..: Články - Německo :..

25.10.2010 - 20:30 - Stávka železničářů v Německu možná naruší provoz vlaků z/do ČR

Lokomotiva řady 372 v čele mezinárodního spoje, foto: topič Berlín — V úterý 26. října 2010 uspořádají němečtí železničáři výstražnou stávku. Důvodem jsou dlouhodobé spory mezi dopravcem a odbory ve věci stanovení tarifních tříd pro platy železničních zaměstnanců. I přes naléhání ze strany Deutsche Bahn (DB), které odborům několikrát nabízely kompromisní řešení, avizovaly dvě největší profesní odborové organizace zastavení provozu, které by se mělo projevit zejména v ranních hodinách. To se pochopitelně odrazí i na vedení mezinárodních spojů. České dráhy proto počítají s možností, že se stávka výrazněji dotkne i vlaků jedoucích mezi Českou republikou a Německem. Z německé strany zatím nejsou známy žádné podrobnější oficiální informace, konkrétní provozní situaci v Česku proto v současnosti nelze odhadovat. Oba národní dopravci proto apelují na všechny cestující, aby se před jízdou dostatečně informovali o případných komplikacích v provozu v důsledku stávky.

Zdroj: České dráhy, Deutsche Bahn

29.8.2010 - 16:00 - ČD a RDS bus lákají do česko-německého příhraničí novou nabídkou

VT16 u Železné Rudy, foto: Bean Praha — Cestování do česko–německého příhraničí dostává novou podobu. Nyní totiž můžete využít časově omezené nabídky Českých drah a společnosti RDS bus, která spočívá ve vzájemném uznávání jízdních dokladů a umožní tak kombinovat železniční a autobusovou dopravu. Zakoupíte–li si jízdenku REGIONet Plzeňský nebo REGIONet Plzeňský + DB, můžete bez dalšího doplatku využít autobusové linky číslo 000255 na trase Hamry – Nýrsko – Rittsteig – Lam – Arrach – Arnbruck. Naopak České dráhy budou ve druhé vozové třídě všech vlakových spojů v traťovém úseku Železná Ruda–Alžbětín – Nýrsko a zpět uznávat Šumava Tiket autobusového dopravce RDS bus. Ačkoliv ČD ve své tiskové zprávě uvedly, že nabídky lze využít i při zakoupení síťové jízdenky SoNe+, není tomu tak. Zmíněná autobusová linka je totiž v provozu pouze v pracovní dny, což vylučuje platnost této jízdenky. Nabídka platí od 25. srpna do 31. října tohoto roku.

Zdroj: České dráhy

ilustrační foto, foto: CSPSV Berlín — V důsledku nekonečných veder musely Německé dráhy (DB) odstavit tři soupravy rychlovlaků ICE. Důvodem byla nefunkční klimatizace, způsobující značný nárůst teploty ve vozech až na téměř padesát stupňů Celsia, především kvůli propojenému klimatizačnímu systému, tlakotěsné skříni a absenci větších otevíracích oken. Během jízdy v těchto podmínkách zkolabovalo na 27 cestujících, převážně studentů, kteří museli být následně lékařsky ošetřeni. Na každého z nich nyní čeká odškodné v podobě 500 eur; navíc obdrží také částku odpovídající 1,5násobku ceny jízdného. Těm, kteří sice ve vlaku nezkolabovali, ale museli v rozpálených vozech strávit hodiny, bude vrácena polovina jízdného a jako bonus poslouží cestovní kupon.

Vysokorychlostní jednotka ICE, foto: DB Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.

ALEX/Arriva, dvoupatrové vozy, Neumark, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich Berlín — Německé dráhy pokračují v rychlé expanzi, a to nejen v železniční dopravě. Po ovládnutí několika nákladních dopravců se teď připravují na převzetí britské společnosti Arriva, jednoho z největších evropských hráčů v osobní dopravě. Obchod v hodnotě 1,585 miliardy liber (47 mld. korun) již schválilo vedení obou společností, přičemž nový vlastník bude muset převzít také současné dluhy Arrivy ve výši 960 miliónů eur. Německé dráhy tak díky pobočkám v 12 zemích získají významnou pozici na evropském trhu regionální dopravy, zejména té autobusové. Generální ředitel Německých drah Rüdiger Grube rozhodnutí odůvodňuje rostoucí konkurencí, vyplývající z postupné liberalizace dopravního trhu. I po dokončení miliardového obchodu by však Arriva měla nadále působit pod svou původní značkou; přímo v Německu navíc pravděpodobně dojde k jejímu dalšímu prodeji kvůli antimonopolním pravidlům.

371.201 ČD, R 379 Kopernikus, Praha–Sedlec, foto: HonzaH Drážďany — Počínaje čtvrtkem 1. dubna 2010 lze na e–shopu Českých drah zakoupit eTiket do Drážďan společně s dokladem na městskou a příměstskou dopravu v rámci systému integrované dopravy Horní Polabí (VVO). Za příplatek 4 € k standardnímu eTiketu Praha/Brno – Drážďany je tak možné celý den cestovat MHD v Drážďanech stejně jako regionálními spoji v kraji a navštívit Míšeň nebo pohádkový zámek Moritzburg. Celodenní lístek pro svaz VVO má shodné podmínky s nabídkou REGIONet Labe–Elbe. eTiket ČD je fixován na konkrétní den a spoj, který je na jízdním dokladu uveden.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57