..: Aktuality a články - Itálie :..

Model italského Brejlovce, foto: jiří Randa, JRtrain Praha / Sokolov — Atraktivní a nadčasový design motorové lokomotivy ČSD původní řady T 478.3 inspiroval již před několika lety českou společnost ČStrain ke zpracování modelu této lokomotivy v podobě makety v měřítku 1 : 87, s možností motorizace různými způsoby, zejména s využitím pojezdu lokomotivy řady 110 od firmy PIKO. V současné době přichází na trh další model tohoto stroje, a to italské verze řady DE520. Ta vznikla v letech 2002 – 2004 rekonstrukcí z původních strojů ČD a byla dodána pro několik italských dopravců. Kompletní model ve velikosti H0 je již nabízen v zeleném nátěru Ferrovie Nord Cargo (kat. č. 2202 / 2203), kdy v nejbližší době k němu přibude ještě celočervené provedení někdejších Del Fungo Giera (kat. č. 2198 / 2199) a modro–bílé Rail Traction Company (kat. č. 2200 / 2201). V analogové i digitální variantě (včetně zvuku) jsou tyto modely nabízeny pod značkou Rivarossi, kterou před časem koupila společnost Hornby spolu s dalšími, většinou italskými a francouzskými výrobci železničních modelů (Arnold, Jouef, Lima, Electrotren).

20.12.2005 - 17:55 - V Itálii se srazily dva regionální vlaky

NehodaItálie / Řím - Italští záchranáři zasahují jižně od Říma u srážky dvou regionálních vlaků. Nehoda se stala ve stanici ve městě Roccasecca. Podle prvních informací bylo zraněno nejméně 30 lidí, z toho čtyři těžce.

Regionální vlak jedoucí z Říma do Caserty se srazil se soupravou, která stála ve stanici Roccasecca. Několik vagónů vykolejilo, náraz je vymrštil a skončily na střeše stojícího vlaku.
Třicet lidí je zraněných, čtyři z nich jsou v kritickém stavu. Na místě je policie a profesionální i dobrovolní hasiči. Nedaleko místa neštěstí přistál vrtulník, aby přepravil zraněné do nemocnice.
Podle hasičů je situace vážná, cestující jsou zaklíněni mezi plechy a vyprošťování bude trvat ještě dlouho. Zatím nejsou hlášeni mrtví, nicméně tuto možnost vyloučit nelze.
Trať je uzavřená. Nehodu zavinila zřejmě porucha výhybky na vjezdu do stanice. Podle prvních informací s ní byly problémy už od včerejšího rána.

Zdroj : Článek na iDnes.cz

13.10.2005 - 10:44 - Impregilo postaví most mezi Itálii a Sicílií

Impregilo SpA Itálie / Řím - Konsorcium vedené italskou stavební společností Impregilo SpA získalo kontrakt na výstavbu mostu, který spojí pevninskou Itálii s ostrovem Sicílie. Projekt v hodnotě 4,6 miliardy eur bude největším projektem veřejných pracích v italské historii a bude nejdelším visutým mostem na světě, oznámila státní společnost, která dohlíží na projekt.
Most závěsného typu dlouhý 3,7 kilometru a široký 60 metrů bude mít deset dopravních pruhů pro auta, vlaky a vozidla záchranné služby. Stavba bude zahájena v příštím roce a dokončena má být do roku 2012. Jeho délka bude téměř trojnásobná ve srovnání s Golden Gate v San Francisku. Dvě věže budou měřit 383 metrů, více než Eiffelova věž. Celý most bude vážit 300.000 tun.
V současnosti se přeprava z italské pevniny na Sicílii uskutečňuje prostřednictvím trajektů. Cestujícím vlakem může zabrat až dvě hodiny kvůli pracnému překládání zavazadel. Přes most by se mělo za hodinu přepravit 6000 aut a 200 vlaků denně.

Zdroj : České noviny (ČTK)

traťEvropa - Ministerstvo zahraničí upozorňuje na zhoršený průjezd Německem, Rakouskem, Švýcarskem a severní Itálií kvůli záplavám. Vydalo proto seznam nejzasaženějších železničních tratí a silničních úseků.

16.2.2005 - 21:56 - Podvozky ze Škodovky pro Itálii

logo Škoda PlzeňPlzeň - Škoda Transportation, s.r.o., dceřinná společnost Škody Holding podepsala kontrakt s italskou společností Officine Ferroviarie Veronesi na dodávku trakčních podvozků pro příměstské vlakové jednotky. První dodávka byla podespána již loni v srpnu a s touto daší smlouvou přesáhl celý kontrakt 150 miliónů korun.
Škoda dodá celkem do Itálie 21 podvozků osazených trakčními motory, sedm běžných podvozků bez motorů a deset kompletů elektrické trakční výzbroje. Konečnou montáž souprav provede italská společnost OFV pro konečného zákazníka, který provozuje úzkorozchodnou horskou trať Domodossola - Locarno. Dodávky budou realizovány v průběhu roku 2006, kdy pak první úzkorozchodná jednotka by měla vyjet v první polovině roku 2007.

13.2.2005 - 18:35 - Další stávka železničářů v Itálii

Řím - V pátek proběhla již druhá 24 hodinová stávka železničářů v Itálii. Stejně jako u první lednové stávky byla i tato reakcí na železniční tragédii nedaleko stanice Bolognina di Crevalcore, kdy 7. ledna 2005 zemřelo při srážce nákladního a osobního vlaku 17 lidí.
Odbory požadují po italských drahách - Ferrovie dello Stato vyšší investice do železniční infrastruktury a jejího zabezpečení, které by zabránily dalším nehodám. FS se brání tím, že loni do bezpečnosti a technologií investovala částku 2,5 miliardy eur, což představuje nárůst o dvě třetiny proti roku 1999.
Páteční stávka ochromila asi 60% italských spojů, včetně mezinárodních.

17.1.2005 - 14:04 - Italští železničáři stávkují

Itálie / Řím - V neděli 16.1. ve 21 hodin započala čtyřiadvacetihodinová stávka italských železničářů, která tak zastavila železniční dopravu v celé Itálii. Touto stávkou si chtějí zaměstananci drah vymoci zlepšení bezpečnosti v dopravě, zejména na jednokolejných tratích. Stávka je reakcí na tragickou srážku osobního a nákladního vlaku ze dne 7. ledna tohoto roku, kdy zahynulo 17 lidí včetně pěti železničářů.

Zdroj : www.ceskenoviny.cz

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03