..: Fotoreportáž z Břeclavi při stávce ÖBB :..

Břeclav - Stávka skončila v poledne, jenže v Břeclavi nezůstala žádná lokomotiva, která by mohla dopravit vlaky do Vídně. První lokomotiva do Břeclavi přijela až dlouho poté a do Vídně odvezla EC 279 Smetana. Druhá lokomotiva například nejela pro zpožděné EC 75, ale pro náklad na břeclavské přednádraží. Ze začátku měli cestující pochopení, ale čím zpoždění narůstala, tím klesalo i pochopení cestujících.

Navzdory původním předpokladům ukončil vlakový spoj EuroCity 75 Johann Gregor Mendel (Praha - Wien Süd.) svou pouť v Břeclavi. Když jeho zpoždění překročilo 270 minut, rozhodli železničáři o použití soupravy pro opačný expres z Vídně do Prahy.

Vlak s příjezdem do Břeclavi v 10.22 hodin měl původně po skončení stávky v poledne pokračovat dál do Vídně s devadesátiminutovým zpožděním. Jenže v Břeclavi nezůstala po vyhlášení stávky ani jedna rakouská lokomotiva, ani jeden železničář a nikdo nevěděl, co bude po poledni. „V Rakousku neberou telefony, nereagují ani na počítač. Nevíme tedy, kde na něj vezmeme lokomotivu, odkud až skončí stávka přijede,“ řekl Právu přednosta stanice František Maráz. Opuštěná souprava tak čekala na rakouskou lokomotivu. První stroj, který z Rakouska kolem čtrnácté hodiny přijel, byl ale určen pro jiný vlak EuroCity a strojvedoucí odmítl zapřáhnout soupravu zpožděného vlaku. Cestující zpožděného vlaku byli zpočátku tolerantní. „Už v pokladně v České Třebové mi řekli, že budu muset čekat na konec stávky,“ řekla Marcela Šimonová, která měla namířeno do Vídně na návštěvu sestry. S přestávkou v Břeclavi byla smířená, jen ji mrzelo, že na situaci nezareagoval majitel stánku na nástupišti. „Dala bych si kávu, ale z automatu ji nechci, posteskla si žena. Další cestující z vlaku kteří měli také namířeno do rakouské metropole, se o stávce dozvěděli teprve od průvodčího. „Postihlo to asi dvacet cestujících. Vesměs ale zprávu o stávce přijali s pochopením,“ konstatoval vlakvedoucí Jaroslav Filka. S pokračujícím časem, když už poledne bylo dávno pryč, ale i pochopení lidí mizelo. Nakonec všichni, už notně nazlobeni, přeběhli do vlaku EuroCity Smetana, který po půl třetí odpoledne odjel jako první vlak do Vídně. Železničáři pak museli přesvědčovat své rakouské kolegy, že nemá smysl hnát prázdnou soupravu do Vídně. „Dokonce jsme jim po poledni navrhovali, že Mendela připojíme na konec jiného vlaku a ušetříme jim tak starosti, ale odmítli vše,“ konstatoval přednosta. Podle Maráze byly další dopady stávky na osobní dopravu Českých drah minimální. Všechny osobní spoje do Vídně zajišťují Rakušané, takže českým železničářům absence souprav nezkomplikovala život. Chybějící vlaky potěšily taxikáře, kteří měli rita do Vídně. Horší to bylo v nákladní dopravě. „Ve stanici nám stojí pět nákladních vlaků do Rakouska, ve stanicích mezi Hodonínem a Břeclaví dalších sedm a v obvodu ostravského ředitelství ČD jsou nachystané další,“ upozornil Maráz.

Příčinou stávky byla připravovaná reforma ÖBB. Ta předpokládá rozdělení železnic na pět společností, které budou fungovat v rámci holdingu. Odborům se nelíbilo především chystané masivní snižování zaměstnanosti a omezování výhod pracovníkům drah. Když v pondělí selhalo jednání mezi odbory a vládou, byla výstražná stávka potvrzena.

Sepsal a nafotil Milan Vojtek, PRÁVO

EC 75 přijel do Břeclavi a vyčká na ukončení stávky
Cestující přebíhá na EC 279 Smetana
EC Smetana přijel do Břeclavi, vedle něj stojí osamocené EC 75
Po ukončení stávky se v Břeclavi objevila tato lokomotiva v zajímavém nátěru

Shalomek Poslat mail autorovi | 5.11.2003 (17:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihomoravský

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko