..: Články - Německo :..

ICE3 Berlín - Palubní portál, na kterém cestující najdou informace o jízdě, filmy, knihy, nebo si zde mohou objednat jídlo z jídelního vozu. To vše, včetně bezplatného připojení k internetu u dálkových a některých regionálních spojů, využívají cestující v Česku už zhruba tři roky, nicméně za hranicemi nejsou tyto věci zdaleka samozřejmostí. Nyní o podobných službách začínají uvažovat i takoví obři jako Deutsche Bahn nebo PKP Intercity. A důvod? U německých drah jím je zejména otevření trhu dálkových autobusů a částečný odliv cestujících, kteří tento způsob přepravy volí místo vlaku. V Německu využilo v roce 2013 služeb dálkových autobusů zhruba 9 milionů cestujících, přičemž zhruba třetina z nich přešla do autobusů právě z vlaků DB. Tito cestující volí autobus nejen z důvodu, že je levnější než železnice, ale také z důvodu, že bezplatný internet se v autobusech běžně nabízí.

Talent 2 DB Regio v Bln. Lichtenberg, foto: Ralf Roletschek Berlín — Zatímco u nás se v poslední době řeší, kde vzít peníze na nákupy nových železničních vozidel pro osobní dopravu, v Německu se objeví i kritické hlasy k politice požadavků na obnovu vozového parku. Aktuálně tam z veřejných rozpočtů jde na obnovu vozového parku železničních dopravců zhruba 1,5 miliardy eur ročně. Dle oponentů by se ovšem dalo ročně ušetřit až půl miliardy eur ročně méně přísnými požadavky na vozidla pro jednotlivá výběrová řízení jednotlivých spolkových zemí pro regionální dopravu. Průměrné stáří vozidel v Německu činí aktuálně zhruba 16 let, v sousední Francii více než 21 let a ve Švýcarsku, které je označováno za železniční ráj dokonce 23 let. Pro srovnání - v Česku je aktuální věk vozového parku lehce nad 25 lety.

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhy Berlín — Polský výrobce kolejových vozidel, společnost Pesa Bydgoszcz, má našlápnuto k dalšímu úspěchu a připravuje několik novinek ve svém portfoliu. Tiskový mluvčí společnosti Michał Żurowski potvrdil polskému magazínu Rynek Kolejowy, že Pesa je před podepsáním jednoho z vůbec největších kontraktů celé své historie. Pravděpodobně na nadcházejícím mezinárodním dopravním veletrhu InnoTrans, který se koná koncem září v Berlíně, tak dojde k podepsání rámcové smlouvy s německými drahami Deutsche Bahn na dodávky motorových jednotek pro regionální dopravu. Typ souprav tiskoý mluvčí neupřesnil, dá se však předpokládat, že půjde o dodávky nejnovější generace motorových jednotek řady LINK. Přesný objem zakázky nebyl upřesněn, ale Michał Żurowski prozradil, že tato zakázka bude srovnatelná s dodávkou 186 tramvají pro Varšavu, v hodnotě v přepočtu zhruba 9 miliard korun. Jen pro představu, tato částka odpovídá více než 130 kusům souprav LINK II, které Pesa dodává Českým drahám.

IC 1981 Hamburg Altona - München Hbf., foto: Tomáš Kubovec(Aktualizováno 23.08.12 - 15:40) Praha — Souboj o přízeň Deutsche Bahn (DB), odehrávající se mezi Českými drahami (ČD) a RegioJetem (RJ), má další dějství. Ačkoliv si DB na konci dubna vybraly jako partnera pro provoz společné linky z Prahy do Hamburgu RegioJet, jenž - stejně jako České dráhy - deklaroval schopnost vyjet na této trase již v prosinci 2013, požádaly DB České dráhy o prodloužení spolupráce na této lince o další rok. Pokud by tedy DB uzavřely smlouvu o spolupráci s RegioJetem, nebylo by tak dříve, než od prosince následujícího roku 2014.

16.12.2011 - 17:00 - PESA dodá 12 jednotek LINK pro německý Regentalbahn

PESA LINK II Regentalbahn/Oberpfalzbahn, foto: Länderbahn Bydgoszcz — Polská společnost PESA Bydgoszcz získala druhý kontrakt na svou novou řadu motorových vozů a jednotek LINK. Po 31 soupravách LINK II pro České dráhy vyhrála soutěž na dodávku 12 dvoudílných jednotek LINK II pro německého dopravce Regentalbahn patřící do italsko-německé skupiny Netinera Deutschalnd vlastněné Italskými státními drahami (FS). Regentalbahn bude jednotky nasazovat od prosince 2014 na trase Regensburg - Marktredwitz - Schirnding vysoutěžené v rámci tendru o regionální vlaky východní Bavorsko, na které oficiálně nahradí dopravce DB Regio, kterému však provoz smluvně zajišťovala. Smlouva na dodávku těchto souprav má být podepsána 20. prosince v Mnichově. Celková cena dodávky je při současném kurzu zhruba 790 milionů korun, tedy necelých 66 milionů korun za soupravu.

Zdroj: Rynek Kolejowy, NETINERA Deutschland, Länderbahn

26.11.2008 - 19:00 - DB kupují 15 jednotek ICE od Siemensu

Paralelní jízda dvou ICE3Německo - Tiskový mluvčí firmy Siemens 24. listopadu oznámil, že byl podepsán kontrakt s dopravcem Deutsche Bahn na dodávku dalších 15 vysokorychlostních jednotek ICE. První jednotka z této série za 500 milonů eur by měla být dodána v prosinci roku 2011. Dle předsedy představenstva DB Hartmuta Mehdorna se díky této zakázce podaří udržet zaměstnanost v části železničního průmyslu v době krize.

zdroj: Rynek Kolejowy

Ilustrační obrázekBerlín - Deutsche Bahn se spolu s aukční společností eBay pustily do neobvyklé marketingové akce, v jejímž rámci chtějí vydražit až milion jízdenek. DB předpokládají, že jízdenky prodají nejpozději do 10. srpna. Jsou určeny pouze pro jízdu uskutečněnou v období od 16. srpna do 31. října vyjma pátků, kdy je největší frekvence cestujících. Zájemci si budou moci vybrat mezi jízdenkami s vyvolávací cenou od jednoho eura a jízdenkami s fixní prodejní cenou. Jízdenky s pevnou cenou 33 EUR jsou platné pro vnitrostátní cesty a za cenu 44 EUR lze pořídit jízdenky mezinárodní. Nejlevnější desetieurové jízdenky budou určeny pro kratší jednosměrné cesty.

30.3.2007 - 15:00 - Rekordní zisk Deutsche Bahn

Ilustrační obrázekBerlín - Německý celostátní železniční operátor Deutsche Bahn zvýšil svůj loňský zisk oproti roku předloňskému o 55 procent. Čistý zisk vytvořil novou rekordní hodnotu 1,7 miliardy eur (47,6 miliardy Kč). K těmto hodnotám dopomohl nejenom hospodářský růst země, ale i loňské mistrovství světa ve fotbale. Firma, která se chystá na svou privatizaci, v níž se chce vláda do roku 2009 zbavit 25 procent jejích akcií, očekává v letošním roce další nárůst výsledkových čísel.

zdroj: MF Dnes

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09