..: Aktuality a články - Slovensko (celé) :..

381.001 ZSSK v areálu Škoda Transportation, foto: Juraj Kováč Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko pokračuje v obnově svého vozového parku nákupem dalších nových vozidel. Kromě další série zcela nových osobních vagonů má tentokrát dojít i k tolik kýženému nákupu zcela nových lokomotiv pro dálkovou dopravu. Desítky let sloužící stroje řady 350 ZSSK se tak v nejbližší době snad konečně dočkají nástupců, kteří je nahradí na elitních výkonech dopravce. V současnosti tyto lokomotivy zajišťují vozbu vlaků InterCity a EuroCity z Bratislavy přes Žilinu do Košic a z Prahy přes Bratislavu do Budapešti.

16.5.2014 - 17:34 - Staré vozy řady Bdt pro ZSSK zmodernizuje ŽOS Trnava

Výstražná samolepka, upozornění na vypadnutí, Bdtee ZSSK, foto: Georgo Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) před nedávnem vyhlásila veřejnou soutěž na modernizaci až 30 vozů řady Bdt. Ze dvou nabídek pak vyhrála ta, kterou podala společnost ŽOS Trnava. Ta zvítězila s nabídkou, že všech 30 vozů zmodernizuje za částku 23.106.840 eur (633,6 milionů korun), což byla mírně menší částka, než původně předpokládaných 23,9 milionů eur. Smlouva počítá s modernizací nejdříve pouze jednoho vozu a následnou opcí na 29 dalších. Vozy budou po rekonstrukci podobné řadě Bdgteer ZSSK — velkoprostorové, klimatizované, s prostorem pro jízdní kola a oddílem pro vlakvedoucího. Modernizace má být spolufinancovaná z kohezního fondu EU.

Zdroj: TED Europa

7.1.2012 - 15:00 - ZSSK připravují soutěže na další nová regionální vozidla

071 ZSSK, podvozek, foto: Josef PetrákBratislava — Železničná spoločnosť Slovensko těsně před koncem roku vyvěsila v evropském věstníku veřejných zakázek dvě předběžná oznámení o připravovaných soutěžích na nová vozidla pro regionální dopravu. Obě zakázky mají být spolufinancovány z fondů Evropské unie, konkrétně z Operačního programu Doprava 2007-2013. První poptávka by se měla týkat celkem 25 motorových jednotek pro meziregionální dopravu a druhá 10 patrových elektrických jednotek pro dopravu příměstskou. Kapacita, ani vybavení souprav doposud nebylo nijak specifikováno. Přesto lze předpokládat, že minimálně požadované vybavení souprav se nebude lišit od nyní dodávaných vozidel. V současnosti již Železničná spoločnosť Slovensko odebírá obdobný typ vozidel z předchozích soutěží. Slovenská společnost ŽOS Vrútky dodává 12 třívozových motorových jednotek řady 861 a česká Škoda vagonka 10 třívozových patrových jednotek řady 671.

Zdroj: TED 1, 2

CZ-ČD 51 54 20-70 526-8 Bee248 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.

ZSSK Ampeer, označení vozu, foto: Josef Petrák Bratislava/Vrútky — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila výsledky výběrového řízení na dodávku 10 osobních vozů klasické stavby s opcí na dalších 30 kusů. Celková hodnota kontraktu na všech 40 vozů by měla dosáhnout 75 milionů eur (zhruba 1,9 miliardy korun, tj. průměrně 47,5 milionu korun za jeden vůz). Jako dodavatel byla vybrána firma ŽOS Vrútky, která jako jediná podala svou nabídku; podklady k výběrovému řízení si ale vyzvedlo celkem 11 zájemců — 4 ze Slovenska, 3 z Itálie, 2 z Rumunska a po jednom zájemci ze Španělska a České republiky. Žádný z nich však nezaslal svou nabídku. ŽOS Vrútky dodají již třetí sérii osobních vozů klasické stavby pro dálkové spoje. ZSSK již převzalo 10 vozů první třídy řady Ampeer a 27 z 35 vozů druhé třídy řady Bmpeer.

163 os Slovensko — Nedávno jsme vás informovali o záměru Železničnej spoločnosti Slovensko zrekonstruovat 15 kusů lokomotiv řad 162 a 163. Vzniknout má nová řada dvousystémových hnacích vozidel – 361 ZSSK. Minulý týden uveřejnily ZSSK zadání výběrového řízení, jehož vítěz by měl být znám v polovině září 2009. Rekonstrukcí projde 15 kusů tzv. „peršingů“ vyrobených v plzeňské Škodovce v letech 1986 až 1995 (pod továrními označeními Škoda 71E3, 99E1 a 98E1). Rekonstrukcí by měly vzniknout nové dvousystémové lokomotivy řady 361 schopné jezdit rychlostí 160 km/h pod oběma systémy.

Jednotka 671 ZSSK, foto: ŠkodaSlovensko - V aktuálním čísle časopisu Škodovák bylo zveřejněno několik nových informací ohledně jednotek řady 671, jenž bude ostravská Škoda Vagonka dodávat slovenskému národnímu dopravci, který si jich objednal 10 kusů. Mezi informacemi nechybí nejen harmonogram dodávek, ale také popis technických změn a inovací, které tyto jednotky dostanou oproti dosud vyráběným jednotkám řady 471 pro ČD a 575 pro LG (Litevské železnice).

4.1.2009 - 8:00 - ZSSK: Opakované VŘ na dieselelektrické jednotky

840 004 ZSSK, Horná Štubňa, foto: JakuzaBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko opakovaně vyhlásila výběrové řízení na dodávku 12 kusů dieselelektrických jednotek pro meziregionální dopravu na území Slovenska pro nezájem uchazečů o tuto dodávku v prvním kole. Oproti dřívějšímu pokusu doznaly podmínky tendru jen několika drobných změn. Dodávka nemá proběhnout v průběhu 84, ale 80 měsíců, čímž se má zřejmě kompenzovat skluz díky krachu prvního řízení. Druhou změnou je cenové rozpětí kontraktu mezi 45 a 53 miliony eur, kdy horní částka je limitní a nepřekročitelná. V přepočtu na koruny by tedy jedna souprava neměla překročit při současném kursu částku zhruba 118 milionů Kč. Na rozdíl od původního tendru bude ZSSK také přijímat různé varianty návrhu, které byly původně odmítány. Doufejme, že opakované řízení tentokráte dopadne úspěchem.

Zdroj: TED Europa

EJ 671 ZSSK, foto: CjoctavianBratislava/Ostrava - Škoda Vagonka Ostrava slaví další úspěch: po Česku a Litvě se jí podařilo se svými dvoupatrovými jednotkami dobýt další trh. Na dvě série stejnosměrných (ČD) a minisérii střídavých (LG) regionálních jednotek naváže další, tentokráte v podobě dvousystémové verze (3 kV ss. a 25 kV/50 Hz), jež se největšímu českému výrobci kolejových vozidel podařilo "udat" pro slovenského národního dopravce ZSSK. Celkem deset objednaných premiérových kusů by se na slovenských kolejích mělo objevit do tří let.

Ilustrační obrázekBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. po několika dnech vypisuje další tendr na dodávku nových vozidel. Po výběrovém řízení na nové dvoupodlažní elektrické jednoty, nové vozy dálkové dopravy, a další soutěži na příměstské soupravy typu PUSH/PULL a nové lokomotivy; a, konečně, kontraktu na rekonstrukci starších vozů, přistoupil nyní slovenský státní dopravce k nákupu dvanácti nových třívozových meziregionálních dieselelektrických jednotek za částku za 1,2 až 1,6 miliardy slovenských korun.

Ilustrační obrázekBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypisuje v posledních několika dnech již třetí výběrové řízení na dodávku nových vozidel. Tentokrát jsou ve středu zájmu nové příměstské jednotky typu PUSH/PULL, modernizace několika starších lokomotiv pro provoz s těmito jednotkami i zcela nová hnací vozidla. Nové soupravy by spolu s novými elektrickými jednotkami měly přispět ke zvýšení kultury cestování v okolí největších slovenských měst.

Ilustrační obrázekBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., oznámila výsledky tendru na modernizaci 100 vozů Bdt a BDshmee(r) na řady Bdtee a Bdghmeer. Na jedné straně pozitivní zpráva pro cestující, kteří se tak v následujících několika letech dočkají výrazného zvýšení komfortu i v regionální dopravě, ale na straně druhé vzbuzuje nemálo pochybností. Dodavatelem dvou sérií rekonstruovaných vozů se stane ŽOS Trnava - jediný účastník výběrového řízení - za cenu 1,5krát převyšující předpokládanou částku.

Ilustrační obrázekBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko pokračuje v nastoleném trendu obnovy vozového parku a po první vlně, v niž se prováděly především rekonstrukce, se od letošního roku soustřeďuje především na nákup nových vozidel. Zatímco dodávka nových vozů řady Bmpeer se v této chvíli nachází přesně ve své polovině, novou řadu dálkových vozů 1. třidy uvidíme poprvé na podzim na InnoTransu v Berlíně a nabídky na stovku dalších rekonstrukcí se právě posuzují, na stole už leží další tendry na další vozidla: další sérii vozů pro dálkové spoje a dvoupatrové příměstské jednotky.

Ilustrační obrázekBratislava - Nejenom v Česku trpí železniční doprava dlouhodobým problémem zastaralosti vozového parku - nedostatek vhodných vozidel pro regionální i dálkovou dopravu ve značné míře trápí i největšího železničního dopravce na Slovensku. Železničná spoločnosť Slovensko proto rozhodla v následujících dvou letech zrychlit tempo omlazování své flotily na hlavních i regionálních tratích pořízením několika desítek modernějších vozidel. Oproti uplynulým letům se už ale nebude jednat výlučně o rekonstrukce, ale podstatnou část nákupu mají představovat vozidla nová. Ještě před vyhlášením výběrových řízení zveřejnila předběžné oznámení, z kterého můžeme vyčíst její nejbližší plány. Na financování těchto investic podle předběžných informací přispěje ministerstvo dopravy; společnost ovšem sáhne i po úvěrových nástrojích spolku Eurofima. Následující přehled by měl alespoň částečně přiblížit aktuální stav i plány ZSSK pro blízkou budoucnost v oblasti, které se dosud dostávalo jen velmi málo pozornosti.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09