..: Artykuły :..

Zvláštní vlak ke 14. výročí ŽelPage, foto: KubzeŠatov – Třetí dubnový víkend letošního roku se nesl ve znamení další výroční jízdy portálu ŽelPage. Ano, opravdu je tomu tak, už jsme tu pro vás 14 let a to bylo třeba řádně oslavit – jak jinak, než tradičním vypravením zvláštního vlaku. A jelikož se nám velmi zalíbil koncept vícedenních akcí, který jsme vyzkoušeli minulý rok na podzim jízdou našeho „Posázavského lehátkáčku“, byla i tato akce naplánována jako víkendová. Po několika jízdách v oblasti Čech jsme tentokráte opět po pár letech zavítali na Moravu. Projeli jsme si vícero dnes již jen těžko dosažitelných tratí bez pravidelné osobní a většinou i nákladní dopravy, pořídili zajímavé fotografické snímky i degustovali různá moravská vína. Zkrátka a dobře stálo to za to.

2.6.2004 - 21:08 - 362.010 (ex 363.157) najdlhšie neprevádzkovaný rušeň na sieti ZSSK

obrazekobrazekSlovenské Eso - Dňa 1.6.04 uplynulo presne 6 rokov odvtedy, čo v bratislavskom depe stojí odstavený rušeň 363.157, dnes známy skôr ako 362.010. Tento rušeň odviezol svoj posledný vlak dňa 31.5.1998, potom bol pristavený na plánovanú rekonštrukciu a po jej vykonaní sa jeho pôsobiskom do marca 2004 stala 22. koľaj rotundy depa Bratislava hlavné. Počas tohoto dlhého obdobia na ňom bola vykonaná, a čiastočne aj dokončená, výmena riadiaceho systému a navyše prešiel aj vyväzovacou opravou, počas ktorej dostal nové prevodovky, čím bol rekonštruovaný na 362. Nedávno bol z rotundy bratislavského hlavného depa premiestnený do depa Bratislava východ II, kde sa uvažovalo o dokončení riadiaceho systému. Momentálne stále stojí mimo haly a údajne sa rekonštrukcia v Bratislave ani dokončovať nebude, čo by znamenalo, že jeho uvedenie do prevádzky je zatiaľ v nedohľadne. Je to najdlhšie neprevádzkovaný rušeň na sieti ZSSK a zároveň posledný rušeň radu 362/363 bez vykonanej ES/EH opravy od jeho výroby.

Andrej Ivanič, Peter Krušinský

Foto:

  • 363.157 Trnava v čele Os vlaku do Bratislavy (rok 1992, foto Radek Ivanič)
  • 362.010 v depe Bratislava východ 2 po necelých šiestich rokoch od odstavenia (3.4.2004, foto Peter Krušinský, http://rail.szm.sk)

obrazekSlovensko - V piatok dňa 29.5.04 o 12.05 hod došlo na nechránenom železničnom priecestí v km 87, 9 na 1.traťovej koľaji v úseku Sládkovičovo - Senec asi 1, 5 km pred zastávkou Reca vo veľmi dobre prehľadnom traťovom úseku k zrážke osobného auta zn. Citroen Berlingo a rýchlika R 830 Ďumbier zo Zvolena os. st. do Bratislavy hl.st vedeného letmou laminátkou 240.080 z depa Nové zámky. Vodič osobného auta vošiel bezprostredne pod idúci rýchlik a náraz bol pri rýchosti 120 km/hod. Rušňovodič z RD Zvolen, ktorý viezol rýchlik začal brzdiť až po náraze do auta. Rýchlik tlačil auto pred sebou 250 m. Okamžitá resuscitácia zraneného 28 ročného vodiča, ktorú mu vykonával rušňovodič rýchlika a aj cestujúci vlaku mu však už život nezachránila, pretože zomrel na následky zranení hlavy, ktoré mu spôsobily predmety v aute.
Auto sa zakliesnilo pod rušeň a bolo nutné vyžiadať si nehodový vlak, ktorý prišiel na miesto nehody asi hodinu po zrážke. Nehodový vlak viezol stroj 742.313 a aj čata z RD Bratislava východ. Bolo potrebné žeriavom nadvihnúť rušeň a auto vytiahnuť. R 830 mal spočiatku ohlásené meškanie 220 minút, nakoniec bol odrieknutý a súprava rýchlika okrem rušňa bola späť stiahnutá do žst. Sládkovičovo. Rušeň 240.080 bol po nehode pripojený na koniec nehodového vlaku a odtiahnutý do RD Bratislava východ, kde sa v súčasnosti nachádza. Nehoda si vyžiadala výluku 1.traťovej koľaje v 22 kilometrovom úseku Sládkovičovo-Senec až do 20.00 hod. Všetky vlaky Os, Zr, R a EC kvôli jednokoľajnej prevádzke dostávaly bonusy od 20 do 45 min. Nákladné vlaky boly priebežne odstavované vo všetkých susedných staniciach. Andrej Ivanič

obrazekNatáčení filmu v žst. Praha-Dejvice - Ve stanici Praha-Dejvice se ve středu a ve čtvrtek nátáčel film. Jednalo se o natáčení ruského filmu Zkáza impria. Dejvice byly na čas přejmenovány na St.Moritz. Při této příležitosti zde byla k vidění asi od 9 do 19 hodin lokomotiva 354.7152, dva historické vozy a jeden salonní. Po skončení natáčení lokomotiva odjela do Prahy Bubnů a časně ráno (cca 4 hod.) odjela do Lužné u Rakovníka. Za nádražím stály také dva historické automobily (Ford, ...). Bylo pěkné sledovat parní lokomotivu z roku 1917 a zároveň vidět na nádraží lidi oblečené v dobových kostýmech. Nějak se ale zapomnělo, že se v Dejvicích nejezdí 1.koleji (služebně 6.manipulační) a tak parní lokomotiva při jízdě lámala větve vzrostlého kaštanu. Zaslal: "Dvorda."

16.5.2004 - 17:35 - Ve středu pojede papoušek 477.043 do Drážďan na přehlídku lokomotiv

obrazekobrazekDrážďany - Dne 19.5.2004 mezi 7-8hod. vyjede z Lužné u Rakovníka přes Žatec, Obrnice, Most, Ústí nad Labem, Děčín do Drážďan lokomotiva 477.043. Potáhne jí brejlovec T478.3101. Bližší info o přepravě nevíme. Důvodem této přepravy je akce, která se koná v Drážďanech od čtvrtka 20.5. do neděle - přehlídka lokomotiv a zvláštní jízdy.
477.043 v čele zvláštního vlaku při zahájení sezony v Lužné 1.5.2004; T478.3101 v Lužné 28.6.2003
foto -ib-. news: -kch-, spolupráce J. Brabec

obrazekŘada 350 ZSSK - Preprava náhradných hnacích vozidiel z depa Bratislava hlavné, sa na trate ČD nevykonáva často, zväčša však ide o náhrady za neschopné rušne radu 350, ktoré mali poruchu na území Českej republiky a je potrebné ich okamžite nahradiť inými rušňami radu 350. Na tieto účely sa prevažne používajú rýchliky a EC vlaky, ktoré majú v stanici Bratislava hlavná stanica dlhšiu dobu pobytu /aby pri dosadení ďalšieho hnacieho vozidla na vlak nedošlo k jeho zmeškaniu/, alebo tieto vlaky v Bratislave začínajú. Najčastejšie dve bratislavské gorily môžeme vidieť na EC 132 Slovenská Strela, čo sa najčastejšie udeje vtedy, ak dôjde k neschopnosti rušňa radu 350 v podvečerných hodinách na ČD. Výjimkou nie sú ani vlaky R 230, R 232, kde tieto rušne bývajú najčastejšie prepravované ako náhradné do Břeclavi. Dnes po privezení R 232 Svätopluk do Bratislavy hl.st. zo Štúrova turnusovou laminátkou 240.114 z depa Nové Zámky došlo k jej pravidelnej výmene hnacieho vozidla /podla turnusových obehov/ na ostravské eso 363.004 a ako príprah na tomto rýchliku išiel stroj 350.020, prepravovaný ako náhradný do Břeclavi. Andrej Ivanič
Snímek 350 020 s EC 172 v Praze Holešovicíchpořídil Ice-Bear dne 23.10.2003.

obrazekPálavský okruh - V sobotu 8. 5 jede v pořadí již druhý parní vlak akce Pálavský okruh. V soupravě budou mimo jiné vozy pro cestující, uzpůsobené k přepravě jízdních kol (přívěsné vozy řady 050-Bmx), v čele vlaku lokomotiva 475.101. Celodenní jízdné je 120 korun. Do Lednice v sobotu navíc jezdí na vlacích motorový vůz M 131.1463, který bude mimořádně místo jednoho vozit dva vlečné vozy. Parní vlak lze využít nejen k cykloturistice a návštěvě památek, ale ve Valticích jsou tradiční Valtické vinné trhy (jízdárna zámku) takže je možné cestu spojit i s degustací.
Přeprava jízdních kol (i nestandardních) zdarma, předprodej jízdenek v ČD centru žst. Brno hl.n. nebo přímo ve vlaku. Celodenní jízdné činí 120, -Kč, jednosměrné 60, -Kč, též úsekové jízdné; ZTP, ZTP/P zdarma. Jiné slevy a jízdní výhody neplatí. V pravidelných spojích z/do Lednice platí běžný tarif ČD včetně všech slev a jízdních výhod.
odjezdy vlaku
Brno hl.n.(8.30), Moravské Bránice (9.05), Moravský Krumlov (9.22), Bohutice (9.32), Miroslav (9.53), Novosedly (10.14), Mikulov na Moravě (10.23)
Mikulov na Moravě (10.46), Valtice město (10.59), Boří les (11.35), Poštorná (11.40),
Lednice (11.50)
Lednice (14.30), Poštorná (14.42), Boří les (15.00), Valtice město (15.10),
Mikulov na Moravě (15.21)
Mikulov na Moravě (16.40), Valtice město (16.56), Břeclav (17.23), Podivín (17.38),
Šakvice (18.00), Popice (18.05), Vranovice (18.15), Brno hl.n. (18.39)
Milan Vojtek, Michal Řezka, foto Milan Vojtek dne 10.5.2003 v Lednici

obrazekVlaky pro hokejisty MS 2004 - Dnes se konaly dvě mimořádné přepravy 4 týmů hokejistů mezi Ostravou a Prahou - v každém vlaku jely dva týmy. Oba vlaky jely jako násled rychlíku 600 a z Ostravy Vítkovic odjely 45 minut po sobě. V 11.00 odjel vlak EC 1.nsl. 600 v čele s 151.001. V 11:45 vyrazil na svou cestu i druhý vlak EC 2.nsl 600 v čele 151.011. Oba vlaky směřovaly tentokrát do Prahy-Holešovic, odkud je snadnější doprava do hotelu Corinthia, kde týmy MS 2004 sídlí.
Během své jízdy zpozdily několik pravidelných spojů v místech, kde se staví koridor - kolem Studénky, Olomouce a Přelouče. V Olomouci projel první vlak v 11:48, druhý vlak v 12:38.
V konečné stanici Praha Holešovice byl první vlak ve 14.16 (průměrná rychlost přes 100 km/h). Druhý vlak přijel do Holešovic v 15:10 poté, co před Běchovicemi předjel vlak EC 172.
Nám se dnes podařilo zastihnout druhý vlak, když projížděl stanicí Praha Libeň (15.06) v následujícím řazení (až na první vůz BDbmrsee (DKV ČB) vše DKV Praha: 151.011 BDbmrsee Apee Ampz WRmz Ampz Apee BDbmrsee. kch, spolupráce Radek Hořínek

obrazekSlovensko - Dne 1.5.04 došlo počas prevádzkovej prestávky na vlaku OS 2040 v žst. Holíč nad Moravou k poruche rušňa 263.010. Počas prevádzkovej prestávky v noci rušňovodič zabudol vypnúť batérie na rušni, čím došlo k ich úplnému vybitiu. na vlak bl nasadený náhradný rušeň radu 240, a po dovezení do Bratislavy bol do turnusu dočasne namiesto neschopnej princezny 263.010 nasadený peršing.
Ďalšou neschopnosťou rušňa radu 263 bola porucha stroja 263.009 v žst. Kúty na vlaku 2005 dnes ráno. príčinou tejt neschopnosti bol nedoststok oleja v kotevných meničoch rušňa. Na vlak bola nasadená nákladná laminátka 240.017 z depa Nové Zámky, ktorá bola stiahnutá v Kútoch z nákladného vlaku a na vlaku Os 2005 išla ako príprah. Obe neschopné princezny sa už nachádzajú v domovskom depe Bratislava hlavné. Tento deň je z pohľadu poruchovosti rušňov radu 263 výjimočný, pretože tieto sa vyznačujú nízkou poruchovosťou. Andrej Ivanič

obrazekSlovensko - Dňa 22.4.04 bola vykonaná na trati Bratislava východ -Sládkovičovo skúšobná jazda rušňov 240.122 a 240.024. Obe bratislavské laminátky išli na skúšobnú jazdu spojené ako jeden Lv vlak. Zvláštnosťou tejto skúšobnej jazdy bola skutočnosť, ža málokedy sa na jednom vlaku vyskytnú dva rušne radu 240 s polovičnými zberačmi ako to bolo v tomto prípade. Rušeň 240.122 je po Evy oprave a rušeň 240.024 je po EH oprave. Laminátka 240.122 sa vrátila do prevádzky na vozbu osobných vlakov do depa Bratislava hlavné a stroj 240.024 sa vrátil ako 4.dispečerka pre nákladnú dopravu v depe Bratislava východ.
V piatok bola vykonaná ďalšia skúšobná jazda, tentokrát peršinga 362.008, ktorý sa vrátil po reklamácii (mal chybné vyhrievanie čelných skiel na stanovišti) a EH oprave z ŽOS Vrútky. Večer sa tento rušeň už nachádzal v domovskom depe Bratislava hlavné a dnes bude uvedený do prevádzky.
V piatok 23.4.04 rýchlik R 600 Ružín z Košíc do Bratislavy hlavnej stanice do cieľovej stanice prišiel zmeškaný 34 minút. Zmeškanie bolo spôsobené vlakovou neschopnosťou rušňa 350.002, ktorý je krátko po ES oprave, prípražným rušňom, ktorý vlak doviezol do Bratislavy, v tomto prípade bol stroj 362.001. Andrej Ivanič

obrazekSlovensko - Dňa 10.4.04 bol do ZŤS divízia Koľajové Vozidlá Dubnica nad Váhom pristavený na MV opravu a modernizáciu stroj 740.884. Vlastníkom tohto rušňa je Lokotrans Brno a tento rušeň bol prenajatý pre Cement Hranice. Do Dubnice tento stroj dorazil ešte v starom nátere modrého laku so žltým pásom. Už v minulosti do Dubnice nad Váhom prichádzali na MV opravu, pričom niektoré z nich po oprave a modernizácii boli odpredané do Talianska. Jednalo sa o stroje T448.0764, ktorej oprava a modernizácia bola dokončená 12.12.03 a následne tento stroj bol odoslaný do Talianska.
Na ilustračnom foto je stroj 740.884, autor fotografie: Miroslav Rábek, fotene v Dubnici
Info Peter Krušinský, text Andrej Ivanič

obrazekSlovensko - Doplnenie k článku o poškodení rušňa 754.005: Poškodenie rušňa 754.005 z RD Bratislava hlavné bolo spôsobené utiahnutím ručnej brzdy. Rušeň s vlakom ER 2550 odišiel zo stanice Wien Sudbhf-ost s utiahnutou ručnou brzdou.Rušňovodič si počas jazdy vlaku nič zvláštneho nevšimol. V stanici Gänserdosrf bol vlak zastaveny, pretože výpravca spozoroval valiaci sa dym spod druhého podvozka. Na uhasenie požioaru bol použitý aj jeden hasiaci prístroj, kde sa neskoršie zistilo, že došlo k prehriatiu a pootočeniu 4.obruče na podvozku rušňa. Náklady s opravou rušňa bude znášať OBB. -Andrej Ivanič

obrazekSlovensko - V TS 303 su zaradene momentalne 350.017 a 350.014 (po oprave), objavila sa aj 350.005 na R 611. 350.002 sa zatial neobjavila... Na IC405/Ex500, Ex501/IC404 chodia 350tky nepravidelne podla toho ktora pride z CR, 350.001 raz za mesiac, niektore aj 2x do tyzdna...)

obrazekOpraveno 20:15 - Slovensko - Včera približne o 20.00 hod došlo na trenčianskom zhlaví počas
vchádzania nákladného vlaku (vedený rušněm rad 363) do žst.Dubnica nad Váhom, ktorý vchádzal do odbočky rýchlosťou asi 40 km/hod k vykoľajeniu jedného vozňa typu Gags.
Na miesto nehody prišiel nehodový vlak z depa Žilina vedený strojom série 771 s nehodovym žeriavom a začal odstraňovať následky nehody.Druhý stroj radu 742 odtiahol do stanice zvyšnú nepoškodenú časť súpravy. ďalšie informácie nie sú známe. zdroj Peter Krušinský, text Andrej Ivanič

obrazekSlezsko - Úzkorozchodnou parní lokomotivu RESITA na rozchod 760 mm zakoupila obecně prospěšná společnost"1. parní úzkorozchodná společnost"
se sídlem v Bohušově. Na její nákup a zrestaurování poskytl Moravskoslezský kraj ze svého loňského rozpočtu 3, 5 milionů korun.
Lokomotiva, vyrobená v roce 1955 v Rumunsku, byla v úterý 6. ledna přivezena do Krnova."Nejprve je ji nutno opravit. Předpokládáme, že to bude trvat tak 4 až 5 měsíců, " uvedl Jaromír Foltýn, předseda představenstva 1. parní úzkorozchodné společnosti. Znamená to, že čtyřiadvacetitunová lokomotiva bude rozebrána. Mechanické opravy provede společnost Olpas Moravia, parní kotel musí opravit odborníci zřejmě z Českých Velenic."Nechci nic slibovat, ale rádi bychom na trať vyjeli letos v květnu, " dodal Foltýn s tím, že historický vlak může převážet až 100 lidí. Pro ně budou zrekonstruovány tři vozy, které společnost zakoupila společně s lokomotivou.
V první fázi bude vlak na úzkorozchodné trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha jezdit nepravidelně, tedy o víkendech. Výhledově by chtěla společnost zajistit pravidelnou dopravu, o čemž však musí ještě jednat s Českými drahami.
Náměstek hejtmana Josef Jalůvka přirovnal tento záměr k první sněhové kuličce, na kterou se začne nabalovat další sníh, až vznikne sněhulák:"Historický vlak je významným turistickým lákadlem. Budou se rozvíjet další a další aktivity. Věřím, že to pozvedne ekonomiku, zaměstnanost a nastartuje další činnost.
Tisková zpráva Moravskoslezského kraje. Zaslalo vydavatelství Pelmel.cz; děkujeme
Na přiloženém snímku je zmíněná parní lokomotiva RESITA.

1 2 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:08
zachodzi o 19:57