..: ZelPage Reports - ČR Středočeský :..

Cyklohráček na trase, foto: Ondřej Kubala Praha — Pražský Cyklohráček, turistický a výletní vlak, spojuje Prahu se Slaným. V minulém i nadcházejícím víkendu je zasažen výlukou úseku Noutonice – Podlešín. Výluku dopravce České dráhy s organizátorem dopravy ROPID využívá jako příležitost, jak celý vlak i v takovém případě cestujícím zatraktivnit. V zasaženém úseku budou nasazeny historické autobusy jako Karosa ŠD11, Škoda 706 RTO nebo Ikarus 280. V sobotu 29. října pojede odpolední spoj z Prahy mimořádně do Zlonic na slavnostní ukončení muzejní sezony železničního muzea.

13.10.2012 - 0:00 - RegioJet poprvé nasadí hektora na zvláštní vlak

721.151, Zličín (RegioJet), 24. 8. 2011, foto: Josef Petrák Praha — Soukromý železniční dopravce RegioJet po více než roku pravidelného provozu v Česku pro jednou vypraví vlak zcela jiného rázu: příští sobotu, 20. října 2012, vypraví z Prahy-Smíchova společného nádraží (severní nástupiště) okružní zvláštní vlak přes Středočeský, Karlovarský a Plzeňský kraj. V čele soupravy se bude vyjímat jediná motorová lokomotiva společnosti, hektor 721.151, jenž potáhne zapůjčené vozy historické řady Bix, včetně jednoho s bistro oddílem. Vlak pojede po zajímavé trase přes Prahu-Žvahov do Hostivice, Rakovníka, Bečova nad Teplou, Mariánských Lázní a Domažlic, dále pak přes Plzeň hlavní nádraží zpět na pražský Smíchov (osobní nádraží). Dopravce slibuje na palubě servis podobný vlakům IC RJ, tedy včetně kávy, vody a noviny, ovšem bez Wi-Fi. Absenci internetového připojení by však o víkendu měla více než kompenzovat posílená nabídka piv z provenience malých českých pivovarů. Za okružní jízdenku zájemci zaplatí 890 Kč, podrobnosti o akci a možnosti rezervace pak naleznou v Kalendáři akcí.

Zdroj: RegioJet

27.12.2010 - 13:00 - ROPID integruje mimopražskou část linky S6 do Nučic

ČD 810.288, Rudná u Prahy – Nučice, 28. 3. 2007, foto: Vítek Voráček Praha/Nučice — Organizátor pražské integrované dopravy, společnost ROPID, oznámil zahrnutí úseku Praha–Řeporyje – Nučice linky S6 pražského Eska do systému PID s účinností od 1. ledna 2011. Dosud byl integrován pouze vnitropražský úsek Praha–Smíchov – Praha–Řeporyje. Tuto změnu představil ROPID již v září 2010. Většina osobních vlaků na trati je vedena právě z Prahy do Nučic, což je nejvytíženější úsek této tratě. Některé spoje jsou – zejména v pracovní dny – vedeny až do Berouna. Na tratích 122 Hostivice – Rudná u Prahy a 173 Praha–Smíchov – Beroun proto byly (nebo budou) ve stanicích Zbuzany, Rudná u Prahy, Nučice a Hostivice–Litovice instalovány označovače jízdenek PID. Jednotlivé i časové jízdenky si cestující v těchto stanicích musí označit před nástupem do vlaku. Tzv. „plná integrace“ umožňuje cestujícím využít téměř celou nabídku jízdenek PID — základní jízdenky za 26 korun, celodenní (24hodinovou), tří a pětidenní jízdenky, jízdenky P+R, stejně jako předplatní kupon PID. I přes název „plná integrace“ však nejsou uznávány zlevněné jednorázové jízdenky za 18 korun a SMS jízdenky DP Praha. Dopravce České dráhy navíc nadále nebude jednorázové a krátkodobé jízdenky objednatele prodávat ve prospěch svého vnitrostátního tarifu.

Zdroj: ROPID

Viktor Paggio, Jiří Zimola, Vít Bárta a Martin Kuba, foto: Michal Šimek Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do  Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Praha/Děčín — Mediální kampaň podpořenou reálným provozem vlakových spojů představí dopravce RegioJet, dceřiná společnost Student Agency Radima Jančury. Začne tento čtvrtek v Praze a o den později se přesune do Děčína, čímž započne „turné“ prezentačních jízd s jízdným v symbolické výši. Zveřejněny jsou změněné jízdní řády pro vlaky, které po dva pracovní týdny budou vypravovány mezi Litvínovem a Ústím nad Labem. Přeprava vozidel do Prahy a prezentační jízdy tento čtvrtek a pátek však budou rovněž otevřeny pro veřejnost, přičemž nasazena zde bude dvojice motorových jednotek Siemens Desiro Classic. Provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek potvrdil, že do Děčína budou od pronajímatele přivezeny právě dnes.

363, foto: Pavel Martoch Benešov u Prahy/Tábor — V období mezi 25. březnem a 1. dubnem 2010 musí cestující na trati 220 Praha – České Budějovice počítat s nepravidelnou jízdou vlaků a dalšími komplikacemi. V rámci výstavby 4. tranzitního koridoru připravila Správa železniční dopravní cesty úplnou výluku v některých úsecích mezi stanicemi Benešov u Prahy a Tábor. Během těchto dnů se má provést maximum z úprav, které jsou neslučitelné s provozem vlaků a zřejmě nebylo možné realizovat během nočních výluk, zejména instalace provizorních výhybek. Původně v oddělené data plánované výluky úseků Olbramovice – Heřmaničky a Heřmaničky - Tábor byly sloučeny do jedné. Místo vlaků budou nasazeny autobusy a budou uplatněna další mimořádná opatření v organizaci dopravy. Bohužel, na jízdu vlaků bude mít vliv také v stejnou dobu probíhající jiná výluka, v úseku Strančice – Senohraby, kvůli níž budou zkráceny trasy některých osobních vlaků linky S9 pražského Eska.

CityElefant 971.058, Zvl. R 10793, Milovice, 10. 12. 2009, foto: Josef Petrák Lysá nad Labem/Milovice – Slavnostního zahájení elektrického provozu se dnes, ve čtvrtek 10. 12. 2009, dočkala trať 232 z Lysé nad Labem do Milovic. Tento projekt SŽDC umožnil zkrátit jízdní doby vlaků o 8 minut a České dráhy tak nově mohly zavést do Milovic přímé osobní vlaky z Prahy. Ty budou zavedeny ve všední dny jako linka S 20 v rámci pražského Eska a Pražské integrované dopravy; jejich konečnou stanicí bude Praha Masarykovo nádraží a celou trasu ujedou za 43 minut. Obnoven byl také traťový svršek, a proto nyní lze celý úsek, vyjma oblouku za stanicí Lysá nad Labem, projet rychlostí 70 km/h.

PESA ATR 220-029, Břeclav, foto: Dennis Hübsch Velim / Poříčany – Vozidla vlastněná krajem a veřejnou soutěží vybraní dopravci – takový model začínají zvažovat některé samosprávné kraje České republiky. Podle předpokladů budou od roku 2012 čerpány peníze z evropských fondů, zejména z Operačního programu doprava, v řádu miliard korun českých na získání moderních vlaků. Za tímto účelem Asociace krajů ČR oslovila celkem šest evropských výrobců drážních vozidel pro regionální dopravu, aby prezentovali své výrobky. Nabídku přijali a svá vozidla do areálu Výzkumného ústavu železničního na cerhenický Železniční zkušební okruh přivezli čtyři z nich – Siemens Mobility, Stadler, PESA Bydgoszcz a Škoda Transportation.

714_Jarov, foto: Vítek_V Praha — Z důvodu výstavby části městského silničního okruhu na území Prahy 6 byla od 18. května zavedena výluka v úseku Praha Masarykovo nádraží – Dejvice. Zítra, tj. v pátek 31. července 2009, tato rozsáhlá výluka, která zasáhla do provozu vlaků na tratích 093, 120, 121 a 122, končí. Od soboty bude ukončen zesílený provoz přes Pražský Semmering, zrušena provizorní zastávka Gymnasijní a vlaky budou opět zajíždět na Masarykovo nádraží, kde je pohodlný přestup na tramvajové linky a metro. Vzhledem k některým nejasným okolnostem o konci výluky uvádíme pro upřesnění, jak budou vedeny některé vlaky v noci z pátku 31. července na sobotu 1. srpna 2009.

Ilustrační obrázek Benešovsko - dnes v podvečer došlo k mimořádné události na trati 221 v úseku Čerčany - Pyšely. Spadlé dráty přes obě traťové koleje způsobily více jak dvouhodinovou neprůjezdnost této trati. Rychlík 648 z Českých Budějovic uvázl a do cílové stanice přijel se zpožděním 115 minut. Obratový vlak Vlak R 649 v současnosti míří do Č. Budějovic s více jak hodinovým zpožděním, i když původní prognózy mluvily o jeho odřeknutí.

Ilustrační obrázek Doplněno 20:00 - Bystřice u Benešova - Dnes kolem 7:15 ráno narazila na nádraží v Bystřici motorová lokomotiva 742.161-3 ČD Cargo do mezistátního expresu Ex 101 Jože Plečnik, směřujícího z Prahy přes České Budějovice a Rakousko do slovinské Lublaně. V jednom z vagonů se při nárazu lehce zranila jedna cestujících. „Zdravotníci ji na místě ošetřili pohmožděniny a drobné oděrky,“ upřesňuje mluvčí středočeské ZZS Tereza Janečková s tím, že pracovníky záchranné služby ani nikdo neinformoval, že se jednalo o zranění při železniční nehodě. Nikdo další z cestujících, dvou vlakových čet a ani obou strojvedoucích při nárazu zraněný nebyl. Předběžná škoda je vyčíslena na více než 450 tisíc korun.

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:43
sets at 16:01
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...