..: Fotoreportáž z představení motoráčků KŽC :..

Ilustrační obrázekKrnov / Praha - Klub železničních cestovatelů vstoupil v sobotu 24. března do nové éry své existence. V Krnově byla představena renovovaná vozidla KŽC a partnerů (OLPAS Moravia, KHKD).

ŽelPage dostala možnost přinést denně aktualizovanou fotoreportáž z celkem čtyřdenní akce, kterou najdete v následujícím článku.

Prezentace opravených vozidel v areálu OLPAS Moravia měla asi 100 účastníků z řad členů Klubu železničních cestovatelů a pozvaných hostů. Nejprve nás z nádraží odvezl motoráček M 131.1 do areálu firmy OLPAS. Zde Mgr. Bohumil Augusta účastníkům za mrazivého a větrného počasí postupně představil jednotlivá vozidla a zástupce partnerů.

Vozidla budou použita od dubna na pravidelné jízdy pro veřejnost v rámci projektu „Podlipanský motoráček“ a „Doupovská dráha“ a budou dále využita pro plánované akce (jako je třeba „Dovolená s motoráčkem“ a „Doupovský expres“).

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Jakuza

V souvislosti s prezentací vozidel byl na adrese www.kzc.cz spuštěn grafikou nabitý rozcestník na jednotlivé stránky Klubu železničních cestovatelů, KŽC, s.r.o., a KŽC doprava, s.r.o.

Přehled a popis prezentovaných vozidel

  • M 131.1238, majitel: KHKD
  • M 131.1454, vyroben 1955, poslední působiště v Rumburku, majitel: Olpas
  • M 131.1302, vyroben 1951, poslední působiště v Břeclavi, motoráček zůstává v Krnově pro defekt na hnací nápravě
  • M 262.0124, vyroben 1958, poslední působiště v Trenčianské Teplé (830.124-4)
  • Balm 5-0607, vyroben 1962, poslední působiště v Poprad-Tatry (Bix 020.372-9), zůstává v Krnově a bude rekonstruován na moderní restaurační vůz
  • Balm 5-0796, vyroben 1965, poslední působiště v Trenčianské Teplé (Bix 020.557-5)
  • Balm 5257, vyroben 1966, poslední působiště v Košicích (Bmx 050.029-8)
  • M 286.1008, vyroben 1968, poslední působiště ve Zvoleně (851.008-3)
  • M 286.0006, vyroben 1966, poslední působiště v Trenčianské Teplé (850.006-8, ex 047), vozidlo v majetku Olpas, je toho času v rekonstrukci a zůstává v Krnově
  • T 334.0722 „Rosnička“ je nasazována na výlukové výkony KŽC Doprava

Vozidla jsou renovována v rámci finančních možností do provozuschopného stavu, tedy nemají všechna nový lak a remotorizaci ;-) Většinu z nich si můžete prohlédnout v úterý po druhé hodině ve stanici Praha-Braník. Poté je připravena jízda do Čísovic a dále na vlečku Kovohutí Mníšek pod Brdy a zpět.

Neděle

Zvláštní vlak složený z motoráků M286.1008, M262.0124 a M131.1454 měl odjet rámo v 7.18 z krnovského nádraží. Bohužel technické problémy zapříčinily mírné zpoždění 80 minut. Naštěstí se je podařilo úspěšně překonat a další jízda mohla pokračovat k radosti všech zúčastněných k dnešnímu cíli. Z Olomouce po menší změně v řazení, kdy se "Hurvínek" přesunul na konec soupravy, jízda opět pokračovala co možná nejsvižnějším tempem směrem na Uničov, Šumperk, Zábřeh na Moravě a následně až na vlečky Vápenky Vitošov a Zemědělského zásobování Zábřeh na Moravě. Tyto vlečky účastníci spanilé jízdy navštívili motorovým vozem M262.0124. Jak vypadala návštěva vlečky Vitošov můžete shlédnout na přiložených fotografiích. Další cesta směřovala přes Hanušovice do Dolní Lipky na Letohrad a do dnešního cíle v Potštejně. V úseku Červený Potok - Žamberk se podařilo uspořádat několik fotozastávek pro cestující zvláštního vlaku. Podrobnější fotografie z těchto zastávek přineseme v souhrnném vydání fotografií, něco málo ale můžete shlédnout již dnes. Do Potštejna dorazil vlak v 18.55 a pro dnešek zde ukončil svoji pouť.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Jakuza

Pondělí

Další den spanilé jízdy započal svoji pouť ve stanici Potštejn. Vozy odpočívající na manipulační koleji se probudily k životu těsně před devátou hodinou a chvíli poté vyrazily do zastávky Sopotnice, kde se uskutečnila dnešní první fotozastávka s opakovanými průjezdy přes most v Sopotnici. Bohužel pro cestu do Sopotnice nebyla zvolena úplně ideální sestava, protože v čele vlaku stanul drobný motoráček M 131.1238. Další cesta po krátkém pobytu ve stanici Potštejn směřovala do stanice Doudleby nad Orlicí a na z ní vycházející vlečku ACHP. Další vlečkou na dnešním nabitém programu byla vojenská vlečka v Týništi nad Orlicí. Zajímavou projížďku až k bráně vojenského areálu absolvovala tentokrát celá souprava mimo M 131.1238, který zůstal v nádraží. Několik „fotohaltů“ na hustým lesem lemované vlečce dalo vzniknout několika velice zajímavým fotografiím.

Po krátké pauze v Týništi pokračoval vlak přes Hradec Králové na vlečku Opatovické elektrárny a tím byl ukončen dnešní pestrý výčet vlečkových areálů. Přes spojku Plačice pak následovala rychlá cesta ku Praze se zajetím do nymburského seřazovacího nádraží přes odbočku Babín.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Jakuza

Křest Praha hl.n. a jízda do Kovohutí Mníšek

Dnes po poledni pokračoval slavnostní program KŽC ve vládním salonku hlavního nádraží v Praze. Následovala jízda do Prahy-Braníka a prezentační jízda 830 + Bix na vlečku Kovohutě Mníšek. Za slunného počasí se jízda odehrála v pohodové atmosféře, akorát těsně před posledním fotohaltem na skochovickém mostě zapadlo slunce.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Zdeněk Michl

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Jakuza

Se západem slunce skončila i naše fororeportáž. Zbývá jen popřát motoráčkům mnoho kilometrů bez nehod a snad i vyslovit přání, aby se dařila i záchrana dalších vozidel.

Další setkání s některými vozidly je plánované již tuto neděli na akci Slavnostní zahájení motoráčkové sezony 2007 na Podlipansku.


Jakuza Poslat mail autorovi , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 27.3.2007 (23:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.03.2007 (23:27)  
Kromě chválihodné věci oživení vozidel bych podoknul trošku jinou věc.
Z fanoušskovského sdružení se vlastně KŽC stává ambiciózním dopravcem.KŽC vlastně svými jízdy zachraňuje lokálky,kde by život nejspíš zanikl.V tomto já vidím hlavní devízu.Vozidla vypadají velmi krásně.Především 850,050.
28.03.2007 (15:26)  
Ajtakrajta, tak to se tu asi objevím a budu slavný :-D
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
28.03.2007 (15:16)  
Jakuza: To víš, že vím. Je to docela kratochvilné prohlížení. Když se mě doma ptají, kam zase jedu, tak stačí ukázat pár fotek ze Šotovníku a říci, že s jimi podobnými fotit a je hned klid. Rázem padnou úvahy o tom, že bych se mohl ocitnout ve společnosti skrznaskrz zkažených jedinců, jež by na mě mohlí mít špatný vliv. :-))
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
28.03.2007 (13:29)  
samozřejmě. Nevím jestli to víš ale na www.jakuza.ic.cz vychází tzv Šotovník kde se právě shromažďují tyhle ulovky
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
28.03.2007 (11:57)  
Jakuza: Tak to jsem vůl a mám se pořádně koukat. Občas si vyfotím nějaký hezký srocení šotoušů či nebývale vyvedený exemplář šotouše sólového. Nám Ti něco poslat? :-))
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
28.03.2007 (11:43)  
topič - autor tam byl ještě dříve než moje fotky ;-)

Byl fofr hlavně u foťáků, až jsem se pak skoro neměl ani párek. Už teď můžu slíbit že bude v fotoshrnutí a i část o šotouších
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
28.03.2007 (11:33)  
Doufám, že Ti došlo, že jsem to mínil v legraci. Byl uveden autor pod fotografiemi z tiskovky již původně nebo tam byl dopsán až nyní?
To je teda pěkná smůla mít jeden studenej párek. To byl takovej fofr u stolů? Tyhlety "rauty" bývají někdy docela pěkná zábava a dají se nafotit pěkný "kousky". Podobně jako šotouši u trati.
Docela mě mrzí, že jsem omylem smáznul skoro 40 fotek se šotouši z jízdy parního vlaku z Olomouce na Vláru. To byla taková koncentrace a množství. Nádhera. No, bohužel. Snad příště. :-))
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
28.03.2007 (10:41)  
topič - tiskovku jse nefotil Já
A u toho křtu v Krnově to zas tak hrozný na to, že to dělala Zoner 5 u kolegy v Krnově není.
Jinak doufám že nebudete mít tyto výčitky k chystané komplexní fotoreportáži kde budou převážně fotky na které se nedostalo

PS: chlebíček jsem neměl ani jeden. Pouze jeden studený párek v Krnově
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
28.03.2007 (10:25)  
Jakuza: Tedy pane kolego, některé fotografie, hlavně z tiskovky a křtu vypadají, jako byste tím hadrem, kterým jste pucoval kastli motoráku, přetřel objektiv svého foťáku. Nebo ho máte zapatlaný od majonézy z chlebíčků, kterými jste se asi nezřízeně cpal. :-D
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
27.03.2007 (22:32)  
Ke stavu přívěšáku a M262 - kdyby se přetáhli hadrem, hned by vypadali lépe. Když jsem si ofocoval čísla, potřeboval jsem nějaký odlesky, a tak jsem si půjčil hadru a zkusil vyčistit aspoň okolí čísla a znáčku. Byl jsem překvapen jak minuta řádění s hadrem udělala M262 hezký kabátek. Věřím že 5 lidí y mělo M262 za půl hodiny v pucu
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko