..: Články :..

obrazekPřerov/Bylnice - Až neskutečný zájem projevili v sobotu lidé v okolí železniční trati z Uherského Hradiště do Bylnice o svezení historickým vlakem.
Dvanácti starými vozy, včetně služebního a bufetového, zapřaženými za parní lokomotivou 464.202 "Rosnička" olomouckých železničářů se svezlo více než sedm stovek zvědavců. Mnozí z nich jeli celou trasu už z Přerova, odkud vlak vyjel.

Strečno - Dva úseky tratí někdejšího Československa se chlubily největším provozním zatížením. Jednou byl úsek z Přerova do Hranic na Moravě, druhou úsek Žilina - Vrútky. Právě z druhého jmenovaného pochází několik záběrů, které vznikly při sobotních toulkách Slovenskem. Místem pořízení byla vrútecká strana dvou jednokolejných tunelů nedaleko Strečna. Trať v údolí Váhu na úseku asi šesti set metrů přechází z dvou jednokolejných tunelů do dvoukolejného dále do Vrútek. Několik záběrů představuje typické stroje bývalého I. hlavního tahu, kam zajíždí i naše lokomotivy, aby v čele rychlíků kompenzovaly výkony slovenské řady 350 na našich koridorech. Pod dráty se objevil i spoj, vedený motorovou jednotkou řady 840. Zatímco České dráhy přemýšlí, zda půjdou cestou nákupu ruských motorových jednotek, (což je možná jediný způsob jak získat alespoň něco z toho, co nám Rusko dluží ještě z dob, kdy jsme byli jeho "samostatnou kolonií", na Slovensku jsou v provozu už jednotky řady 840, mající svůj původ ve Vrútkách. Trojdílné jednotky, v nichž středním dílem je strojovna s pohonem, už jsou v provozu mimo jiné na traťovém rameni Vrútky - Zvolen na jednom ze záběr před odjezdem z Vrútek do Zvolena, na dalších na trati z Vrútek do Žiliny. V údolí Váhu se objevila i dvojice strojů 736.001 a 002.

informaceÖBB/ČD - Stávka zaměstnanců ÖBB, která začala 12.11.2003 v 0:00 hodin výrazně zkomplikovala provoz i na ČD. Vlaky jezdící do Vídně končí v Břeclavi a zde mají jiné oběhy, než obvykle. Například vlak EC 75 má obrat na náhradní soupravu vlaku EC 172 do Holešovic, zde obrat na náhradní soupravu EC 173 do Břeclavi a zde obrat na EC 74 do Prahy hl.n. Jenže včera se vlak EC 75, vinou roztržení soupravy po odjezdu z Prahy, zpozdil a zpoždění se promítlo do celého tohoto oběhu. Druhý oběh byl: souprava od vlaku EC 279 přecházela na vlak 278, ale vlaku EC 279 se porouchala lokomotiva 350.004 (nedávno vyjela z Vrútek po pravidelné opravě) a ze Zaječí vlak táhla laminátka 230.003. Zpoždění se poté přeneslo i na vlak 278 do Drážďan. Ode dneška až do odvolání jezdí vlaky EC 104/105 pouze z/do Břeclavi do/z Petrovic u Karviné. Zítra bude navíc vlak 105 vypravovat DKV Ostrava a nasadí na něj tři vozy B (bez RIC) a jeden vůz A/AB. Be vlaku tak nepojede ani restaurační vůz. Nebude se tak vybírat příplatek EC pro tyto dva vlaky. O této stávce je již hodně informací a aby byly všechny pohromadě, proto se jí věnuje tento zvláštní speciální článek.

Břeclav - Stávka skončila v poledne, jenže v Břeclavi nezůstala žádná lokomotiva, která by mohla dopravit vlaky do Vídně. První lokomotiva do Břeclavi přijela až dlouho poté a do Vídně odvezla EC 279 Smetana. Druhá lokomotiva například nejela pro zpožděné EC 75, ale pro náklad na břeclavské přednádraží. Ze začátku měli cestující pochopení, ale čím zpoždění narůstala, tím klesalo i pochopení cestujících.

Kyjov/Zaječí - Jen pětadvacet platících cestujících vezl v sobotu 18. října zvláštní vlak z Brna přes Kyjov do Velkých Pavlovic. Přesto na jízdě České dráhy neprodělaly.

Vlak s parní lokomotivou, zvanou šlechtična a soupravou osobních i nákladních vozů totiž vyjel na objednávku rakouského organizátora nostalgických jízd Petera Haslebnera. Ten dal dohromady potřebný počet fandů nejen z Rakouska ale i dalších evropských zemí. Cesta parním vlakem po jihu Moravy není jediná akce, kterou organizuje. "Každý rok chystám šest jízd po Rakousku a další, kdy jezdíme za vlaky do České republiky," řekl Právu Haslebner. Jízda vlaku s lokomotivou řadového označení 475.101, která má statut Národní kulturní památky, byla podřízena potřebám fotografů. Na trase vlaku byly naplánované fotozastávky. Na atraktivních místech vlak vysadil fotografy, zacouval na určené míst a pak zajímavý úsek projel ještě jednou před objektivy fotoaparátů a videokamer. Na dvoukolejném úseku z Brna do Kyjova i další části cesty po jednokolejné trati tak lokomotiva couvala několikrát.

obrazekBrno - Dne 10.5.2003 byla zahájena turistická a cyklistická sezona. Zahájil jí parní vlak "Pálavský okruh" vedený Šlechtičnou 475.101, která byla týden před tím na oslavách 130 trati Praha - Most. Vlak jel z Brna hl.n. přes Moravské Bránice, Mikulov na Moravě, Valtice město, Lednici, Břeclav, Podivín, Vranovice opět do Brna hl.n. Účast byla obrovská, taky proto, že se právě konaly vinné trhy ve Valticích.

Milan Vojtek nám zaslal několik fotek z této akce. Děkujeme.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00