..: Články - Polsko :..

Siemens Vectron, Trako 2011, foto: Aleš Lieskovský Gdaňsk — (Doplněno) V polském Gdaňsku probíhá na výstavišti MTG ve dnech 11. - 14. října již devátý ročník nejprestižnějšího polského železničního veletrhu Trako 2011. Na něm se představují největší evropští dopravci z Německa, Slovenska, Španělska, Velké Británie a chybět nemohou ani zástupci z České republiky. Přítomní jsou také výrobci kolejových vozidel, jako jsou firmy PESA, Siemens, Bombardier, nebo české firmy LEGIOS a CZ Loko. Nejlepší vystavované produkty získají cenu ing. Ernesta Malinowskeho. Součástí veletrhu jsou také semináře, přednášky a demonstrační ukázky produktů. Třetí den veletrhu proběhne veřejná politická debata "Výstavba a provoz vysokorychlostní železnice - stav a perspektivy". Česká republika má na veletrhu svůj vlastní národní pavilon.

372.010-9 ČD Cargo, foto: ČD Cargo Praha/Varšava  — Na začátku prosince oslavilo své třetí narozeniny, teď se rozhoduje o jeho budoucnosti. Budou-li aktuální plány převedeny do reality, čeká ČD Cargo již brzy naprosto zásadní transformace v podobě spojení s jeho polským protějškem PKP Cargo. Tuto možnost rozvoje státního nákladního dopravce poprvé nastínil předseda vlády Petr Nečas po jednání s polským premiérem Donaldem Tuskem začátkem listopadu 2010 ve Varšavě. Není přitom bez zajímavosti, že obě společnosti již teď operují na obou stranách česko-polské hranice — PKPC pod svým jménem a ČD-C přes dceřinou firmu Koleje Czeskie – a jsou tedy v současnosti regulérními konkurenty. Obě společnosti také v současnosti vykazují účetní ztrátu, způsobenou zejména ekonomickou recesí uplynulých let, i když ČD Cargo v minulém roce dosáhlo provozního zisku. Jak upřesnil magazín Railway Market – CEE Review, téma česko-polského Carga je po dvou měsících znovu aktuální díky plánované cestě polského ministra dopravy Cezaryho Grabarczka do Prahy, která se uskuteční v průběhu ledna. Ačkoliv je české cargo schopné ozdravit své financování samo a pokračovat v stávajících aktivitách, výsledkem spojení s polským konkurentem by bylo vytvoření podniku schopného konkurovat i evropským dopravním gigantům, operujícím v ČR i u jejích severních sousedů.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09