..: Aktuality a články - Slovensko (celé) :..

Ilustrační obrázekPraha, Bratislava - Jednání o fúzi českého nákladního dopravce ČD Cargo se slovenskou Cargo Slovakia vrcholí. Ale dosud nejsou všechny spory mezi českou a slovenskou stranou vyřešeny. Již v loňském prosinci se proti tomuto plánu ozvali někteří významní slovenští politici. V současné době se staly největšími brzdami projektu spory ohledně podílu jednotlivých vlastníků a ceny. Zástupci obou stran projednají další osud návrhu již na konci letošního dubna. „Podle mých informací je konec dubna termínem, kdy se má česká strana rozhodnout, zda v projektu bude pokračovat, nebo ne,“ řekl generální ředitel ČD-C Ing. Josef Bazala. Tuto informaci potvrdil i ministr dopravy Aleš Řebíček.

680Praha - Ve čtvrtek 16.11.2006 přijede na bratislavskou hlavní stanici poprvé pendolino. Vykoná propagační návštěvu v hlavním městě Slovenské republiky předcházející oficiálnímu zahájení provozu této soupravy na spoji SC Slovenská strela od 10.12.2006. V době od 11.00 hodin do 12.00 hodin si soupravu budou moci prohlédnout také zájemci z řad veřejnosti. V neděli 10.12.2006 pak vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela, provozovaný společně ŽSSK a ČD - vedený jednotkou řady 680 pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za 3 hodiny 49 minut. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

680, 1. třída, ČD Podle serveru Vlaky.net pojede (bez záruky) pendolino ve čtvrtek z Kút v 7:18 hod. a do Bratislavy přijede v 7:54 hod. Zkušební jízda pro pozvané hosty a novináře se uskuteční na trase Bratislava hl. st. (9:40) Kúty (10:16 - 10:26) - Bratislava hl. st. (11:02). Od 11 do 12 hod. bude souprava k dispozici široké veřejnosti na 1. nástupišti žst. Bratislava hl. st. Ve 12:05 hod. by měla jednotka opustit bratislavské nádraží, příjezd do Kút je plánován na 12:41 hod. a odjezd do České republiky z hranic tři minuty po 13. hod.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Vlaky.net

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57