Hegyeshalom - V minulém díle článku o jednotkách railjet jsme vám představili historii vzniku těchto jednotek a jejich bližší popis. V této části se zaměříme na problematiku, která jistě bude zajímat každého, kdo by se s těmito jednotkami chtěl seznámit osobně. Jedná se zejména o současné i předpokládané budoucí provozní nasazení railjetu, stejně jako (poměrně komplikované) tarifní úpravy, které se těchto jednotek týkají. Stačí si jen uvědomit, že tyto jednotky jsou provozovány po území tří států (Německa, Rakouska a Maďarska), přičemž v každém z nich jsou tarifní podmínky výrazně odlišné. Samozřejmě nebude chybět ani reflexe vlastních zkušeností z cesty touto exkluzivní kategorií vlaků.
Budapest, Győr - Rakouský národní železniční dopravce ÖBB historicky dlouho odolával snahám o zavádění vysokorychlostní dopravy. Na konci minulého tisíciletí si začal dlouhodobě půjčovat od Deutsche Bahn soupravy ICE 1. Později došlo k výraznému rozšíření provozu ICE vlaků v Rakousku, v rámci čehož ÖBB rovněž zakoupily 3 vlastní jednotky ICE-T. Navzdory tomu si však kategorie ICE zachovala až doposud spíše doplňkový charakter. Geomorfologické podmínky Rakouska spolu s konfigurací rakouské železniční sítě totiž zavádění klasických vysokorychlostních jednotek příliš nenahrávaly.
Nabízela se sice možnost pořízení pendolin z Itálie, které by byly pro řadu rakouských tratí ideální, ovšem realizaci takové myšlenky bránily obavy z masivního průniku naklápěcích jednotek stejné koncepce v barvách italských dopravců. Tento aspekt zřejmě stál i v pozadí těžkostí při schvalování řady ČD 680 v Rakousku. Navíc určitou roli hrála i vrozená rakouská konzervativnost. Nicméně, po celou dobu byla patrná potřeba zvýšit kvalitativní úroveň rakouské dálkové železniční dopravy. Proto byl krátce po roce 2000 zahájen vývoj jednotek railjet.
Praha - V poslední dnech to vypadá, jako by se s výběrovými řízeními na české železnici doslova roztrhl pytel. Za poslední týden vypsaly České dráhy výběrová řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel (1,4 mld. Kč) či nejnověji na provádění periodických oprav vybraných řad hnacích i nehnaných vozidel osobní dopravy (3,5 mld. Kč). Dnes se ke své mateřské společnosti přidalo i ČD Cargo. Od příštího roku by tak mohlo jeho flotilu nově rozšířit 6 pronajatých moderních vícesystémových lokomotiv.
24.7.2007 - 8:00 - Kapsch vybuduje digitální síť GSM-R pro ÖBB
Wien - Rakouské spolkové dráhy vymění svůj telekomunikační systém za moderní síť GSM-R od Nortelu. ÖBB uzavřely se společností Kapsch CarrierCom kontrakt v ceně 40 milionů eur (1,2 miliardy Kč) a již během letošního roku bude GSM-R nasazeno v pilotním projetu na 80 kilometrů dlouhém úseku mezi městy Wels a Passau.
zdroj: Sdělení ÖBB, Tisková zpráva Kapsch
Praha - V rámci tarifních změn spojených se 2. změnou jízdního řádu došlo k výraznému posunu také v oblasti přepravy do zahraničí. Pro cestování jak v německém, tak i v rakouském příhraničí mají cestující nyní k dispozici dvě nové cenově zajímavé možnosti.
České Budějovice - V rámci 2. změny jízdního řádu došlo k významným úpravám TR10 spojených s představením nové koncepce síťových jízdenek ČD. Trochu ve stínu těchto změn zůstaly další novinky zaměřené na podporu turistického ruchu v příhraničí. České dráhy ve spolupráci s ÖBB uvedly novou nabídku zacílenou na výlety v Jihočeském kraji a regionu Oberösterreich.
Břeclav - Od 10.12.2006 budou stevardi plnit přání cestujících ve vlacích SuperCity také na trase z Prahy do Vídně či Bratislavy. Kromě stávajících zaměstnanců na spojích jezdících do Ostravy přibude nový čtrnáctičlenný týmu stevardů z břeclavské železniční stanice.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage