..: Fotoreportáž z celého průběhu výluky na trati 210 :..

obrazekDobříš - Od 1. do 12.10.2003 se mezi stanicemi Čísovice - Měchenice konala nepřetržitá výluka. Vlaky z/do Prahy začínaly/končily v Měchenicích, z Měchenic do Čísovic jezdila náhradní autobusová doprava společnosti BOSÁK s.r.o. a z Čísovic opět jezdily vlaky. Jako nejvhodnější vozidla byly vybrány zamračené a patra. Pro zajištění dvanáctidenního provozu bez údržby a zbrojení bylo na Dobříš před začátkem výluky navezeno sedm zamračených a sedm pater. Na čerčance se objevily brejlovci.

Důvodem výluky byla výměna mostní konstrukce u měchenic. Aby byly zachovány zbylé výkony zamračených DKV Praha, byly do Prahy zapůjčeni tři brejlovci z DKV Plzeň a dvě zamračené z Č. Budějovic. Na čerčanské tak byly k vidění soupravy typu 750+patra.

Co předcházelo této výluce - Výluka se konat ani nemusela, protože mostní objekt, který se během výluky opravoval, se měl dělat již při minulé výluce v červnu 2003. Ale protože byl chybný projekt, stavba se musela odložit. Výluka byla povolena až na čtvrté čtvrtletí a tak se začalo hned 1.října 2003

Příprava na výluku - Výluka byla připravována dlouho dopředu hlavně kvůli zajištění provozu na zbylém nevyloučeném úseku Čísovice - Dobříš. Pro provoz byly vybrány osvědčené lokomotivy řady 749 a patrové vozy Bmto.

Během víkendu přibylo v Praze několik lokomotiv, které budou vypomáhat na výkonech, které stabilně mají pražské zamračené 749. Jedná s o tři brejlovce 750 a zamračené 749 247 a 100 z DKV České Budějovice. Hned byly zařazeny do provozu a 7 lokomotiv 749 bylo připravováno a zbrojeno pro dvanáctidenní pobyt na Dobříši. První přesuny byly naplánovány na úterý 30.9.2003, kdy dorazily na Dobříš vždy jako vlakové, lokomotivy: 19001 - 749 146; 19003 - 749 180; 19007 - 749 162; 19009 749 135.

Zamračené na Dobříši v 16:30 v úterý 30.9.03


749 006 v Čísovicích - Již pět zamračených na Dobříši ve středu 1.10.03


Poslední chvíle před výlukou a zahájení výluky ve středu 1.10.2003 - Pár hodin před výlukou tedy byly na Dobříši čtyři zamračené a žádný patrový vůz. To se změnilo již brzo ráno ve středu, když dorazil vlak 85551 v sestavě 749.218 + 5*Bmto, které byly nejprve odstaveny na pátou kolej a poté byly rozposunovány na určená místa. Poslední dvě zamračené a dvě patra dorazili již rovnou do akce jako vlak Sv 1.nsl 19001 v trase Vršovice - Čísovice v sestavě 749 247 + Bmto + 749 006 + Bmto. První část udělala hned vlak 19003 a pokračuje již ve výlukovém turnuse. Druhá část zahájila výlukový oběh vlakem 19007. Posledním vlakem, který přijel na Dobříš byl vlak 19001/19010 vedený soupravou 810 + 010. Další vlak 19003 již neprojel, protože byl již plánovaně nahrazen autobusem. Poté, jak již bylo řečeno, vyjel první výlukový vlak v čele s 749 247. Tyto lokomotivy budou tedy jezdit do doby, než jim dojdou síly (nafta), poté začne jezdit další zamračená. Výlukové turnusy jsou stanoveny tak, že jedna souprava má kratší výkon a druhá delší. Kratší má 749 006 a delší 749 247, která ukončila první den až vlakem 19013 v jednu ráno.

Druhý den výluky - čtvrtek - Ráno vyjela 749 006 v 3:54 na vlaku 19000, který měl na příjezdu do Prahy téměř půl hodiny zpoždění. Stejně dopadly i vlaky následující. To vše kvůli náhradní autobusové dopravě, která po příjezdu vlaku od Dobříše nejdříve zajede do Bojova, kde čeká na odjezd dle pravidelného jízdního řádu, a až poté se vrací zpět. Druhou zamračenou byla opět 749 247, která má dnes kratší oběh. (Pro upřesnění jedna zamračená je nasazena na delší oběh - vlaky 19002 - 19013 a kratší 19000 - 19011). Na čerčance jsou lidé zřejmě mírně rozhozeni tím, že na oběhu vlaků 9002/9007/9010/9013 jezdí místo turnusové 749+2*Bmto sestava 714+3-4*Btax.

Třetí výlukový den - pátek - Během noci musela proběhnout první výměna hnacích vozidel. Na lokomotivě 749 247 se vyskytla závada na topné spojce. Nastoupila tak další lokomotiva - 749 180. Během dne tedy měla 749 006 kratší oběh a 749 180 delší oběh. Na čerčanské trati jezdil opět brejlovec 750 252. Ostatní brejlovci, kteří přišly do Prahy, jsou údajně neprovozní, protože se na nich vyskytly závady.

První výluková sobota - Na tento den jsem byl moc zvědav, co se na vlacích vyskytne, protože lokomotiva, která byla provozní a mohla tak být nasazena na pacifik byla jen 750 252. O další provozní jsem neslyšel. Na vlacích 9005/9008/9011/9032 jezdí 750 252 a na vlacích 9007/9010/9013/9034 jezdí vypůjčená zamračená 749 100, která má ještě červený nátěr se žlutým pruhem... Jinak se také vyskytuje náhrada v podobě 742 383, která zaskakuje za nedostatek provozních veselých krav 714.

Neděle - propršený den - V neděli vlaky jezdili tak, jako v sobotu. Dokonce 749.006 jezdí stále od zahájení výluk. Druhou lokomotivou je 749 180. Ta jezdí od pátku, kdy vystřídala stroj 749 247, kterému se dle nynějších informací utrhla topná spojka.

Pondělí - výluka se nám přehoupla do druhého týdne -V noci probíhala změna lokomotivy. 749.006 po svém dlouhém působení (od začátku výluky) dnes odešla na odpočinek. Byla odstavena a vyjede až v neděli. Nyní tedy jezdí lokomotivy 749.180 a nově 749.218. Také se již ví, jak budou lokomotivy a patra přepraveny zpátky do Prahy.

  • 19010: 749+2*Bmto dojede do Čísovic a vyčká
  • 19012: 749+2*Bmto v Čísovicích se připojí na postrk 749+2*Bmto od 19010
  • 19030: v čele 1*749 (souprava 749+810+010+010+810)
  • 19032: 749+3*Bmto+749
  • 19016: 749+3-5*Btax+714
  • 19018: 749+3*Btax+714

Po odjezdu vlaku 19018 bude nádraží úplně prázdné. Všechny zamračené budou ten den činné...

Úterý, středa, čtvrtek - Ještě v pondělí večer probíhala další změna lokomotivy. 749 218 totiž měla závadu a vlak 19041 tak nabral zpoždění téměř jednu hodinu. Lokomotiva byla odstavena a nahradila jí lokomotiva 749 135.

Z úterý na středu pak došlo k další výměně lokomotiv. Lokomotiva 749 180 byla po svém několikadenním působení odstavena a nahradila jí 749 162. Poslední lokomotivou, která se ještě během výluky neprojela je 749 146, která zřejmě během víkendu vystřídá 749 135 a bude jednou z prvních, která opustí Dobříš.

Pátek a sobota - Vše jezdilo, jak mělo, žádná výměna se již nekonala a již se připravovalo ukončení výluky.

Neděle - stádo zamračených opouští Dobříš - Od rána jezdila 749 135 s jedním patrem, po příjezdu vlaku 19003 na Dobříš dobrala další patro. Druhá lokomotiva 749 162 byla s dvěmi patry odstavená v Čísovicích a čekala až na vlak 19031, který jela do Dobříše a zpět do Čísovic hned jela jako Sv 1.nsl 19008. V poledne probíhalo jednání s DKV, jak budou chtít poslat lokomotivy zpět. První zamračenou, která opustila Dobříš byla 749 135 na vlaku 19010 se dvěma patry do Čísovic. Druhou byla 749 162 + 2Bmto, která jela již do Prahy a v Čísovicích byla na postrk přidána souprava od vlaku 19010. Dále bylo nadiktováno, aby na vlaku 19030 jela v čele 749 146 (+810+010+010+810), na vlaku 19032 v čele 749 218 +zbylé tři Bmto a na postrku 749 247, na vlaku 19016 749.006 (+3*010+714) a poslední 749 180 na vlaku 19018. Byl tedy vymyšlen plán, jak co nejrychleji seřadit lokomotivy a vozy, ale ve dvě hodiny přišel zásadní zlom. Přijel první strojvedoucí pro zamračenou (749 146) a s nim strojmistr, který šel prohlédnout stav lokomotiv. Zjistil, že 749 146 je téměř bez vody a není tak schopna delšího provozu. To znamenalo, že nemohla jet na vlaku 19030 a tak bylo rozhodnuto, že na vlaku 19030 pojede 749 247, která měla jen utrženou topnou spojku a 749 146 pojede do Prahy na závěsu vlaku 19032 v jehož čele jela 749 218, která výluku přečkala úplně nejlépe ze všech. Druhý problém byla lokomotiva 749 006, které zbylo jen 500 litrů nafty a žádná voda. Strojvedoucí se ale rozhodl, že zkusí, co půjde a tak vodu dolil a doufal, že nafta vystačí. Až na malý zádrhel se lokomotivy dostaly do Prahy tak, jak bylo plánováno. Výluka byla oficiálně ukončena 12.10.2003 v 15:00 a prvním vlakem, který projel byl 19009 v řazení 810+010+010+810.

Odjezdy:

  • 19010: 749.135 + 2Bmto dojede do Čísovic a vyčká
  • 19012: 749.162 + 2Bmto, v Čísovicích se připojí na postrk 749.135+2*Bmto od 19010
  • 19030: 749.247 + 810.078+2Btax+810.486)
  • 19032: 749.218 + 3Bmto + 749.146
  • 19016: 749.006 + 3Btax + 714.009
  • 19018: 749.180 + 2Btax+714.011

Výluková fotogalerie

Brejlovec na vlaku 9010 čeká v Braníku na křižování s 9017 dne 2.10.

749 180 je připravená na odjezd z Dobříše do Čísovic na vlaku 19010, Stav lokomotiv na Dobříši po první změně - dne 3.10.2003

Brejlovec ve Zbraslavi a v Braníku; budějovická 749 100 v Braníku

749 100 za Zbraslaví; 750 348 v poslední den výluky u Vraného n.Vlt.; 749 146 v závěsu 19032

Dobříš 12.10.2003
749 135 v čele vlaku 19005; 749 006 a 180 po prvním přesunu; 749 180 před odjezdem vlaku 19018

Fotografie nafotili: F. Plášek, K. Chýla a Ice-Bear


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 14.10.2003 (15:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


18.06.2021 (21:05)  
Krásně popsáno a napsáno :D. Chvilkově je to až takové dramatické obzvláště rozhodování o tom která zamračená kdy pojede :b .

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko