..: Happy hour JLV: sleva v jídelních vozech na mezinárodních vlacích :..

Jídelní a lůžkové vozy - výročí 50 let, foto: Jídelní a lůžkové vozy (www.jlv.cz)Praha - Na počátku týdne jsme pro vás připravili článek shrnující nedávné změny v oblasti gastronomických služeb poskytovaných v jídelních vozech ČD. Ačkoliv se článek společnosti Jídelní a lůžkové vozy přímo netýkal, v následné diskuzi se opakovaně objevovaly názory negativně hodnotící cenu jejích služeb v mezinárodních vlacích. Krátce na to JLV pružně zareagovaly a upozornily na svém webu na slevu "happy hour".

Ačkoliv tato akce trvá již delší dobu, mezi cestujícími není příliš známa. Přitom se jedná o zajímavý způsob, jak lze za služby JLV na mezinárodních vlacích výrazně ušetřit. Nabídka "šťastné hodinky" se týká vlaků směřujících (s jídelním vozem JLV) do Rakouska - většina jejich trasy je totiž vedena po českém území.

V článku iDnes to potvrzuje Kateřina Topinková odpovídající za marketing JLV. "Tuto nabídku jsme zavedli v úseku, kde je nejvyšší podíl české klientely". Cílem slevy je alespoň částečně vykompenzovat vysoké ceny služeb v jídelních vozech na mezinárodních vlacích: "Ty kopírují zahraniční cenovou politiku států, kterými vozy projíždějí. Zároveň jsou stanovovány s ohledem na konkurenční poskytovatele restauračních služeb," doplňuje pro iDnes Topinková.

Kde, kdy, za kolik?

Zatímco doposud sleva platila jen v úseku mezi Prahou a Brnem, letos v prosinci byla nově rozšířena i na vlak EC 100/101 "Jože Plečnik" spojující Prahu se Solnohradem (Salzburg). V rámci "happy hour" tak nyní obdržíte slevu 33% z ceníku JLV platného pro:

"Happy hour" - sleva 33% z ceníku JLV Směr do Rakouska Směr z Rakouska
EC 71/70 Gustav Mahler (nejede mezi Prahou a Brnem) Brno 20:41 Praha hl.n. 23:31
EC 73/72 Franz Schubert P. Holešovice 8:30 Brno hl.n. 11:14 Brno hl.n. 18:41 Praha hl.n. 21:31
EC 100/101 Jože Plečnik Praha hl.n. 7:14 Č. Budějovice 9:56 Č. Budějovice 18:01 Praha hl.n. 20:41
EC 172/173 Vindobona P. Holešovice 13:30 Brno hl.n. 16:14 Brno hl.n. 11:41 P. Holešovice 14:29
EC 178/177 Johannes Brahms P. Holešovice 17:30 Brno hl.n. 20:14 (nejede mezi Prahou a Brnem)
EC 378/379 Carl Maria von Weber P. Holešovice 19:30 Brno hl.n. 22:14 Brno hl.n. 7.41 P. Holešovice 10.29

Petra Morávková - tvář ČD 2008, foto: Jídelní a lůžkové vozy (www.jlv.cz)

Vznik "šťastné hodinky"

Vůbec poprvé se sleva "happy hour" objevila již před pěti lety. Byla zavedena k 1.6.2003, stejně jako další novinka - relační sleva v úseku Praha-Brno. Ta se vztahovala na veškerou konzumaci v jídelních vozech na vlacích EuroCity "Smetana" a "Johann Gregor Mendel". Podobně jako nyní byla omezena na úsek Praha-Brno a zpět, avšak její výše činila celých 50%.

České dráhy výši cen ovlivnit nemůžou

Za ceny gastronomických služeb poskytovaných v mezinárodních spojích bývají občas kritizovány i České dráhy. Většina jídelních vozů řazených na mezinárodních vlacích projíždějících ČR je totiž v jejich vlastnictví. Za tiskové oddělení ČD Petr Štáhlavský vysvětluje, proč cenovou úroveň ovlivnit nemůžou: "Pokud by vlastník vozu chtěl ceny regulovat, musel by provozovateli restaurace uhradit případný propad tržeb". Dle jeho vyjádření ani není možné přizpůsobit ceník zemi, na jejímž území se jídelní vůz nachází: "Změna cen třeba na česko-německé hranici skutečně není možná," doplnil Šťáhlavský.

Ilustrační obrázek - restaurační vůz WRmzOdkazovaný článek na iDnes doporučujeme k přečtení - obsahuje řadu informací dále rozšiřujících souhrnný článek k jídelním vozům publikovaný zde na ŽelPage. Za pozornost stojí vysvětlení, jak funguje obchodní model provozování jídelních vozů. Podle Petra Štáhlavského v květnu 2008 platil Pavel Urblík drahám za nájem vozů, zatímco smlouva mezi ČD a JLV určovala, že: "České dráhy si servis v těchto vozech najímají, zároveň ale dostávají tržby za jejich provoz pouze v zahraničí".


Autorský text; Více informací na ŽelPage: Jídelní vozy ČD - rošáda v poskytování gastronomických služeb

Zdroje: JLV - Mezinárodní jídelní vozy, Jídelní lístek na vlacích Praha-Vídeň; Porovnání webu JLV se stavem k 22.12.2008

Doplňující materiály k tématu: iDnes - Guláš ve vlaku může stát i tři stovky; JLV - informace k zavedení nové slevy "happy hour"


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.12.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rosti 
28.12.2008 (18:18)  
Ladislav16: jsem nějak nepochopil jak jsi to ted myslel ... milos :ano jsem zaměstnancem JLV a.s. se známe?
registrovaný uživatel JOHNZ 
28.12.2008 (18:05)  
karosa: Za všetko Šťáhlavský nemôže ... ak si všimneš, citovaný článok pochádza z mája ...
registrovaný uživatel karosa  mail  
28.12.2008 (17:57)  
Opravdu není nad "odborníky" na svých místech! Mám teď na mysli pana tiskového tlučhubu Šťáhlavského,který(v uvedeném článku) informuje veřejnost o službách(jídelňáky firmy Urblík),které už půl roku neexistují. Když už o něčem chce rozumovat,tak ať si,proboha,najde nějaké informace o tématu. Kdy už,proboha,někdo na GŘ ČD udělá konečně ve všech odborech a vyhází odtamtud všechny ty netáhla, kteří tam mají jen teplou židli?!
registrovaný uživatel milos  mail  
28.12.2008 (16:43)  
matej - no budiz, verme tomu. ale myslim, ze pri nedavne jidelnovoznacke bourlive diskusi tady nekteri stalejsi zakaznici nez ja, meli jine zkusenosti...
ja uz si davam tak plechovku piva v ostravskym pendolinu (naposled za 28,- pulitr, to je zadara), jinak na tyto provozy nespoleham. (abych cestou z prahy do brna pokazdy premyslel, kam ten vlak vlastne dal pokracuje, jestli si muzu nebo nemuzu neco dat... (teda ne ze bych nemohl, zas takova socka nejsem, ale jestli chci platit neprimerene nebo nechci))
28.12.2008 (16:26)  
milos: Cena (happy hour x plná cena) závisí na okamžiku objednávky. Obsluha si přehodí v kase cenu v Brně/Praze, čili ve finále můžeš dostat účet s dvojími cenami, za předpokladu, že dejme tomu si jedno pivo objednáš v Břeclavi a další v ČT.
registrovaný uživatel Busman 
28.12.2008 (16:13)  
Miroslav Zikmund: proč měnit ceny na hranicích? Dokud máme CZK, a vypadá to, že ještě dlouho mít budeme, ať jedno a to samé jídlo stojí např. 90 CZK/9 EUR, dobře přeháním - tak třeba 90 CZK/5 EUR. O žádnou diskriminaci nejde, ať si každý platí, jakou měnou chce, u cizince, zvlášť tranzitujícího, je ale pravděpodobnější, že právě bude mít jen EUR, a Čech se nažere i u Berlína. Dvojí ceny to taky nejsou. Podobnou cenovou politiku mají krámy se značkovými hadry, bohužel ale naopak, když si cenu, kterou na "univerzální" visačce uvádějí v eurech porovnám s cenou, za kterou se prodává v Kč, tak se mi z těch "kurzových rozdílů" protáčejí panenky...;-)
28.12.2008 (15:43)  
Rosti: A nechceš náhodou, aby ti pivo přinesli na zlatym podnosu a zadarmo? Místo toho, aby si byl rád, že máš možnost si něco koupit a ještě ti při tom lítaj okolo prdele si stěžuješ! Měl by si být rád aspoń za něco! Jinak nic ve zlim!! :)
registrovaný uživatel Rosti 
28.12.2008 (15:24)  
Ladislav16 : Ty zaplatíš stejnou cenu za pivo z kelímku nebo ve skle? Já ne...
28.12.2008 (15:18)  
Některé ceny jsou fakt přehnaný.
ROSTI: Jak o něčem jiném? Je to jen jiný druh vlaku, který směřuje někam jinam. Jinak je to všechno stejné!
registrovaný uživatel Rosti 
28.12.2008 (15:00)  
Ja už fakt nechápu proč to pořád řešíte.Mě vysvětlení paní Kateřiny Topinkové stačí a je výstižné a jasné.Ceny jsou objektivní a nechápu jak někdo může srovnávat ceny na EC do Vídně, do Varšavy a na Pendolínu, je to přece uplně o něčem jiném, ach jo že Vám to tady ještě nedošlo nikomu kromě Pekaře se nedivím máš ode mě +.
Add milos: opravdu myslíš že bys čekal na jídlo hodinu? a když ne, co ti brání si objednat a když se tak bojíš o svou peněženku, zaplatit hned?

Pěkný zbytek roku 2008 a příjemný rok 2009 bez zbytečných článků a komentářů.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko