..: Aktualizováno: U Kralup nad Vltavou vykolejil rychlík, provoz již částečně obnoven :..

Foto 1Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.

Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.

Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)

Foto 2 V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).

Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)

Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.

Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)

Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.

Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)

Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.

Foto 3Rychlík 784 vyjel krátce před devátou hodinou na svou pravidelnou trasu z Prahy do Děčína. Ke kolizi došlo v Cítově ve 21:33 hod.

"Ozvala se silná rána. Znělo to, jako by jel vlak chvíli po hlíně", popsal událost reportér MF DNES, který byl právě ve vlaku. Lokomotiva nakonec skončila na poli. Z trolejí podle svědků létají jiskry a vlak je celý zkroucený. Jeden z vagónů leží na kolejích.


Foto 4Podle Aleše Ondrůje (ČD) a Zdeňka Neusara (Drážní inspekce) byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Auto na přejezdu zřejmě uvízlo, v době srážky s vlakem u něj údajně byli i policisté. Železničářům ale nikdo nedal informaci, že by měl být vlak mířící k přejezdu zastaven.

Provoz na trati 090 byl přerušen od nehody (19.3.) až do úterní (20.3.) 22. hodiny, rychlíky a vlaky EuroCity byly v průběhu dne (20.3.) odkláněny po trati 072 přes Lysou nad Labem.

zdroj: iDnes

Tiskové zprávy a články

Popisky fotografií - 20.3.2007

  1. EN 353 Johannes Kepler projíždí žst. Čelákovice, čas 9:42 hod. (zpoždění cca 90 minut)
  2. R 379 Kopernikus mění směr jízdy v žst. Lysá nad Labem, čas 10:02 hod. (zpoždění cca 40 minut) - v čele lokomotiva řady 370, na postrku 163-090
  3. Pragotron a zpoždění vlaků v žst. Kolín, po příjezdu Os 9409 (zpoždění 35 minut), skutečné zpoždění EC směr Aarhus bylo 90 minut
  4. R 611 Ohře projíždí za hustého sněžení žst. Praha Vysočany ve 21:58 hod. (zpoždění cca 90 minut na příjezdu)

Omlouváme se čtenářům za sníženou kvalitu fotografií!

Fotky z místa nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Karel Mikolášek, z místa nehody v cca. 13-14 hodin


Garfield | 20.3.2007 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 33      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
23.03.2007 (16:54)  
OK, ale jakou rychlosti se jezdi na 095? Netvrdim, ze tam vlak zastavi na petikorune, ale urcite se mu brzdi snaze. Pri vybrani jedne trate je to bud a nebo, pri vybrani obou ma jistotu, ze se nic nestane, ale zaroven, ze udela i chybu (zavreni spatne trate).
Jake mel info nevim, ale pokud nevedel, tak mel radeji zvolit tu "jistou chybu"...

Nicmene nesouhlasim s tim mnoho vlaku by nabralo (zbytecne) zpozdeni - snad by po odvrceni nahleho nebezpeceni zjistili, ktera trat je ta spravna a tu spatnou by uvolnili. Mnoho vlaku neberu
23.03.2007 (16:36)  
Faktem zůstane,že měl zastavit provoz na více rizikové trati,tedy 090.Na těch ostatních jistě nehrozí takové riziko z důvodu nižší trať.rychlosti.
A co kdyby to bylo zrovna na 095? Potom by na něho zase všichni nadávali, že nejenomže nezastavil správnou trať ale zároveň přerušil provoz na důležité tepně a mnoho vlaků tak nabralo zpoždění.
registrovaný uživatel M 
23.03.2007 (15:49)  
Nadsazka - slysel jsi to nekdy?

Dobre, ty si myslis, ze silnice v okruhu znat nemusi, ja si myslim, ze by je znat mohl (teda pokud ma v rajonu nejakej ten prejezd). Jeden ma v hlave vlacky, vlacky, vlacky a nejradsi by nima vozil aji rohliky z pekarny, druhej vnima, ze mame i silnice a potreba je oboje. Shoda je evidentne nemozna
registrovaný uživatel kasku  mail  
23.03.2007 (15:07)  
A jseš si jistý,že tam chodí 20 let s plácačkou na peron?
To by za ty roky mohl znát i místo kolem stanice.Ale silnice v okruhu 5,nebo kolik km,to snad nemusí.Myslet však musí.Ty víš,že nemyslel?
registrovaný uživatel M 
23.03.2007 (14:39)  
Jo, mas pravdu - ja bych myslel... Zeleznicar ale myslet nemusi/nemuze/neumi, protoze ten na to ma skvele predpisy. Mozna by mu k tem predpisum mohli pribalit i mapu okoli peti kilometru od mista, kde 20 let chodi s placackou na peron - aby zjitil, ze nejake silnice jsou
registrovaný uživatel kasku  mail  
23.03.2007 (13:52)  
M: Cos napsal o těch křižovatkách je pěkná blbost!Ty by sis myslel, ale výpračí vůbec nemusí vědět odkud kam ta silnice vede a natož s jakou se kde křižuje!Maximálně,že jde o silnici I.,II.,III.třídy nebo polní cestu.

Faktem zůstane,že měl zastavit provoz na více rizikové trati,tedy 090.Na těch ostatních jistě nehrozí takové riziko z důvodu nižší trať.rychlosti.
registrovaný uživatel M 
23.03.2007 (0:08)  
Jako vzhledem k tomu, ze je to uz asi 13. verze toho, co tam padlo, tak se omezim na toto - nekdo to posral. Jestli se dozvime kdo (zpusobem, kde si clovek bude moci udelat objektivni usudek), tak o tom uz zacinam pochybovat:-(

Mezi tema dedinama (tak ta hlaska mela puvodne znit) vidim prejezd jeden a na zaklade tohoto jsem zde vedl "debatu" o tom, ze zastavit dopravu jinde bylo spatne a vubec mi nevonelo, ze se vsichni ohaneli nejakyma zeleznicnima predpisama a nebylo s to uznat alespon to, ze pro vetsinu lidi prejezd fakt muze byt i na silnici...

Abych byl uprimny, tak kdyz bych slysel "prejezd u krizovatky na Luzec", tak bych nevedel ani hovno... Ale asi bych chtel vice info, protoze tohle mi zni jako "prejezd v okrese Vyskov"... Pokud bych ale pres moji duraznou zadost vice informaci neziskal, tak bych si myslel, ze rec je o krizovatce Spomysl-Damineves X Berkovice-Luzec NEBO Spomysl-Bykev X Berkovice-Luzec a dopravu bych zastavil na trati 090 a 095...

Pokud policie ma zaznamy (jakoze pry ano), tak at je zverejni a bude klid. Jenze ty nezverejni, protoze informacni embargo a blablabla...
22.03.2007 (23:46)  
Jak píšou v diskuzi na požáry.cz, informace policie výpravčímu údajně zněla "přejezd u křižovatky na Lužec", což je značný rozdíl od zde spekulované informace "přejezd mezi Horními Beřkovicemi a Lužcem". Dotyčný přejezd na trati do Straškova je vzdálen od křižovatky na Lužec cca 30 metrů, zatímco přejezd na hlavní trati je od jiné křižovatky (taktéž) na Lužec vzdálen cca 450 metrů. Navíc Lužec leží až za tou křižovatkou, takže je to naopak spíš křižovatka na Horní Beřkovice. Který přejezd by jste si vybrali? Obě křižovatky leží na stejné silnici.
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (23:12)  
Tripolis - no v tom to asi bude... Zeleznicar tam vidi prejezdu pet, nezeleznicar tam vidi prejezd jeden. Zeleznicar rekne, ze je to jasne, nezeleznicar rekne take, ze je to jasne (akorat, ze presne naopak...)

Ten vypravci mel smulu v tom, ze je zeleznicar v tom danem smyslu slova a realita mu urcitym zpusobem unika... Jinak by proste musel pochopit, o ktery prejezd bezi

Pokud jde o tu fantasmagorii s dohodnutim, tak... Kdyby teda byli dohodnuti, tak to pro vypravciho meni co? Jako tady prece vubec nejde o to, proc a co se na tom prejezdu stalo - jde prece o tom, ze system (resp. prinejmensim jeden clanek system) selhal. Jestli se to stalo kvuli pojistnemu podvodu, kvuli spadlemu stromu nebo kvuli ufu je pro to selhani systemu celkem irelevantni...
22.03.2007 (22:39)  
milos: Nevim, Novu jsem nevidel, ale muze byt max. obvinen, a sice z obecneho ohrozeni z nedbalosti
Ostatni: Pokud se nemylim, vypravci pri seznani se stanici nedela seznani s okolim v okruhu 10km, cili nemusel vedet kudy vede silnice mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema. Pro něj je spojení Lužec - Horní Beřkovice po dráze a sice přes Vraňany, takže obě tratě uzavřel. Navíc sama mluvčí středočeské policie řekla, že výpravčímu bylo nahlášeno, že nehoda se stala na železniční přejezdu mezi HB a Lužcem. Nikde jsem si nevšiml, že by zmiňovala na silnici mezi HB a Lužcem...
  1 2 3 4 5 ... 33      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko