeme dále. Po několika dalších stovkách pražců objevujeme něco, co by stálo za cvaknutí. Pěkný zářez, na jehož konci je přejezd a před tratí klasické zábrany proti sněhu. Flek jako dělaný na něco delšího, ale poněvadž nic takového není k dispozici, chystáme si objektivy na náš dnešní šukafon. Z recese zkoušíme pootočit stopku na sloupu u přejezdu tak, aby byla vidět i na fotce, nicméně drží kvalitně. Fotka je tedy nakonec bez ní, ale i tak je to pěkný kus (Foto 5). Více by se tam hodil ten manipulák, ale bohužel není. Navíc později zjišťujeme, že v době toho nákladu je tam bez oblačnosti špatné slunko.

Ilustrační obrázek Studénka už je na dohled a naše mise se tak pomalu chýlí ke konci. Kousek před zastávkou Studénka město vybíráme předposlední flek. V popředí jakási zelenina přikrytá sněhem, v pozadí paneláky. Zajímavý kontrast nám o pár minut později doplňuje zcela neočekávaně opět 810.070-3, ozývá se obligátní cvakání a pokračujeme v túře (Foto 6). Vcházíme do Studénky, mezi rodinnými domky objevujeme u trati zajímavé dřevěné objekty. Jejich smysl mi sice trošku uniká, nicméně je vyhodnocuji jako vhodné udělátko pro focení z trochu větší výšky než je vzdálenost mé hlavy od země. Z nich dnes naposledy lovím šukafon, zatímco mí dva kolegové se baví fotografováním mě (Foto 7 - nestálo za nic, nehledejte, není). Poslední tradičně tmavý snímek je hotový a my se vydáváme táhlým obloukem do stanice Studénka. Tam na nás fíra trochu nedůvěřivě kouká, nicméně mám pocit, že to není ten, který s námi ráno začínal. Podchodem přecházíme na 1. nástupiště, kde už čeká Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázekosobák do Veřovic, z čehož má Eightyfour neskrývanou radost (blbí mají štěstí). Z kabiny strojvedoucího vykukuje fíra ne nepodobný loupežníkům z Mrazíka, jemuž bych já svůj život nesvěřil. Eightyfour však do osobáku složeného z 810.456-4 a jedné krabičky v blažené nevědomosti nasedá a opouští nás. Kalhoty nasáklé přibližně do výšky kolen nejsou příliš košer a i v botách je po pětihodinovém šmatlání ve sněhu cítit vlhko, nicméně to zřejmě ČD nezajímá a tak mě s Duhym čeká ještě přibližně čtyřicetiminutové čekání na tornádo do Ostravy. Čekání nám zpestřuje průjezd TISu jedoucího asi s osmiminutovým předstihem oproti jízdnímu řádu a pár minut poté Studénkou prosupí zajímavá sestava 140+2*742+náklad, zřejmě od ODOSu, na což oba docela koukáme. Ve 14:37 se vynořuje na jižním zhlaví tornádo 019+020 a my se taky vydáváme na cestu domů. Doma později zjišťuji, že fotky z mé krabičky jsou po určité počítačové úpravě rovněž relativně použitelné, což mě velmi mile překvapuje. I přesto tak pomalu plánuji, kdy se na trať vydáme ještě jednou, zkusíme si chytit i manipulák a udělat tam nějaké fotky, kterým slunce dodá veselejší náladu než páteční pošmourno.

Kdo je kdo: červená čepice - Duhy, kšiltovka a kapuce - Adam, mrznoucí uši - Eightyfour.


Adam Poslat mail autorovi | 14.1.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
15.01.2007 (13:27)  
Ano stačí. Sice pořád nepříliš chápavě kroutím hlavou, ale dejme tomu.
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (13:38)  


Výborně, to jsem rád. Někdo prostě touží mít fotku, kde se "snaži otočit značku" a pak se té fotce zasmát, někdo se touží jmenovat Voloďa Lenin. Každý máme svá přání. Nepochopení legrace je celkem normální, každý máme jiný smysl pro humor. Ale trošku mě zaskočilo, co jsi nám až byl schopný podsouvat - ničení věcí, demolice dopravní značky. No ale budiž, nechme to být, konec na toto téma.
15.01.2007 (13:04)  
Děkuji, hezký článek - určitě oživení mezi ostatními;-)...

Btw. jsem při tom zavzpomínal na něco podobného, co tu už kdysi dávněji také vyšlo - "Hon na lišku"

http://www.zelpage.cz/zobraz.php?id=210
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (13:08)  


Díky za pochvalu.
15.01.2007 (12:58)  
Pro mě nic, s tím souhlasím. Smím se zeptat, co veselého na tom spatřují ostatní, nadaní stejným typem smyslu pro humor jako vy?
Kdyby ta značka pořádně nedžela, byla by to fotce otočená nebo ne?
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (13:06)  


Ne. Je zjevné že nerozumíš tomuto stylu recese a ani mé druhé nadnesené alternativní vysvětlení situace na fotce se ti nelíbí. Tak ti to zkusím podat vážně, tak abys to pochopil. Uviděli jsme flek, uviděli jsme značku, někdo z nás řekl, že je škoda, že ta značka bude na fotce z boku. Druhý pronesl něco v tom smysl, že to není jisté, po čemž následoval smích. Tak jsme Duhymu řekli, ať vytáhne foťák postavili se k tomu a "snažili se to otočit". Závěrka cvakla, padla otázka, jestli je fotka v pohodě, následovala kladná odpověď. Výborně, máme co jsme chtěli, fotku, jak se "snažíme otočit značku". A šlo se nachystat záběr na vlak. Stačí takhle?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.01.2007 (12:46)  
Klučina zakopl o zákeřně schovaný šípkový šlahoun, což se může stát každému ;o) Navíc tenkrát spadl kolenem přímo na kolejnici, což mu až tak vtipné nepřipadalo...nicméně není hypochondr a nechtěl svými náhlými zdravotními potížemi znechucovat kolegům recesní akci v Jenči...
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (12:53)  


Kecy v kleci, prostě neumíš chodit. Nevymlouvej se na šlahouny. A když už neumíš chodit, tak by ses měl naučit alepsoň padat, ale ani to zjevně neumíš, když sebou šlehneš rovnou na kolejnici. Achjo... :-D
15.01.2007 (12:40)  
Značka neznačka, hlavně že se tentokrát nikdo nerozmlátil na mezi...:)))
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (12:42)  


Asi už se klučina naučil chodit. :-D
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.01.2007 (12:36)  
Voloďa Lenin: Už jsme pochopili že pro Tebe nic...protože buď neumíš číst, nebo jsi nepochopil co jsem napsal níže ;o)
15.01.2007 (12:33)  
Ale pánové...
Z recese zkoušíme pootočit stopku na sloupu u přejezdu tak, aby byla vidět i na fotce, nicméně drží kvalitně. Fotka je tedy nakonec bez ní, ale i tak je to pěkný kus

Z čehož jasně chápu, že kdyby ta značka nebyla festovně připevněná, byla by "z recese" otočena. Mimochodem, co je tak výstředně žertovního na demolici dopravní značky?
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (12:42)  


Bože, chudák člověk, který se ti někdy pokusí říct vtip nebo si z tebe udělat srandu.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.01.2007 (12:04)  
Kdo chtěl (mohl) pochopil, kdo nechtěl (nemohl)... ;o)

Adam: Příště dovezu klíč na matice, budeme simulovat demontáž kolejnice a pražce :oD
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (12:10)  


To radši ne, bo na nás Voloďa pošle rovnou armádu. :-D A vysvětluj to pak zeleným mozkům.
registrovaný uživatel dyk-dyk  mail  
15.01.2007 (12:01)  
dobrý nápad, pěkně napsané, jenom tu vaši "recesi" se značkou bych si příště odpustil. jinak dík
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (12:09)  


No já si chci užít srandy, dokud jsem mladý. A když tou legrací nikomu neublížím ani nic nezničím, tak proč se tomu bránit a proč se za to stydět. ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.01.2007 (11:54)  
Fotografie i příslušná část článku, která se týká oné upravy pozice dopravní značky, byla pořízena/sepsána pouze za účelem recese, nikdy by nás nenapadlo ničit cizí majetek, a ještě k tomu na úkor bezpečnosti účastníků silničního provozu ;o) Na oné fotce nejsme zachyceni při činu, nýbrž při laciném a křečovitém pózování Duhymu (tedy spíše Adam - já pózuji s grácií a naprosto přirozeně)
Adam  Poslat autorovi email
15.01.2007 (12:08)  


Správně, sranda musí být a jde to i bez působení škod. :-) Btw. kde je ta grácie? :-D
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko