..: Nachrichten und Artikel - Rusko :..

3ТE25К2М, foto: Transmashholding Brjansk — Nové dieselové lokomotivy 3ТE25К2М, které zkonstruovali i vyrobili v Brjanském strojírenském závodě (BMZ), patřícím do skupiny Transmashholding Group, byly poprvé představeny v únoru 2017. Nyní mají za sebou úspěšně první část testování v reálném provozu. Domovem se jim na čas stalo depo Kursk a testování probíhalo v centrální části Ruska. Požadavek ze strany budoucího provozovatele – RŽD – byl nájezd minimálně 10 tisíc kilometrů. Lokomotivy najezdily více než 11 tisíc kilometrů a přepravily zhruba 240 000 tun nákladu. Maximální hmotnost vlaku činila 8 230 tun. Testovaly se jak trojdílné, tak i dvoudílné stroje. Nyní se lokomotivy přesunuly do depa Novaja Čara, kde na Bajkalsko-amurské magistrále bude probíhat další část testování v reálném provozu. Zde by měly lokomotivy najezdit minimálně 50 tisíc kilometrů.

Autor: Vlad Neues Email senden

Nikolaev-Moskva, 17 vozů a lokomotiva ČS-054, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Oblast civilního letectví na vnitrostátních linkách v Rusku vykazuje aktivní růst a ekonomicky desetkrát převyšuje tempo růstu ekonomiky dalších odvětví, včetně jiných druhů dopravy. To má pro železnice velmi negativní následky, které se v delším časovém horizontu mohou projevit i zánikem legendárních vozů typu plackartnyj. Zatímco ceny letenek klesají a počty cestujících na vnitrostátních letech velmi prudce stoupají, počet jízdenek na nejprodávanější vozovou třídu v Rusku vykazuje naprosto zanedbatelný nárůst.

4.11.2017 - 23:39 - Aeroexpress zařazuje elektrické jednotky EŠ2

Stadler EŠ2, foto: Stadler Moskva — Od 27. října 2017 nasazuje firma Aeroexpess mezi letištěm Vnukovo a stanicí Moskva Kyjevské nádraží moderní dvouposchoďové soupravy EŠ2 od firmy Stadler. Prozatím operuje jediná šestivozová jednotka EŠ2-024 s kapacitou 700 lidí, z toho 84 v první třídě. Do konce listopadu by mělo jezdit 11 z 16 objednaných vlaků. Ty by již měly zajišťovat obsluhu dvou ze tří hlavní letišť v Moskvě, druhým cílem bude letiště Domodědovo s konečnou stanicí Moskva Pavelecká. Firma Aeroexpress podepsala v únoru 2013 kontrakt na šest šestivozových a šestnáct čtyřvozových (kapacita 396 míst) jednotek EŠ2. Které měly být dodány do května 2015. Kvůli pádu ruského rublu však došlo k redukci zakázky na pouhých 16 jednotek. Některé již kompletní soupravy byly kvůli platební neschopnosti Aeroexpressu odprodány do Ázerbájdžánu a Gruzie. O zakázku se v roce 2012 se svými dvoupatrovými jednotkami ucházela i Škoda Transportation.

Zdroj: RailJournal

Ministerstvo zahraničních věcí, v zeleném domě bydlel básník Puškin, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Rusko není třeba úvodem asi nějak dlouze představovat. Největší státní zřízení na světě. Hlavní město Moskva. Politika tvořená Vladimirem Vladimirovičem Putinem, vysoká úmrtnost z důvodů spojených s alkoholismem, obrovské sociální rozdíly aj. Taková jsou naše současná média a snad někdy i mají pravdu. Ale o tom já vás nechci nějak hluboce přesvědčovat, chci nabídnout svůj pohled na Rusko očima železničního fanouška. A třeba vás vybídnout k cestě do této země, abyste se o situaci přesvědčili přímo na místě.

21.5.2014 - 9:00 - Srážka rychlíku s nákladním vlakem nedaleko Moskvy

Ilustrační foto (ČS-7 053, Moskva, platforma Kievskaja - Sortirovočnaja, foto: Trainman Moskva — Šest lidských životů si vyžádala srážka rychlíku Moskva – Kišiněv s vykolejenými vozy nákladního expresu. K nehodě došlo v úterý 20. května 2014, krátce po poledni místního času, nedaleko města Naro-Fominsk (asi 40 kilometrů jihozápadně od Moskvy). 16 vozů nákladního vlaku vezoucího kontejnery vykolejilo při míjení s výše zmíněným rychlíkem. I přes to, že strojvedoucí rychlíku spustili téměř ihned po vzniku mimořádné události rychlobrzdění, nedokázali již střetu zabránit. V důsledku toho byl velmi vážně poškozen jeden z vozů uprostřed soupravy, v němž došlo k největším ztrátám na životech. Náraz byl natolik intenzivní, že interiér vozu byl naprosto zničen. 5 lidí zemřelo na místě, šestý cestující po převozu do nemocnice. Zdravotnickou pomoc si vyžádalo 45 pasažérů (včetně 3 dětí), přičemž 25 jich zůstává v nemocnicích. Většina cestujících byli Moldavané vracející se ze služebních cest po Rusku. Ve vlaku cestovalo asi 400 cestujících, včetně personálu. Podle prvních zpráv došlo k vykolejení z důvodů poškození rámu jednoho z vozů kontejnerového vlaku, přesné příčiny neštěstí jsou ale v šetření. Nehoda poničila i část kolejí, po níž se vlaky pohybovaly. Provoz na trati byl obnoven po půlnoci.

Zdroje: ITAR-TASS, Vesti

Volgograd — Aktualizováno 30. 12. v 8.30 — Klidné nedělní odpoledne 29. prosince přerušil ve Volgogradu výbuch. Ve 12.45 místního času (8.45 GMT) došlo k výbuchu v nádražní budově. Záchranné složky měly původně nahlášeny 4 mrtvé, poslední zprávy světových agentur hovoří až o 18 mrtvých. Počet zraněných je odhadnut na zhruba 50 a postupně se zpřesňuje. Zdravotníci i záchranáři nasazují veškerou dostupnou techniku. Podle očitých svědků sanitky vjíždějí až do nádražní budovy. Někteří zranění jsou letecky převáženi do Moskvy, kde jim bude poskytnuta kvalitnější péče a uvolní se kapacity volgogradské nemocnice pro lehčí zranění. Podle informací policie se jednalo o sebevražedný teroristický atentát způsobený ženou. Ruské úřady zpřesnily, že bombu naplněnou střepinami odpálila atentátnice před detektorem kovů u hlavního vchodu na nádraží. Policie na místě našla hlavu atentátnice a pokouší se o identifikaci. Podle agentury RIA provoz dálkových vlaků na volgogradském nádraží nebyl přerušen.

Autor: Vlad Neues Email senden

Průvodci lůžkových vozů RŽD, foto: Matouš Danielka Praha/Moskva — Někdejší rychlík Vltava se po roce opět vrátil na koleje, tentokrát ale již jako spoj kategorie EuroNight. Vlak spojující Prahu s Moskvou, jehož tradice sahá až do období vlaků Družby, vyrazil poprvé v novém jízdním řádu ze stanice Moskva Belorusskaja v úterý 17. prosince v 8.43 místního času a do Prahy dorazil následující den v 9.47. První pár vlaků byl sestaven z pěti lůžkových vozů WLABmee a jednoho přímého vozu řady WLABm ze stanice St. Peterburg. Na vlaku jsou dále vedeny přímé vozy do Vídně, jedoucí mezi Bohumínem a Břeclaví na IC Moravia, zatímco jeden vůz je tradičně vyhrazen pro cestující do Karlových Varů a svou jízdu končí až v Chebu. Spoje se nově vyhýbají Varšavě, čímž se cestovní doba zkrátila zhruba o šest hodin. Cestující tak ve vlaku stráví místo dvou nocí jen jednu.

81-741 Rusič elektrodepa Izmajlovo příjíždí ke křížení  Arbatsko-pokrovské (03) a Filovské (04) linky nedalo stanice Kuncevskaja, 7. 8. 2013, foto: Trainman Moskva — Moskevské metro představilo první projekt v rámci soutěže nazvané Olympijské změny. Tento konkrétní projekt, který má být modelovým příkladem a návodem pro další soutěžící, umožňuje cestujícím vyzvednout si z automatu po malé rozcvičce jízdenku do moskevského metra zdarma. Moskvané se mohou vyhnout ranním frontám u běžných automatů provedením 30 dřepů. Autoři nápadu doufají, že se jim podaří vzbudit v Moskvanech zájem o sport a především o ZOH 2014 v Soči.

Autor: koyot

Cisternový vůz, foto: Uralvagonzavod Luanda — Ruské společnosti, které mají jako nosný program vojenskou výrobu, ale přitom se zabývají i železniční technikou, expandují do nestandardních destinací. Před nedávnem jsme psali o kompletaci motorových jednotek na Kubě. Nyní se domlouvá spolupráce Ruska s Angolou – Uralvagonzavod chce v Angole postavit nový závod na výrobu železničních vagonů.

Autor: Vlad Neues Email senden

Vizualizace Desiro Rus, foto: Siemens Erlangen/Moskva — Zimní olympiáda v Soči se blíží a v Rusku se finišuje s výstavbou stadionů i potřebného zázemí. Jednou z prvních organizací, které mohou ohlásit, že jsou na olympiádu připraveny, jsou Ruské železnice (RŽD). Ty si během července převzaly od společnosti Siemens poslední z 38 pětivozových souprav Desiro RUS, označovaných ve firemních materiálech výrobce jako „Lastochka“ – a my zůstaneme u krásného českého překladu „Vlaštovka“. Smlouva byla podepsána v roce 2009 s hodnotou 430 milionů eur a první souprava byla dodána v roce 2012, kdy výrobce rovněž jeden exemplář představil na veletrhu InnoTrans. Vlaky byly vyráběny v německém závodu Siemensu v Krefeldu. Z rozhodnutí Euroasijské hospodářské komise však dodávky do Ruska, Běloruska a Kazachstánu byly od roku 2011 do února 2013 osvobozeny od cla. Toto bezcelní období navíc bylo prodlouženo až do prosince 2014.

Murmansk - přístav, foto: Tom Thiel Moskva/Pečora/Murmansk — Ruský státní železniční dopravce RŽD nenápadně poodhaluje své investiční plány do budoucna. V současné době probíhají jednání se zahraničními partnery ze skandinávských zemí. Do roku 2018 až 2020 by se mohl ruský Murmansk propojit železnicí s Norskem a Finskem, zejména s jejich přístavy. Na to by mohlo navázat napojení ruské republiky Komi, ležící západně od Uralu. Dále by mohly být napojeny regiony Archangelský a Permský. Projekt označený Belkomur, který vznikl již v závěru minulého století a dosud nebyl realizován, by se mohl dočkat realizace, neboť zájem finančně se na něm podílet projevila i státem vlastněná China Civil Engineering Construction Company (CCECC). Projekt s předběžně kalkulovanými náklady okolo 15 miliard amerických dolarů by pomohl výrazně zkrátit spojení mezi Uralem a severozápadem Ruska.

Vlak poblíž obce Sadovskij, foto: Jevgenij Katyšev Moskva — Objem nákladní dopravy po železnici klesá již čtvrtý měsíc, tvrdí Vladimír Jakunin, prezident RŽD. V prvním čtvrtletí letošního roku se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku snížil o 4,1 %, a to až na 239 900 kt. „Pokles poptávky způsobuje finanční recese u našich tradičních partnerů. To v nastalé situaci může způsobit, že v letošním roce se budeme potýkat se schodkem až 49 miliard rublů.“ upozorňuje Jakunin. Pokles je způsoben obecně jak zpomalením ruské průmyslové výroby, tak i zahraniční ekonomiky, na které jsou ruské přepravní služby závislé. Dalším důvodem byl odliv operátorů ze železnice na jiné druhy dopravy. Podle ruského ministerstva dopravy se podíl železniční dopravy, který převzali automobiloví dopravci, odhaduje až na 1,5 %. Nicméně podle analytiků Rady pozorovatelů železniční dopravy se předpokládá změna negativních trendů již na konci letošního roku. Tahouny zvyšující se poptávky na přepravu by měly být plány na výstavbu a rekonstrukci silnic, rovněž se očekává stabilizace na domácím trhu s kovy (železnými i neželeznými).

Novosibirsk, foto: Aladux Moskva — Evropská unie v současnosti bojuje s krizí, klesá poptávka, snižuje se objem přepravy – a to i na železnici. Už i ruská ekonomika tento stav začíná pociťovat, protože trasy z Moskvy na západ nejsou zdaleka tak vytíženy, jak byly dříve. Zhruba polovina ruského exportu směruje do Evropy, asi jedna čtvrtina pak do asijských zemí. Při posilující se ekonomické situaci v Číně a výhledu rozvoje Indie v průběhu příštích desetiletí začíná Rusko hledat nová odbytiště pro své výrobky, vytvářet nové obchodní vazby. Někteří ekonomové předpokládají, že se těžiště ekonomiky v 21. století postupně přesune z Evropy do Asie. Má-li být funkční výměna zboží, musí být k tomu odpovídající dopravní cesty. Pozornost se proto v současné době v Rusku znovu upírá ke dvěma stěžejním železničním trasám – Transsibiřské magistrále a k Bajkalsko-amurské magistrále.

4cte1 titul, foto: Zdenek SindlauerKvůli nedostatku výrobních kapacit lokomotivek ve Vorošilovgradu a Kolomně (v bývalém SSSR) a také na základě zkušeností s lokomotivami řady ČME3 se Sovětské železnice (SŽD) na jaře roku 1970 rozhodly objednat v pražském podniku ČKD motorové lokomotivy pro provoz na Bajkalsko-Amurské magistrále (BAM), především na její spojovací trati Bam – Tynda, s jejímž otevřením se počítalo v letech 1974 až 1975. Vzhledem k předpokládanému objemu nákladní dopravy na poměrně dlouhých vozebních ramenech po neelektrizovaných tratích uvažovaly SŽD v případě úspěšných zkoušek jednoho nebo dvou prototypů o nákupu až několika set výkonných traťových lokomotiv.

13.2.2013 - 23:00 - Stadler získal kontrakt na jednotky pro moskevský Aeroexpress

Stadler Aeroexpress, foto: Aeroexpress Moskva — 12. února byly oficiálně vyhlášeny výsledky výběrového řízení na dodání 16 čtyřvozových a 8 šestivozových dvoupodlažních jednotek, s možností opce, pro moskevský AeroExpress, který zajišťuje spojení největších moskevských letišť Vnukovo, Šeremetěvo a Domodědovo s nejvýznamnějšími železničními stanicemi. Vítězem tendru se stal švýcarský Stadler Rail, který porazil výrobce drážních vozidel Alstom a Škoda Vagonka. Celkově bude objednáno 112 vozů, s možností kontrakt rozšířit o dalších 60 v případě uplatnění opce. „Díky těmto jednotkám je možné vyřešit problém navyšování kapacity spojený s neustále rostoucí popularitou vlaků Aeroexpress při omezené infrastruktuře, která vyžaduje neobvyklé koncepce vozidel,“ sdělil ředitel společnosti Alexej Krivoruško a dodává: „Díky novým vlakům se zvýší kapacita o 30-40 %.“ Nové jednotky budou uvedeny do provozu v průběhu roku 2015, přičemž kompletní série, vyrobená částečně ve Švýcarsku a částečně v nově vybudované továrně v běloruském Minsku, dorazí k provozovateli do konce roku 2016.

Zdroj: RailJournal, AeroExpress

1 2 3 4 5 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:06
geht unter um 19:58