..: Články :..

Nový autobus před Národní technickou knihovnou v Praze, foto: Petr Chvátal - Trainman Praha — Největší český autobusový dopravce v dálkové dopravě, společnost Student Agency, představil ve středu 21. května nový typ autobusů od společnosti Setra. Právě tyto vozy, kterých společnost nakoupila zatím celkem devět, budou již od závěru tohoto týdne nasazovány na trasy Praha - Norimberk - Mannheim a Praha - Mnichov. Tyto linky jsou provozovány pod hlavičkou německého železničního dopravce Deutsche Bahn. Půjde zatím o nejkapacitnější vozidla, která se u Student Agency vyskytují. Za nákup nových autobusů zaplatí firma přes 110 milionů korun.

21.5.2014 - 9:00 - Srážka rychlíku s nákladním vlakem nedaleko Moskvy

Ilustrační foto (ČS-7 053, Moskva, platforma Kievskaja - Sortirovočnaja, foto: Trainman Moskva — Šest lidských životů si vyžádala srážka rychlíku Moskva – Kišiněv s vykolejenými vozy nákladního expresu. K nehodě došlo v úterý 20. května 2014, krátce po poledni místního času, nedaleko města Naro-Fominsk (asi 40 kilometrů jihozápadně od Moskvy). 16 vozů nákladního vlaku vezoucího kontejnery vykolejilo při míjení s výše zmíněným rychlíkem. I přes to, že strojvedoucí rychlíku spustili téměř ihned po vzniku mimořádné události rychlobrzdění, nedokázali již střetu zabránit. V důsledku toho byl velmi vážně poškozen jeden z vozů uprostřed soupravy, v němž došlo k největším ztrátám na životech. Náraz byl natolik intenzivní, že interiér vozu byl naprosto zničen. 5 lidí zemřelo na místě, šestý cestující po převozu do nemocnice. Zdravotnickou pomoc si vyžádalo 45 pasažérů (včetně 3 dětí), přičemž 25 jich zůstává v nemocnicích. Většina cestujících byli Moldavané vracející se ze služebních cest po Rusku. Ve vlaku cestovalo asi 400 cestujících, včetně personálu. Podle prvních zpráv došlo k vykolejení z důvodů poškození rámu jednoho z vozů kontejnerového vlaku, přesné příčiny neštěstí jsou ale v šetření. Nehoda poničila i část kolejí, po níž se vlaky pohybovaly. Provoz na trati byl obnoven po půlnoci.

Zdroje: ITAR-TASS, Vesti

Vlak poblíž obce Sadovskij, foto: Jevgenij Katyšev Moskva — Objem nákladní dopravy po železnici klesá již čtvrtý měsíc, tvrdí Vladimír Jakunin, prezident RŽD. V prvním čtvrtletí letošního roku se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku snížil o 4,1 %, a to až na 239 900 kt. „Pokles poptávky způsobuje finanční recese u našich tradičních partnerů. To v nastalé situaci může způsobit, že v letošním roce se budeme potýkat se schodkem až 49 miliard rublů.“ upozorňuje Jakunin. Pokles je způsoben obecně jak zpomalením ruské průmyslové výroby, tak i zahraniční ekonomiky, na které jsou ruské přepravní služby závislé. Dalším důvodem byl odliv operátorů ze železnice na jiné druhy dopravy. Podle ruského ministerstva dopravy se podíl železniční dopravy, který převzali automobiloví dopravci, odhaduje až na 1,5 %. Nicméně podle analytiků Rady pozorovatelů železniční dopravy se předpokládá změna negativních trendů již na konci letošního roku. Tahouny zvyšující se poptávky na přepravu by měly být plány na výstavbu a rekonstrukci silnic, rovněž se očekává stabilizace na domácím trhu s kovy (železnými i neželeznými).

Novosibirsk, foto: Aladux Moskva — Evropská unie v současnosti bojuje s krizí, klesá poptávka, snižuje se objem přepravy – a to i na železnici. Už i ruská ekonomika tento stav začíná pociťovat, protože trasy z Moskvy na západ nejsou zdaleka tak vytíženy, jak byly dříve. Zhruba polovina ruského exportu směruje do Evropy, asi jedna čtvrtina pak do asijských zemí. Při posilující se ekonomické situaci v Číně a výhledu rozvoje Indie v průběhu příštích desetiletí začíná Rusko hledat nová odbytiště pro své výrobky, vytvářet nové obchodní vazby. Někteří ekonomové předpokládají, že se těžiště ekonomiky v 21. století postupně přesune z Evropy do Asie. Má-li být funkční výměna zboží, musí být k tomu odpovídající dopravní cesty. Pozornost se proto v současné době v Rusku znovu upírá ke dvěma stěžejním železničním trasám – Transsibiřské magistrále a k Bajkalsko-amurské magistrále.

4024, Steyrling [3] - Hinterstoder [13], foto: Tomáš Kubovec Beroun — Ministerstvo dopravy plánuje zrušit pro studenty dotované jízdné – tato zpráva poněkud rozčeřila stojaté vody v oblasti drážní cenové politiky. Nad zdůvodněním – nutností šetřit 200 milionů korun ročně – se mnozí jen pousmáli. Šetření na ministerstvu dopravy přece není nic nového. Nový ministr dopravy Bárta již po volbách sliboval úspory na všech dopravních stavbách. Vydržel devět měsíců. Mezi tím se nám rozvlnil železniční koridor, ale i dálnice u Ostravy, na některých úsecích ujel svah. Jsou problémy s mosty na Pražském okruhu, který navíc cenově nabobtnal o více než 90 %, takže dotace z EU se rozplynuly v nenávratnu. Jasně, šetřit na dopravě se musí, když finance nedají. Nemají. Vždyť jen třeba zakázka na "státní pokladnu" je ve zpoždění přes tři roky a z původních 2,4 miliardy Kč zatím narostla na 4,8 miliardy korun. Jiné by asi napadlo, že se dá šetřit třeba na mzdových prostředcích úředníků ministerstev, když třeba náměstci mají větší příjem, než ministři. (Když tedy pracují tak dobře, neměli by být spíše ministry?) Ušetřit 200 milionů korun je přeci jednoduché – ministru vnitra na to stačí jeden podpis. Jiné zase může napadnout, jestli studentů není moc, vždyť těch soukromých škol přece za 20 let přibylo hodně. A studují vůbec to, co je potřeba? Není to jen studium pro studium, když teď už mají problém najít uplatnění i absolventi některých technických oborů? O ničem takovém ale psát nechceme. Připravili jsme malé srovnání, jak jsou na tom studenti v některých jiných zemích Evropy.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/810178.jpg Blatná — V sobotu 13. června 2009 oslavily blatenské lokálky 110 let své existence. Centrem oslav se stalo malebné nádraží v Blatné, které si připomnělo významné výročí od okamžiku, kdy poprvé přivítalo parní lokomotivu. Samotnou Blatnou, ležící na území Středočeské Pahorkatiny prochází trať 203 z Březnice do Strakonic a nádraží ve výšce 445 m n. m. je zároveň výchozí stanicí tratě 191 do Nepomuku. Podstatnou náplň oslav tvořily jízdy zvláštních vlaků, sestavených především z historických vozidel. Ryzí nostalgii na blatenských lokálkách porušil jen jediný zástupce éry současných kolejových vozidel. Většina blatenských motorových vozů řady 810 v sobotu opustila své tradiční výkony v osobní dopravě, ať již do Nepomuku, Strakonic či Březnice, aby uvolnila místo pro nostalgický provoz. Výjimečně řazené vlaky, vedené motorovou i parní trakcí, tak zčásti zastoupily zmiňované osmsetdesítky. Hlavním pořadatelem oslav byly České dráhy a redakce ŽelPage měla na místě svého redaktora.

Ilustrační obrázek Strakonice – Dne 28.9.2008 vyjel na svou poslední cestu tradiční rychlík 1590/1 Otava brázdící české koleje již skoro 40 let. Prozatím se jednalo o poslední nasazení stroje řady 749 na tratích 200, 185, i na 171. Tento fakt rozesmutní nejednoho místního fandu strojů, pro které jsou ony pověstné "šestiválcové árie" zážitkem na celý život. Na poslední výjezd byl vybrán stroj 749.006 z pražských Vršovic, který byl náležitě vyzdoben černými praporky a tabulkou připomínající tuto událost. V příštím GVD již nevyjede a proto se již brzy můžete těšit na obsáhlejší článek o rychlících Otava a Bezdrev, který svou službu též v letošním GVD končí. Mně nezbývá nic jiného než jménem nás fotografů, ale i zaujatých "nefotografů" poděkovat provozní jednotce Praha-Vršovice za důstojné vystrojení vlaku, za nesčetněkrát zapnuté reflektory a pozdravy houkačkou, které spolu s tímto výjimečným vlakem naše snímky a filmy bezpochyby povznesly o řád výše. Děkujeme a přejeme Otavě znak "volno" při cestě železničářským nebem.

380 - studiePlzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57