..: Články - Česká republika (celá) :..

6.2.2014 - 12:00 - Management ČD Cargo čekají další personální změny

ČD Cargo (lokomotiva 753.7), foto: Juraj Kováč Praha — S příchodem Antonína Prachaře na post ministra dopravy na sebe nenechaly dlouho čekat první personální změny u top managementu státem vlastněných společností. Z obchodního oddělení ČD Cargo odejde jeho dosavadní šéf Václav Andrýsek a z představenstva ho pak bude následovat Pavel Lamacz. O jejich úplném odchodu se však nedá hovořit, neboť tato rošáda skrývá pouhý přesun obou vrcholových pracovníků na jiné posty. Lamacz se tak přesune na pozici poradce současného generálního ředitele Oldřicha Mazánka a Andrýsek zamíří do dceřiné společnosti ČD Logistic, kde bude zastávat funkci obchodního manažera. Toho by měl na současné pozici vystřídat dlouholetý vedoucí zastoupení nákladního dopravce v Německu, Karel Adam. V následujícím období k několika změnám zároveň také u majoritního akcionáře Carga, Českých drah, kde by měl na postu generálního ředitele Dalibora Zeleného vystřídat jeho dosavadní náměstek Daniel Kurucz.

Zdroj: iDNES.cz

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha — Stržená záchranná brzda, nezafungování generálního stopu, či povolující návěst na odjezdovém návěstidle. I takové byly spekulace k mimořádné události z loňského března na pražském hlavním nádraží, kde rychlík R 791 odjel ze 6. nástupiště proti návěsti "Stůj", následně pak ve své cestě rozřízl výhybku při jízdě po hrotu a zastavil až u vjezdu do tunelu Odb. Balabenka 23 metrů od protijedoucího vlaku R 783 na stejné koleji. Drážní inspekce nyní zveřejnila výslednou zprávu z vyšetřování této mimořádné události, ze které je patrné, že strojvedoucí vlaku R 791 v čase odjezdu po obdržení návěsti "Souhlas k odjezdu" od vlakové čety uvedl vlak do pohybu, ačkoliv na příslušném návěstidle pro jeho kolej byla návěst "Stůj", avšak dle jeho výpovědi volnoznak.

Aliance drážního provozu, logo, foto: Aliance drážního provozu Praha — Vstupme do oblasti, ze které zpravidla nepřinášíme podrobnější informace. Koncem února 2013 byla u Ministerstva vnitra zaregistrována nová železniční odborová organizace pod názvem Aliance drážního provozu (ADP). Vzhledem k tomu, že to je již devátá centrála působící v oblasti drážní dopravy, zaměřili jsme se na podrobnější průzkum této oblasti, zmapování odborového pole u Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a komplexní pohled na nejmladší, vysloveně profesní organizaci, v tuto chvíli čítající 200 členů, kteří podporují liberalizaci dopravního trhu a konkurenci na kolejích.

Nehody a mimořádnosti – exkluzivně, foto: Martin Grill a Lukáš Procházka Praha — Velké omezení čeká cestující v Praze a Středočeském kraji, jakož i zpoždění v dálkové dopravě. Zhruba v 9 hodin došlo v obvodu stanice Praha hl.n. ke stržení trolejového vedení rychlíkem 670 z Brna a poškozen při události byl i jeden z kotevních sloupů. Veškerá doprava je značně omezena a vlaky jsou operativně ukončovány na okolních nádražích. Dle odjezdových tabulí SŽDC se na hlavním nádraží jezdí velmi omezeně pouze mezi 5. a 7. nástupištěm. Odhady obnovení provozu jsou zatím poměrně neurčité, na webu Českých drah je aktuálně uveden čas ukončení oprav a obnovení provozu v 18 hodin. Postiženo bude odhadem 250 spojů, některé jsou a budou zcela odřeknuty, jiné vedeny náhradními soupravami v části trasy a další zpožděny.

29.1.2013 - 21:00 - Petr Žaluda zůstává ve vedení ČD dalších 5 let

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Na úterním jednání dozorčí rady Českých drah byl jednohlasně zvolen Petr Žaluda do čela představenstva firmy na dalších pět let. Při volbě neměl žádného protikandidáta. Bývalý šéf pojišťovny AXA a současný generální ředitel Českých drah tak zůstává v čele dopravce až do roku 2018. Před pěti lety, v roce 2008, kdy do Českých drah nastoupil, se začalo masivně investovat do vozidel, ať již do modernizací, revitalizací nebo koupí nových strojů. Zároveň si dlouhodobými smlouvami s kraji zajistily dráhy velmi slušnou finanční pozici, kterou značnou měrou podpořily odprodejem části majetku Správě železniční dopravní cesty. Do karet drahám tehdy hrál také fakt, že se převodem pod SŽDC snížily i personální náklady na zhruba 9000 zaměstnanců řídících provoz, kteří přešli právě k SŽDC. ČD se tak díky tomu mohly již plně soustředit pouze na provozování dopravy. V poslední době je však značnou vadou na kráse nelichotivá situace v dceřiné společnosti ČD Cargo, která se zejména pod vedením bývalého ministra dopravy Gustava Slamečky dostala do záporných červených čísel a za loňský rok do hospodářské ztráty před zdaněním ve výši zhruba 2 miliard.

Zdroje: ŽelPage, ČD, iDNES.cz, IHNED.cz [1], [2], [3]

27.1.2013 - 14:00 - O drážních hasičích, jejich práci, možném rušení i budoucnosti

požár lokomotivy radotín, foto: Vítek_VPraha — Dříve Hasičský záchranný sbor Českých drah, nyní pod hlavičkou SŽDC, letos oslaví výročí 60 let od svého založení. Co je jejich náplň práce, jak se jednotka utvářela, vznikala a nyní vlastně funguje, co obnáší jejich specifická činnost na železnici a je dobré je rušit, či slučovat s republikovým Hasičským záchranným sborem? Na tyto a další otázky pro oborový portál požáry.cz ve video pořadu Červená Kawka odpovídal Václav Porkát, kterého vyzpovídal jeden z tamních redaktorů, Martin Kavka. Na tento zajímavý rozhovor se můžete podívat přímo na stránkách požárů.cz.

Zdroj: Požáry.cz

Ikona gordikon, foto: NIcKON Praha — Dalo by se říci, že zavedenou tradicí z produkce známého tvůrce simulátorů řízení železničního provozu, Jana Konrada, jsou vánoční aktualizace, či tvorba nových tratí k řízení, které jsou příjemným zpestřením pro fanoušky jeho projektů. Po předloňské premiéře uzlu Ústí nad Labem a loňském přepracování dálkově řízené části tratě 170 můžete již nyní stahovat a vyzkoušet zcela nově vytvořenou simulaci části pravobřežní polabské trati 231 mezi stanicemi Lysá nad Labem a Kolín nazvanou Multi-6C. A co Vás v ní bude čekat až se pustíte do organizace provozu? Jako nejzajímavější novinku lze označit funkci změny odstaveného vlaku na posun, kdy je potřeba uvolnit dopravní kolej, která byla zároveň implementována i do ostatních simulačních oblastí. Využití je zcela nasnadě zejména při nočních hodinách, či dlouhých obratech, kdy soupravy výchozích osobních vlaků blokují jinak potřebné koleje.

Ilustrační obrázek, kontejnerový nákladní vlak, foto: Richard WeberPardubice — Šestnáct dnů, zhruba 11 tisíc kilometrů a 700 kilometrů denně. Takovou vzdálenost a čas musel na začátku listopadu překonat první přímý vlak z čínské provincie Chu-pej do Pardubic. Souprava složená z padesáti kontejnerů s komponenty pro výpočetní techniku z hlavního města provincie, Wu-Chan, vyrazila 24. října přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko dále Česka, kde z důvodu absence vlečky a logistického centra v blízkosti Pardubic, kam pro společnost Foxconn zásilka mířila, byl vlak trasován na překladiště u břehu Labe nedaleko od Mělníka, odkud byl náklad zpět přepraven kamiony. I přes tuto drobnou vadu na kráse souprava 9. listopadu dorazila na místo určení v porovnání s lodní přepravou o polovinu rychleji.

hodiny ciferník Praha/Bratislava — Konec měsíce října každoročně přináší jednu znatelnou změnu, a to nejen v drážní dopravě. Začíná totiž platit středoevropský čas (SEČ) namísto středoevropského letního času (SELČ). I tentokrát se přechod dotkne několika nočních dálkových vlaků na území Česka, které tak budou uprostřed noci hodinu čekat na pravidelný odjezd dle SEČ stejně jako i přechodů přímých vozů, které jsou na dotčených vlacích řazeny. Pokud tedy budete ze soboty 29. na neděli 30. října 2011 na palubě z některých spojů, je dobré si ověřit aktuální časy odjezdů na lince Kontaktního centra ČD 840 112 113, či alternativně on-line na webu.

4.7.2011 - 20:00 - Rekonstruovaná trať 170 Plzeň - Cheb již i v Gordikonu!

Ikona gordikon, foto: NIcKON Simulace — Po loňské vánoční aktualizaci simulátorů z oblasti řízení železničního provozu Gordikon a představení zcela nové oblasti - ústeckého uzlu, přináší jejich autor, Jan Konrad, přepracovanou simulaci tratě 170 odpovídající nedávno ukončené optimalizaci. Těšit se tak můžete na nově dvoukolejný úsek z Plzně do Pňovan, "rychlejší" výhybky ve stanicích, vyšší traťovou rychlost, odpovídající vlakovou dopravu a kolejové uspořádání dle skutečnosti. Na více poznatků můžete přijít sami po prvních minutách hry. Věřím, že jste-li dlouholetými fanoušky projektů z dílny pana Konrada, nebudete zklamáni a podělíte se s námi o vaše herní zážitky.

Zdroj: Softikon

logo AŽD Praha, foto: AŽD PrahaPraha — Největší český výrobce dopravní zabezpečovací techniky, AŽD Praha, je na území bývalého Československa zavedenou značkou již po několik desetiletí. Od otevření nových trhů před dvaceti lety se mu ale stejně dobře daří získávat zajímavé zakázky také dále za hranicemi. Kromě dodávky technologie do Egypta nebo milionového kontraktu v Litvě, o kterých náš magazín informoval v minulosti, přijala společnost v nedávné době objednávky hned v několika zemích, především na elektronické řídicí systémy pro železniční dopravu, přejezdová zabezpečovací zařízení nebo návěstidla. V některých případech teď navíc obnovuje obchodní partnerství, zpřetrhaná na začátku 90. let 20. století. Řada probíhajících projektů je přitom vystavena mediálnímu zájmu, jako třeba v případě dodávky zabezpečení přejezdů pro Turecko, jež dlouhodobě trpí vysokou úmrtností řidičů.

Obálka JŘ 2009/2010, foto: SŽDC Česko — V neděli 7. 3. 2010 vyšla v platnost první „malá“ změna jízdního řádu vlakové dopravy na síti SŽDC. Podle zástupců drah došlo jen k dílčím a kosmetickým úpravám, provedených na základě požadavků objednatelů – krajů. Některé z nich jsou pouze oficiálně zaneseny do jízdního řádu, zatímco vlaky ve změněných časech vyjely již počátkem ledna tohoto roku. Zatímco v jízdním řádu se téměř nic nemění, úpravy vašeho výtisku knižního řádu vás vyjdou minimálně na jeden večer strávený s nůžkami, lepidlem a zhruba sedmdesáti stranami přelepů. Pojďme si přiblížit jakých vlaků a krajů se změna dotkla nejvíce.

ČD v pohybuPraha — Zřejmě na osvědčený recept vsadily České dráhy nabídku pro cestující v období vánočních svátků. Po relativně kladné odezvě chystají během prosince opakovat akci s ČD Net Lidl. Síťové jízdenky budou tentokrát platit jeden zvolený den v období od 25. do 27. prosince 2009. Postup při nákupu bude stejný, k mání budou pouze v předprodeji od 7. do 23. prosince na pokladnách obchodů řetězce Lidl. Ani cena s pravidly použití se nemění – 149 korun, jeden den, 2. třída všech kategorií vlaků (spoje SuperCity Pendolino pouze s rezervací).

ČD v pohybu Praha — Tarifní podmínky do konce platnosti grafikonu, zhodnocení obchodní strategie Léto 2009 a vyhodnocení prodejnosti elektronických mezinárodních jízdních dokladů eTiket, to byly hlavní témata včerejší tiskové konference Českých drah. Vyhodnocení nabídek, novinky a podzimní výhody médiím představili náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci Aleš Ondrůj a vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje Tomáš Čech.

CityFrog v bouřce u Hořátve, foto: Bean Česko — Rozmary počasí, neočekávané technické závady na vozidlech, podudržovaná infrastruktura a dlouhodobě zanedbávané bezprostřední okolí železničních tratí — tyto faktory se zejména v posledních dnech a týdnech podílejí na častých problémech, které postihují vlakovou dopravu v Česku. Vysočina, Praha, Střední Čechy, Severní Morava, to je jen stručný seznam míst, které rozmary počasí zasáhly. Český hydrometeorologický ústav minulý týden během středečního podvečera vydal výstražnou informaci o silných bouřkách s velmi nebezpečnými doprovodnými jevy pro celé území Česka. Varování to nebylo první, ale snad již poslední. Celá série nehodových událostí začala 22. června 2009 vykolejením nákladních vlaku v Olomouci, čímž byl přerušen III. tranzitní koridor a půlden měly všechny spoje Praha — Ostrava/Slovensko hodinová zpoždění. Řešením byly odklony i autobusy. Mysleli jsme, že tato mimořádnost bude na dlouho jediná a věnovali jí půldenní on–line zpravodajství. O tři dny později však přišly silné bouřky, které stejnou národní tepnu přerušily o 50 km dál a k tomu zpustošily další trati. Omezení a lokální výpadky sužují železniční síť doteď. Pokusíme se pro vás krátce shrnout mimořádnosti na síti SŽDC za poslední dobu, aktuální kritická místa stejně jako přidat pár rad a postřehů, jak cestovat a získat od nejen od drážních zaměstnanců informace potřebné k tomu, abyste dojeli.

1 2 3 4 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03