..: Aktualizováno: U Kralup nad Vltavou vykolejil rychlík, provoz již částečně obnoven :..

Foto 1Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.

Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.

Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)

Foto 2 V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).

Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)

Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.

Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)

Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.

Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)

Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.

Foto 3Rychlík 784 vyjel krátce před devátou hodinou na svou pravidelnou trasu z Prahy do Děčína. Ke kolizi došlo v Cítově ve 21:33 hod.

"Ozvala se silná rána. Znělo to, jako by jel vlak chvíli po hlíně", popsal událost reportér MF DNES, který byl právě ve vlaku. Lokomotiva nakonec skončila na poli. Z trolejí podle svědků létají jiskry a vlak je celý zkroucený. Jeden z vagónů leží na kolejích.


Foto 4Podle Aleše Ondrůje (ČD) a Zdeňka Neusara (Drážní inspekce) byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Auto na přejezdu zřejmě uvízlo, v době srážky s vlakem u něj údajně byli i policisté. Železničářům ale nikdo nedal informaci, že by měl být vlak mířící k přejezdu zastaven.

Provoz na trati 090 byl přerušen od nehody (19.3.) až do úterní (20.3.) 22. hodiny, rychlíky a vlaky EuroCity byly v průběhu dne (20.3.) odkláněny po trati 072 přes Lysou nad Labem.

zdroj: iDnes

Tiskové zprávy a články

Popisky fotografií - 20.3.2007

  1. EN 353 Johannes Kepler projíždí žst. Čelákovice, čas 9:42 hod. (zpoždění cca 90 minut)
  2. R 379 Kopernikus mění směr jízdy v žst. Lysá nad Labem, čas 10:02 hod. (zpoždění cca 40 minut) - v čele lokomotiva řady 370, na postrku 163-090
  3. Pragotron a zpoždění vlaků v žst. Kolín, po příjezdu Os 9409 (zpoždění 35 minut), skutečné zpoždění EC směr Aarhus bylo 90 minut
  4. R 611 Ohře projíždí za hustého sněžení žst. Praha Vysočany ve 21:58 hod. (zpoždění cca 90 minut na příjezdu)

Omlouváme se čtenářům za sníženou kvalitu fotografií!

Fotky z místa nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Karel Mikolášek, z místa nehody v cca. 13-14 hodin


Garfield | 20.3.2007 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 33      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
26.03.2007 (11:32)  
Oj:-((
registrovaný uživatel PZ 
25.03.2007 (19:55)  
M: Tak teď jsi byl přesný jak Švýcar:-D
25.03.2007 (19:16)  
Ta mluvčí řekla opravdu několik kilometrů..To je tak když mluví o nečem, čemu vůbec nerozumí.
registrovaný uživatel M 
25.03.2007 (15:50)  
Nerekla nekolik, ale dva, tak kdyz neco vime (opravdu to mluvci rekla), tak budme presni...
(Aspon myslim)
registrovaný uživatel PZ 
24.03.2007 (12:19)  
A teď si vemte, že tisková mluvčí policie řekla, že zábrzdná vzdálenost toho vlaku je několik kilometrů...
registrovaný uživatel Raty 
24.03.2007 (9:47)  
Vzhledem ke složení soupravy bych zastavení ze 140 předpokládal na 600 až 700m. Přece jenom nebyla tam žádná Mg brzda, která hodně zkrátí. Vzhledem v jaké vzdálenosti od odjezdového návěstidla a při jaké viditelnosti k nehodě došlo, šlo nehodě zabránit. Bohužel předpokládám, že to u soudu dopadne tak, že větší trest dostane výpravčí.
registrovaný uživatel Semík  mail  
24.03.2007 (9:25)  
To ste mi moc nepomohli, já chtěl vědět jak dlouho to trvá, o brzdné dráze představu mám. Přesto díky.
24.03.2007 (6:24)  
No co vim, tak co byl tuhle ten kamion na přejezdu u Záboří nad Labem, tak to fíra s Eckem, co uvádí oficiální zpráva drážní inspekce, zaflekoval z rychlosti 156km/h na 585 metrech a do kamionu nevrazil.A když před těma čtyřma rokama srazil rychlik tu ženskou ve Vraňanech, byl jsem přímím svědkem tohoto střetu, tak tam měl taky 140km/h a zastavil pod viaduktem.A to už byl vlastně v nádraží, pač tu ženskou trefil na vyhybce č.6.Tak to mohlo bejt nějakech cca 400m než zastavil.
registrovaný uživatel Fabio  mail  
23.03.2007 (22:06)  
Semík: v simulátoru ze 140km/h na záchranou brzdu cca 800m. Ve skutečnosti nevím ale bude to dosti podobné
registrovaný uživatel Semík  mail  
23.03.2007 (21:48)  
Nechci rýpat, ale myslím si, že kdyby si upřesňoval a ověřoval informaci, o který přejezd jde, tak by poslední věta hovoru mohla znít. Ten který teď bliká. Popř. stejně by nestih ten vlak zastavit. Jak dlouho trvá než zastaví vlak z rychlosti 140km/h. má to někdo změřené?
  1 2 3 4 5 ... 33      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko