..: Články - Česká republika (celá) :..

Výběr šotoklubu Tahle nabídka editora mě tak nějak překvapila. A když překvapení, tak pořádné. V posledních letech fotím už jen kolem práce a muzea. Jedno vám dojede až pod nos a druhé si musíte nejdřív připravit. Ale proč ne, zase jsem začal koukat po velkých fotkách a něco z těch posledních dvou týdnů vybral.

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Praha - Dnes krátce po čtvrté hodině opustil nově zrekonstruovaný vůz Aa 1142 Českou Třebovou. Salonní vůz zde byl slavnostně pokřtěn po rozsáhlé opravě v Českých Velenicích. Krom něj se na kolejích opět setkáme i s lokomotivou 180.001, která dnes opět získala průkaz způsobilosti. Vše bylo završenou projížďkou okolo železničního uzlu Česká Třebová. Vůz v tuto chvíli míří na vlaku R 874 do Prahy. V budoucnu by měl být právě v Praze deponován a využíván pro zvláštní účely.

Ilustrační obrázek Letošní rok pro mě byl důležitý snad akorát tím, že jsem oslavil dvacítku a úspěšně odmaturoval. Teda - bylo to v opačném pořadí, ale pakárna to bylo oboje... I když jedna z toho podstatně veselejší. Posledních pár let se věnuju trochu víc focení. Nepřeháním to, i když jsou mnozí přesvědčeni o opaku, a tak kurz na výsledek mé maturity byl na pardubické průmyslovce 1:9 v prospěch možnosti "NE". Očividně neměli pravdu. Stalo se zde tak trochu tradicí, že se kolegové sem-tam pochlubili svými milostnými historiemi. Já za sebe mohu prohlásit, že celý rok jsem prožil s jednou dívkou; zatím se máme více než rádi a rozhodně žádný dramatický rozchod neplánujeme. Možná příští rok na tomto místě budu popisovat nějaké drama, ale dnes určitě ne. Už jsem toho ale napsal hodně, tak se raději podíváme, co tento rok přinesl...

Ilustrační obrázekLetohrad - Od dnešního odpoledne začíná další zajímavá akce v východních Čechách. Díky výluce v úseku Ruda nad Moravou - Bludov (viz trať 292) bude od 22. listopadu do 26. listopadu vedena všechna nákladní doprava odklonovou trasou po trati Hanušovice - Dolní Lipka - Lichkov - Jablonné - Letohrad. Bude se zde navážet zátěž pro celou trať 292 kterou obsluhují známé jesenické manipuláky, a pak také vozy pro Staré Město pod Sněžníkem.

Ilustrační obrázekKrnov / Praha - Klub železničních cestovatelů vstoupil v sobotu 24. března do nové éry své existence. V Krnově byla představena renovovaná vozidla KŽC a partnerů (OLPAS Moravia, KHKD).

ŽelPage dostala možnost přinést denně aktualizovanou fotoreportáž z celkem čtyřdenní akce, kterou najdete v následujícím článku.

26.12.2005 - 23:25 - Změny ve fotogalerii

fotkaFotogalerie - V minulém týdnu došlo ke změnám ve složení cenzorstva fotogalerie. Tři naši dosavadní kolegové se s námi rozloučili a oznámením v e-mailu ukončili spolupráci s týmem Želpage. Náhle nastalou situaci jsme se snažili v týmu co nejrychleji vyřešit, avšak i tak se stalo, že se na delší dobu prakticky zastavila cenzura a začaly se hromadit přidané fotografie. Proto byli během týdne hlasováním zvoleni tři noví cenzoři - Puly, OndraJ a Chary. Tato nová trojice se společně s Jakuzou a Aktuellem postará o nově přidané fotografie a doufáme, že se již nebudou opakovat situace, kdy některé nově přidané fotografie čekaly na schválení neúměrně dlouho. Zbývá jen popřát fotografům i cenzorům šťastný a úspěšný rok a dobré světlo.

obrazekČeská Třebová - Jak již napovídá titulek, dnes - 14.4.2004 dorazily do České Třebové další konvoje určené pro sešrotování. Jako první dorazil dopoledne již zmiňovaný konvoj vedený 753 006, která doprovodila lokomotivy řady 735 zvané Pielstick. Tento konvoj přenocoval ve stanici Pardubice, kde ráno proběhlo zvážení a kolem desáté hodiny vyrazil do České Třebové. Konkrétně se jednalo o stroje inventárních čísel 180 192 a 176. K jejich předání došlo v poledních hodinách a následně byly zařazeny do konvoje kde dnes již stojí stroje 735 -180 192 a 176 136 173 168 a lokomotivy řady 141- 051, 010, 017, 019 a 020, které zde stojí již od podzimu. Po předání těchto lokomotiv do depa se 753 006 vydala zpět. Hranice depa překročila okolo 14:00 a Chocní projela okolo 15:10.

7.4.2004 - 16:16 - Pielstick 735.064 byl přetažen do DKV Česká Třebová

obrazekČeská Třebová - 6.4.2004 se lokomotiva 735 064 vydala na svoji poslední cestu. Cesta byla směřována do depa Česká Třebová, kde se připojí ke konvoji ostatních lokomotiv 735. Na této cestě byla doprovázena dnes již muzejní lokomotivou T478.1002 (751 002) z Veselí na Moravou.
Do České Třebové přijela tato smutná souprava tvořená T478.1002, za ní byl řazen malý uhlák a dále již 735 064. Souprava přijela na 14. kolej. Zde sečkala pár minut a po vydání souhlasu k posunu souprava odjela do depa Česká Třebová. Zde vyčkala asi do 14:30 u velké točny, kdy na soupravu najela místní lokomotiva 730 013, ta 735 064 odtáhla. Zbytek soupravy (T478.1002 a Uas) odjely na nákladní skupinu (hranice depa překročily 13:05), kde došlo k otočení a poté následovala již cesta zpět do Veselí nad Moravou.
Přiloženou fotografii pořídil PaV při příjezdu soupravy do České Třebové.

25.3.2004 - 23:34 - Škoda uveřejnil návrh vzhledu lokomotiv řady 380 ČD

obrazekŘada 380 ČD - Nedávno poté, co České dráhy oznámily, že vítězem tendru na dodávku 20ti nových lokomotiv řady 380 ČD se stala společnost Škoda, zveřejnila Škoda na svých stránkách návrh vzhledu lokomotivy. Vzhled přibližuje přiložený obrázek, který pochází z webu výrobce. Názory na návrh jsou různé. Já jn doplním, že návrh je zřejmě dílem firmy Porsche, která zpracovala návrh vzhledu nových tramvají pro Prahu. Čelo tramvají a čelo této lokomotivy (stříbrná část) jsou si nápadně podobné ...
Lokomotiva bude mít maximální rychlost 200 km/h, výkon 6MW a tři napěťové soustavy 3 kVss, 25 kV 50Hz a pro provoz v okolních státech též 15 kV 16 2/3 Hz.
Pohled do Budoucna: Dalším tématem, kterým se budou České dráhy nuceni zabývat, bude dislokace této řady. Dá se předpokládat, že lokomotivy dostane lokomotivní depo Praha - Vršovice. Jak se toto depo vypořádá s údržbou dalších dvaceti lokomotiv je otázkou. Po zrušení depa Praha - Masarykovo nádraží přešly všechny lokomotivy do Vršovic. Tím došlo k centralizaci všech lokomotiv do depa Vršovice, ale zároveň k naplnění kapacity tohoto depa. Dále se můžeme už jen nechat překvapit jak toto vše dopadne. Na závěr doplním, že smlouva na dodávku strojů bude podepsána poté, kdy uplyne čas, během které se může neúspěšný uchazeč - Siemens odvolat.
Dodávka by mohla být realizován v letech 2008 - 2009.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57