..: Články - Česká republika (celá) :..

680.001, Rostoklaty - Český Brod, foto: Richard WeberPraha — Služby v dálkových vlacích Českých drah, na kterých jsou nasazovány elektrické jednotky 680 Pendolino, by se měly přiblížit západoevropským standardům. Dráhy totiž vypsaly výběrové řízení na poskytovatele bezdrátového internetu na palubě vlaků katogorie SuperCity. Vítěz soutěže zabezpečí připojení pomocí technologie wi-fi ve vlaku po dobu 60 měsíců, za což dráhy zaplatí přibližně 20 milionů korun. O tomto záměru ŽelPage informoval náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek: "Projekt wi-fi tady byl již dříve, ale z provozních důvodů byl odložen. Teď ho křísíme znovu. Cestující by měli mít k dispozici kompletní informace o jízdě vlaku šířené bezdrátově on-line ve soupravě přímo ve svém notebooku."

Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Praha — Nový jízdní řád přinese cestujícím další příjemné změny. Alespoň to tvrdí největší český železniční dopravce, České dráhy. Podle vyjádření drah by do roku 2010 měly být všechny vozy 1. třídy nasazované na dálkové mezistátní vlaky EuroCity vybaveny elektrickými zásuvkami na 230 V. Zásuvek se tak dočkají i vozy Ampz(146) z první série, vyrobené konsorciem SGP Siemens a MSV Studénka na konci 90.let, kde dosud tato vymoženost chyběla. Mimoto dojde k repasu interiéru u pěti vozů Ampz první série, kdy dostanou také nová sedadla.

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

5.3.2009 - 17:00 - ČD nabídnou v Pendolinu suši

Suši v pendolinu, foto: Tomáš Kubovec Praha – České dráhy se rozhodly, že po čase opět zpestří nabídku občerstvení v 1. třídě vlaků SC Pendolino. Každý březnový čtvrtek zde totiž budou dráhy rozdávat japonský pokrm suši zdarma. Tuto informaci potvrdil výkonný ředitel marketingu a komunikace ČD Aleš Ondrůj. „Každý cestující v první třídě, který pojede libovolný březnový čtvrtek pendolinem z Prahy do Ostravy, Vídně nebo Bratislavy, dostane možnost ochutnat suši zdarma,“ vysvětluje Ondrůj. Celá akce je zastřešena projektem »SC Pendolino – Užijte si cestu«, který dráhy před pár dny oficiálně spustily. Svou nabídku v restauračních vozech ovšem zpestřují i DB. V jejich rychlovlacích ICE se tak cestující mohli setkat se širokou škálou pokrmů od exotických specialit až po české vepřo-knedlo-zelo.

Zdroj: Tisková zpráva ČD; foto: Tomáš Kubovec.

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

České dráhy, a.s.Praha - Personální audit generálního ředitelství drah, který si objednalo nové vedení dopravce, byl před pár dny ukončen. Podle jeho výsledků potřebuje generální ředitelství radikální restrukturalizaci, která mimo jiné také povede ke snížení počtu pracovních míst. V tiskové zprávě o tom informoval mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Audit, který trval celkem 5 měsíců, provedla soukromá firma BNW consulting.

Ilustrační obrázekPraha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.

Ilustrační obrázekPraha, Bratislava - Jednání o fúzi českého nákladního dopravce ČD Cargo se slovenskou Cargo Slovakia vrcholí. Ale dosud nejsou všechny spory mezi českou a slovenskou stranou vyřešeny. Již v loňském prosinci se proti tomuto plánu ozvali někteří významní slovenští politici. V současné době se staly největšími brzdami projektu spory ohledně podílu jednotlivých vlastníků a ceny. Zástupci obou stran projednají další osud návrhu již na konci letošního dubna. „Podle mých informací je konec dubna termínem, kdy se má česká strana rozhodnout, zda v projektu bude pokračovat, nebo ne,“ řekl generální ředitel ČD-C Ing. Josef Bazala. Tuto informaci potvrdil i ministr dopravy Aleš Řebíček.

Ilustrační obrázekPraha - Anabáze Českých drah způsobená neuváženým reklamním tahem pokračuje. Drážní uřad totiž udělil tomuto železničnímu dopravci pokutu za to, že loni v říjnu nechal brazilského formulového závodníka Emersona Fittipaldiho řídit elektrickou jednotku řady 680 Pendolino. Zprávu přinesl internetový server iDnes.cz a potvrdil ji i tiskový mluvčí ČD Radek Joklík. Právě iDnes na případ upozornil Drážní inspekci po anonci od jednoho ze svých čtenářů.

Ilustrační obrázekPraha - Nový vítr ve vedení Českých drah vane dál. V nedávné době totiž přišlo jejich generální ředitelství s dalším revolučním návrhem. Podle něj sestaví ČD speciální expertní komisi, která bude sledovat vytíženost jednotlivých spojů a hledat ty nejztrátovější. Výsledky by měly být podle aktuálních zpráv hotovy do konce tohoto roku, aby je mohly dráhy využít při projednávání krytí prokazatelné ztráty z provozování osobní dopravy pro GVD 2010.

Ilustrační obrázekPraha - Jsou to již dva měsíce, co došlo k účetnímu oddělení nákladní dopravy Českých drah do samostatného podniku známého jako ČD Cargo. Podle oficiálního tvrzení drah hospodaří tato divize úspěšně. V poslední době navíc dochází k neustálému nárůstu poptávky po přepravě zboží právě po železnici. Situace se v kvantitě transportovaných produktů se tak vrací do stavu před prudkým poklesem v devadesátých letech minulého století. Současně s tím dochází ke změně povahy přepravovaných komodit. Zatímco dříve šlo především o hromadné substráty, dnes vedou produkty automobilek.

Ilustrační obrázek Praha - Vlak přejíždí státní hranice. Zastavuje na malém zapadlém nádražíčku, aby zde proběhla pasová kontrola a výměna lokomotivy. Tento scénář již brzy nebude samozřejmostí. Alespoň podle tvrzení představitelů Českých drah, majoritního železničního dopravce v naší zemi. Již od začátku tohoto jízdního řádu nezastavují dálkové spoje ve stanici Petrovice u Karviné sousedící s Polskem. ČD navrhly podobný krok i našim sousedům. Pokud by byla dohoda úspěšná, následovaly by v roce příštím například slovenské Kúty, rakouské Hohenau, či německé Bad Schandau. V Čechách se toto omezení dotkne pouze jedné obce, a to Horního Dvořiště na Českobudějovicku.

Ilustrační obrázekPraha - Železnice v celé Evropě čeká v nejbližších dnech zvýšený nápor cestujících. České dráhy se proto rozhodly posílit desítky dálkových spojů. Spolu s tím bude vypraveno i několik vlaků mimořádných jedoucích převážně ve směru z Prahy na Moravu a Slovensko. Některé z nich jsou ale podle našich zdrojů vyprodány už teď. Tyto informace nám potvrdila i Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy Českých drah. „V pátečních pendolinech do Ostravy už je jen několik volných míst. Ve spoji 507 bylo dnes v noci ve druhé třídě už jen jedno jediné volné místo, ve spojích 505 a 509 byla ve druhé třídě jen 3 volná místa. Zároveň je zcela vyprodána na pátek kapacita lehátkových a lůžkových vozů na Slovensko, včetně vlaku EN 377 Galileo Galilei z Františkových Lázní a Prahy do Budapešti,“ prohlásila Hnulíková. Z toho důvodu doporučilo tiskové oddělení ČD cestujícím, aby využili možnosti rezervace místa u pokladen či nákupu jízdního dokladu přes internet.

logo ŽelPageVážení čtenáři, děkujeme vám za váš zájem o zpravodajský železniční server ŽelPage.cz. Jeho úspěch by nebyl možný bez mnoha dobrovolníků, kteří přispívají k tvorbě jeho obsahu. Pokud si i vy říkáte, že by nebylo špatné přiložit jednou za čas také ruku k dílu, chtěli bychom vám - podobně jako před časem kolegové z Fotogalerie - přiblížit fungování zpravodajství ŽelPage a poskytnout vám několik užitečných informací, jak se do jeho tvorby zapojit. Nejjednodušším způsobem je napsání aktuality nebo článku o zajímavé události na české i zahraniční železnici. Zde přinášíme jednoduchý návod, jak napsat zprávu, podle jakých pravidel se řídit a jak se zorientovat v editoru určeném pro psaní aktualit.

Ilustrační obrázekPraha - Pod pojmem nádražní restaurace si většina obyvatel České Republiky představí nevábnou hospodu 4. cenové kategorie plnou opilých zapáchajících bezdomovců. České dráhy chtějí názor veřejnosti na stravovací zařízení v železničních stanicích změnit. V pondělí 17. prosince proto otevřou první dva podniky nové sítě La Rocket obsluhované svými zaměstnanci nacházející se v Pardubicích a Praze-Libni nesoucí název podle slavné lokomotivy britského inženýra Roberta Stephensona.

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01