..: Artykuły :..

logo-ESNESN Train - V sobotu 28.3. měl vyjet na svoji dlouhou pouť speciální vlak ESN Train. Jak jsme v nedávném reportu psali, jedná se o 25 dnů trvající jízdu po celé Evropě pořádanou v rámci programu Erasmus. V pátek v noci se na oficiálním webu objevilo upozornění, že není vše v pořádku, start je ohrožen. Během soboty byla na webu informace, že vlak jeden z hlavních partnerů pravděpodobně odřekne a že probíhají jednání, co dál. Konečný osud vlaku byl naplněn v 17:00, kdy se na stránkách objevilo obávané: "Vlak je zrušen". Dle prvních neověřených informací se zdálo, že příčinou jsou nezaplacené faktury od jednoho z hlavních investorů.

21.5.2008 - 19:00 - Plánovaný výpadek serveru www.zelpage.cz

Ilustrační obrázekPraha - Dovolujeme si upozornit, že v neděli 25. května 2008 od 7:45 do 10:15 nebudou dostupné stránky našeho magazínu. Důvodem je plánovaná odstávka elektrické energie (revize hlavního rozvaděče) na datovém centru, kde je hostován náš webový server. Záložní zdroj udrží web v provozu jen po dobu cca. 30 až 40 minut. Omlouváme se tímto za tento výpadek.

Máme vše zdárně za sebou, výpadek jsme přežili. Jen malé vysvětlení k výpadku - včera kolem 22:00 a dnes kolem čtvrté ranní bylo navíc nutné trochu optimalizovat vytížení datového centra na kterém Želpage běží, takže jsme přehazovali Želpage na jiný server a když už jsme byli v tom, udělali jsme kompletní údržbu (upgrade firmwarů a ovladačů). Ve výsledku by to mělo být všechno rychlejší a ještě spolehlivější.

Ilustrační obrázek DB AG - Sedmého června startuje jedna z nejočekávanějších sportovních akcí tohoto roku - EURO 2008, jehož pořádání se letos zhostily železniční mocnosti Rakousko a Švýcarsko. O polepených taurech se na ŽelPage napsalo mnohé, proto se dnes zaměříme na různé slevy, které můžete pro cesty nejen za fotbalem do těchto zemí použít.

21.6.2007 - 18:04 - Nehodová událost Chotoviny

Ilustrační obrázekChotoviny - Opraveno 22.6.2007 - Před malou chvílí jsme přijali oznámení přímo z vlaku od důvěryhodného zdroje, že došlo k nehodové události na trati 220. Rychlík 641 z Prahy do Českých Budějovic měl ve stanici Chotoviny postavenu vlakovou cestu na kolej obsazenou R 644 do Prahy. Naštěstí se nic nestalo, R 641 zastavil 200 metrů před stojícím R 644. Celou událost bude šetřit Drážní inspekce. Na místo byly vyslány autobusy, které zajistí náhradní dopravu. Doba této výluky se dá pouze odhadovat. Jakmile zjistíme další podrobnosti, doplníme je.

Aktuálně k 20:40 - Vlak R641 odjel ve zhruba 19:06 z Chotovin a pokračoval až do stanice Dynín, kde byl proveden vzájemný přepřah lokomotiv s Ex 100.
Frekvence byla částečně odvezena autobusy do obou směrů, dle svědka na místě šlo asi o polovinu cestujících. Soudě dle Babitronu R643 a R207 dostali před opožděným R641 přednost.

zdroj: zpráva z místa události

Ilustrační obrázekIndie-Dilí - Terorismus je v arabských zemích a zemích Blízkého východu obvyklým jevem, denodenně slýcháme zprávy o počtu mrtvých a zraněných z oblastí kolem Bagdádu, Jeruzaléma atd. Indie zatím terorismem v takové míře postižena není. Bohužel i tak se přelom dnů 18. a 19.2.2007 stal osudným minimálně 66 lidem v Indii, kteří cestovali vlakem.

Ilustrační obrázekPaříž - Den 13.2.2007 se zapíše do železniční historie, opět se totiž přepisují tabulky rychlostních rekordů. Jednotka TGV dosáhla rychlosti 553 km/h.

CNLPraha - Jak již víte, tak s přelomem grafikonu vyjíždí na naše koleje (byť jen na nějakých 140 km) jeden nový typ vlaků (správně se však jedná o dva nezávislé typy). Z Prahy vše odjíždí jako vlak Euronight, ve stanici Leipzig Hbf však dojde k jeho rozdělení. Kmenová souprava směřuje na Wiesbaden a druhá část vlaku pokračuje jako vlak CityNightLine Orion do Mnichova. Jelikož ve fórech zaznělo přání znát ceny pro obě větve vlaku, pokusím se tedy tuto záležitost objasnit trochu komplexněji.

WLABmz - Díky našemu externímu přispěvovateli Vám můžeme dnes jako prvním ukázat fotky nového lůžkového vozu WLABmz. Fotky ponecháváme bez komentáře. Autorem fotografií je Kubze.

Vranovice - Dle aktuální informace serveru idnes.cz došlo ve Vranovicích na trati 250 mezi Brnem a Břeclaví k nehodě dvou nákladních vlaků a R 672 Vysočina. Podle zpřesněné informace došlo k projetí návěsti Stůj nákladním vlakem ze směru od Hrušovan u Brna. Zatím ale není jasné, proč k tomu došlo, zda byla chyba na straně strojvedoucího, či selhala technika. Zraněný je strojvůdce jedoucího vlaku. Rychlík pak narazil do části jedné ze souprav, která mu překážela v cestě, naštěstí v něm nebyl nikdo zraněn. Provoz na trati je přerušen. Odhady činí hodinu a půl. V místě je zavedena náhradní autobusová doprava. První odhady hovoří o dosti značných materiálních škodách. Další aktuální informace budeme doplňovat. Jen na doplnění, vlaky v těchto úsecích dosahují až 160 km/h.

Ilustrační fotoNěmecko - Šumava - Při cestování v německé části Šumavy je nyní možné využít zvýhodněnou nabídku, která platí jak pro vlaky (WaldBahn), tak pro autobusy vybraných dopravců. Připraveny jsou dvě verze této jízdenky Bayerwald-Ticket a Bayerwald-Ticket Plus. Obě jízdenky jsou shodné, jen Plus verze obsahuje navíc trať do města Plattling (přípoje na Passau, München, Regensburg a Nürnberg). Podrobnou mapu se zakreslenými trasami, kde lze tento doklad použít najdete zde. Cena za verzi Plus je stanovena na 12 Euro, levnější varianta přijde na 6 Euro. Jízdenky platí každý den vždy od osmi hodin ráno do půlnoci, o víkendech pak bez časového omezení, čili 24 hodin. Další zajímavostí těchto jízdních dokladů je možnost přejet česko-německé hranice. Jízdenky platí na trati ČD 183 Plzeň - Železná Ruda z hranic až do stanice Špičák. Pravidelně pak do této stanice zajíždí jednotka dopravce Waldbahn.

M274 u KremniceVrútky - Dostali jsme pozvánku od slovenských přátel kolem webového magazínu VLAKY.NET na akci pořádanou u příležitosti oslavy dvouletého výročí jejich fungování. Takové pozvání se rozhodně neodmítá a už vůbec ne, je-li na programu jízda motorovým vozem M274.004 – Modrý šíp z roku 1934 s připojným vozem Calm.

Stalo se již tradicí, že se jednoho zimního víkendu team ŽelPage a pozvaní hosté vypraví na cesty po krásách českých lokálek. I letos jsme dodrželi základní rysy tour - cestovat s dobrou partou, s využitím motorových vozů řady 810 a mít na palubě občerstvení v podobě sudu kvalitního moku. Letos jsme cestou navíc oslavili páté výročí portálu ŽelPage.

nehodaKropáčova Vrutice - Doplněno 21.2. - dnes v 8.10 hodin se v Kropáčově Vrutici na Mladoboleslavsku srazil motorový rychlík (R940) jedoucí z Prahy do Tanvaldu s nákladním vlakem Pn 64439. Při nehodě byl těžce zraněn strojvedoucí rychlíku a lehce několik cestujících. Vykolejil motorový vůz rychlíku a několik vozů nákladního vlaku. Do stanice směrem od Mladé Boleslavi vjížděl nákladní vlak. Rychlík jedoucí od Všetat měl ve stanici zastavit, ale projel odjezdové návěstidlo v poloze zakazující jízdu a v rychlosti několika desítek kilometrů (údajně 20 - 30 km/h) narazil do boku vjíždějícího nákladního vlaku.

810.458 mimo kolejeChrudim - Bohužel se dnešek opět zapsal do smutné statistiky železničních nehod na přejezdech. Scénář byl obvyklý, nerespektování výstražné signalizace, pravděpodobně ještě překročená povolená rychlost. Nehoda se stala dnes odpoledne na chráněném přejezdu (bez závor) v Markovicích u Chrudimi. Osobní vlak (810 458 - viz foto) byl nákladním autem dle zpravodajských serverů otočen o 90 stupňů a vytažen z tratě na silnici po které chvíli pokračoval a skončil převrácený u krajnice. Motorák začal i hořet, naštěstí byl požár brzy zlikvidován přivolanými hasiči. Ve vlaku v tu dobu cestovalo asi 10 cestujících. Statistika celého neštěstí není díky bohu tak hrůzostrašná, jak to na první pohled na zveřejněných fotografiích vypadá. Jedna těžce zraněná žena, tři lehce zranění a strojvůdce s odřenými zády. Podle svědků zabezpečovací zařízení na přejezdu fungovalo. Nejhorší na celé věci je fakt, že řidiči nákladního auta bylo prokázáno požití alkoholu (naměřeno prý kolem 1,4 promile). Možným řešením by mohly být extrémně vysoké postihy za tyto prohřešky a především časté kontroly řidičů.
Aktualizováno 10.09.2005 - Ani 24 hodin neuplynulo od nehody u Chrudimi a už je hlášena další podobná. Nákladní vozidlo versus nákladní vlak. Tentokrát trať 197 Číčenice-Volary. Výsledkem je těžce zraněný řidič. Opět byl přejezd zabezpečen světelným a zvukovým výstražným systémem.
Na snímku je motorový vůz 810.458 na Chrudimsku, foto Radek Čejka
Zdroj www.novinky.cz

Další smrtelná nehoda - Jak informoval zpravodajský server www.novinky.cz na trati 212 mezi stanicemi Ledečko a Sázava došlo ke střetu osobního vlaku s člověkem, který byl na místě mrtvý. Doprava na trati byla přerušena. Dá se předpokládat, že se jednalo o Os 9200.

zdroj: www.novinky.cz

1 2 3 4 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:08
zachodzi o 19:57