Peking — Po úspěsném zahájení provozu pilotního projektu 115 km dlouhé VRT Peking - Tinjin, určené pro provoz rychlostí 350 km/h před Olympijskými hrami v srpnu 2008, oznámil v březnu deník China Daily, že brzy přibyde další trať. Nová VRT Peking – Šanghaj bude oficiálně předána do provozu v roce 2011, tedy o rok dříve proti harmonogramu výstavby. Práce začaly v dubnu 2008 a předpokládané náklady činí 221 mld. juanů (asi 23 mld. eur), z nichž je již polovina investována. Je navržena na rychlost 380 km/h, 80,5 % je vedeno po celkem 244 mostech. Mezi městy Danyang a Kunshan vzniká 164 km dlouhý most, který bude nejdelší na světě. Celkem 1196 km její délky bude zhotoveno v pevné jízdní dráze. Vlakový zabezpečovač typu CTCS-3 (ekvivalent ETCS L2) a komunikační síť GSM-R budou schopné garantovat bezpečnou jízdu rychlostí 380 km/h při špičkovém intervalu 3 min.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage