..: Fotoreportáž z 45.MSV a 2.Transport :..

obrazekBrno - Ve čtvrtek 18.9.2003 jsem navštívil součást Mezinárodního strojírenského veletrhu - 2. ročník veletrhu Transport a Logistika, který se konal na brněnském výstavišti od 19.9. do 19.9. Přesto, že jsem věděl, že se na letošním ročníku nechystá žádné velké překvapení, bylo přeci jen pár věcí, na které jsem se těšil. Dlužno dodat, že co do kvality vystavovaných novinek nás jednoznačně předčili Slováci, což je opravdu smutné. Buď opravdu nemáme co nabídnout, nebo se s tím odmítáme prezentovat. Kdo ví?

Na doprovodném snímku motorový vůz 812 008 LUX, který vzbudil pozornost. Zajímavostí je, že sedačky dodala firma BORCAD a jsou velice podobné s těmi, které jsou v našem pendolinu.

Zřejmě nejočekávanějším exponátem byla nová motorová jednotka 840 ZSSK, konkrétně model 840 004-6, kterou vyrábí konsorcium ŽOS Vrútky a.s., Stadler Fahrzeuge AG a Bombardier Transportation pro Železničnú spoločnosť a.s. (ZSSK). Vůz je určen především pro příměstskou a regionální dopravu na neelektrifikovaných tratích, ale svou konstrukční variabilitou je předurčen k rozsáhlejšímu využití - modulární řešení umožňuje naprojektování přepravní kapacity přesně podle přání zákazníků. Univerzální řešení prostředního (pohonného) dílu umožňuje použít toto vozidlo jako dieselelektrické, ale i pro elektrickou trakci a to na napájecích systémech střídavých: 25 kV 50 Hz, 15 kV 16 2/3 Hz a stejnosměrných od 1000V do 3000V. Dále je možné toto vozidlo používat na rozchodech 1000mm až 1520mm. Jednotka nabízí 110 míst k sezení a stejné množství míst k stání, stojany na kola, lyže, nízkopodlažní řešení části soupravy (vozíčkáři, kočárky...) a plošinu pro nakládání tělesně postižených osob. Přes velkoplošná tónovaná okna je umožněn ideální výhled. Vůz je vybaven elektronickým informačním systémem a vakuovou WC buňkou. Dveře jsou dvoudílné, předsuvné, automatický ovládané. Jednotka je zabezpečená třemi brzdovými systémy: elektrodynamickou brzdou, elektropneumatickou brzdou a brzdou pružinovou, která nahrazuje ruční mechanickou brzdu. Maximální rychlost jednotky je 115km/h.

Dále zde byly uváděny informace o elektrické jednotce 425.95 ZSSK, kterou vyrábí konsorcium ŽOS Vrútky a.s., Stadler Fahrzeuge AG a Daimler - Chrysler Rail System pro ZSSK. Jednotka je založena na podobném modulárním principu, jako 840 ZSSK. Svým konstrukčním řešením je ale předurčena k provozu na horských tratích Tatranských železnic (TEŽ), neboť je upravena pro rozchod 1000mm a napájecí soustavu 1500V ss. Maximální rychlost na tratích TEŽ je 80 km/h. Vzhledem k tomu, že tato jednotka zde nebyla fyzicky prezentována, nebudu se o ní dále rozepisovat.

Příjemným překvapením bylo představení motorového vozu řady 812 ZSSK. Jedná se o další modernizaci motorového vozu řady 810, kterou provedly ŽOS Zvolen a je třeba dodat, že její provedení opravdu stojí za to (pozn.: na veletrhu byl prezentován vůz 812 008-1, což je De Luxe provedení této modernizace, které obsahuje m.j. klimatizaci a moderní křesla. Běžné motorové vozy řady 812 jsou vybaveny odlišně - skromněji...). Jde tedy o modernizované dvounápravové hnací vozidlo s pohonem zadní nápravy. Hlavním zdrojem výkonu je spalovací motor MAN D2866 LUH21, splňující normu EURO 2. K přírubě motoru je pomocí pružné mechanické spojky připojena hydromechanická převodovka VOITH Diwa 863.3, která přes kardanový hřídel pohání reverzní nápravovou převodovku. Automatické řazení, brždění i řízení součinnosti motoru a převodovky zajišťuje elektronický řídící systém MIREL 812. Prostor pro cestující nabízí 53 míst k sedění, je kompletně odhlučněn a vytápěn nezávislým tepelným agregátem Eberspächer - Hydronic. Maximální cestovní rychlost činí 80km/h. Motorový vůz je určen pro lehkou osobní dopravu s maximálně dvěma vlečnými vozy 011 a pro dlouhou jízdu maximální rychlostí.

Fotogalerie

Expozice firmy ČMKS - rekonstruované lokomotivy pro export a pro domácí průmyslové firmy


Firma JHMD prezentovala nově opravená vozidla pro úzkorozchodné dráhy, lokomotivu TU47 a vagón Ci/u.


Prezentace vozidla ZSSK 840 Stadler


Součástí expozice byly rovněž nové nákladní vozy a rekonstruovaný barový vůz Bam Bistro


Zasloužený úspěch sklidil rekonstruovaný motorový vůz 812.008 ve verzi Lux -:)


Akci navštívil, fotografie nafotil, článek sepsal Martin Hanzal.


Martin Hanzal | 2.10.2003 (22:51)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihomoravský

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko