..: Články - ČR Plzeňský :..

754.057, Výhybna Radonice, trať 180, foto: Vítek_V Plzeň — Několik dní po příslibu bavorského ministra dopravy o uvolnění finančních prostředků a vyslovení podpory k projektu nové rychlostní tratě mezi Českem a Mnichovem se v Holýšově na Domažlicku uskutečnila prezentace Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) k plánovaným úpravám stávající tratě 180. Plány modernizace dříve vzbudily vlnu nevole, neboť se místní obyvatelé obávali rozsáhlých záborů pozemků a demolic kvůli stavbě. Na prezentaci vystoupil Pavel Paidar, náměstek ředitele Stavební správy západ, který přítomné informoval, že na české straně dojde pouze k takovým úpravám, jaké známe například z tratě 170 v úseku mezi Plzní a Chebem. Trať tak bude celkově elektrifikována a na několika místech také zdvoukolejněna, přičemž maximální možná traťová rychlost by se měla pohybovat v úrovni do limitu 140 km/h pro standardní vozy a do 160 km/h pro vozy s naklápěcí skříní.

Návěstidlo, Valašské Meziříčí, foto: Zdeněk ŠnajdrAdamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.

Preventivní vlak 2011, Praha-Radotín, foto: Vítek_VPraha/Plzeň — Zanedlouho na koleje vyjede tradiční Preventivní vlak, který veřejnosti a zejména žákům všech škol ukazuje následky nehod na přejezdech, srážky projíždějícím vlakem při nedovoleném přechodu přes koleje, smrt po zásahu elektrickým proudem, ale i jiná zranění způsobená vlastní vinou, neopatrností, pohodlností a v neposlední řadě také leností. Letos to bude již jeho sedmý ročník. Tato a další témata se budou v letošním preventivním vlaku řešit na plzeňském hlavním či pražském radotínském nádraží. Dle průzkumů tvoří nejvíce postiženou věkovou skupinu mladí lidé ve věku od třinácti do devatenácti let, pro něž je vlak po předchozí domluvě a rezervaci zejména určen. „Každý rok umírá nebo je zraněno při střetu automobilu s vlakem stále zbytečně mnoho lidí. I přes všechna technická opatření, informační kampaně i preventivní akce dopravní policie je toto číslo stále bohužel vysoké. Proto je pro nás potěšením opět spolupracovat s Českými dráhami formou Preventivního vlaku a intenzivně pracovat na snížení nepříznivých statistik,“ říká Ondřej Valenta z BESIP MDČR.

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MGSíť SŽDC — Dnes kolem půl deváté ráno došlo na trati 170 ke střetu rychlíku 753 v úseku Rokycany - Holoubkov s pracovním strojem, provádějícím práce na sousední koleji. Podle dostupných informací nedošlo k žádnému zranění. Osobní vlaky 7807 a 7808 byly operativně v postiženém úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, R 351 a R 754 vyčkaly na uvolnění trati v okolních stanicích. Cestující z nich měli možnost využít i náhradních autobusů. Provoz byl v 10:15 obnoven, k jakým škodám došlo však zatím není známo. R 753 kvůli srážce dosáhl zpoždění 98 minut, R 754 86 minut, R 354 31 minut a R 351, jenž si vezl zpoždění od výluky mezi Planou u Mariánských Lázní a Chebem ve výsledku 57 minut. Osobní vlaky 7807 a 7808 se opozdily o hodinu.

Do výčtu mimořádností se ve 14:42 přidalo vykolejení vlaku NEx 48162 ve stanici Omlenice na trati 196. Dvacetivozová souprava prázdných autovozů do Kolína, v čele s 363.065-4 se na přejezdu srazila s automobilem, přičemž došlo k vykolejení lokomotivy a šesti vozů. Řidič osobního auta, který zřejmě nerespektoval signalizaci PZZ, srážku nepřežil. Předběžně odhadovaná škoda se pohybuje kolem 5 milionů korun. Na místo je z Plzně povolán nehodový vlak s jeřábem EDK 750. Provoz se dle Drážní inspekce podaří obnovit až během zítřka. Mezi Českými Budějovicemi a Summerau je zavedena náhradní autobusová doprava. [fotografie z místa]

372.010-9 ČD Cargo, foto: ČD Cargo Cheb — Již několik dní je v železniční stanici Cheb v provozu nová třímostová kolejová váha typu Trapper DRS, díky které zaměstnanci společnosti ČD Cargo od 1. ledna zjišťují aktuální hmotnost nákladních vozů a jejich obsahu. Každý ze tří elementů je na sobě nezávislý a poskytuje okamžitý údaj o celkové hmotnosti. Váha je provozní v několika režimech; váží jak stojící vozy (staticky), tak i vozy v pohybu (dynamicky), které přes vážící most přejíždějí. Celý systém je propojen s řídícím počítačem, přes který se následně vyhodnocují data. Výhodou této váhy je, že souprava při vážení nemusí být rozpojena, což výrazně ulehčuje a zrychluje práci.

Ilustrační obrázek Plzeň - Od pátku 7.3.2008 do ukončení prací dne 6.6.2008 bude mezi stanicemi Kozolupy a Stříbro na trati 170 namísto vlaků zavedena náhradní autobusová doprava. Nepřetržitá výluka v délce tří měsíců je součástí modernizace a optimalizace tohoto traťového úseku, jakožto III. železničního tranzitního koridoru. Většina vlakových spojů tak bude již z Plzně odřeknuta. Aby se eliminovala a zmenšila případná zpoždění pojedou náhradní autobusy i zbývající osobní vlaky v pozměněných časových polohách. Část vlaků tak bude mezi Plzní a Kozolupy pro snazší výlukový provoz zrušena. Cestující místo nich mohou využít rychlík, který pojede v přibližně stejné časové poloze. Odbavení bude probíhat jako ve spěšném vlaku. Rychlík bude zastavovat ve stanicích a zastávkách jako osobní vlak.

Ilustrační obrázekChodová Planá - V tomto západočeském městě, ležícím na trati 170, místní radnice uvažuje o přesunu zdejšího nádraží blíže ke středu obce. Nynější nádraží je od centra Chodové Plané vzdáleno zhruba kilometr a nachází se na okraji města. Kromě stavby silničního obchvatu a mnohých dalších plánů se radnice snaží navrhnout i tuto myšlenku k realizaci. Přesunem nádraží blíže ke středu města by se tak ulevilo mnohým občanům. Někteří nyní musí na vlak absolvovat cestu prakticky přes celé město. "S přesunem počítáme v rámci optimalizace železniční trati," sdělila pro Deník místostarostka Chodové Plané Jana Batrlová. Obratem dodala: "V našem územním plánu máme dokonce už vyčleněno místo, kam bychom nádraží přesunuli. Nyní nás ale čekají dlouhá jednání."

Ilustrační obrázekPlzeň - Západočeský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation vyrobí a dodá do ruského Petrohradu části 300 vozů metra za 4,5 miliardy korun. Jde o největší exportní kontrakt v této oblasti v samotné historii firmy. Smlouvu na dodávky dílů pro prototypový šestivozový vlak a dohodu o společné vývojové a výrobní spolupráci 4. listopadu podepsali generální ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek s předsedou představenstva petrohradské ZAO Vagonmaš, Sergejem Nikolajevičem Kijaškem.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01