..: Elektrifikace trati Lichkov - Międzylesie :..

Ilustrační obrázekLichkov - Již dlouho se mluví o elektrifikaci pohraničního přechodu Lichkov – Międzylesie. Trať o délce 30 km (Letohrad - Lichkov 21 km, Lichkov - Międzylesie 9 km) by měla být elektrifikována soustavou 3.000 V stejnosměrných. O elektrifikaci na české straně se již uvažuje delší dobu. Vznikla by tak nová trasa, na které by se nemuselo přepřahat do nezávislé trakce nákladní vlaky na poměrně krátký úsek. Odpadla by tím i provozně nákladná údržba lokomotiv řady 751 v depu Letohrad.

V minulém roce se do jízdního řádu i k uším železničních nadšenců dostala informace, že v useku Międzylesie – Lichkov má začít elektrifikace již na jaře 2007 s konečným termínem na začátek března. Z pro nás zatím neznámých důvodů došlo k odložení až na květen. Během výluky bude uzavřen pohraniční přechod pro veškerou železniční dopravu. Pro delší odklonové trasy se bude polská strana snažit co nejvíce výluku zkrátit, protože díky vyloučení tohoto úseku přijde ke slovu odklonová trasa přes přechod Meziměstí – Mieroszów. Pro obě strany to je navýšení nákladů na přepravu (nevhodné sklonové podmínky) a hlavně navýšení vozby nákladních vlaků po neeletrifikovaných tratích.

Co to může znamenat pro železniční nadšence? Elektrifikace by měla proběhnout během 100 denní výluky, během ní by měly být nákladní vlaky odkloněny na jiné hraniční přechody. Osobní doprava na tomto hraničním přechodu bude zrušena bez náhrady. Jedná se o jeden spěšný vlak (ačkoli výluka je od května, byl již zrušen koncem března) a pár rychlíku R 250/1. Všechny tyto vlaky mají v poznámce JŘ, že jedou do 31.3, v letošním JŘ už nejsou zmíněny, že někdy pojedou. Je možné, že se objeví po 2. změně v jízdním řádu.

Dosavadní vozba na 026

V dnešních dnech jsou přes tento přechod vedeny tři páry nákladních vlaků. Od nového GVD jsou s očekáváním uzavření hr. přechodu Lichkov – Międzylesie turnusovány v PJ Meziměstí lokomotivy řady 751. V minulých letech zde byly nákladní vlaky vedeny dvojicí lokomotiv řady 742 PJ Meziměstí DKV Česká Třebová. Jedinou mimořádností zde byl v nočních hodinách pravidelný vlak se solí tažený dvěma lokomotivami řady 749, případně 750.

Od začátku letošního GVD (2006-07) se zde objevují různé lokomotivy. Z počátku zde bylo nadvládí lokomotiv PS Letohrad. Jako první se zde objevila dvojice 751 137 a 176. Po příchodu prvních strojů z Ostravy během prosince 2006 a zapůjčení 751 354 z Letohradu se na vlacích začaly objevovat dvojice 751 143 a 354 a 751 093 a 220. Na přelomu roku se také na 026 objevila dvojice lokomotiv 749 011+240 zapůjčená opět z PS Letohrad. Jako poslední přišla z Ostravy 751 101, která však do provozu zasáhla až v lednu 2006 ve dvojici s 751 220. V rámci DKV Česká Třebová také byla do Meziměstí přesunuta 751 094, která stála od svého odstavení v roce 2005 jako smutný pomník zašlé slávy 751 v Pardubicích. Na konci roku 2006 ale byla přesunuta do Meziměstí a v této době je zprovozněna.

Ilustrační obrázekOd května dojde na trati 026 k výraznému nárůstu přepravy. Velká část vlaků z přechodu Lichkov by měla být odkloněna přes trať 026 na přechod Meziměstí - Mieroszów. Z dnešních tří párů Pn vlaků by se počet měl zvýšit až na 6 a s malými výjimkami jsou všechny vlaky vedeny denně. Turnusová potřeba by měla vzrůst na 3 dvojice řady 751. Doprava by měla vzrůst hlavně v nočních hodinách, kdy není trať tolik zatížena osobní dopravou.

Co již brzy bude minulostí...

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Co nás čeká v nejbližších měsících...

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek


Jakuza Poslat mail autorovi | 5.5.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.05.2007 (22:43)  
Promiňte, ovšem mám z toho v hlavě chaos. Snad někdo pomůže.
Takže: E-lok z Miedzylesie přijede na st. hranici, zde stáhne pantograf ( anebo nemusí ), protože troleje zde budou končit, a vyčká příjezdu nějakého motoru ČD, který ji zahákuje a odtáhne do Lichkova, tady nějaká manipulace a pak zpět postrkem tutéž E-lok a event. nějaké vagónky na st. hranici ? Zde pak E-lok obživne, motor se vrátí domů do Lichkova , atd. atd. To vše pak do roku XYZ, než z naší strany dorazí elektrifikace via Letohrad - Lichkov - st. hranice.
06.05.2007 (19:47)  
vždyt Rychlík měl jezdit jen do 31.3. ?????
06.05.2007 (17:48)  
"Poslední" vlak 250 přivezla dne 06.05.2007 do Miedzylesie ET 22-687, dále veden vlak 754.030-5 DKV ČT, PJ Letohrad od Lv 70 749, příjezd 9.58 (-6). Z HK do PH lok 150.013-1 DKV PH. Výsostné území PKP opuštěno v 10.56. Ve vlaku 25 cestujících + autor.
Do Prahy hl.n. příjezd 14.50 (+5) > na odbočce Skály čekáno na odhlášku za 945 (+7 ze Všetat).
V Jablonném nad Orlicí křižováno s nákladním vlakem do PKP, v Miedzylesie byla ještě souprava nákladních vozů směr ČD.
06.05.2007 (13:22)  
Jakuza: stačí, děkuji.
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
06.05.2007 (13:19)  
mirekmir: Až tak vysoko jsem se nedostal. ALe rozpisy služeb ve stanici Lichkov - od pondělka slouží stavědla 24 hodinovky. Pak hodně vysoko postavený zrdroj z UŽST Letohrad (nechtějte po mně jméno), strojmistr v Meziměstí už má taky připravený oběhy. Je toho víc a doufám že to zítra neodpískají.
06.05.2007 (13:07)  
To Jakuza: " Elektrifikace by měla podle všech správ .... " = podle zdrojů v železničních správách v ČD a PKP ?
Jinak se asi rýsuje další veledílo, ovšem asi nikoliv první. Již několikráte došlo k podobné situaci např. v silniční dopravě, kdy z naší strany byly silnice a pohraniční přechody do PL hotovy a na zprovoznění se čekalo i roky. Asi nám to tentokráte PKP vrátí. Nakonec i dálnice ČR - NSR je podobný případ.
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
06.05.2007 (11:46)  
Moc omlouvám že jsem nějak přehlédnul vypadnutí nejdůležitější informace ;-)

Elektrifikace začne toto pondělí úplnou uzavírkou trati. Elektrifikace by zatím podle všech správ měla proběhnout pouze po hranici (není vyloučeno že se to změní). Ale zatím nejsou prachy a dle slov vysoko postavených lidí v Letohradě se letos neudělá na české straně ani kopnutí - mimo vyřezání celé trati od křovin.
06.05.2007 (10:49)  
Musím ocenit zajímavý a kvalitní článek. Mimochodem, jestliže bude elektrizace do Lichkova dokončena z Miedzylesie dříve než z Letohradu, budou do ČR zajíždět polské elektrické lokomotivy, popř. i jednotky?
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
06.05.2007 (7:06)  
Kdy konec - to je právě to co nikdo neví. Prostě co nejdřív

Začátek - 7.5.2007
05.05.2007 (8:31)  
Mě by třeba zajímalo, která z variant se bude v této fázi realizovat - Międzylesie-st. hranice (dráty budou končit někde v těchto místech: http://www.zelpage.cz/story/lichkov07/imgp5820.jpg ) nebo Międzylesie - Lichkov (žst.)? Protože jsem slyšel, že st. hr. - Letohrad se bude dělat najednou. A Międzylesie - Letohrad za těch 100 dnů nestihnout a dělat se to určitě nebude.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko