..: Aktualitások és cikkek - Ukrajina :..

Hyundai Rotem HRCS2-006 ve stanici Dnipropetrovsk, foto: Gnesener1900 Kyjev / Soul — Jihokorejský výrobce kolejových vozidel Hyundai Rotem podepsal s ukrajinskou železniční společností prodloužení smlouvy na údržbu jejích vlaků. Hyundai Rotem dodal v roce 2012 – před mistrovstvím Evropy v kopané – společnosti Ukrzaliznytsia 10 elektrických souprav, každou o devíti vozech, s kapacitou 579 osob, pro meziměstskou dopravu. Současně byla tehdy uzavřena desetiletá smlouva na údržbu, která skončí v roce 2022. Tato smlouva byla nyní prodloužena o dalších pět let, tedy do roku 2027. Předmětem smlouvy je jak pravidelná údržba, tak řešení a odstraňování neočekávaných poruch a nouzových stavů v nepřetržité pohotovostní službě. Hodnota kontraktu je 64,8 miliardy wonů (100 wonů = 1,986 Kč).

9.11.2017 - 18:19 - Ukrajinské železnice chtějí ojeté motorové vozy

DB_628, foto: Bean Kyjev — Pokračující proces obnovy vozového parku ukrajinských železnic s sebou přinesl další zajímavost. Archaické motorové jednotky D1 ukrajinských drah byly posouzeny jako natolik zastaralé, že se jejich modernizace nevyplatí a tak se ukrajinské železnice poohlížejí po nových motorových jednotkách. Jako nejzajímavější z pravděpodobných možností je nákup ojetých motorových jednotek ze zahraničí a jejich přestavba na široký rozchod (1520 mm), čímž budou ušetřeny nemalé finanční prostředky. Výběr dodavatele má proběhnout v příštím roce, v současné době hledají ukrajinské železnice vhodný trh, ekonomické a technické podmínky rekonstrukce. Neoficiální informace pak hovoří nejčastěji o Německých drahách (DB), které aktuálně disponují poměrně velkým množstvím nadbytečných vozidel, například motorových jednotek řady 628 či 610.

Zdroj: Rynek Kolejowy

UZ WLABm_Praha, foto: Adam Vanting Varšava — Vyhodnocení spolupráce polských a ukrajinských železnic došlo k velmi „překvapivému“ zjištění – po snížení cen za jízdenku s rezervací v relaci Varšava – Kyjev – Varšava pod úroveň cen za letenku začal ještě dramatičtěji růst počet cestujících, který je ve zmiňované relaci oproti srpnu již dvojnásobný. Přeprava nočním vlakem v této relaci je zjevně nejatraktivnější, ačkoliv není tak levná, jak konkurenční autobusy a zároveň není tak rychlá, jako doprava letecká. Ačkoliv se píše rok 2017 a stále zajímavá noční doprava je pod silným nátlakem ekonomicky uvažujících evropských železnic stále více a více omezována, v relaci Polsko – Ukrajina se zřejmě bude naopak posilovat.

UŽ logo, foto: UŽ Kyjev — Ačkoliv je železnice na Ukrajině provozována na odlišném rozchodu kolejnic, ani to nebrání výraznému a extrémně rychle vzrůstajícímu počtu nově zavedených vlaků, jejímž cílem je jediné – spojit tuto zemi se západními sousedy. Průkopníkem toho všeho se stal vlak InterCity 705/706, který byl ze své pravidelné trasy Kyjev – Lvov prodloužen do nedalekého polského Przemyslu, kde navazuje na vlaky do polského vnitrozemí. Spojení se stalo velice oblíbeným, i přes existující a stále rozšiřovanější letecké spojení Kyjeva (například právě s Wrocławí) a především impulsem pro rozvoj železničního spojení Ukrajiny s okolními státy. V průběhu několika málo měsíců se tak začaly objevovat četné plány na zavádění nových spojů či přípojů a my se v následujícím textu podíváme na jednotlivé novinky v oblasti železničního spojení Ukrajiny s Evropou.

D1M CFM, foto: traffic.od.ua Oděsa — Nedávno obnovené spojení Oděsy a Kišiněva slaví úspěch. O jeho rozšíření a nasazení moderních vozidel rozhodli zástupci drah obou zemí za účasti předsedy oděské regionální správy Maksima Stepanova a zástupců EUBAM (mise EU pro rozvoj regionů na hranicích Moldávie a Ukrajiny). Pro začátek dojde pouze k nasazení moderní motorové jednotky moldavských železnic, v dlouhodobém horizontu (teoreticky už od příštího jízdního řádu) dojde i ke zvýšení frekvence tohoto spoje, který spojuje Kišiněv s významným ukrajinským letoviskem a přístavem doposud dvakrát až třikrát týdně. Motorová jednotka D1M byla z původního „Ganzu“ zásadně modernizována v roce 2012 v počtu 5 kusů pro moldavské železnice, které je využívají jak pro vnitrostátní dopravu, tak na mezinárodní spoj do rumunského Iasi. Tato čtyřidílná jednotka disponuje celkem 265 místy k sezení a kromě klimatizace a kamerového systému nabízí také wifi připojení k internetu.

Výběr šotoklubu Se sepsáním svého ohlédnutí jsem dlouho neotálel, dovoluji si v pozměněné formě volně parafrázovat svého předřečníka Johníka, jehož nedávný text mám ještě v živé paměti. Tentokrát ani nebyl čas otálet. Tak trochu narychlo, neplánovaně, nicméně rád, přijímám žádost sestavit druhý letošní výběr šotoklubu. V časové tísni mi nahrává, že ve sledovaném období byly zveřejněny jen tři desítky fotografií, rekapitulace jako taková je tedy otázkou několika málo minut. Přestože se v tom málu sešlo mnoho zajímavých děl a výběr nebyl vůbec jednoduchý, několik záběrů v mých očích nakonec přeci jen trochu vybočuje z pomyslné řady.

Autobus LEO Express Easy, foto: LEO ExpressPraha - Černozlatý dopravce LEO Express ohlásil expanzi se svými autobusy LEO Express Easy na Ukrajinu. Nová linka Košice – Michalovce – Sobrance – Užhorod – Mukačevo a zpět tak naváže na vlaky LE/EC LEO Express z Prahy do Košic a vnikne tak zatím nejrychlejší kombinované spojení západní Ukrajiny s hlavním městem České republiky. Linka začne být v provozu od 16. října 2015. Dopravce si slibuje využití autobusu zejména turisty, ale také klienty dojíždějícími za prací. Cena jízdenky pro trasu Praha – Mukačevo začíná na 21 eurech, do Užgorodu je o euro levnější.

ČS4-155, Kyjev, foto: Strnda Kyjev — Ukrajina se pustila do další vlny elektrifikace svých tratí. V roce 2012 jich bylo „pod dráty“ 10 265 km, což představovalo 47,3 % celkové délky sítě. Podle plánu by to do roku 2016 mělo být 53 až 55 %. V roce 2012 byl kompletně elektrifikován hlavní tah Lvov – Kyjev – Doněck, kde byly před zahájením fotbalových zápasů mistrovství Evropy nasazeny soupravy Hyundai. Finišují také práce na projektové dokumentaci dalších úseků: Dolinska – Mikolajev (148 km), Mikolajev – Kolosivka (105 km), Volnovacha – Komiš - Zorja – Záporoží (240 km) a Vorožba – Sumi – Ljubotin (225 km). V letech 2013 až 2016 by do staveb železniční infrastruktury mělo být investováno zhruba 16 miliard amerických dolarů.

Elektrická jednotka ř. 575 LG, foto: Škoda Vagonka Kyjev — Návštěvníky evropského fotbalového šampionátu na Ukrajině v roce 2012 budou vozit také dvoupodlažní elektrické jednotky české provenience, oznámila v úterý vítkovická Škoda Vagonka. Dvě šestivozové soupravy s kapacitou 634 cestujících chtějí ukrajinské státní dráhy nasadit v průběhu fotbalového mistrovství na přibližně 480km trasu Kyjev – Charkov, načež mají být přesunuty do svého definitivního působiště na lince mezi Charkovem a Doněckem. Celá zakázka na dodání dvousystémových jednotek v úpravě pro dálkovou dopravu s maximální rychlostí 160 km/h vyjde ukrajinské železnice na 40 milionů eur, tedy přibližně miliardu korun. Na kolejích by se obě soupravy podle výrobce měly objevit na jaře 2012, aby v době konání šampionátu mohly reagovat na zvýšenou poptávku po cestování.

Marganěc — 12. říjen 2010 se zapíše černým písmem do ho historie ukrajinské železniční dopravy. Autobus soukromého dopravce, jedoucí na lince z Margance do Nikopolu na jihovýchodě Ukrajiny, v Dněpropetrovské oblasti, dojel k železničnímu přejezdu, kde bylo v činnosti světelné a zvukové zařízení. Řidič zastavil před přejezdem, podle cestujících dokonce vystoupil, aby zkontroloval situaci. Dohlednost byla podle policie více než 700 m, tedy dostatečná k bezpečnému zastavení vlaku. Přestože signalizační zařízení bylo funkční a zakazovalo vjezd na trať, řidič se rozjel – i když pasažéři křičeli, ať zastaví. Strojvedoucí viděl autobus ze vzdálenosti cca 500 m a použil výstražnou sirénu. Tu však řidič autobusu zcela ignoroval. Čin řidiče měl fatální následky — vjel na přejezd v momentě, kdy se k němu bezprostředně blížila elektrická nákladní lokomotiva. Řidič se ještě snažil přeřadit rychlostní stupeň, což ale vedlo ke zhasnutí motoru. Následoval náraz lokomotivy do boku autobusu. Strojvedoucímu se podařilo na 75 km/h rozjetou lokomotivu řady VL8 zastavit až téměř 300 metrů po nárazu, a to i přesto, že v okamžiku, kdy si uvědomil, že může dojít ke střetu, použil rychlobrzdu.

Širokorozchodná 125.819-3 s nákladním vlakem na ŠRT Maťovce - Haniska, trať ŽSR 500, foto: Jiří Strnisko Maťovce — Kompletní zastavení provozu nákladních vlaků hrozí pohraniční přechodové stanici Maťovce na východním Slovensku. Tímto krokem pohrozily ukrajinské státní dráhy UZ po množících se podnětech strojvedoucích lvovského depa, podle kterých průjezdový rentgenový skener ve stanici Maťovce vážně ohrožuje jejich zdraví. Zařízení THSCAN RF 6010 bylo v pohraniční stanici instalováno těsně před vstupem Slovenska do Schengenského prostoru, aby bylo možné kontrolovat obsah nákladních vozů bez nutnosti jejich individuální prohlídky; ukrajinští strojvedoucí však tvrdí, že je skener ozařuje a způsobuje jim zdravotní potíže. Slovenská strana informace o údajné nebezpečnosti zařízení odmítá a aktuálně hledá cesty, jak dopravu strategických surovin po železnici zachovat bez výpadků.

Nuovo Pendolino, foto: CjoctavianUkrajina - Zhruba před půl rokem jsme vás informovali o záměru ukrajinských železnic (UZ) na nákup sedmi jednotek pendolino. Ty měly být nasazeny před začátkem fotbalového mistrovství Evropy konaného spolu s Polskem, které vyhlásilo výběrové řízení na 20 vysokorychlostních jednotek, do jehož finále se s vlakem Nuovo Pendolino dostal také italský koncern Alstom. Nové soupravy pro ukrajinské železnice měly zejména přispět ke zkrácení jízdních dob mezi Kyjevem a Lvovem nedaleko hranic se Slovenskem a Oděsou na břehu Černého moře.

Ilustrační obrázekKyjev - Ukrajinská státní železniční správa ("Ukrzaliznyitsya") hodlá v letech 2010 až 2011 pořídit sedm vlakových souprav typu pendolino. Celý kontrakt, odhadovaný na 180 milionů eur, by měl být pokryt z úvěru. Podle dotazní­ku z webu investičních projektů umístěných na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy a komunikací na Ukrajině, se počítá se splacením celého projektu do deseti let.

Ilustrační obrázekKyjev - V zemích bývalého Sovětského svazu (včetně Pobaltí) se dosud mění jízdní řád nikoliv v prosinci, nýbrž v květnu, letos konkrétně v neděli 25. Zjistit, co se vlastně mění, nebývá snadné; s příchodem internetu se sice zvětšil objem informací, nicméně také internet si dovede protiřečit. Tento článek se pokouší shrnout některé poznatky o novém jízdním řádu ukrajinských státních drah Ukrzaliznycja (UZ), přičemž se zaměřuje jen na dálkové vlaky, nikoliv příměstské „električky“.

17.7.2007 - 19:00 - Železniční nehoda na Ukrajině - unikl jedovatý plyn

Ilustrační obrázekKyjev – Největší katastrofa od Černobylu, tak politici pojmenovávají železniční nehodu, která se stala nedaleko ukrajinského města Lvov. Nákladní vlak převážel vysoce jedovatý žlutý fosfor, který se po nehodě vzňal. 20 lidí bylo zraněno. Jedná se především o hasiče, kteří se jedovatého plynu nadýchali, podle ministerstva obrany jsou však všichni mimo nebezpečí života. 800 obyvatel z okolí nehody se muselo vystěhovat. Plyn se rozšířil na území až 90 km2. Příčina nehody zatím není známa.

zdroj: Kurier

1 2 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:06
nyugszik: 19:58