..: Články - Ukrajina :..

Hyundai Rotem HRCS2-006 ve stanici Dnipropetrovsk, foto: Gnesener1900 Kyjev / Soul — Jihokorejský výrobce kolejových vozidel Hyundai Rotem podepsal s ukrajinskou železniční společností prodloužení smlouvy na údržbu jejích vlaků. Hyundai Rotem dodal v roce 2012 – před mistrovstvím Evropy v kopané – společnosti Ukrzaliznytsia 10 elektrických souprav, každou o devíti vozech, s kapacitou 579 osob, pro meziměstskou dopravu. Současně byla tehdy uzavřena desetiletá smlouva na údržbu, která skončí v roce 2022. Tato smlouva byla nyní prodloužena o dalších pět let, tedy do roku 2027. Předmětem smlouvy je jak pravidelná údržba, tak řešení a odstraňování neočekávaných poruch a nouzových stavů v nepřetržité pohotovostní službě. Hodnota kontraktu je 64,8 miliardy wonů (100 wonů = 1,986 Kč).

ČS4-155, Kyjev, foto: Strnda Kyjev — Ukrajina se pustila do další vlny elektrifikace svých tratí. V roce 2012 jich bylo „pod dráty“ 10 265 km, což představovalo 47,3 % celkové délky sítě. Podle plánu by to do roku 2016 mělo být 53 až 55 %. V roce 2012 byl kompletně elektrifikován hlavní tah Lvov – Kyjev – Doněck, kde byly před zahájením fotbalových zápasů mistrovství Evropy nasazeny soupravy Hyundai. Finišují také práce na projektové dokumentaci dalších úseků: Dolinska – Mikolajev (148 km), Mikolajev – Kolosivka (105 km), Volnovacha – Komiš - Zorja – Záporoží (240 km) a Vorožba – Sumi – Ljubotin (225 km). V letech 2013 až 2016 by do staveb železniční infrastruktury mělo být investováno zhruba 16 miliard amerických dolarů.

Marganěc — 12. říjen 2010 se zapíše černým písmem do ho historie ukrajinské železniční dopravy. Autobus soukromého dopravce, jedoucí na lince z Margance do Nikopolu na jihovýchodě Ukrajiny, v Dněpropetrovské oblasti, dojel k železničnímu přejezdu, kde bylo v činnosti světelné a zvukové zařízení. Řidič zastavil před přejezdem, podle cestujících dokonce vystoupil, aby zkontroloval situaci. Dohlednost byla podle policie více než 700 m, tedy dostatečná k bezpečnému zastavení vlaku. Přestože signalizační zařízení bylo funkční a zakazovalo vjezd na trať, řidič se rozjel – i když pasažéři křičeli, ať zastaví. Strojvedoucí viděl autobus ze vzdálenosti cca 500 m a použil výstražnou sirénu. Tu však řidič autobusu zcela ignoroval. Čin řidiče měl fatální následky — vjel na přejezd v momentě, kdy se k němu bezprostředně blížila elektrická nákladní lokomotiva. Řidič se ještě snažil přeřadit rychlostní stupeň, což ale vedlo ke zhasnutí motoru. Následoval náraz lokomotivy do boku autobusu. Strojvedoucímu se podařilo na 75 km/h rozjetou lokomotivu řady VL8 zastavit až téměř 300 metrů po nárazu, a to i přesto, že v okamžiku, kdy si uvědomil, že může dojít ke střetu, použil rychlobrzdu.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01