..: ZelPage Reports :..

R 1248 na trati 200, foto: Martin Klecán Zliv — S příchodem jízdního řádu 2011/2012, který vstoupí v platnost v neděli 11. prosince 2011, se opět objevují protesty nespokojených cestujících, občanů i zastupitelů měst. Jedním z nich je i jihočeské město Zliv, které proti praktikám koordinátora dopravy, společnosti JIKORD, vyslovilo oficiální nesouhlas. Dopravní obslužnost města značně naruší zejména rušení rychlíků z Prahy do Českých Budějovic (přes Příbram), které od prosince vyjedou v podstatně menším počtu, navíc budou omezeny nespočtem datumových poznámek. Návrh jízdního řádu zastupitelstvo získalo až z neoficiálních zdrojů (kusých informací na internetové diskusi - viz 2. stránku městského zpravodaje Zlivan (PDF)). V reakci na to byl okamžitě JIKORD požádán o oficiální představení návrhu jízdního řádu a osobní setkání, při němž by byly projednány připomínky k nabídce spojů. Společnost však i přes řadu urgencí výzvy města ignorovala a ke schůzce došlo až po dokončení finální verze JŘ, do které již není možné zasáhnout (Vyjádření starosty města: Informace ke změně ve veřejné dopravě JčK (PDF)).

Vlk Gooly - maskot MS 2011 Slovensko, foto: IIHFBratislava — Vzhledem k postupu českých hráčů do semifinále hokejového mistrovství světa bude v pátek 13. května EC 273 Jaroslav Hašek posílen o pět přímých vozů, které budou z bratislavského hlavního nádraží pokračovat jako zvláštní vlak do stanice Bratislava-Nové Mesto poblíž hokejové haly, kde po 16. hodině začne utkání mezi českým a švédským týmem. Tyto vozy budou řazeny na konci soupravy, jejíž pravidelná část bude standardně pokračovat dále ve své trase do Budapešti. Týchž pět vozů bude po skončení hokejového utkání vypraveno jako zvláštní expres zpět do Prahy. Odjezd je plánován na 20.14, v případě potřeby bude vlak vypraven později s ohledem na konec zápasu. Příjezd do Prahy je stanoven na půl druhou ráno, na českém území je vlak v celé trase určen pouze pro výstup cestujících, může být proto veden i s náskokem oproti plánovanému jízdnímu řádu.

26.9.2010 - 21:11 - Výpadek serveru K-report

logo K-report, foto: K-reportPraha - Včera v ranních hodinách (zhruba v 0.20 dne 25. září 2010) došlo k poškození databáze serveru, na němž běží mj. i diskusní fórum K–report a další stránky. Z toho důvodu není až do odvolání možné přidávat příspěvky a využívat další funkce. Funkční jsou pouze statické stránky a části diskuse, provizorně funguje i prohlížení fotografií. Plné zprovoznění lze očekávat během následujícího týdne.

Redakce K-report.net děkuje za pochopení.

Za dnešní ranní výpadek ŽelPage způsobený plánovanou, ale nenahlášenou údržbou serverovny se čtenářům tímto omlouvá i administrace ŽelPage.

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG 3. koridor — Jak jsme vás informovali v předchozích aktualitách, nejzatíženější české železniční tepně, 3. mezinárodnímu koridoru v úseku mezi Prahou a Ostravou, se v posledních dnech nevyhýbají problémy. V noci z úterka 18. 1. na středu 19. 1. provoz na východ od Prahy výrazně omezovalo vykolejení nákladního vlaku, do provozu výrazně zasáhlo i vykolejení nákladního vlaku Nex 46723 dopravce ČD Cargo u Prosenic na Přerovsku, kdy pak kvůli poruše výhybky ve vedlejší koleji byl provoz zastaven zcela. Ve srovnání se včerejškem, nedělí 24. ledna 2010, to měl být však pouze začátek.

Praha — Jak bylo před několika dny uvedeno na serveru K-report.eu, České dráhy (ČD) na svých internetových stránkách počátkem listopadu zveřejnily traťové tabulky nového železničního jízdního řádu, platného od 13. prosince 2009, a to uceleně pro celou českou železniční síť. Do té doby byly jízdní řády v různém stádiu rozpracovanosti k dispozici pouze na internetových stránkách některých městských nebo krajských úřadů, případně organizátorů dopravy. Brzké oficiální zveřejnění detailů nového JŘ přitom bylo posunem oproti minulým rokům, kdy byl GVD držen v tajnosti až do oficiální mediální prezentace. ČD však i letos po několika dnech změnily názor a soubory z webu stáhly. Při nákupu některých jízdenek v předprodeji tak cestující mohou narazit na určité komplikace. Jak postupovat, když nový GVD ohrozí použitelnost již zakoupeného dokladu?

4.4.2009 - 8:45 - V Brně opět vykolejil vlak

Brno - Uplynuly pouhé tři dny od předchozí nehody (viz zprávu Vykolejení soupravy v Brně způsobilo škodu za milion korun) a situace se opakuje - souprava pro EC 71 Gustav Mahler při přestavování z odstavného nádraží A k nástupištím vykolejila.

Provoz mezi brněnským hlavním a heršpickým nádražím je omezen, vlaky využívají pouze druhé traťové koleje, což krom kapacitního hrdla na trati znamená, že vlaky od Střelic mohou být vedeny pouze do „velkých” nástupišť, kusé koleje jsou zatím nedostupné.

zdroj: SMS z místa dění od Luboše_čt - děkujeme za aktuální postřeh

Ilustrační obrázek Živě - Vlny zpoždění na železnici pokračují. Tentokrát ovšem nejsou na vině stávkující železničáři, ale rozmarné počasí. Vítr kombinovaný s bouřkou opět ukazují svou sílu. Tentokráte je postiženou trať 231 z Prahy do Lysé nad Labem, kde silný vítr poškodil trolejové vedení. Podle současných informací strhl kus plastu, který se pak mezi troleje zaklínil. Podle meteorologů by měla bouře postupovat přes celou Českou republiku směrem dále na východ. Ohnisko hlavních dopravních problémů se tak bude pravděpodobně přesouvat směrem na Ostravsko a Slovensko.

Předpoklady meteorologů se bohužel vyplnily a krom rozvratu železniční dopravy na téměř celém území České republiky si rozmary počasí vyžádaly i oběť nejvyšší, na Svitavsku na pětatřicetiletou ženu spadl strom a usmrtil ji. O průběhu situace na železnici naleznete v následující on-line reportáži.

20:15 - Jelikož se situace na našich kolejích uklidňuje, rozhodli jsme se tento živý přenos ukončit. Pokud by ale v noci došlo k jakékoli další mimořádnosti, budeme připraveni vás nadále informovat. Redakce Želpage vám děkuje za pozornost a přeje příjemný zbytek dne.

Ilustrační obrázekRožnov pod Radhoštem - S nástupem jara přichází i tradiční jmeniny, na něž se nezapomíná ani v rodinách, kde se dané jméno nevyskytuje. Svátek budou mít všichni Josefové, Pepové. Město Rožnov pod Radhoštem pořádá při příležitosti svátku sv. Josefa tradiční Josefský jarmark a letos ve spolupráci s Českými drahami a Valašskou společností historie kolejové dopravy dokonce i s atraktivním parním vlakem.

810.095Liberec - V úterý 28. června a ve středu 29. června od 7 do 14 hodin se má ve stanici Liberec konat oprava výhybky č. 10. Z toho důvodu budou vlaky od České Lípy vedeny přes svážný pahrbek, kde budou mít předepsánu jízdu desetikilometrovou rychlostí. Tímto způsobem je povolena jízda pouze souprav složených z motorových vozů 810 a vlečných vozů řady 010, v Liberci-Horním Růžodole proto bude u vlaků vedených jinou soupravou proveden přestup z kmenové do náhradní pendlující soupravy (a naopak). Nastane tak jedinečná možnost svézt se místy, kudy vlaky s cestujícími běžně vůbec nejezdí.

obrazekTarif - V souvislosti se vstupem České republiky do Evropské unie se od zítřka (1. května 2004) rozšiřuje platnost víkendové jizdenky SONE . Za současných podmínek (více viz TR 10) platí nově tato jízdenka i do rakouských pohraničních přechodových stanic - Hohenau (od Břeclavi), Retz (od Znojma), Gmünd NÖ (od Českých Velenic) a Summerau (od Horního Dvořiště). O víkendu tedy bude možné této nabídky využít pro cestu přes Znojmo; SONE bude platit ze Znojma až do Retzu, odkud lze dále cestovat zdarma (viz předchozí článek s podrobnými podmínkami).

obrazekKřivoklát - Bezdrev - Není poslední dobou dne, aby se nestala nějaká nehoda na přejezdu. Dnes se stala jedna na trati mezi Rakovníkem a Louny, dotyčným byl vlak Os 6712 z Loun, vedený řadou 810. A jelikož trať nebyla stále uvolněna a blížil se dálkový rychlík R 891 Bezdrev (řazen 842.031 2×Btn752) z Českých Budějovic do Mostu, bylo rozhodnuto o jeho odklonu přes Žatec. V Rakovníku bylo využito vlaku do Prahy (Os 2519), který ho na závěsu zatáhl do Lužné u Rakovníka, aby se nemuselo objíždět, a pak už se tento rychlík vydal přes Milostín do Žatce a Počerad, aby se zde vrátil na svou původní trasu. Do Mostu pak přijel pouze s padesátiminutovým zpožděním, což je vcelku slušný výsledek. Tento rychlík, který má i normálně velmi zvláštní trasu (schválně si zkuste v jízdním řádu nebo na mapě jeho trasu kolem Loun vysledovat), tak cestující svezl po velmi zvláštní trase, kudy by se jinak asi bez přestupu jen tak nesvezli.
Bohužel se o prodlouženém víkendu stalo nehod mnohem více, dnes například vběhlo ve Vamberku pod osobní vlak 25235 z Rokytnice do Doudleb při hře malé dítě, naštěstí bylo odhozeno pluhem před vlak a to mu nejspíš zachránilo život, protože souprava ho už pak bez dalších zranění"nadjela". Mnohem tragičtěji ovšem skočila nehoda na Frýdecko-Místecku, kde dva mladí lidé srážku nákladního vlaku se Škodou 105 z pátku na sobotu nepřežili a další dva byli těžce raněni.
Na fotce je motorový vůz 842.031 kousek za protivínskou zastávkou v čele R 891 Bezdrev v řazení s vozy 042.001 a 042.002.

obrazekJižní Čechy - Minulý týden se tady na jihu Čech nesl ve znamení nepřetržité výluky v Ražicích, kde se provádí opravy po povodních. Vlaky byly nahrazovány autobusy, které jezdily docela velkou oklikou a způsobovaly tak poměrně velká zpoždění.
Ale aby toho nebylo málo, o víkendu poškodil sběrač Laminátky (zřejmě 240.066), která vedla rychlík číslo 661 do Bohumína v Dyníně vedení, stroj musel být ve Veselí nad Lužnicí vyměněn a vlak pokračoval zhruba po hodině dál. Trakční vedení bylo zhruba na hodinu vypnuto z Veselí do Horusic a jedna kolej byla napěťově vyloučena i v úseku z Dynína do Ševětína, téměř až do osmi hodin. Ve Veselí tak musel více než hodinu počkat expres Budvar a i ostatní vlaky si nějakou tu minutu počkaly. Na tomto úseku se nejedná letos o první problém s trolejí. Lze jen doufat, že se konečně začne budovat čtvrtý koridor, protože současné záplatování trati rozhodně neprospívá.

obrazekSeverozápadní Čechy - První březnový týden byla podniknuta návštěva krásné horské tratě Sokolov - Kraslice, kterou provozuje společnost Viamont a. s. V osobní dopravě jsou nasazeny známé jednotky VT(každá má dále svoje inventární číslo, viděny např. VT 40, 44, 47 atd.), které zajišťují zhruba polovinu spojů. V so, ne, svátek zajíždějí až resp. z Karlových Varů dolního nádraží. Takto pokračují vlaky 17007, 17011 a 17015 u ČD čísla 39603, 39605 a 39607 s příjezdem do KV 8.00, 11.01 a 14.01. Podobně jsou vlaky 17008, 17012 a 17020 výchozí z KV na ČD jako 39602, 39604 a 39606 v 8.22, 11.29 a 15.19. Platí tarif Viamontu, jízdenku možno zakoupit i u pokladen ČD, ale i ve vlaku bez přirážky. Ochota průvodců vlaků Viamontu je na velmi dobré úrovni, také jednotky VT, byť připomínají jakousi motorovou tramvaj, jsou vybaveny WC, informačním systémem v češtině i němčině, jsou i při vyšších rychlostech naprosto klidné, měkce brzdí a na poměry našich motorů velmi dobře akcelerují. Dále zde hojně jezdil motor 810.566 pronajatý od ČD s potaženými sedačkami v unifikovaném nátěru. Jezdil podle frekvence cestujících buď sólo, nebo s vozem 010. V časech největší frekvence vyjel na trať i kocour ve firemním žlutočerném nátěru 742.507 se čtveřicí bafíků(konkrétně pozorováno v prac. dny na vlacích 17018/17021. V dirigující stanici Oloví, kde slouží i viamonťácký výpravčí s červenou kšiltovkou, mají domov i některé traťové mechanismy, samozřejmě ve žlutém laku. Dopravna je osazena samovratnýni výhybkami, takže křižování je hladkou záležitostí. Nákladní doprava během našeho pozorování nebyla realizována, jezdí se podle potřeby, ale ta potřeba je asi minimální...Taktéž nebyl spatřen hektor 720.604, který zde loni často jezdíval a byl uzpůsoben k provozu s vozy 010. Závěrem lze říci, že návštěva zdejších "železničních" lokalit určitě stojí za to, připomínám, že trať KV - Kadaň už se mohutně drátuje a německá desira by už brzy měla jezdit o víkendu i na trati Chomutov - Vejprty.
Na přiloženém snímku jednotka Regiosprinter společnosti Vogtlandbahn dne 12.7.2003 v německé stanici Hof.

informaceZliv - Chcete si udělat příjemný výlet a vidět v provozu jednu z posledních úzkorozchodných drážek v zimním hávu? - Vydejte se do Zlivi! Během posledních pár dnů napadlo docela hodně sněhu, takže trasa, vedoucí nesčetnými oblouky a zářezy borovým lesem kolem rybníku Mydláku, pak chvíli souběžně se silnicí a nakonec stoupající kolem soustavy přepouštěcích rybníčků k lomu v Blanském lese, je o to romatičtější. Navíc je bohužel možné, že se provoz do roka zastaví kvůli klesající spotřebě podniku, takže zatímco dnes se jezdí téměř každý pracovní den (s ohledem na počasí), pak zbudou nejspíš jen opuštěné koleje.
Pokud chcete vidět celý dopravní proces, je vhodné přijet rychlíky na osmou ráno a odjet hodinu po poledni. To znamená přijet buď R 660 od Jihlavy (má přípoj pomocí Os 14831 od noční Panonie) nebo použít "plzeňské křídlo" Excelsiora (z Přerova vozy vpředu) a z Plzně kombinaci R 667/Os 8001 (přípoj v Číčenicích je naprosto spolehlivý). Zpátky se pak dá odjet buď přes Plzeň kombinací Os 8004/R 761, nebo přes Budějovice vlakem Os 8057, od kterého se pak lze do dostat vlakem do Prahy (R 640) nebo Bohumína (R 663) téměř kamkoliv. Samozřejmě je možné se zdržet na oběd a odjet až vlakem R 661 (příp. z ČB R 642) nebo nějak jinak, to záleží samozřejmě jen na vás. Od nádraží se ke kolejím drážky dostanete, když půjdete ulicí souběžnou s nádražím (Nádražní) směrem na Plzeň, přibližně po 800 metrech dojdete na přejezd, kde je i brána do závodu. Pokud byste měl kdokoliv nějaký dotaz, tak neváhejte a napište mi na mail Martin.Jarath@seznam.cz, pokud to bude možné, rád Vám odpovím.

obrazekR 666 Junák - Asi ne náhodou se rychlíku R 666 JUNÁK přezdívá Antikrist... Poslední dobou snad není dne, aby ho nepostihla nějaká mimořádnost (to asi proto, že s ním teď často jezdím:-) Pominu-li na Nový rok strženou trolej a jiné záležitosti, které ale byly "daleko" od sebe, tak pravá smršť začala v neděli 11. ledna, kdy v tom byl ještě R 666 nevinně, R 437 se střetnul na přejezdu v Chropyni s autem na přejezdu s funkčním PZZ (řidička usmrcena), získal 23 minut, které ale cestou hravě stahnul a dojel včas. Den na to ale už to bylo horší, srazil necelý kilometr před zastávkou Vladislav civilní osobu a železniční doprava tam pak víc jak hodinu a půl stála; sám si odvezl +100 a i ostatní vlaky čekaly. Junák nakonec dovezl do cílové stanice jen něco přes hodinu, ale to jsem ještě netušil, co se stane v neděli... Ten den nezačal vůbec dobře, R 621 strhnul při odjezdu ze Zábřehu na zhlaví trolej a vlaky musely jezdit odklony - Ex 141 a 142 přes Brno, R 706 přes Šumperk. Ale i na Junáka se mělo ten den dostat, z Brna byl veden brejlovcem 754.043; vlak uvázl mezi stanicemi Bransouze a Luka na Jihlavou a na zadním stanovišti byl zjištěn požár, který poškodil i první vůz soupravy (AB). Tato nehoda měla dalekosáhlé následky, které bylo možno pozorovat na značné části jižního území Čech: R 666 +127, 4816 +101, R 1561 +84 a další. Postiženo ale bylo i bývalé táborské křídlo tohoto rychlíku, Sp 1764 zřejmě čekal a měl tak přes hodinu a půl zpoždění, jelikož ale motorový vůz a četa z tohoto vlaku má poté pokračovat na flamendru do Budějovic a zpět (8435/8035/8058), zastoupil první dva jmenované vlaky Sp 1967 svým zastavováním a na (můj oblíbený:-) Os 8058 byla sehnána náhradní četa. Z pořízeného bonusu nakonec přivezl sympatických 87 minut. V tomto kontextu mi pak připadlo pondělní desetiminutové zpoždění, způsobené poruchou výhybky v Kamenném Malíkově, jako náznak, že by už zase mohl začít jezdit včas, jak jsem u něj zvyklý. Inu, jak na Nový rok, však všichni víte, co se říká...

1 2 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2020 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:34
sets at 16:05