Pardubice — Šestnáct dnů, zhruba 11 tisíc kilometrů a 700 kilometrů denně. Takovou vzdálenost a čas musel na začátku listopadu překonat první přímý vlak z čínské provincie Chu-pej do Pardubic. Souprava složená z padesáti kontejnerů s komponenty pro výpočetní techniku z hlavního města provincie, Wu-Chan, vyrazila 24. října přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko dále Česka, kde z důvodu absence vlečky a logistického centra v blízkosti Pardubic, kam pro společnost Foxconn zásilka mířila, byl vlak trasován na překladiště u břehu Labe nedaleko od Mělníka, odkud byl náklad zpět přepraven kamiony. I přes tuto drobnou vadu na kráse souprava 9. listopadu dorazila na místo určení v porovnání s lodní přepravou o polovinu rychleji.
Tibet, Čína - Bývaly doby, kdy Tibet v pohoří Himaláje, známý jako „střecha světa“, patřil k odlehlým a těžko přístupným místům Země, kam se poštěstilo dostat jen málo lidem. To se však změnilo po nedávné výstavbě odvážné vysokohorské železniční tratě, spojující čínské vnitrozemí s hlavním městem Lhasou. Počet cestujících, zvláště pak turistů, se počítá již na miliony. Předseda tibetské regionální vlády odhaduje, že letos Tibet navštíví na pět milionů turistů z Číny. To je řádově o 25 % více než v loňském roce.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage