Praha - S blížícím se koncem roku 2007 zveřejnily České dráhy, největší železniční dopravce v ČR, základní informace o svém podnikatelském plánu pro rok následující. Jeho podstatou je podle ředitele holdingu, Ing. Josefa Bazaly, pokračování v trendu letošního roku, tedy snaha o nárůst počtu nových zákazníků i nárůst objemu přepravy. V příštím roce ČD předpokládají tržby o přibližně 500 milionů vyšší než v roce letošním. Podnikatelský plán počítá i s částkou 3,6 miliardy korun pro modernizaci a obnovu vozového parku v osobní dopravě. Plánovaný objem investic do železničních vozidel tak bude o 900 milionů vyšší než letos.
Praha - Vláda, ač to slíbila, nerozděluje státní finance rovnoměrně mezi železnici a silnice. Ministerstvo dopravy to komentuje tím, že u nás máme již železniční síť kvalitní, protože se na ní pracuje už od devadesátých let. „Naše země potřebuje více kilometrů dálnic,“ říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Na stavby silnic a dálnic má jít letos až šedesát procent peněz, určených na infrastrukturu. Železnici zbývá pouze čtyřicet procent.
Brusel - České dráhy mohou čerpat úvěr ve výši 30 milionů eur od sdružení evropských železnic Eurofima. Usnesla se dnes na tom Evropská komise, jenž nevznesla žádné námitky proti státní záruce. Postup komise uvítali představitelé českého ministerstva dopravy. "No konečně, na výsledky notifikace čekáme od začátku letošního roku", zprostředkoval stanovisko úředníků mluvčí Karel Hanzelka.
Praha – České dráhy a galerie Leica Gallery Praha i tento rok vypraví známý galerijní vlak jménem Výstava na kolejích 2007. Naváže tím na předcházející dva ročníky, které sklidily u návštěvníků veliký úspěch. První ročník výstavy navštívil 12 českých a 11 slovenských měst a vidělo jej 63.000 návštěvníků. Tato galerie byla v přepočtu na den nejnavštěvovanější výstavou roku 2005. Druhý ročník galerijního vlaku s fotografiemi Antonína Kratochvila byl taktéž velmi úspěšný, výstava navštívila 9 měst a shlédlo ji 45.000 návštěvníků.
Praha - Nechuť zahraničních železničních dopravců jezdit po českých kolejích roste a Česko tak přichází o desítky milionů korun ročně. Na vině je zabezpečovací systém, kvůli kterému nesmí na české koleje moderní zahraniční lokomotivy. Uvádějí to Hospodářské noviny.
Praha - Státní fond dopravní infrastruktury a Správa železniční dopravní cesty opravují a modernizují i železniční stavby, u nichž je to ekonomicky a společensky neefektivní. Uvedl to dnes Národní kontrolní úřad na základě kontrol provedených v letech 2004 až 2006.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage